خبرهای کلیکسب و کار برتر

نکات و آموزش تولید محتوا در لینکدین

شاید شما هم مثل بسیاری از مالکان کسب و کار، با خودتان میگویید: «من که نویسنده نیستم!» اما تولید محتوا در لینکدین یکی از تاثیرگذارترین راه‌ها برای متمایز شدن از دیگران است.

 لینکدین بزرگترین شبکه تجاری جهان است. مردم بعد از شیوع کرونا، بیشتر و بیشتر به این پلتفرم روی آوردند. اگر محتوایی در لینکدین تولید نمی‌کنید، فقط به نیمی ‌از پتانسیل بازاریابی لینکدین دسترسی دارید. داشتن پرفایل عالی کافی نیست. باید تخصص خودتان را با انتشار محتوای جذاب برای بازار هدف خودتان، نشان دهید.

بنابراین، باید بفهمید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی علاقمند هستند؟ در ادامه، به نکاتی در این زمینه اشاره خواهیم کرد تا استراتژی محتوایی ایده‌آلی را برای لینکدین تهیه کنید.

محتوای خوب چیست؟

تمامی محتواهای تولید شده، یکسان نیستند. محتوای خوب، دارای عناصر زیر است:

  • تعاملی
  • قابل اشتراک گذاری
  • منحصر بفرد
  • مرتبط
  • متقاعد کننده

هر محتوایی را باید متناسب با مخاطب ایده آل خودتان تولید کنید. برای این که بدانید چه چیزی برای مشتریان خاص شما مناسب است، فهرستی از مشکلات کلیدی و قابل حل آنها را تهیه کنید. مشتریان شما به طور مکرر چه سوالاتی می‌پرسند؟ این نقطه شروع تولید محتوا در لینکدین است.

اگر مشکلات را نمی‌شناسید، محتوا می‌تواند به شما در یافتن پاسخ کمک کند.

استفاده از نظرسنجی برای تولید محتوا

مخاطبان لینکدین می‌توانند بینش‌های مفیدی را در اختیارتان قرار دهند تا آنها را به محتوا تبدیل کنید. استفاده از ویژگی نظرسنجی داخلی در لینکدین برای جمع‌آوری بازخورد به خوبی کار می‌کند، زیرا شرکت کردن در آن به تلاش کمی نیاز دارد. سوال شما باید با یک استراتژی گسترده‌تر در ارتباط قرار گیرد.

نظرسنجی در لینکدین به خودی خود یک محتوای خرد است و می‌توانید از نتایجش به ‌عنوان پایه‌ای برای تهیه مقاله، ویدیو یا پادکست استفاده کنید.

از منابع محتوایی قبلی استفاده کنید

برای ایده پردازی محتوایی، از موارد زیر استفاده کنید:

  • داستان موفقیت مشتری فعلی یا قبلی را تعریف کنید.
  • با یک کارشناس یا متخصص در رشته خودتان یا رشته های مرتبط مصاحبه کنید.
  • تجربه کاری یک مشتری با خودتان را منتشر کنید.
  • با یک کارمند خاص در سازمان خودتان مصاحبه کنید.
  • همکاری با یک سازمان دیگر را شرح دهید.
  • اطلاعات در مورد یکی از استخدام‌های جدید خودتان را منتشر کنید.
  • یک محصول یا خدمات مکمل از یک کسب و کار دیگر را معرفی کنید.

در این حالت، محتوا به طور کارآمد و با استفاده از آگاهی دیگران، چه در داخل یا خارج از سازمان شما تولید می‌شود. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما و اعتماد سازی در مخاطبان می‌شود.

مراحل تولید محتوا در لینکدین

  1. فهرستی از نقاط درد مشتریان خودتان تهیه کنید.
  2. با طوفان فکری، راه های رفع نقاط دردناک را مشخص کنید: به کدام سوالات مشتریان می‌توانید پاسخ دهید. چه منابعی را می‌توانید تهیه کنید؛ و چه ایده‌هایی را که می‌توانید از سایر مشتریان، رهبران صنعتی و دیگران به اشتراک بگذارید.
  3. فهرستی از محتوایی که در حال حاضر در اختیار دارید، تهیه کنید. این سوال را از خودتان بپرسید: چه نظرسنجی هایی برای به دست آوردن اطلاعات قابل اجراست؟ با چه کسی می‌توانید معارفه یا مصاحبه کنید؟ چه اطلاعاتی را می‌توانید برای نشان دادن تخصص صنعتی خودتان تهیه کنید؟
  4. بر اساس آن اطلاعات، محتوای جدید را تولید کنید.
  5. تعامل را دنبال کنید تا ببینید آیا در حال رسیدن به مخاطب ایده آل خود هستید یا خیر.
  6. بهبود و تکرار این فرایند را ادامه دهید.

انواع تولید محتوا در لینکدین

چند نوع محتوای اصلی در لینکدین قابل تولید است. در اصل یک استراتژی محتوایی خوب، ترکیبی از همه این انواع را شامل می‌شود. انواع تولید محتوا در لینکدین به شرح زیر است:

1.پست‌ها

اینها مقالات کوتاه هستند که بیشتر از 3000 کاراکتر ندارند (بله، این مقدار به طرز مضحکی طولانی است، ما هم بیش از 300 کلمه را توصیه نمی‌کنیم). پست‌ها سریع و آسان خوانده می‌شوند، بنابراین روشی مؤثر برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر هستند.

2.مقالات

مقالات، طولانی هستند و روی یک موضوع عمیق می‌شوند (همان چیزی که در سایر پلتفرم‌ها، بلاگ نامیده می‌شود). از آنجایی که خواندن آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، بنابراین با سطوح پایین‌تری از تعامل همراه هستند، اما ارزش بیشتری را در اختیار خواننده قرار می‌دهند. نوشتن آنها برای اثبات خودتان به عنوان یک رهبر فکری، بسیار مفید هستند

علاوه بر این، می‌توانید مقالات خود را در بخشFeatured  ذخیره کنید تا برای همیشه در پروفایل شما بمانند. با این کار، مخاطبان می‌توانند مقالات متعددی را درباره موضوعات مرتبط با صنعت شما بخوانند و تخصص خودتان را نشان دهید.

 برای سفارش تولید محتوا برای مقالات طولانی لینکدین، می‌توانید از نویسنده های فریلنس کمک بگیرید. در سایت های فریلنسری و دورکاری می‌توانید برای نوشتن مقالات تخصصی با موضوع کسب و کارتان، بسیاری از نویسنده ها را پیدا کنید و با آن ها به صورت دورکاری و با هزینه بسیار مناسب و توافقی، همکاری کنید.

3.ویدئو‌ها

ریچارد ون در بلوم، کارشناس لینکدین، تحقیقات زیادی در مورد تاثیر ارسال محتوای ویدئویی در لینکدین انجام داده است. طبق یافته‌های او، ویدیوهای خود ساخته ‌بین 30 تا 60 ثانیه، بهترین عملکرد را دارند. برای حداکثر تعامل، ویدیوهای خود را با زیرنویس تهیه کنید. بیش از 50 درصد از کاربران لینکدین ویدیوها را بدون صدا مشاهده می‌کنند.

ویدیوها را از یوتیوب به اشتراک نگذارید! لینکدین می‌خواهد کاربران را تا حد امکان در پلتفرم خود نگه دارد. اشتراک‌گذاری ویدیوها از یوتیوب، افراد را تشویق می‌کند تا کلیک کنند، بنابراین لینکدین آن‌ها را در فیدهای خبری افراد، برجسته نمی‌کند.

هر فرمت محتوایی که انتخاب می‌کنید، باید بدانید که کارتان را قوی شروع کنید. سه خط اول پست‌ها و مقاله‌ها، بسیار مهم هستند. به یک قلاب مانند یک سوال یا یک بیانیه جذاب نیاز دارید که خوانندگان را تشویق کند تا روی «see more» کلیک کنند. در ویدیو هم باید در چند ثانیه اول، پیامی‌ قوی ارسال کنید تا بینندگان تا آخر به تماشای آن ادامه دهند.

به جای خرید و فروش، تعامل برقرار کنید

همانطور که جان اسپیریان نویسنده گفته است:«پروفایل شما می‌فروشد. محتوای شما سخن می‌گوید». در عصری که با تبلیغات آنلاین بمباران شده‌ایم، مردم نمی‌خواهند چیزی را به زور بخرند. آنها به دنبال محتوایی مفید هستند که به سؤالات آنها در مورد صنعت شما پاسخ می‌دهد. انتشار محتوا یک عمل سخاوتمندانه است. محتوا را در اختیار فالورها و مشتریان بالقوه قرار می‌دهید تا تخصص خود را به اشتراک گذاشته و به آنها در سفر خرید کمک کنید.

بنابراین، به این فکر کنید که مخاطب شما می‌خواهد چه چیزی را بخواند؟ خودتان را به جای آنها قرار دهید. در نظر بگیرید که آنها به دنبال حل چه مشکلاتی هستند؟ با رویکرد همدلانه به تولید محتوا، آنها را تشویق می‌کنید تا بقیه محتوای شما را ببلعد و خودتان را به عنوان یک رهبر فکری و صنعتی معرفی کنید.

لایک‌ها و کامنت‌ها به زودی اضافه می‌شوند! این کار باعث افزایش شهرت شما شده و محتوای شما را برای دیگران قابل مشاهده تر می‌کند.

به خاطر بسپارید که بازاریابی فشاری (push marketing) مرده است. محتوای خوب، همان بازاریابی کششی (pull marketing) است که مردم را به سمت خود جذب می‌کند بدون اینکه آشکارا چیزی را به آنها بفروشید. به این ترتیب، می‌توانید مشتریان را به جای تحریک کردن، جذب کنید!

با لحن واقعی خودتان صحبت کنید

تولید محتوا به منظور اعتماد سازی انجام می‌شود. تجربیات آنلاین، بسیاری از مردم را به دلیل برخورد با ربات‌ها بدبین کرده است. نمی‌خواهید بی چهره و غیرانسانی به نظر برسید. مردم می‌خواهند با افراد واقعی و صداهای معتبر صحبت ‌کنند و تعامل برقرار کنند.

بنابراین، از نشان دادن هدف خودتان به مردم، نترسید. ارزش‌های خودتان را نشان دهید. اشتیاق خودتان نسبت به موضوع کارتان را ابراز کنید. هرچه بیشتر به عنوان یک انسان واقعی و خونگرم شناخته شوید، افراد بیشتری جذب شما می‌شوند، زیرا محتوای شما در دریایی از بی ادبی، خودنمایی می‌کند.

اگر هم محتوای شما هر از گاهی کمی‌ بحث برانگیز شد هم خوب است! بسیاری از مردم با مخالفت با ترندهای جاری، خودشان را به عنوان رهبران فکری معرفی کرده‌اند.

آیا می‌توانم در صفحه کسب و کار خودم، محتوا پست کنم؟

می‌توانید، اما بعید است که کشش مد نظرتان را به دست آورید. از آنجایی که مردم به دنبال اصالت هستند، بیش از هر زمان دیگری به شرکت‌ها بی اعتماد شده‌اند. آنها می‌خواهند با یک شخص واقعی در ارتباط قرار بگیرند. ارسال پست از پروفایل شخصی شما بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

اگر به ‌عنوان یک شخص  نه به عنوان یک برند، به تولید محتوا بپردازید، مشتریان بالقوه بیشتری به سمت شما جذب می‌شوند و به شما اعتماد می‌کنند. اگر در صفحه کسب و کار خودتان پست بگذارید، مخاطبان فوراً پی می‌برند که می‌خواهید چیزی به آنها بفروشید. تولید محتوا به معنای ارائه رایگان آگاهی است.

آیا باید از هشتگ استفاده کنم؟

هشتگ‌ها برای یافتن سریع محتوای شما، بسیار مهم هستند. یک هشتگ نشان دهنده ارتباط محتوای شما به موضوع خاصی است. بنابراین هر کسی که آن هشتگ را جستجو می‌کند، می‌تواند محتوای شما را پیدا کند. با این حال، باید قوانین خاصی را در هنگام استفاده از هشتگ در نظر بگیرید.

بر اساس مقاله‌ای که توسط پیت دیویس در لینکدین منتشر شده است، سه عدد جادویی در مورد تعداد هشتگ‌های مورد استفاده وجود دارد. ریچارد ون در بلوم اخیراً ثابت کرده که دیگر اینطور نیست. طبق توصیه او، از سه تا نُه هشتگ در هر قسمت از محتوای پست شده استفاده کنید. پست‌هایی با کمتر از سه یا بیش از نُه هشتگ، 20 تا 40 درصد کمتر از پست‌های دارای سه تا نه هشتگ، نرخ دسترسی دارند.

بهترین زمان برای ارسال پست چه زمانی است؟

همیشه در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی بحث می‌شود. در مورد لینکدین، بهترین زمان پست گذاشتن برای رسیدن به حداکثر نرخ تعامل، بین ساعت 8 تا 10 صبح در روزهای هفته است

مهمترین چیز در اینجا، پیگیری همه تعاملات به دست آمده است. شما باید در عرض 24 ساعت به همه نظرات پاسخ دهید. انجام این کار، الگوریتم لینکدین را تشویق می‌کند تا پست‌های شما را به صورت گسترده تر نشان دهد. همچنین تأثیر خوبی روی مشتریان بالقوه دارد و به آنها نشان می‌دهد که شما یک فرد واقعی هستید که به تعامل با فالوورهای خودتان اهمیت می‌دهد. لینکدین به طور کامل در مورد شبکه سازی است. بنابراین باید مخاطبان را تشویق کنید و به مکالمات پاسخ دهید.

تولید محتوای خوب به تدریج قابل یادگیری است

برای تولید محتوا در لینکدین مدتی طول می‌کشید تا لحن مناسب مخاطبان خودتان را پیدا کنید. شاید قبل از پیشرفت محسوس، چند بار تلاش کنید. اما با رعایت نکات فوق، از سایر تولیدکنندگان محتوا در لینکدین پیشی می‌گیرید.

دکمه بازگشت به بالا