ورزش

آرسن ونگر: تیم‌هایی که فقط بر فوتبال تمرکز داشتند بهتر عمل کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آرسن ونگرسرمربی سابق فرانسه و رئیس دپارتمان توسعه جهانی فوتبال از تیم های “سیاست محور” در جام جهانی انتقاد کرد و گفت آنهایی که روی فوتبال تمرکز کردند در مرحله گروهی بهتر عمل کردند.

ونگر وی در نشست خبری که برای ارزیابی مرحله گروهی برگزار شد، گفت: کی برای جام جهانی ممکن است سوار شدن شما می دانید که نباید اولین بازی خود را ببازید و آلمان قهرمان چهار دوره جهان بهای آن را پرداخت و در اولین بازی خود مقابل ژاپن با نتیجه 2-1 شکست خورد.

جام جهانی قطر با حرکت اعتراضی بازیکنان تیم ملی آلمان آغاز شد که در هنگام عکس رسمی قبل از شکست مقابل ژاپن دهان خود را بسته بودند. هفت تیم اروپایی دیگر قصد داشتند نشان (گی) را به عنوان بخشی از کمپین ضد تبعیض در جام جهانی بر تن کنند، اما پس از اخطار انضباطی فیفا از این رقابت کنار کشیدند.

سرمربی 73 ساله سابق موناکو و آرسنال که تیم های با تجربه جام جهانی مانند فرانسه مدافع عنوان قهرمانی یا انگلیس و برزیل اولین بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، افزود: تیم هایی که در بازی افتتاحیه پیروز می شوند، از نظر ذهنی آماده هستند و فقط روی آنها تمرکز کرده اند. آنها هیچ اقدام سیاسی جنجالی نداشتند.

در ارزیابی فنی مسابقات مرحله گروهی ونگر وی به این نکته توجه کرد که تیم‌ها عمیق‌تر دفاع می‌کنند، بال‌ها بازتر هستند و این به بازیکنان جناحی نقش بیشتری می‌دهد. ممکن است مرا ببخش.

وی افزود: من متقاعد شدم م که تیم هایی که بهترین بال ها را دارند شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا