اقتصادی

مخالفت صریح با اینترنت و فیلترشکن طبقاتی

به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، این سازمان تلاش می کند تا مشکلات اضطراری و فوری شرکت ها را حل کند، اما جایگاه آن در اینترنت و کلاس VPN مشخص است. یک اعتراض واضح

به گزارش رویداد برتر، حسین اسلامی گفت: موضع اتحادیه مشخص است. هم در اطلاعیه سازمان و هم در نامه ای که به صورت مشترک با چند سازمان به رئیس جمهور ارسال شد، خواستار دسترسی رایگان به اینترنت و گسترش زیرساخت های لازم شدیم.

وی معتقد است: در شرایط بحرانی که بر اساس تصمیم گروه‌های امنیتی، محدودیت‌هایی به‌طور موقت ایجاد شده و قابل رفع است، انتظار می‌رود تا قبل از شهریور ماه سال جاری با حل مسائل امنیتی، وضعیت به سرعت احیا شود. در این برهه حساس، اگر برخی شرکت ها در ارتباط با مخاطبان خارجی یا ارائه خدمات در داخل کشور دچار مشکل شوند، وزارت ارتباطات موظف است این مشکلات را حتی به صورت موقت برطرف کند. در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با هر درخواستی که دریافت کرده ایم مشکل را به صورت مرحله ای حل کنیم و این را وظیفه صنفی خود می دانیم.

اسلامی تاکید می کند که این دو موضوع را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. نظر قطعی انجمن دسترسی آزاد به اینترنت برای عموم مردم است. ما مطلقاً اینترنت کلاس و VPN کلاس را قبول نداریم. همچنین محدودیت هایی را که در تمام نقاط جهان در حفظ حریم خصوصی خانواده ها و سایر مسائل اخلاقی در نظر گرفته می شود، درک می کنیم. اما واقعیت این است که بازگشت به دوران قبل از شهریور حداقلی است که ما می خواهیم، ​​این موضع روشن صنف است. از سخنان رئیس جمهور مشخص شد که ایشان گفتند سخنرانی در مورد فضای مجازی در زمان انتخابات را فراموش نکرده اند. علاوه بر این، امروز وزیر ارتباطات اعلام کرد که اینترنت کلاسی وجود ندارد و این را می توان نشانه خوبی دانست.

وی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت اینترنت به یک معضل فرسایشی تبدیل شده است، اظهار کرد: ما وظیفه داریم به همه کسب و کارها کمک کنیم اما برخی برای ادامه حیات نیاز به کمک فوری و بیشتر دارند. نوعی تنفس مصنوعی. با این حال، تا زمانی که محدودیت های اینترنت برای عموم مردم برداشته نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال حل نخواهد شد. عموم مردم به پلتفرم‌ها متصل هستند، بنابراین فکر نمی‌کنیم که درخواست انحصار اینترنت یا VPN تبغاتی برای اعضای نصر حرکت خوبی باشد.

اسلامی درباره اقدامات اتحادیه کارگری می گوید: نامه را به رئیس جمهور به دو وزیر اطلاعات و کشور ارسال کردیم. رونوشت هایی نیز برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات مسئول ارسال شد. ما از این دو مرجع پیروی می کنیم – وزیر اطلاعات و وزیر کشور. اما تلاش ما به ارسال نامه ختم نشد. با وزیر ارتباطات، وزیر حراست، رئیس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات و مذاکرات شخصی داشته و داریم.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به اقداماتی مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگان سکوها از سوی سکوها، وجود دارد. احتمال دائمی شدن این جاده موقت و محدودیت های ایجاد شده بر اساس این تصمیم وجود دارد، می گوید: این اقدام کمکی به شرایط کشور نمی کند. کسب و کارها را نمی توان با تهویه مصنوعی نجات داد، بلکه با تهویه طبیعی در یک محیط رقابتی با حضور پلتفرم های خارجی، نجات یافت.

بر اساس اطلاعیه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران آمده است: ما همیشه به کسب و کارها کمک می کنیم، اگر مثلاً کسبه ای درخواست نامه ای برای افتتاح آی پی مربوط به فعالیت شرکتش داشته باشد، پیگیری های لازم را انجام داده ایم. پس از آن اگر کسی چنین درخواستی داشت با دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتماً به دنبال رفع مشکلاتش خواهیم بود. اما این درخواست رایج صنف نیست. تنها راه حل یک مشکل حاد کسب و کار آسیب پذیر است. این همان تنفس مصنوعی است و همانطور که گفتم انتظار ما از دولت بیشتر از این کمک های موقت است.

اسلامی درباره اقدامات بعدی اتحادیه و زمان پاسخگویی دولت به پیگیری‌ها توضیح می‌دهد: به زودی با تشکل‌های امضاکننده نامه ارسالی به رئیس‌جمهور و سایر تشکل‌هایی که خود را با حضور رسانه‌ها وفق داده‌اند، جلسه خواهیم داشت. . تلاش می کنیم تا پایان امسال به نتیجه مطلوب برسیم.

لازم به ذکر است با توجه به اظهارات رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، چنانچه یکی از شرکت های عضو سازمان درخواستی برای حل موقت مشکلات فوری خود داشته باشد، مراتب را با این سازمان مکاتبه نماید. دبیرخانه سازمان به آدرس پست الکترونیکی info@tehrannsr.org.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا