خارجی

تظاهرات مردم سودان در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

سودانی‌ها روز یکشنبه در اعتراض به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشورشان و تصمیم خارطوم به عادی‌سازی روابط با این رژیم تظاهرات کردند.

به گزارش رویداد برتر، ده‌ها نفر از مردم سودان روز یکشنبه علیه عادی‌سازی روابط میان این کشور و اسرائیل در خارطوم تظاهرات کردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «ما علیه عادی‌سازی روابط هستیم» و «فلسطین، فروشی نیست»، علیه سفر ایلی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل به خارطوم شعار سر دادند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی هرگونه صلح و مذاکره با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و عادی‌سازی روابط با این رژیم را خیانت دانستند.

یک هیئت بلندپایه رژیم صهیونیستی به ریاست ایلی کوهن وزیر امور خارجه این رژیم دو روز پیش وارد خارطوم شده و با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه سودان اعلام کرد که این کشور با اسرائیل در خصوص عادی‌سازی، توسعه و پیشبرد روابط در زمینه‌های مختلف به توافق رسیده است.

سودان در ماه اکتبر 2020 اعلام کرده بود که آماده است به توافق‌های «ابراهیم» بپیوندد اما پس از این اظهارات، برخی از مقامات این کشور این اقدام را رد کرده‌اند.

 در سال 2020 نمایندگان بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید٬، توافق‌های ابراهیم به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با میانجی‌گری آمریکا امضا کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا