خبرهای کلیکسب و کار برتر

اگر الگوریتم‌های گوگل وجود نداشت چه می‌شد؟

رابطه الگوریتم با ریپورتاژ آگهی چیست؟

واژه الگوریتم بیشتر در مباحث ریاضی و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال الگوریتم‌ها در اکثر کارهایی که ما انجام می‌دهیم حضور دارند. شاید اگر با تعریف الگوریتم آشنا شوید حضور آن را در زندگی خود بیشتر حس کنید. در واقع الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد. در ادامه برای خرید رپورتاژ آگهی لطفا به سایت تسمینو مراجعه نمایید.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که برای پیدا کردن و رتبه‌بندی مرتبط‌ترین صفحات برای عبارت جستجوشده کمک می‌کنند. در واقع کل سیستم رتبه‌بندی گوگل از چند الگوریتم ساخته‌شده که هرکدام چند فاکتور مختلف درون یا برون صفحه را در نظر می‌گیرند. برای مشاهده پلتفرم رپورتاژ آگهی لطفا کلیک کنید.

معرفی دقیق الگوریتم های گوگل

شرکت گوگل به عنوان یکی از برترین شرکت های موتور جستجو که تمام تمرکز آن بر روی جستجوی مشتریانش است باید شرایطی را ایجاد کند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. به کلیه تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند سئوگفته می شود.

همواره وب سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت همچنین آوردن کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل  که توسط تیم برنامه نویسی شرکت گوگل به روز رسانی می شوند این وظیفه را بر عهده دارند که جلوی این کارهای غیر اخلاقی را بگیرند. الگوریتم های گوگل را در این مطلب برای شما به طور خلاصه معرفی می کنیم و برای توضیح کامل در مورد هر یک از این الگوریتم ها شما را به مقالات بعدی ارجاع می دهیم.

الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm)

الگوریتم پاندا برای اولین بار در فوریه 2011 بود که با آمدنش بر سر زبانها افتاد و وظیفه آن جلوگیری از کپی برداری، نوشتار یا عکس یا … تکراری می باشد که تمامی این اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل گزارش می دهد تا از بالا آمدن سایت هایی با کیفیت ارزشی پایین و سایت هایی که عملا مطالب را از سایت های دیگر سرقت می کنند و در سایت خود به نمایش می گذارند به صفحه های اول گوگل جلوگیری کند و سایت هایی که این کار را انجام می دهند و توسط این الگوریتم شناسایی می شوند از طرف گوگل جریمه می شوند.

اطلاعات بیشتر درباره این الگوریتم را می توانید در سایت diib.com مطالعه کنید.

الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin algorithm)

این الگوریتم در آوریل 2012 معرفی گردید که بر روی لینک های سایت و بک لینک ها تمرکز دارد. این الگوریتم همانگونه که به بک لینک های مخرب امتیاز منفی می دهد به backlink چیست های خوب هم امتیاز مثبت می دهد و مجموع این امتیاز های مثبت می تواند شما را به صفحه اول گوگل بیاورد و امتیازهای منفی هم می تواند شمارا چندین صفحه در نتایج جستجو به عقب برگرداند. سایت گوگل به قدرت و اهمیتی که بک لینک ها دارند امتیاز می دهد و به همین دلیل بهترین کار نگارش مطالب خوب و مفید و انتشار آن در شبکه های اجتماعی است که می توانند بک لینک های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird algorithm)

حتما برایتان اتفاق افتاده است، زمانی که در گوگل چیزی تایپ می کنید نمونه هایی از کلمات کلیدی پر تکرار توسط مرورگر گوگل به شما نشان داده شده است. بله، این الگوریتم به کلمات کلیدی ای که کاربران به جست و جوی آنها هستند تمرکز دارد و به رتیه شما در بررسی های شما کاری ندارد.

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)

این الگوریتم به این شکل کار می کند که پس از ایندکس شدن سایت توسط گوگل چند کبوتر درون آنها قرار می گیرد و در زمانی که کاربر کلمه کلیدی را تایپ کند، گوگل این کلمه کلیدی را به کبوترانش می دهد و در صورت وجد داشتن این کلمات کلیدی در سایت ها اصطلاحا نوک میزند و این سایت ها را بر اساس کلمات کلیدی پر کاربرد فراخوانی می کند و به کاربر نمایش می دهد. چند الگوریتم مهم دیگر هم وجود دارند که در دسته بندی باغ وحش گوگل جای نمی گیرند ولی از اهمیت به سزایی برخوردارند که عبارت اند از:

الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon)

این الگوریتم جدیدترین الگوریتمی است که از طرف گوگل معرفی شده و در حال راه اندازی می باشد ولی فعلا کاملا راه اندازی نشده است. هدف اصلی این الگوریتم حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند! برای اینکه سایتتان در این دسته از سایت ها قرار نگیرد باید این امکانات را فراهم نمایید:

  • سایت شما باید رارای طراحی ای واکنش گرا یا اصطلاحا ریسپانسیو باشد.
  • از فایل ها یا ابزار هایی مثل فلش که برای موبایل ها و تبلت ها کاربرد ندارد استفاده نشود.
  • تعیین اندازه متن ها به طوری که خوانا بوده و نیازی به بزرگ نمایی نداشته باشند.
  • قراردادن لینک های صفحاتتان در فاصله ای که کاربران بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
  • ربات گوگل باید قابلیت دسترسی صد درصدی به فایل های css و js شما داشته باشد.
  • این الگوریتم در حال ساخته شده و در حال تست بر روی کشور های محدودی است و پس از دریافت نتیجه و اصلاح آن راه اندازی خواهد شد.

الگوریتم Payday Loan

برخی از سایت ها برای رسیدن به صفحات اول سایت ها کلمات کلیدی خود را بسیار تکرار می کنند تا بتوانند از الگوریتم کبوتر سواستفاده کنند و به صفحات اول گوگل بیایند ولی این الگوریتم این تکرار بیش از حد را به عنوان اسپم شناخته و این گونه سایت هارا جریمه می کند و از فهرست جست و جو ها حذف می کند. درضمن باید توجه داشت که پاپ آپ ها نیز به خاطر کاری که انجام می دهند توسط الگوریتم Payday Loan یا Page Layout جریمه می شوند!

به عبارتی دیگر، این الگوریتم برای مبارزه با سایت هایی که از کلمات کلیدی پرکاربرد استفاده می‌ کنند، گوگل اعلام کرده این الگوریتم همه نتایج در همه کشورها و زبان ها را فرا می گیرد و تاثیر آن بر نتایج با زبان های مختلف فرق دارد. به طور مثال 0/2 درصد نتایج به زبان انگلیسی و حدود 4 درصد سایت های با زبان ترکی این جریمه را دریافت کرده اند. نام این الگوریتم از نوع خاصی وام که در آمریکا وجود دارد، گرفته شده است و در ابتدا برای مقابله با سایت های در این زمینه ایجاد شده .نسخه 3 این الگوریتم با کلمات مانند کازینو یا کلماتی که پیگرد قانونی دارد مانند فروش هرگونه مواد مخدر ، برخورد شدیدتر می کند.

الگوریتم Page Layout

دربسیاری از سایت ها برای تامین هزینه های سایتشان از تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند هزینه سایت خود را تامین کنند ولی در برخی موارد این تبلیغات ها بسیار زیاد شده و باعث آزار کاربران می شود که این الگریتم به دنبال اینگونه سایت ها می گردد و با جریمه کردن آنها، این سایت ها را از دید کاربران دور نگه می دارد تا کاربران بتوانند نتایج بهتری را برای جستجو های خود پیدا کنند.

در واقع این الگوریتم، الگوریتم بزرگی مانند پاندا و یا پنگوئن نیست و فقط سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده دارد را جریمه می کند. مانند تبلیغات: پاپ آپ و تبلیغات فلشی که در کناره های سایت وجود دارد. گوگل این الگوریتم را بر اساس نظرات و خواسته های کاربران ایجاد کرده است و روی سایت هایی که دارای تبلیغات نمی باشند تاثیری نمی گذارد. این الگوریتم با اسلایدر ها و جاوا اسکریپت های موجود روی صفحه نخست نیز کاری ندارد.

تنها نکته انتخاب هوشمندانه مکان تبلیغات می باشد که بسیار با ارزش است. تنها هدف گوگل این است که زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود بدون هیچگونه تکان دادن اسکرول محتوای شما را مشاهده کند. در تصاویر زیر مکان های مناسب تبلیغات مشخص شده است.(با رنگ صورتی)

الگوریتم کافئین گوگل (Caffeine algorithm)

مانند الگوریتم مرغ مگس خوار است و روی عبارات جستجو شده برای بهبود بخشیدن جستجوها به وجود آمده است، با این تفاوت که روی شبکه های اجتماعی نیز نگاهی دارد. کافئین در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود به روز رسانی می ‎کند. و امکان جستجوی Live را با جستجوگر گوگل فراهم می‎ نماید. الگوریتم کافئین را با الهام از ذهن انسان ساخته اند که به دلیل سرعت بالایی که دارد، می باشد.

الگوریتم گورخر گوگل (Zebra algorithm)

جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شده است. موارد مورد بررسی این الگوریتم:

  • طراحی سایت به صورتواکنشگرا (ریسپانسیو)
  • داشتن بارکد برای تمامی کالاها
  • استفاده از کوپن های تخفیف برای تشویق کاربران
  • ایجادمقایسه با کالاهای موجود
  • کم شدن مراحل خرید و راحتی خریدار
  • وجود قیمت روی کالاها
  • وجود آدرس معتبر برای فروشگاه

الگوریتم موش کور گوگل (Possum algorithm)

این الگوریتم مانند الگوریتم الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm) گوگل می باشد و روی سئو محلی (Local Seo) کار می کند. با استفاده از الگوریتم، گوگل نتایج متنوعی را بر اساس موقعیت فیزیکی جستجوگر ارائه می کند (هرچه شما به یک کسب و کار به صورت فیزیکی نزدیک تر باشید، بیشتر احتمال دارد که آن را در میان نتایج محلی و نتایج جستجویتان مشاهده کنید).

سوالات متداول

الگوریتم های جستجوی گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل به فرآیندی که گوگل برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند اشاره دارد. صدها عامل از جمله ذکر کلمات کلیدی، بک لینک ها را در نظر می گیرد. گوگل چندین الگوریتم جستجو دارد که همه با هم کار می کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند.

الگوریتم اصلی گوگل چیست؟

به روز رسانی های جستجوی گوگل چیست؟ موتور جستجوی گوگل از یک “الگوریتم اصلی” برای خزیدن و حفظ رتبه خود در صفحات نتایج جستجو استفاده می کند. گوگل حدود 500 بار در سال آن را به روز می کند و معمولاً این به روز رسانی های کوچک هستند.

آخرین الگوریتم گوگل چیست؟

به‌روزرسانی Google Core Web Vitals یک به‌روزرسانی الگوریتم اصلی است که در 16 ژوئن 2021 عرضه شد. سه معیار جدید را در الگوریتم معرفی می‌کند که سایت‌ها را بر اساس کیفیت تجربه کاربری‌شان اندازه‌گیری و رتبه‌بندی می‌کند.

الگوریتم های جستجو چگونه کار می کنند؟

هنگامی که یک درخواست جستجو توسط کاربر وارد موتور جستجو می‌شود، تمام صفحاتی که مرتبط بوده از فهرست استخراج شده و از یک الگوریتم برای رتبه‌بندی سلسله مراتبی صفحات مربوطه در مجموعه‌ای از نتایج استفاده می‌شود. الگوریتم های مورد استفاده برای رتبه بندی مرتبط ترین نتایج برای هر موتور جستجو متفاوت است.

چرا گوگل در سال 2022 متفاوت به نظر می رسد؟

گوگل اخیرا اعلام کرده است که در چند هفته آینده به‌روزرسانی‌های جستجوی جدیدی را ارائه می‌کند که هدف آن آسان‌تر کردن یافتن محتوای با کیفیت بالا برای افراد است. بهبودهای رتبه‌بندی جدید برای کاهش میزان محتوای بی‌کیفیت یا غیراصلی که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند، کار خواهد کرد.

گوگل چند بار الگوریتم جستجوی خود را به روز می کند؟

اکثر کارشناسان تخمین می زنند که گوگل سالانه 500 تا 600 بار الگوریتم جستجوی خود را تغییر می دهد. این چیزی بین یک تا دو بار در روز است. در حالی که اکثر این تغییرات چشم انداز سئو را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهند، برخی به روز رسانی ها قابل توجه هستند و ممکن است روش نوشتن برای SEO را تغییر دهند.

دکمه بازگشت به بالا