کسب و کار برترهنر و فرهنگ

سریال بامداد خمار کی پخش میشود؟

آشنایی با سریال بامداد خمار+ زمان پخش و اسامی بازیگران

به گزارش هت فیلم سریال ایرانی بامداد خمار عنوان سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد محصول سال 1400 کشور ایران است، که در درامی عاشقانه روایت میشود. فیلمنامه سریال خانگی بامداد خمار به قلم ابراهیم ایرج زاد و اقتباسی از رمان بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی به رشته تحریر درآمده است.

اسامی بازیگران سریال بامداد خمار

ساعد سهیلی، مهرداد صدیقیان و سارا رسول زاده همگی  برای دومین بار در یک پروژه نمایش خانگی قرارداد بسته اند و بزودی با انتخاب سایر بازیگران فیلمبرداری سریال آغاز خواهد شد.

ساعد سهیلی اولین بازیگر سریال پر بازیگر بامداد خمار ابراهیم ایرج زاد است که حضورش در این سریال قطعی شده است.

لینک دانلود فیلم هندی با کیفیت عالی و لینک مستقیم

خلاصه داستان سریال بامداد خمار

ژانر تازه ‌ترین اثر ابراهیم ایرج زاد اقتباسی از رمانی به نام بامداد خمار نوشته فتانه حا‌‌‌ج سید جواد‌ی است. بامداد خمار رمانی اجتماعی با درون‌ مایه‌ های عاشقانه است؛ تاکنون اطلاعاتی درباره محوریت کلی داستان «سریال بامداد خمار» رسانه ای نشده است.

اگر پای صحبت‌های مادرها و مادربزرگ‌ها نشسته باشید، حتما قصه‌های عاشقانه‌ زیبایی از روزگار قدیم شنیده‌اید، داستان عشق‌هایی پر سوز و گداز که گاهی سرانجامی شیرین و گاهی تلخ و گزنده داشته‌اند. داستان‌هایی که به بخشی از فرهنگ عامیانه ما ایرانی‌های تبدیل شده‌اند. رمان بامداد خمار یکی از همین داستان‌هاست. با آنکه بیش از دو دهه از اولین انتشار آن می‌گذرد، هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های فارسی است.

در خلاصه داستان بامداد خمار؛ روایت عاشقانه‌های سنتی آماده است:

سودابه دختر جوان تحصیل‌کرده و ثروتمندی است که می‌خواهد با مردی که با قشر خانوادگی او مناسبتی ندارد، ازدواج کند. برای جلوگیری از این پیوند، مادر سودابه وی را به پند گرفتن از محبوبه، عمه‌ی سودابه، سفارش می‌کند.

به نقل از ویکی‌پدیا بامداد خمار داستان عبرت‌انگیز سیاه بختی محبوبه در زندگی با عشقش رحیم است که از همان برگ‌های نخست داستان آغاز می‌شود و همه کتاب را دربرمی‌گیرد. با آنکه ماجرا در روزهای نخست زمامداری رضاشاه روی می‌دهد، جز یکی دو مورد، همچون کشف حجاب، به دیگر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی زمانه هیچ اشاره‌ای نمی‌شود.

محبوبه، دختر بصیرالملک بافرهنگ و اشرافی عاشق یک شاگرد نجار می‌شود. خواستگارهایش را رد می‌کند و در برابر خانواده آنقدر مقاومت می‌کند تا خانواده به ازدواج او رضایت می‌دهد، اما او را طرد می‌کند به‌طوری‌که نه او اجازه دارد به خانواده‌اش سری بزند و نه در هفت سال زندگی محبوبه با رحیم، کسی از خانواده به او سری می‌زند.

بامداد خمار نوشته‌ فتانه حاج سید جوادی (پروین) اولین بار سال 1374 منتشر شد و در طول ده سال بیش از سیصد هزار نسخه از آن فروش رفت و نام آن به عنوان یکی از رمان‌های عامه‌پسند موفق در فهرست رمان‌های عامه‌پسند ایرانی ثبت شد.

زمان پخش سریال بامداد خمار

تا بدین لحظه هیچ گونه اخباری مبنی بر تاریخ و زمان پخش سریال بامداد خمار ابراهیم ایرج زاد در شبکه نمایش خانگی رسانه ای نشده است. لینک دانلود فیلم علمی تخیلی به همراه لینک دانلود این سریال متعاقبا در سایت قرار داده خواهد شد.

بیوگرافی ابراهیم ایرج زاد کارگردان بامداد خمار

ابراهیم ایرج‌زاد متولد 28 تیر 1360 در مشهد، کارگردان است. وی دیپلم کارگردانی سینما از دبیرستان سوره مشهد دارد و توانست در همین حین دوره یک ساله کارگردانی فیلم، در انجمن سینمای جوانان مشهد را نیز بگذراند. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. ابراهیم ایرج‌زاد عضو پیوسته انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و به شکل رسمی عضو «آکادمی داوران» انجمن فیلم کوتاه خانه سینما می‌باشد.

اولین فیلم سینمایی وی در سال 1395 به نام «تابستان داغ» ساخته شد و توانست به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند و توانست با نامزد شدن در 13 بخش رکورد داره جشنواره شود. وی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد و فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری و تدوین را از آن خود کرد. از دیگر دستاوردهای فیلم «تابستان داغ»، کاندیدای بهترین فیلم در (ایمپکت) بیست و هشتمین دوره جشنواره استکهلم،‌ کسب جایزه بهترین بازیگر زن به صورت مشترک به بازیگران زن فیلم تابستان داغ (پریناز ایزدیار و مینا ساداتی) در شانزدهمین دوره فستیوال فیلم داکا و دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین دوره فستیوال فیلم پکن، هستند.

«عنکبوت» دومین فیلم سینمایی ابراهیم ایرج‌زاد در سال 1398 ساخته شد و داستان فیلم بر اساس زندگی قاتل زنجیره ایی زنان خیابانی مشهد سعید حنایی بوده است. اولین فیلم کوتاه ابراهیم ایرج‌زاد «عشق یک روایت غمگین» در سال 1384 بر اساس یکی از داستانهای کوتاه ایتالو کالوینو بود که توانست در جشن خانه سینما در سال85 کاندیدای دریافت تندیس بهترین فیلم کوتاه شود، او همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در همان سال کاندیدای بهترین کارگردانی گردید و تندیس بهترین تصویر و تدوین را از آن خود کرد، در جشنواره فیلم رضوی جایزه بهترین کارگردانی و موسیقی فیلم به این فیلم کوتاه تعلق گرفت و در جشنواره فیلم دانشجویی سوره- سایه تندیس بهترین کارگردانی را دریافت نمود.

وی در سال 1386 با همکاری انجمن سینمای جوان، یک فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای به نام «میشه فقط به دستهای ما نگاه کنید» با موضوع معلولین و اشتغال ساخت. فیلم کوتاه «چند کیلومتر دورتر» در سال 1391 به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد جلوی دروبین رفت، این فیلم کوتاه اقتباسی از یکی از داستانهای کوتاه یوریک کریم‌مسیحی است و توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره رأفت مشهد را از آن خود کند و همچنین در جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید لوح تقدیر گرفت.

از دیگر افتخارات ابراهیم ایرج‌زاد می‌توان -کسب جایزه ویژه موزه سینما از جشنواره حسنات، تندیس بهترین فیلمنامه داستانی از جشنواره فیلم کوتاه سینمای جوان برای فیلم کوتاه «زنی پوشیده با گردنبند» در سال 1392 -دریافت تندیس زرین بهترین فیلم کوتاه داستانی در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و برنده تندیس جشنواره و جایزه دوم بهترین فیلم داستانی از جشنواره سلامت، برای فیلم «دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» -کسب جایزه دوم بهترین فیلم اقتباسی در بخش کتاب و سینما در جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه «نیستان» در سال 1395 را نام برد. از دیگر کارهای می‌توان به فیلم کوتاه «به فاصله یک دیوار» اشاره کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال بامداد خمار

ساعد سهیلی در بامداد خمار

ساعد سهیلی (زادهٔ ۳۰ بهمن ۱۳۶۶، مشهد) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا (بازیگر سینما و تلویزیون ایران) و دو خواهر به نام‌های سارا (بازیگر ایرانی) و صبا (بازیگر تئاتر و سینمای ایران) دارد که هر سه نفر در حوزهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارند. وی معروف‌ترین عضو خانوادهٔ سهیلی است.

ساعد سهیلی که در خانواده‌ای هنری زاده شده‌است با گلوریا هاردی بازیگر مجموعهٔ کیمیا (در نقش آزاده/رها) ازدواج کرد. طبق تاریخ منتشر شده در صفحهٔ خواهر ساعد سهیلی شهریورماه ۹۳ با هم ازدواج کردند اما با بازی گلوریا هاردی در مجموعهٔ کیمیا ماجرای این ازدواج با تبریک‌هایی که در اینستاگرام این سریال منتشر شد علنی گردید.

ساعد سهیلی کار هنری خود را با نقش کوتاهی در فیلم شب برهنه، به کارگردانی سعید سهیلی آغاز کرد. ساعد سهیلی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده‌است. و نخستین کار حرفه‌ای خود را با بازی در فیلم تلویزیونی میان ماندن و رفتن تجربه کرد. استعداد او برای نخستین بار توسط جواد عزتی (به عنوان بازیگردان) کشف شد. همچنین فیلم‌بردار پشت صحنه در برخی از کارهای پدرش بوده‌است. ساعد سهیلی کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد را دارد.

مهرداد صدیقیان در سریال بامداد خمار

مهرداد صدیقیان متولد بهمن ماه ۱۳۶۷ در تهران است. مهرداد صدیقیان در یک خانواده 4 نفره متولد شد و داری یک برادر می باشد. مهرداد صدیقیان دارای دیپلم پیش دانشگاهی ریاضی می باشد.

مهرداد صدیقیان از بچگی علاقه زیادی به هنر و سینما داشت و خواننده پروپاقرص مجلات سینمایی بود. مهرداد صدیقیان از کودکی کار تئاتر را به صورت غیر حرفه ای در مدرسه انجام می داده ، اولین موفقیتش این بود که سرپرست یک گروه تئاتر در مدرسه شده و در مسابقات بین مدارس مقام اول را کسب کرده و بعد چند بار دادن تست بازیگری ، در سال ۸۴ برای فیلم عصر جمعه مونا زندی تست می دهد و قبول می شود.

سال بعد درخشش در «اتوبوس شب» جایزه بهترین بازیگر مرد جشن خانه سینما را برایش به ارمغان آورد. او در کنار بزرگانی چون خسرو شکیبایی و محمدرضا فروتن نمایش قابل قبولی داشت.

سارا رسول زاده در بامداد خمار

سارا رسول زاده مجری و بازیگر جوان و موفق تلویزیون متولد سال 1368 است و اصالتا تبریزی است و 28 سال سن دارد. و در رشته مدیریت صنعتی در حال تحصیلات خود را سپری کرده است.وی ابتدا با اجرای برنامه های تلویزیونی کار تصویری خود را آغاز نمود . سریال پرده نشین بهروز شعیبی نیز اولین سریال تلویزیونی او بود.

سارا رسول زاده این روزها در سریال عاشقانه در نقش هدیه حضور دارد . سریالی که ستاره های زیادی از سینما و تلویزیون در آن حضورد دارند و وی در کنار انها به ایفای نقش پرداخته است.وی صفحه ای در اینستاگرام ندارد.

​​​​​​معرفی سریال بامداد خمار حسن فتحی (نمایش خانگی)

حسن فتحی کارگردان سریال «شهرزاد» بعد از تولید اولین سریال خود در شبکه نمایش خانگی این روزها مشغول تدارک برای ساخت سریالی دیگر به تهیه‌کنندگی محمد امامی است. قصه این مجموعه بر اساس رمان معروف «بامداد خمار» است و این روزها فتحی با فتانه حاج سید جوادی نویسنده این کتاب جلسات متعددی داشته و در حال مذاکره برای ساخت این اثر است.

«بامداد خمار» برای اولین بار در سال ۷۴ منتشر شد و داستان دختر جوانی به نام محبوبه است که در خانواده‌ای ثروتمند در دوران تهران قدیم زندگی می‌کند. او در سال‌های اوج جوانی دلباخته پسری از طبقه پایین می‌شود که این عشق فرجام سوزناکی را برای او رقم می‌زند…

درباره رمان بامداد خمار

بامداد خمار رمانی است نوشتهٔ فتانه حاج سیدجوادی در سال ۱۳۷۴. این کتاب در ۱۰ سال ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشته و برخی از نوبت‌های چاپ آن با شمارگان ۱۰ تا ۱۸ هزار نسخه در خور توجه است. این کتاب، داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه پایین جامعه است.

بامداد خمار یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر ایران است و به همین دلیل از ادبیات عامه‌پسند می‌باشد. این رمان با بحث‌های داغ و نقدهای بسیار روبه‌رو شد. موافقان، آن را برای مقولهٔ روابط میان زنان و مردان جوان مفید دانسته یا درس عبرتی دانستند برای جوانان بی‌تجربه. مخالفان، آن را دفاع از اصالت و شرافت طبقات بالادست جامعه و تحقیر فرودستان دانستند.

ترجمه آلمانی بامداد خمار توسط سوزان باغستانی نیز در آلمان با میانگین ۱۰ هزار نسخه بارها به چاپ رسیده‌است.

خلاصه داستان رمان

سودابه دختر جوان تحصیل‌کرده و ثروتمندی است که می‌خواهد با مردی که با قشر خانوادگی او مناسبتی ندارد، ازدواج کند. برای جلوگیری از این پیوند، مادر سودابه وی را به پندگرفتن از محبوبه، عمهٔ سودابه، سفارش می‌کند.

بامداد خمار داستان عبرت‌انگیز سیاه بختی محبوبه در زندگی با عشقش رحیم است که از همان برگ‌های نخست داستان آغاز می‌شود و همه کتاب را دربرمی‌گیرد. با آنکه ماجرا در روزهای نخست زمامداری رضاشاه روی می دهد، جز یکی دو مورد، همچون کشف حجاب، به دیگر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی زمانه هیچ اشاره‌ای نمی‌شود.

محبوبه، دختر بصیرالملک بافرهنگ و اشرافی عاشق یک شاگرد نجار می‌شود. خواستگارانش را رد می‌کند و در برابر خانواده آنقدر مقاومت می‌کند تا خانواده به ازدواج او رضایت می‌دهد، اما او را طرد می‌کند به‌طوری‌که نه او اجازه دارد به خانواده‌اش سری بزند و نه در هفت سال زندگی محبوبه با رحیم، کسی از خانواده به او سری می‌زند.

داستان از زبان محبوبه:

پدر محبوبه برایش خانه‌ای کوچک می‌خرد و دکانی نیز برای نجاری رحیم و او را به حال خود رها می‌کند تا دخترک پانزده ساله با عشق خود، در خانواده‌ای که نمی‌شناسد، تنها زندگی بگذراند و از خودسری خود پند بگیرد. تنها دایهٔ دختر اجازه دارد که ماهی یکبار سری به محبوبه بزند و مبلغی خرجی از سوی پدر به محبوبه برساند که همه خرج شراب خواری و زن بارگی رحیم می‌شود. رحیم تهیدست بی‌فرهنگ نه‌تنها قدر این دختر بافرهنگ اشرافی را نمی‌داند، بلکه او را تحقیر می‌کند و حتی کتک می‌زند.

مادر رحیم، اهریمنی است که زندگی زناشویی آنان را به جهنمی راستین بدل می‌کند و از همان آغاز در خانهٔ آنان ماندگار می‌شود و از آنجا که کارش بنداندازی بوده‌است، زبان طعنه و زخم زبان و دهان بی‌چاک او، تعجبی برای محبوبه باقی نمی‌گذارد، چراکه مجبوبه این شغل را بشدت تحقیر می‌کند و خیلی راحت بی‌فرهنگی‌ها، دوبه‌هم‌زدن‌ها، آتش سوزاندن‌های مادرشوهر را ناشی از شغل پست و خاستگاه خانوادگی‌اش می‌بیند. رحیم، قدر دختر بصیرالملک را در خانه‌اش نمی‌داند و او را تا پست‌ترین درجه نزول می‌دهد. دختری که در زندگی‌اش دست به سیاه و سفید نزده، باید ظرف بشوید و کار خانه کند.

محبوبه پسری به دنیا می‌آورد، و نیز فرزند دومش را سقط می‌کند و برای همیشه عقیم می‌شود. اما پسر پنج ساله‌اش در حوض خانهٔ همسایه بر اثر سهل‌انگاری مادر شوهرش غرق می‌شود. رحیم نه تنها هیچ علاقه‌ای به بانوی ثروتمند و بافرهنگش که خانواده‌اش را بخاطر زندگی با او زیر پا گذاشته نشان نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خانه و مغازه‌ای را که پدر محبوبه، به نام دخترش کرده، تصاحب کند.

محبوبه پس از هفت سال از دست شوهر و مادرشوهرش فرار می‌کند و دوباره به پدرش پناه می‌برد. از عشق به جز نفرت چیزی برجای نمانده‌است. طلاق می‌گیرد و با پسرعمویش منصور که سال‌ها پیش خواستگار او بود و حال همسر و فرزندانی دارد، ازدواج می‌کند و همسر دوم او می‌شود.

پس از ازدواج اندک اندک عاشق منصور می‌شود. هرچه معالجه می‌کند، باردار نمی‌شود و نتیجهٔ خودسری‌ها و هوس‌هایش را، حال در بی فرزندی و همسردوم بودن مردی می‌بیند که مرد رویاهایش است و می‌انگارد که خود کرده را تدبیری نیست و نتیجهٔ حرف ناشنوی از والدین چیزی جز سیاه بختی نخواهد بود.

منبع: دانلود فیلم کمدی

دکمه بازگشت به بالا