اقتصادی

آغاز طرح صدور شناسنامه برای باغات خوزستان

رویداد برتر/خوزستان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باغداران برای دریافت گواهینامه باغات خود باید به سامانه سابک مراجعه کنند.

محمد حسنی نسب در گفت وگو با رویداد برتر، درباره صدور شناسنامه باغ های خوزستان اظهار کرد: سامانه ای به نام سامانه سابک وجود دارد که باغداران استان ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنند و سپس پس از ارائه اطلاعات شخصی، آنها می توانند درخواست شناسنامه کنند و می توانند باغ ها را ثبت کنند و مجوز فعالیت بگیرند.

وی افزود: پس از بازدید کارشناسان مربوطه از محل مورد نظر گزارشی تهیه و به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسال خواهد شد.

حسنی نسب تصریح کرد: پس از انجام مراحل ذکر شده پروانه بهره برداری صادر می شود. پس از آن جنبه اقتصادی صدور مجوز فعالیت در دبیرخانه نظام صنفی شهرستان بررسی می شود، سپس متقاضی برای ارائه اصل مدارک به دفتر نظام صنفی مراجعه و در نهایت شناسنامه صادر می شود. .

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان درباره مزایای این طرح تصریح کرد: پرداخت وام و ابزارهای بانکی، تجهیزات، نوسازی و سرمایه در گردش، پذیرش دستگاه قضایی برای صدور ضمانت نامه و ضمانت نامه قضایی، تامین حامل های انرژی و سوخت. اجرای قوانین مختلف مربوط به مزارع باغی و معافیت ها، پرداخت ابزارهای بانکی یارانه ای برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار از جمله مزایای این طرح است.

حسنی نسب با اشاره به اینکه باغداران خوزستان برای ثبت باغات خود به سامانه سابک مراجعه کنند، گفت: از باغداران استان تقاضا می شود هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام خود اقدام و از این فرصت برای بهره مندی هر چه بیشتر از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا