خارجی

راهپیمایی گسترده اهالی غزه در همبستگی با جنین/ خالد البطش: دستمان روی ماشه است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (جمعه) راهپیمایی را در غزه در همبستگی با ملت فلسطین در اردوگاه جنین  و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها برگزار کرد.

به گزارش رویداد برتر، شبکه فلسطین الیوم اعلام کرد که پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی اعتراضی گسترده‌ای در تمامی استان‌های نوار غزه در حمایت از ملت فلسطین در اردوگاه جنین و نیروهای مقاومت در این اردوگاه آغاز شد.

این راهپیمایی به دعوت جنبش جهاد اسلامی و پس از جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین برگزار شد.

این راهپیمایی با حضور رهبران مقاومت ازجمله اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و رهبران جناح‌های اقدام ملی در نوار غزه برگزار شد.

حاضران در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کرد و خشم خود را از این اقدام ابراز کردند.

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در جریان این راهپیمایی اظهار کرد: مقاومت امروز با سربلندی و تواضع و در راس آن گردان جنین ویژگی‌های مرحله بعدی را ترسیم کرد.

وی افزود: راه اعاده حقوق و راه اعاده حیثیت و اخراج اشغالگران فقط مقاومت است.

البطش همچنین خاطرنشان کرد: تفنگ‌های ما در هر میدان جنگی حضور دارند و دستانمان روی ماشه است و شمشیرهای ما غلاف نشده است.

وی با استقبال از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اعلام توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم گام جدیدی را بردارد و زندانیان سیاسی عضو جهاد اسلامی، حماس و دیگر گروه‌های مقاومت را آزاد کند.

البطش در ادامه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان خواست که گام‌های واقعی را برای پایان دادن به اختلافات میان فلسطینی‌ها و متحد کردن آنها بردارد.

وی افزود: هدف توطئه امروز این است که به دشمن اجازه داده شود کرانه باختری را ببلعد، شهرک‌سازی کرده و اراضی آن را الحاق کند تا به تدریج سیاست ادعایی خود را مانند بلندی‌های جولان، قدس و دیگر مناطق تحمیل کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: شمشیرهای ما تا زمانی که به وطن خود برنگردیم، آوارگان ما به خانه‌ها و روستاهای خود برنگردند و پرچم‌های پیروزی بر فراز بخش‌های مختلف قدس برافراشته نشود، غلاف نخواهند داشت.

وی گفت که برخی از مواضع کشورهای عربی و اسلامی مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما ما از آنها می‌خواهیم که عادی سازی را متوقف کنند، از پایداری ملت فلسطین در نوار غزه حمایت کنند.

سمیر زقوت، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در سخنان در جریان این راهپیمایی تایید کرد که دشمن صهیونیستی نتوانست فرمول را تمامی میادین نبرد اعمال کند.

وی تاکید کرد: سراسر فلسطین میدان نبرد یکپارچه است و جنین با اشغالگران مقابله به مثل کرد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری و شهر قدس از جمله اردوگاه جنین حمله کردند که در اثر آن ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی و بازداشت شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا