جامعه

افاضلی:کی‌روش دیگر نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند/ کاشانی و فدراسیون باید همسو شوند بعد کار کنند

در گفتگو با آنا

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: کاشانی و مسئولان فدراسیون فوتبال باید پای میز مذاکره بنشینند و اگر هر دو طرف با هم همسو شوند بهتر از این است که در حین کار با چالش مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، صحبت از بلاتکلیفی تیم امید مربوط به امروز و دیروز نیست. مدیران ورزش ایران سال هاست که از بلاتکلیفی این تیم صحبت می کنند و جالب اینجاست که نگرانی از وضعیت تیم امید در حد حرف است و هیچ اقدام جدی برای این تیم انجام نمی شود. چند هفته پیش سخنگوی و دبیرکل کمیته ملی المپیک تصمیم به انتخاب کاشانی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید گرفتند. اما از آن زمان تاکنون نه تنها انجمن درباره وضعیت تیم امید صحبتی نکرده است. بلکه گفته می شود کاشانی هم شرایط هدایت تیم را دارد که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال این شرایط را تایید نمی کند. حالا در آخرین جلسه مسئولان کمیته ملی المپیک همچنان حبیب کاشانی انتخاب شد اما ائتلاف این تیم همچنان نامشخص است.

**تیم امید در دوره کاشانی بهترین شرایط را داشت

هومان افاضلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت نامشخص تیم فوتبال امید و اینکه آیا کاشانی گزینه درستی برای هدایت این تیم است، گفت: فکر می کنم در دوره ای که کاشانی در تیم امید بود. تیم فوتبال. ، عملکردش خوب بود. تیم امید نیازهای زیادی برای خروج از کشور داشت، بودجه و هزینه هایی که برای تیم در نظر گرفته شد و همکاری باشگاه ها، همه این مسائل نشان می دهد دوران حضور کاشانی در تیم امید یکی از بهترین دوره ها بوده است. دوره ها تیم امید از نظر مالی و مدیریتی بسیار خوب مدیریت شد. در آن زمان تیم امید چند بار در خارج از کشور اردو زد، در حالی که این تیم معمولاً به دلیل شرایط سربازی بازیکنان برای خروج از کشور دچار مشکل می شود، بنابراین فکر می کنم انتخاب مجدد کاشانی به عنوان سرمربی امید خوب است. تیم علاوه بر این، تیم در آن زمان شرایط قابل قبولی داشت. البته اشتباهاتی هم بود که نباید نادیده گرفت. این تیم در آن زمان کادر فنی پرمشغله ای داشت. در دوره کاشانی مربیان، مدیران فنی، مشاوران و سرمربیان زیادی را دیدیم که همگی تصمیمات فنی را با مشکل مواجه کردند. به نظر من این سوال زیاد مطرح شده است اما باید به درس مدیریت کاشانی نمره قابل قبولی داد.

**سال هاست در بخش پایه کار نمی کند

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد کیفیت تیم فوتبال امید گفت: تیم ما در حال حاضر بسیار متوسط ​​است; متأسفانه سال هاست که در فصل عادی کار چندانی انجام نشده و بازیکنان خوبی هم نشده ایم. اتفاقاً همان تیم کاشانی و خاکپور از نظر فنی یکی از دو تیم بسیار خوب رده امید بود که البته حاصل کار سازماندهی شده فدراسیون فوتبال برای تربیت بازیکنان ملی پوش است. چهار پنج سال جست‌وجو کردیم، خیلی از مسائل را از نظر مالی و محلی در نظر گرفتیم تا استعدادها را از دست ندهیم. مشکلات محلی و مالی نباید روی انتخاب بازیکنان تاثیر بگذارد. در رده جوانان استعدادیاب حضور داشت، آن تیم به رده جوانان تبدیل شد و مدیریت هر دو تیم بر عهده محمدی بود.

**اتحاد تیم امید را به عنوان گلخانه ایجاد کرد

وی گفت: در رده امید هم تیمی هایم ابتدا و سپس در خاکپور به موفقیت رسیدند. واقعا تیم فوق العاده ای بود و بازیکنان تیم بزرگسالان الان مثل کریم انصاری فر، علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی و … از همین پروژه هستند. بعد از آن افراد انجمن تغییر کردند و پروژه و سازمانی که تعریف کردیم از بین رفت. در این نوع فعالیت، جزئیات و افرادی که کار را هدایت می کنند بسیار مهم است. البته پروژه استعدادیابی باید در آکادمی باشگاه ها انجام شود اما انجمن کم کار است چون باشگاه ها کم کار هستند. او تیم های امید را در یک گلخانه ایجاد کرد تا جای کار باشگاهی را بگیرد. اگر این فعالیت ها جزو وظایف باشگاه هاست باید آکادمی داشته باشند و بازیکنان تربیت کنند. اگر باشگاهی آکادمی نداشته باشد نمی تواند در لیگ برتر شرکت کند.

**کیروش همه بودجه ها را می خورد

افاضلی تصریح کرد: بر این اساس که امکاناتی که در آکادمی ارائه می شود باید درجه بندی شود و با هر درجه کمتری پایین بیاید، این مشکلات در همه جای دنیا قابل مشاهده است اما در ایران شاهد آن نیستیم و نتیجه یکسان است. که ما تیم های پایه خوبی نداریم. تیم امید ما هم حاصل افت ترکیب اصلی در سه چهار دوره اخیر است که حتی انجمن هم نتوانست کاری از پیش ببرد. البته حضور کی روش برای پرونده مزیتی ندارد، زیرا او تمام پول انجمن را می خورد و اجازه دریافت پول را به سایر ادارات نمی دهد، بنابراین در چنین شرایطی کار و برنامه ریزی بدون پول سخت است. در رده پایه و به خصوص امید چندان شانسی نداریم.

**کاشانی باید پای میز مذاکره با فدراسیون فوتبال بنشیند

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به موضع انجمن در خصوص تیم امید خاطرنشان کرد: چند روز پیش مطلع شدم که جلسه ای بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در خصوص تیم امید برگزار شده و تصمیماتی گرفته اند. مهم ترین تصمیم، انتخاب کاشانی به عنوان سرمربی تیم امید است، البته کاشانی باید پای میز مذاکره با فدراسیون بنشیند و در صورت همسو نبودن این دو، حضور او تاثیرگذار نخواهد بود. الان در مرحله مذاکره هستند و باید ببینم در نهایت چه تصمیمی گرفته می شود و آیا کاشانی و ائتلاف راضی به همکاری می شوند یا خیر. زمانی که این اتفاق بیفتد، بقیه به سرعت اتفاق خواهند افتاد.

** تیم امید از نظر مالی به انجمن وابسته است

وی گفت: تصمیم گیری در خصوص تیم امید بر عهده فدراسیون است و کمیته ملی المپیک مسئولیت مدیریت و نظارت را بر عهده دارد. این کمیته در واقع از تیم امید حمایت مالی می کند اما بودجه آن ناکافی است و تیم امید همیشه از نظر مالی به فدراسیون بستگی دارد و البته کاشانی برای کار خود در تیم امید انتظاراتی دارد و باید دید فدراسیون به ترتیب می تواند پاسخ دهد یا خیر. نه به نظر می رسد وقتی این دو با هم سازگاری دارند، بهتر از مواجهه با چالش ها در محل کار است.

** 7 سال از کمک کی روش به فوتبال ایران می گذرد

افاضلی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و حضور کی روش نیز گفت: من طرفدار کی روش نبودم و طرفدار ماندن او در فوتبال ایران هم نیستم. نتایج بازگشت کی روش در جام جهانی ایران را دیدیم. من معتقدم او دیگر نمی تواند به تیم ملی کمک کند و 6-7 سال است که به تیم ملی کمک کرده و ما اشتباه کردیم. اما چه کسی می تواند به تیم ملی کمک کند و چه کاری باید انجام شود، فکر می کنم در این مورد تصمیم گیری با کسانی است که منافعشان نیست، مشکلی که گاهی در فدراسیون فوتبال و کمیته فنی پیش می آید، مردم بر اساس خودشان تصمیم می گیرند. منافع خود شاید خیلی ملی نباشد. اگر تصمیم ملی گرفته شود و افراد فنی یا مدیریت انجمن به دنبال فرصت مطلوب نباشند، می توان به تصمیم خوبی امیدوار بود. البته زمان از دست رفته است و باید هر چه زودتر تصمیم گرفت، زیرا هرکسی که سر کار می آید به زمان نیاز دارد تا همدیگر را بشناسد و الان هم زمان زیادی از دست رفته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا