اقتصادی

بخش اول راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال آماده بهره‌برداری است

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، به منظور تسریع در اجرای راه آهن راهبردی رشت – خزر به زودی 500 میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده می شود و تا پایان امسال عملیات بین دستگاه های اجرایی انجام می شود. ایستگاه های رشت و پیربازار به عنوان اولویت اصلی تکمیل و آماده بهره برداری می شود

به گزارش رویداد برتر، راه آهن رشت – آستارا یکی از پروژه های اولویت دار ریلی کشور است که برای آن سه روش تامین منابع از طریق روسیه، تامین مالی داخلی و تسویه نفت در نظر گرفته شد. این پروژه آخرین بخش از کریدور ریلی-دریای شمال – جنوب کشور است که با تکمیل آن، ترانزیت کالا بین کشورهای قفقاز، فدراسیون روسیه و شمال اروپا با کشورهای جنوبی توسعه می یابد. مرز خلیج فارس، جنوب و شرق آسیا.

هزینه تکمیل راه آهن رشت – آستارا 800 میلیون یورو برآورد شده است و با توجه به اینکه روسیه خواهان مشارکت در تکمیل این پروژه ریلی به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب است، نشست های مشترک روسای وزارتخانه ها برگزار شد. جاده ها و شهرسازی برای حضور و سرمایه گذاری مسکو در این پروژه تامین اعتبار و تسریع در پیشرفت این پروژه بزرگ و مهم در نظر گرفته شد.

قطعه اول راه آهن رشت – بندر خزر تا پایان سال به بهره برداری می رسد

در همین راستا خیراله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی – چندی پیش در بازدید از راه آهن رشت – کاسپین با تاکید بر اینکه 500 میلیارد تومان از محل ماده 56 برای این پروژه اختصاص یافته است، گفت: این مسیر ریلی ادامه راه قزوین است. راه‌آهن رشت به طول 35 کیلومتر در حال ساخت است و تا پایان سال جاری طبق برنامه زمان‌بندی اجرا، امتداد ایستگاه‌های رشت تا پیربازار با اولویت تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، وی افزود: در صورت تامین منابع مالی لازم در بهار سال 1402، اولویت دوم تحقق آماده سازی خواهد بود. ایالتی از پیربازار شروع می شود. کاسپین.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت – خزر را 75 درصد عنوان کرد و گفت: در بخش زیرساخت 83 درصد، روسازی 31 درصد و ریل 14 کیلومتر پیشرفت داشته است. گذاشته

پیش از این، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، پروژه راه آهن رشت – آستارا را مهم ترین پروژه ریلی کشور دانسته و گفته بود که علیرغم مذاکره با روسیه و آذربایجان برای به اصطلاح این خط ریلی، این پروژه چه با حضور روسیه و چه بدون حضور این کشور، آن را به پایان می رسانیم تا بتواند در خدمت افزایش ترانزیت کشور باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا