سلامت و دانشکسب و کار برتر

رتبه کلمات کلیدی در گوگل و اهمیت نسبی جایگاه آن‌ها

بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل + معرفی 12 ابزار رایگان (تست شده)

در ابتدا که قرار بود در مورد سایت ها و ابزار های یافتن رتبه کلمه کلیدی در گوگل تحقیق کنیم تصور میکردیم که با وجود چندین ابزار ایرانی در سطح وب، کار آسانی در پیش رو داریم اما پس از اینکه به این ابزار ها مراجعه کردیم متوجه شدیم که اغلب آنها صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و عملا نمیتوان برای یافتن رتبه کلمات کلیدی سایت روی آنها حساب کرد.

در آکادمی سئو روز، پس از یک بررسی گسترده به بهترین راه های بررسی وضعیت کلمات کلیدی رسیدیم که تمامی آنها را در این مقاله برای شما قرار داده ایم. قبل از هرچیز، اگر شما هنوز نمیدانید تحقیق کلمات کلیدی یعنی چه و از اهمیت کلمات کلیدی در سئو آگاه نیستید یا دوست دارید هنوز برای سایت خودتان تحقیق کلمات کلیدی نکرده اید، آموزش رایگان تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید…و یک نکته به یاد داشته باشید که سئو یک پروسه ادامه داره. جهت دریافت قیمت سئو با ما تماس بگیرید.

Kwrank |پیشنهاد کلمات کلیدی

ابزارهای واقعی برای بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

ابزار هایی که در ادامه به عنوان ابزار های بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل معرفی شده، از جمله ابزار هایی هستند که توسط اغلب وبمستران در خارج و داخل ایران استفاده میشوند و شما نیز میتوانید از آنها استفاده کنید.

اما نکته مهمی که در استفاده از آنها وجود دارد این است که محل استقرار سرور بیشتر این ابزار ها و سایت ها، در کشور های آمریکایی و اروپایی است و به همین دلیل ممکن است رتبه سایت شما در کلمات کلیدی مختلف را، با کمی تفاوت نسبت به آنچه که مخاطبانتان در ایران مشاهده میکنند نشان دهند.

ابزار ایرانی KWRank

در تابستان 1400 با یک ابزار ایرانی آشنا شدم که تست اولیه رایگان آن را با شک شدید پشت سر گذاشتم!

طبق تجربه های قبلی، توقع داشتم این ابزار هم مثل خیلی ابزارهای دیگر (و متاسفانه خیلی ابزارهای ایرانی دیگر) پر از باگ و مشکل باشد…

اگر بخواهم مطلب را خلاصه کنم، بعد از کمتر از یک ماه کار نسخه حرفه ای این ابزار را تهیه و به عنوان ابزار سنجش رتبه کلمات برای تیمم جایگزین کردم (قبل از آن از ابزارهای دیگر مثل نایت واچ که در ادامه توضیح داده شده استفاده میکردیم)

این ابزار رایگان است؟ (تست رایگان + کد تخفیف)

خیر! متاسفانه رایگان نیست ولی یک هفته تست رایگان دارد که با استفاده از کد معرف farin میتوانید این مدت تست رایگان را به 2 هفته افزایش بدید! همچنین اگر خواستید نسخه حرفه ای این ابزار را تهیه کنید با کمک کد تخفیف megaseo میتوانید 30% تخفیف بگیرید.

افزونه کروم رایگان Nightwatch

این افزونه تا حد زیادی میتواند نیاز های روزانه شما در جهت بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل را برآورده کند. با استفاده از این اکستنشن مرورگر کروم، میتوایند در روز بین 10 تا 20 کلمه کلیدی خود را بررسی کرده و رتبه آنها در موتور جستجو گوگل را مشاهده کنید (در صورتی که نیاز به استفاده از کلمات بیشتری دارید باید از نسخه غیر رایگان استفاده کنید که البته نسخه پولی و کامل این برنامه امکانات بسیار زیادی در جهت بررسی سایت و رتبه کلمات کلیدی آن به شما میدهد.)

حجم این افزونه بسیار پایین است و اضافه کردن آن به مرور شما باعث کاهش سرعت یا دیگر مشکلات موجود نمیشود. آخرین به روز رسانی آن مربوط به آذر سال 1397 است. خوشبختانه اغلب کاربرانی که این افزونه را به مرورگر خود اضافه کرده اند در مورد آن نظر مثبت داشته اند که میتوان این موضوع را از قسمت نظرات در صفحه این اکستنشن مشاهده کرد.

ابزار غیر رایگان و فارسی keywordrank

اگر بررسی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل برای شما اهمیت بالایی دارد، میتوانید از سایت کیورد رنک استفاده کنید. نقطه مثبت استفاده از این سایت این است که میتوانید قبل از پرداخت هزینه اشتراک برای آن، هفت روز به صورت رایگان خدمات آن را به کار بگیرید.

البته قابلیت های این ابزار جهت بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی خلاصه نمیشود و قابلیت های گسترده تری دارد. به طور مثال در پلن پایه آن میتوایند به صورت ماهانه 5 کلمه کلیدی از سایت خود را بررسی کنید.

به این صورت که در پنلی که سایت در اختیار شما میگذارند، به صورت روزانه از وضعیت کاهش یا افزایش رتبه کلمات کلیدی سایت خود با خبر شوید. در پلن های بالاتر میتوانید تعداد سایت ها و کلمات کلیدی بیشتری را در آن وارد کنید و از وضعیت جایگاه سایت ها در کلمات کلیدی گفته شده به صورت مداوم با خبر شوید.

ابزار غیر رایگان فارسی rotbekalame

این ابزار فارسی نیز مانند ابزار عنوان شده قبلی توسط توسعه دهندگان ایرانی ساخته شده و برای مانیتورینگ کلمات کلیدی انتخاب مناسبی به نظر میرسد. میتوانید پس از ثبت نام به صورت رایگان، 7 روز از خدمات این سایت استفاده کنید و در صورتی که از کیفیت آن راضی بودید، آن را به نسخه های پولی ارتقاء دهید. در مورد ویژگی های این ابزار برای نسخه پولی، چنین مواردی نوشته شده است:

  • بررسی دقیق کلمه های کلیدی
  • بررسی رتبه الکسا
  • بررسی و مانیتور بک لینک های سایت
  • نمایش رتبه کلمات کلیدی روی نمودار
  • مقایسه جایگاه کلمات کلیدی نسبت به روز های قبل
  • امکان بررسی پیشرفت سایت از طریق الگوریتم سایت MOZ

ابزار رایگان سایت smallseotools

قبل از اینکه به سراغ این سایت بروید باید بدانید که به دلیل تفاوت IP های آن، نتایج نشان داده شده کمی با نتایج واقعی متفاوت است. اما میتوان به صورت نسبی از نتایج آن استفاده کرد. با استفاده از این ابزارِ بررسی کلمات کلیدی در گوگل، میتوانید رتبه کلمات خود را به صورت گروهی در نتایج جستجو مشاهده کنید.

یعنی اینکه میتوانید لیستی از چند کلمه کلیدی خود را داخل فیلد مربوطه در این ابزار وارد کرده و پس از آن رتبه های هر کدام را به صورت جداگانه مشاهده کنید. همینطور میتوانید از آنها خروجی اکسل تهیه کنید. قابلیت جالب دیگری که این سایت در اختیار شما قرار میدهد این است که میتوانید آدرس سایت مورد نظر خود را به آن بدهید تا خود ابزار رتبه چند کلمه کلیدی سایت در صفحات اول گوگل را به شما نمایش دهد.

البته این قابلیت دارای محدودیت هایی است اما میتواند برای شناخت حدودی کلمات کلیدی سایت رقبا گزینه مناسبی باشد.

ابزار رایگان سایت serprobot

شاید بتوان به عنوان بهترین ابزار رایگان بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف، به ابزار سایت SERPROBOT اشاره کرد. ابزار سرپ روبوت با دقت بیشتری به مانیتورینگ کلمات کلیدی سایت میپردازد و میتوان روی رتبه های اعلام شده توسط این سایت و ابزار، بیشتر حساب کرد. در این ابزار هم میتوانید کلمات کلیدی خود را به صورت لیستی وارد کرده و مجبور نیستید آنها را به صورت تکی بررسی کنید.

در نسخه غیر رایگان آن میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت خود، رتبه کلمات کلیدی به صورت روزانه و… دریافت کنید که البته به دلیل نبود اطمینان کافی، استفاده از نسخه غیر رایگان آن را پیشنهاد نمیکنیم.

نرم افزار آنالیز رتبه کلمه کلیدی در گوگل

یکی از بهترین راه ها جهت بررسی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل، استفاده از نرم افزار معروف رنک ترکر (RANK TRACKER) است. این نرم افزار با بالاترین دقت از میان ابزار ها و نرم افزار های موجود در سطح وب، میتواند جایگاه کلمات کلیدی شما را بررسی کرده و آن ها را به شما نشان دهد.

در این نرم افزار میتوانید کلمات کلیدی خود را به صورت لیستی وارد کرده و نیاز نیست تا هرکدام را به صورت جداگانه بررسی کنید. در ضمن این نرم افزار از معدود بررسی کلمات کلیدی در گوگل و دیگر موتور های جستجو گر است که میتوانید در آن منطقه جغرافیایی ایران و زبان فارسی را انتخاب کنید.

در دوره جامع سئو آکادمی سئو روز آموزش جامع کار با این ابزار و دیگر ابزار های لازم برای سئو داده شد. در اینجا نیز میتوانید، قسمتی از آموزش تصویری آنالیز کلمات کلیدی در گوگل با RANK TRACKER را تماشا کنید. برای دانلود این نرم افزار بهتر است از سایت های فارسی زبان دانلود برنامه و بازی استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا