ورزش

درخواست کمک فدراسیون فوتبال از قوه قضاییه

روز گذشته مشخص شد که ساختمان اتحادیه فوتبال و نیمی از ساختمان باشگاه پرسپولیس متعلق به فدرال به دلیل بدهی 90 میلیارد دلاری اتحادیه به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحویل داده شد. دو میلیون دلاری که اتحاد برای پرداخت حقوق ویلموتس از شستا قرض کرد اکنون نود میلیارد بدهی شده است و مشخصاً راهی جز مصادره دارایی اتحاد برای شستا وجود ندارد. در واکنش به موج حساس ، اتحادیه فوتبال ایران بیانیه ای صادر کرد و در آن اظهار داشت:

* در وب سایت رسمی اتحادیه فوتبال آمده است: با وجود محدودیت ها ، مشکلات و تنگناهای مالی و غیرمالی ، تیم فوتبال در حال آماده سازی برای حضور در مقدماتی جام جهانی 2022 است. قطر و منتظر حمایت شما. جدی ترین اقدامات بیرحمانه ، نابخشودنی و فراموش نشدنی شرکت سرمایه گذاری شستا علیه اتحادیه فوتبال و باشگاه پرسپولیس. با توجه به اظهارات اخیر شرکت سرمایه گذاری شستا ، مردم باید از موارد زیر به دوستان فوتبال زمین در ایران ، هواداران محترم باشگاه پرسپولیس و مقامات قضایی و نظارتی اطلاع دهند.

* با توجه به اینکه در سال 1398 اتحادیه فوتبال مایل بود حقوق سرمربی وقت و دستیاران تیم ملی را پرداخت کند و با توجه به اینکه انجمن قادر به استفاده از منابع مالی خود در فیفا نبود ، مذاکرات وزیر محترم ورزش و جوانان ، وزیر محترم تعاون ، کار ، رفاه و امور اجتماعی ، مدیرعامل محترم شرکت سرمایه گذاری شستا و رئیس وقت اتحادیه فوتبال و تصویب مرکز ضد تحریم ها تحت یک مکانیزم مالی بین اتحادیه فوتبال و شرکت پتروشیمی فن آوران ، زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری شستا ، مستقر شد.

* به این ترتیب ، شرکت پتروشیمی فن آوران در ازای “بدهی ارزی صادراتی” آن شرکت ، این مبلغ را در خارج از کشور به اتحادیه فوتبال خارج از کشور (حداکثر 2 میلیون یورو) پرداخت می کند. بنابراین پس از بانک مرکزی در تاریخ 2/11/98 به مبلغ 2 میلیون یورو از بدهی ارزی شرکت مذکور و تعهد شرکت مبنی بر بازگرداندن 2 میلیون یورو ارز خارجی از محل صادرات و تحویل آن به کشور بانک مرکزی (به قیمتی که ریال ، ارز نیمایی در روز تسویه تعهد حذف شد) ، شرکت پتروشیمی فن آوران در 8 اوت 1998 2 میلیون یورو به اتحادیه فوتبال خارجی و همان مقدار ارز خارجی پرداخت بدهی ها به بانک مرکزی کسر شد.

* با در نظر گرفتن موارد فوق با در نظر گرفتن اینکه شرکت پتروشیمی فن آوران پس از انجام تعهدات ارزی خود 2 میلیون یورو پرداخت کرده و طبق مقررات و سیاست های ارزی ، معادل ریالی آن نیمی از نرخ ارز محاسبه ، محاسبه و پرداخت می شود. در روز انجام تعهد بانک مرکزی بنابراین ، کل بدهی اتحادیه فوتبال به شرکت سرمایه گذاری شستا تقریباً 25 میلیارد دلار در روز تسویه بدهی ارزی محاسبه و در دفاتر حقوقی شرکت پتروشیمی فن آوران ، شرکت سرمایه گذاری شستا و اتحادیه فوتبال ثبت شد. و نظارتی در همین راستا ، شرکت سرمایه گذاری شستا نه تنها مجموع بدهی 25 میلیارد تومانی ، بلکه 4 میلیارد تومان اضافی (در مجموع 29 میلیارد تومان) از اتحادیه فوتبال دریافت کرده است که تمام اسناد آن در دسترس طرفین و به طور کامل است. دفاتر ثبت شده اند

* با توجه به موارد فوق ، شرکت سرمایه گذاری شستا نه تنها بیش از کل مبلغ مطالبات از اتحادیه فوتبال دریافت کرده ، بلکه علاوه بر تأمین تعهد ارزی (نیاز به بازپرداخت ارز حاصل از صادرات به کشور) درخواست مطالبه چک 2 میلیون یورو (امانی). بر خلاف قانونی که مغایر قواعد قانون و عدالت باشد. متأسفانه حفاظت از نماینده حقوقی اتحادیه فوتبال توسط دادگاه محترم مورد توجه قرار نگرفت و اگرچه این انجمن بدهی دیگری به شرکت سرمایه گذاری شستا و پتروشیمی فن آوران ندارد ، به اتحادیه فوتبال دستور پرداخت 2 میلیون یورو اضافی و مصادره شده وی سپس 6 نیش ساختمان اتحادیه فوتبال و 3 میله خانه باشگاه پرسپولیس را به نام خود منتقل کرد.

* بنابراین ، اتحادیه فوتبال قاطعانه رئیس محترم قوه قضاییه و رئیس محترم سازمان محاسبات عمومی تهران را در مورد نقض حکم صادره از سوی دادگاه تهران آگاه کرده و آنها را به پیگیری و اقدام مقتضی فراخوانده است. تصمیم قانونی در این زمینه

251 251

دکمه بازگشت به بالا