خبرهای کلیکسب و کار برتر

نمای پشت تی وی خود را چگونه دیزاین کنیم؟

دکور پشت تلویزیون – دیوار پشت تلویزیون را چگونه تزیین کنیم؟

همان طور که می دانید، تلویزیون مرکز توجه نشیمن خانه است. به همین دلیل باید به دکور دیوار پشت تلویزیون نسبت به دیوارهای دیگر هال منزلتان بیشتر اهمیت دهید. کاشی لوکس نما، چوب، سنگ، کناف، کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، قفسه بندی، شلف های دیواری و خیلی ایده های دیگر! باید بدانید تمامی موارد بالا، برای دیزاین پشت تلویزیون کاربرد دارد و هر کدام از آن ها جلوه منحصر به فرد خودشان را به فضای نشیمنتان می دهند. پس برای این که با هر کدام از این گزینه ها آشنا شوید و از آن ها ایده برای نمای تی وی بگیرید، در ادامه ویژگی های آن ها و نکات اجرایی آن ها را به صورت خلاصه معرفی می کنم. با من همراه باشید.

بهترین رنگ برای پشت تلویزیون‬‎ |دکور پشت تلویزیون با ام دی اف‬‎

9 ایده برای دیوار پشت تلویزیون که باید آن ها را بشناسید:

1. دیوار پشت تلویزیون را با چوب دکور کنید!

چوب همانند کاشی پشت چسبی یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای دیزاین دیوار تلویزیون است. می پرسید چرا؟

اول این که عایق صوتی است. یعنی با خاصیت عایقی که دارد، شدت صدا را کاهش می دهد تا افرادی که در نشیمن نیستند، کمتر صدای تلویزیون را متوجه شوند.

دوم هم که به جلوه سرد و بی روح تلویزیون و تکنولوژی های کنار آن که تماما ساخت دست بشر هستند، گرما و روح می بخشد.

 توجه داشته باشید که برای دکور پشت تلویزیون، از ام دی اف و دیوارپوش های چوب طبیعی و مصنوعی می توانید استفاده کنید.

نکته: چوب طبیعی، هم قیمت بالا و هم نیاز به نگهداری مخصوصی دارد. پس گزینه مناسبی برای خانه های اجاره ای نیست.

اما اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید، می توانید دیوارپوش طرح چوب نصب کنید.

2. با سنگ آنتیک دیوار تلویزیون را تزیین کنید!

سنگ، مثل چوب، از گزینه های طبیعی برای دکور دیوار پشت تلویزیون است که جلوه جذابی به نشیمن می دهد. توجه داشته باشید که مزیت سنگ آنتیک، تنوع بالا مدل های آن در بازار است. یعنی شما با هر سلیقه و هر خانه ای که دارید، می توانید رنگ و طرح سنگ مد نظرتان را در بازار پیدا کنید. اما با این همه تنوع، در انتخاب اندازه سنگی که برای پشت تلویزیون انتخاب می کنید، باید دقت داشته باشید. در واقع هر چه اندازه سنگ های به کار رفته در دیوار تلویزیون کوچک باشد، آن را شلوغ تر نشان می دهد. پس در نشیمن های کوچک و فضاهایی که طرح و پترن های زیادی در فرش، پرده و کاغذ دیواری های آن به کار رفته است، بهتر است از این سنگ ها استفاده نکنید.

نکته: به غیر از سنگ های آنتیک، برای تزیین پشت تلویزیون از سنگ اسلب یا دیوارپوش های طرح سنگ مرمر و مرمریت، نیز می توانید استفاده کنید که جلوه لوکس و شیکی به نشیمن می دهند.

3. دیوار پشت تلویزیون را کاغذ دیواری کنید!

کاغذ دیواری هم نصب آسان و هم قیمت مناسبی دارد، هم بیشتر مدل های آن قابل شست و شو است و هم  مثل سنگ آنتیک، طرح و رنگ های متنوع دارد. اما برای کاغذ دیواری کردن دیوار پشت تلویزیون، پیشنهاد می کنم که سراغ رنگ های خنثی روشن یا تیره با طرح ساده و محو بروید. چرا که این رنگ و طرح ها، جلب توجه کننده نیستند و چشمتان را هنگام تماشای برنامه خسته نمی کنند.

4. دیوار را کناف کنید!

کناف نسبت به دیوارپوش هایی که در بالا معرفی کردم، به صورت آزادانه تری قابل اجرا است. یعنی اگر محدودیت بودجه و فضا نداشته باشید، کناف کار می تواند هر طرح و مدلی که می خواهید را برای دیوار پشت تلویزیونتان اجرا کند. اما دقت داشته باشید که بهتر است طرح کناف، با سبک دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد و به تلویزیون مرکزیت دهد. یعنی شکل کناف و خطوط به کار رفته در آن مثل تصویر زیر، به صورتی باشد که فضای مشخصی برای تلویزیون ایجاد و به آن تاکید کند.

5. دیوار پشت تلویزیون را متفاوت نقاشی کنید!

بد نیست بدانید یکی از تکنیک های دکوراسیون داخلی، ایجاد دیوار تاکیدی یا اکسنت وال در فضا است. به این صورت که دیوار پشت نقطه کانونی را به صورت متفاوت با دیوارهای دیگر نقاشی یا دکور می کنند تا آن بخش از فضا، بیشتر از نقاط دیگر جلب توجه کند. پس شما هم از این روش می توانید استفاده کنید و تنها پشت تلویزیون که نقطه کانونی نشیمن است را با رنگ متفاوت نقاشی کنید.

نکته: رنگ های شاد و جسورانه، آن چنان گزینه مناسبی برای نقاشی دیوار پشت تلویزیون نیستند. چرا که این رنگ ها چشم را به خود جذب می کنند و هنگام تماشای برنامه، آن ها را خسته می کنند. پس پیشنهاد می کنم که آن ها را به طیف های ناخالص تر، یعنی تیره و روشن انتخاب کنید.

6. از ترکیب دیوارپوش های مختلف استفاده کنید!

چوب، سنگ، کناف، دیوارپوش های سه بعدی، آجر، رنگ و کاغذ دیواری! تمامی این گزینه ها را کنار هم برای دکور پشت ال سی دی یا ال ای دی منزلتان، می توانید به کار ببرید. در واقع با این این روش دستتان برای پیاده کردن ایده های جدید باز است و هم می توانید معایب برخی دیوارپوش ها را با دیوارپوش دیگر پنهان کنید. برای مثال در نشیمن زیر، از دیوارپوش چوبی جلوی دیوار سنگی استفاده شده است تا اتصالات برقی دیوار و سیم های تلویزیون، دیده نشود. در این نشیمن هم برای پوشش اتصالات و سیم ها، کناف به صورت دیوار کاذب، جلوی دیوار گچی و دیوارپوش چوبی به کار رفته است.

7. دیوار پشت تلویزیون را قفسه بندی کنید!

یکی از ایده های دیگری که می خواهم معرفی کنم، قفسه بندی دیوار پشت تلویزیون است که با چوب یا کناف قابل اجرا است. توجه داشته باشید که اگر این قفسه ها برای چیدمان وسایل کم کاربرد خانتان است، بهتر است به صورت درب دار باشد تا جلوه تلویزیون را شلوغ و در هم ریخته نکند. در مقابل قفسه ها و طبقات بدون درب را برای چیدن دکوریجات زیبا و آنتیک باید استفاده کنید.

نکته: این ترفند برای نشیمن های کوچک مناسب نیست. چرا که قفسه بندی حدود 30 سانتمیتر دیوار را جلو می آورد و کار را برای چیدمان مبلمان سخت می کند.

8. گالری دیواری ایجاد کنید!

برای این کار کافی است که قاب های هم شکل و هم اندازه را در اطراف تلویزیون به صورت متقارن نصب کنید.

دقت داشته باشید که هم شکل بودن قاب ها و چیدمان متقارن آن ها به این دلیل است که جلوه دیوار پشت تلویزیون ناهماهنگ و شلوغ دیده نشود.

نکته: همچنین پیشنهاد می کنم، عکس های خانوادگی و خاطره انگیزتان را روی دیوار تلویزیون نصب نکنید. چرا که جلو تلویزیون محل مناسبی برای ایستادن و مرور خاطرات نیست.

9. از شلف های دیواری برای دیزاین دیوار تلویزیون استفاده کنید!

یکی از ساده ترین ایده ها برای تزیین دیوار پشت تلویزیون این است که روی آن، شلف های چوبی نصب کنید. سپس روی شلف ها می توانید گلدان ها، دکوری های زیبا، تابلو و مسجمه بچینیند. تنها یادتان باشد که روی شلف ها را بیش از حد با دکوریجات پر نکنید!

و در آخر…

همان طور که مطالعه کردید، روش ها و ایده های متنوعی برای تزیین دیوار پشت تلویزیون وجود دارد. شما به کدام یک از این ایده ها بیشتر علاقه دارید؟ از نکات آن بخش و لینک هایی که به صفحات اختصاصی آن ها داده ام، استفاده کنید و نشیمن منزلتان را به زیبایی دکور کنید. همچنین اگر در مورد این موضوع سوالی دارید می توانید آن را در اینستاگرام مدیا دکور یا انتهای صفحه مطرح کنید تا با کمال میل به آن پاسخ دهم.

دکمه بازگشت به بالا