جامعه

چک لیست درمانی بازنشستگان برای بیمه تکمیلی درحال نهایی شدن است

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تمام مدت مدیریت کشور به غیر از فعالیت در دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان فعالیت اقتصادی شخصی انجام ندادم، به غیر از حقوق دولتی ریال دیگری دریافت نکردم. بنابراین بدون هیچ مشکل و ترسی در جایی که تضاد منافع، قانون شکنی و فساد وجود دارد، با آن برخورد می کنم.

به گزارش رویداد برتر، نعمت الله ترکی رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در پنجاه و پنجمین نشست روسای کانون های بازنشستگی کشوری استان تهران از اشتباهات سال های اخیر در رسیدگی و اجرای صحیح بازنشستگان عذرخواهی کرد. وی گفت: هدف و برنامه ما کاهش وابستگی به صندوق های دولتی، حرکت به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت ها و منابع صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه است.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد منابع جاری صندوق بازنشستگی کشور از منابع دولتی تامین می شود، تصریح کرد: این روند باید تغییر کند و به سمت احیا و توسعه ظرفیت ها و منابع داخلی صندوق حرکت کرد. این دیدگاه بدی است که بودجه مورد نیاز صندوق را فقط در منابع عمومی ببینیم و همیشه به دولت نگاه کنیم. بلکه صندوق باید از منابع خود مدیریت شود.

ترکی ورود «مهندسی معکوس» در صندوق بازنشستگی کشوری را ضروری خواند و گفت: معکوس سازی یکی از روش های مدیریتی است که با توجه به ظرفیت های داخلی صندوق قابل اجراست. با برنامه ریزی مناسب، فعال سازی منابع و اصلاح حوزه اقتصادی، ایجاد زیرساخت های لازم می توان به نقطه ای رسید که این پایگاه در وضعیت باثباتی قرار گیرد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشور اولویت اول خود در حوزه اقتصادی را مبارزه با فساد اعلام کرد. ریالی غیر از حقوق دولتی دریافت می کرد. لذا بدون هیچ مشکل و ترسی در جایی که تضاد منافع و قانون شکنی و فساد وجود داشته باشد با آن برخورد خواهم کرد و تمام تلاش خود را برای امانت پذیرفته شده به کار خواهم بست.

ترکی ظرفیت و نقش صندوق های بازنشستگی در اقتصاد جهانی را تعیین کننده خواند و سپس افزود: صندوق های بازنشستگی موفق در دنیا که نقش بسزایی در چرخه اقتصادی کشور خود و حتی در صحنه بین المللی دارند، منظم، هدفمند و برنامه ریزی شده. منابع مالی.

وی ادامه داد: متاسفانه صندوق بازنشستگی کشوری این روزها دچار روزمرگی و کار جمعی منفعل شده است. به این معنی که وقتی مشکلی پیش می آید، همه فقط برای حل مشکل اقدام می کنند و در عین حال یک هدف و برنامه مشخص و مشخص برای ماه، سال و آینده تعیین می کنند.

وی وجود بسیاری از قوانین بالادستی را یکی از مشکلات و آسیب های جدی صندوق بازنشستگی کشوری و مستمری بگیران آن خواند و تصریح کرد: قوانین و مقررات باید مشکلات را حل کند در حالی که بسیاری از این قوانین باعث مشکلات و آسیب های جدی می شود. .

وی تصریح کرد: کلیه قوانین فوق باید در قالب کمیته ای جداگانه با حضور کارشناسان و مستمری بگیران متخصص احصاء و جمع بندی شود تا قوانین مؤثر و مناسب برای حل مشکلات بازنشستگان و در درجه اول در سه گانه یافت شود. مناطق. مدیریت، حقوق و امور مالی و رفاه.

ترکی با بیان اینکه خدمات بهزیستی باید به عنوان یک ارزش تلقی شود و همه خدمات ارزشمند نیستند، گفت: برخی خدمات به دلیل اینکه فقط از یک مرکز دریافت می کنند انحصار ایجاد کرده اند. از این رو نیازمند تعریف و ارائه خدماتی به بازنشستگان جامع و شایسته این عزیزان هستیم.

وی درمان و سلامت مستمری بگیران کشور را اولویتی بالا و اجتناب ناپذیر برشمرد و تصریح کرد: با کمک چند کانون بازنشستگی و کمیته ای که به همین منظور تشکیل شده است در حال تهیه چک لیست نیازهای سلامت مستمری بگیران هستیم. پس از محاسبه و تدوین، با بیمه گرانی که می توانند بهترین خدمات را ارائه دهند، قرارداد منعقد می کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری به ظرفیت‌های بزرگ این صندوق در حوزه املاک و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و مصارف رفاهی و گردشگری اشاره کرد و گفت: همه این دارایی‌ها سرمایه‌های عظیمی است. و برای این امر باید برنامه ریزی روشن و شفافی انجام شود تا بتوان از این ظرفیت ها برای رفاه و گردشگری مستمری بگیران استفاده کرد.

وی کانون های بازنشستگی را مهمترین سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: اگر در مسیر درست و با برنامه و با مشورت عزیزان و در کنار یکدیگر حرکت کنیم قطعا می توانیم بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنیم. .

در این دیدار چند تن از روسای کانون های بازنشستگی استان تهران مهمترین مسائل و نیازهای مستمری بگیران کشوری را با رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در میان گذاشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا