استان ها

خرید ۹۸ هزار تن ذرت و کنجاله سویا توسط پشتیبانی امور دام لرستان

به گزارش رویداد برتر لرستان ، علی حسن فرج زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران امسال ۷۰ هزار تن ذرت وارد استان شد که از این میزان نزدیک به ۵۰ هزار تن بین دامداران، مرغداران و کارخانجات خوراک دام توزیع کرده‌ایم و مابقی آن نیز در استان ذخیره سازی شده تا بر اساس نیاز در استان توزیع شود.

وی افزود: همچنین :۲۸ هزار تن کنجاله سویا وارد استان شده که از این میزان ۲۲ هزار تن توزیع شده یادآور شد ؛ حداقل شش هزار تن موجودی کنجاله سویا در استان داریم.

فرج زاده با اشاره به وضعیت ذخیره سازی گوشت افزود : در ذخیره سازی گوشت مرغ لرستان هیچ گونه مشکلی نداریم و در حال حاضر نیز توزیع گوشت مرغ منجمد در استان را شروع شده است و تأمین، ذخیره سازی و توزیع نهاده‌های دامی و فرآورده‌های پروتئینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام گرفت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تصریح کرد: گفت : امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران خریداری شد و حدود دو هزار و ۵۰۰ تن آن را ذخیره سازی کرده‌ایم و دو هزار تن نیز به خارج از استان منتقل شد.

فرج زاده با بیان اینکه نهادهای دامی شامل ذرت، کنجاله سویا و جو است، فرآورده‌های پروتئینی نیز شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد است ، ادامه داد: این نهاده‌ها و فرآورده‌ها یا در داخل و یا از طریق واردات به کشور، تأمین می‌شوند،

مدیرکل پشتیبانی امور دام دام لرستان ادامه داد : به ۳۷ هزار تن جو وارد استان شده است که از این میزان ۱۷ هزار تن توزیع شده و در حال حاضر موجودی انبار حداقل ۲۰ هزار تن است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان ادامه داد: به منظور حمایت از مرغداران استان دولت با قیمت ۶۵ هزار تومان، مرغ را از مرغداران خریداری و منجمد کرده است، ودر ادامه به ذخیره سازی و توزیع مرغ در استان اقدام شده است.

فرج زاده، با بیان اینکه مرغ ۶۵ هزار تومان، با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عمده توزیع قرار گرفته است ؛ افزود: دولت بابت هر کیلوگرم مرغ منجمد، ۲۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.

در این نشست سید حسین شاهرخی معاونت بازرگانی اداره کل پشتیبانی امور دام استان که همیشه با گشاده رویی در تکریم ارباب رجوع یک گام از مسئولان جلوتر است در خصوص قیمتهای تولیدی گوشت و مرغ و همچنین نرخهای مصصرف کننده توضیحاتی ارائه دادند.

46

دکمه بازگشت به بالا