خبرهای کلی

بارش‌های مطلوب در اصفهان از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

لیلا امینی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: الگوها و مدل های اقلیمی نشان می دهد که از نیمه دوم آذرماه بارندگی های مطلوب در استان اصفهان و منابع آبی آغاز می شود.

وی افزود: هواشناسی استان زودتر است از جانب وقوع بارندگی های اواخر پاییز هشدار داد، اما در دوم آبان ماه موج های بارانی خوبی در استان فعال شد که کسری بارندگی امسال را تعدیل کرد.

موج بعدی بارش در اصفهان از 14 آذر است

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه از نیمه دوم آذرماه پیش بینی می کنیم بارندگی های اصلی و موثر در استان رخ دهد، خاطرنشان کرد: از امروز تا یکشنبه هفته آینده هیچ گونه بارشی نداریم. پدیده های خاص جوی در استان اما در روز دوشنبه چهاردهم آذرماه موج ناپایداری در این ماه در حال نفوذ به محدوده است و تحلیل الگو در حال حاضر نشان می دهد که موج پیش رو ضعیف است.

امینی افزود: از امروز تا اوایل فردا پنج شنبه علاوه بر عبور امواج ناپایدار از لایه های میانی جو، هوای ابری در بیشتر استان به ویژه در نواحی غرب و شمال غرب استان با بارش پراکنده برف و برف پیش بینی می شود. باران. در این مناطق از جمله فریدونشهر انتظار می رود.

وی گفت: عمدتاً در مناطق مرکزی شهر جهانی در نواحی صنعتی اصفهان و استان امروز چهارشنبه تا اواسط فردا پنجشنبه به دلیل سکوت نسبی هوا شرایط افزایش غلظت آلاینده های جوی همچنان برقرار است.

به گفته رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان دمای هوای استان طی 24 ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می یابد، گفت: حداکثر دمای هوا شهر جهانی در گرم ترین ساعات امروز در اصفهان 17 درجه سانتیگراد و کمینه صبح فردا بالای 3 درجه خواهد بود.

امینی افزود: بوین میاندشت با دمای 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و بانک خوروبیا دمای 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط محدوده پیش بینی می شود.

دکمه بازگشت به بالا