جامعهکسب و کار برتر

پر جمعیت ترین منطقه ی تهران کدام است؟

خلوت ترین و شلوغ ترین محلات تهران کدام هستند ؟

براساس آمارهایی که به تازگی شهرداری تهران منتشر کرده ، محله تهران پارس غربی در منطقه ۱۴ با جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر پر جمعیت ترین محله تهران است. محله تهرانپارس غربی در منطقه ۴ شهرداری تهران و منطقه ۸ شهرداری تهران قرار دارد.

این محله از جنوب به خیابان دماوند و محلات آشتیانی و سرخه حصار و از شمال به بزرگراه بابایی و خیابان استخر و محله قنات و مجید آباد و از غرب به بزرگراه شهید باقری و کوی نارمک و اوقاف و از شرق با بلوار پروین و محله های جوادیه و گلشن محدود می شود.

بلوار شاهد به عنوان محله جداکننده دو محله تهرانپارس غربی و تهرانپارس شرقی است. شهرک هایی نظیر شهرک پارس، شهرک فرهنگیان و شهرک امید در بلوار امید و ایران مال قرار دارند.

همچنین منطقه ۹ با جمعیتی حدود ۱۷۴ هزار نفر کم ترین جمعیت را در بین مناطق تهران دارد.

محله فتح در منطقه ۹ با جمعیت ۸۶،نفر کم جمعیت ترین محله تهران است. محله فتح در استان تهران و در محدوده‌ی جنوب غربی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۹ شهر تهران قرار گرفته است و از شرق با خیابان کاربر، از جنوب با بلوار زرند و بلوار بهار و از غرب با بزرگراه فتح محدود شده است و با محله‌های ‌فرودگاه مهرآباد، خلیج فارس شمالی، تهرانسر شمالی، هفده شهریور، شهرک امام خمینی، سرآسیاب مهرآباد مجاورت دارد.

این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به پارک شادفر اشاره کرد.

منطقه 22 با جمعیتی حدود ۳۰ نفر در هکتار  کمترین تراکم جمعیتی در بین مناطق دارد.منطقه ۴ با جمعیتی بالغ بر ۹۲۰ هزار نفر بیشترین جمعیت در مناطق تهران دارد.

آینده منطقه 22 تهران |قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران

منطقه ۱۰ نیز  با جمعیتی حدود ۳۹۹ نفر در هکتار بیشترین تراکم جمعیت در بین مناطق را دارد.

آشنایی با پرجمعیت ترین و کم جمعیت ترین محله های تهران

منطقه چهار تهران با داشتن جمعیتی بالغ بر 920هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه 9 با داشتن حدود 174هزار نفر کم جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند.

محله تهرانپارس غربی در منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله و شلوغ‌تر از شهرهای بزرگ و قدیمی مثل بندر انزلی، لاهیجان و چابهار است.

محله مسعودیه در منطقه ۱۵ و جنت آباد جنوبی در منطقه پنج به ترتیب پس از تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و همچنین محله بوستان ولایت در منطقه ۱۹ و کوهسار در منطقه یک نیز بعد از فتح، کم جمعیت‌ترین محلات شهر تهران هستند.

در تهران بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند که منطقه چهار و مروارید شهر با داشتن جمعیتی بالغ بر ۹۲۰هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه ۹ با داشتن حدود ۱۷۴هزار نفر کم جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند.

همچنین متراکم‌ترین منطقه تهران به لحاظ جمعیت، منطقه ۱۰ با آمار ۳۹۹ نفر بر هر هکتار محسوب می‌شود. منطقه ۲۲ نیز با آمار ۳۰ نفر بر هر هکتار کم تراکم‌ترین منطقه تهران است. وجود بافت ریزدانه در منطقه ۱۰ و زمین‌های عریض در منطقه ۲۲ نشان دهنده و دلیل حجم بالا و کم تراکم در این دو منطقه است.

گفتنی است سازمان فاوای شهرداری تهران ، سایت «داده نما» را در دوره جدید مدیریت شهری با هدف دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های شهر، راه اندازی و در آن اقدام به رونمایی از آمار و اطلاعات مختلفی در حوزه‌هایی مثل ارتباطات، امور قضایی، انرژی، آموزش، بازارهای مالی، جمعیت و نیروی انسانی، حمل و نقل و انبارداری، آب و هوا، صنعت و معدن، عمران شهری و… کرده است. اطلاعات این سایت به‌مرور در حال به‌روزرسانی و تکمیل است.

پرجمعیت ترین مناطق شهر تهران/ 48 درصد ساکنان منطقه 15 اجاره‌نشین هستند

براساس داده‌های مرکز آمار ایران، از جمعیت مناطق 22 گانه شهر تهران در سال 95 بیشترین جمعیت در منطقه 4 مستقر هستند.

*10.4 درصد از کل مهاجران وارد شده به شهر تهران در منطقه 5 تهران ساکن هستند.

*اجاره نشینان 48 درصد خانوارهای ساکن در منطقه 15 را شامل می‌شوند.

*15 درصد جمعیت ساکن در منطقه 3 را سالمندان 65 ساله هستند.

*منطقه 19 دارای بالاترین بعد خانوار در مناطق شهر تهران 3.3 است.

کمترین جمعیت مناطق 22 گانه تهران مربوط به منطقه 9 و پس از آن 22 است.

تهران کجاست؟ همه چیز درباره ی تهران، ویژگی های شهر تهران، پایتخت ایران

پایتخت ایران یعنی تهران کجاست؟منطقه‌های تهران، ویژگی‌های این منطقه، آب و هوا، جمعیت، همه چیز درباره‌ی تهران، منطقه‌های دیدنی و تاریخی مراکز خرید، در با ملک به بررسی همه این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تهران کجاست؟

شهر تهران بعنوان پرجمعیت ترین شهر ایران است که مرکز و پایتخت ایران نیز می باشد. در تهران جاهای دیدنی و تفریحی و خرید بسیاری وجود دارد و هر ساله افراد زیادی راهی این شهر میشوند. شما میتوانید به راحتی با اتوبوس به تهران مسافرت کنید و با خرید بلیط اتوبوس با هزینه کمی به تهران سفر کنید.

منطقه‌های تهران: تهران به چه مناطقی تقسیم می‌شود؟

شهر تهران از نظر تقسیمات شهری به 22 منطقه تقسیم بندی شده است که می‌توانید برای مشاهده آنها به فهرست مناطق 22 گانه تهران به همراه محله آن را که پیشتر در با ملک منتشر کرده‌ایم مراجعه کنید. از نظر تقسیمات کشوری، استان تهران دارای 45 شهر می‌باشد که در جدول زیر می‌توانید نام شهرهای تهران را مشاهده کنید.

ردیف     نام شهر   ردیف     نام شهر   ردیف     نام شهر

1          تهران     16        شمشک   31        ورامین

2          آبسرد     17        شهریار   32        شاهدشهر

3          آبعلی      18        صالح آباد             33        رباط کریم

4          ارجمند    19        صباشهر 34        رودهن

5          اسلامشهر            20        صفادشت             35        ری

6          اندیشه     21        فردوسیه 36        شریف آباد

7          باغستان   22        فشم        37        لواسان

8          باقرشهر 23        فیروزکوه             38        ملارد

9          بومهن    24        قدس       39        میگون

10        پاکدشت   25        قرچک    40        نسیم شهر

11        پردیس    26        کهریزک 41        نصیرآباد

12        پرند       27        کیلان     42        دیزین

13        پیشوا      28        گلستان    43        حسن آباد

14        جوادآباد   29        دماوند

15        چهاردانگه            30        وحیدیه

مناطق گردشگری و جاذبه‌های دیدنی تهران

در شهر تهران جاذبه‌های دیدنی و گردشگری متعددی وجود دارد، در ادامه به معرفی برخی از این مناطق جذاب و دیدنی در تهران می‌پردازیم.

پل طبیعت

یکی از بهترین مناطق تهران برای گردشگری و تفریح پل طبیعت می‌باشد که به پل آب و آتش نیز معروف می‌باشد این پل ساختار منحصر به فردی دارد و چشم اندازهای زیبایی که دارد زیبایی آن را دو چندان می‌کند که این مکان یکی از مکان‌های محبوب برای عکس سلفی گرفتن و عکاسی نیز مناسب می‌باشد.

عمارت مسعودیه

یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان تهران عمارت مسعودیه می‌باشد این اثر در منطقه بهارستان قرار دارد و آب و هوای مناسب و مطبوع آن یکی از ویژگی‌های این منطقه محسوب می‌شود. قدمت این اثر مربوط به دوره قاجار می‌باشد و در طول زمان تخریب‌های زیادی روی این اثر به وجود آمده است اما همچنان پابرجاست و امروزه از نظر گردشگری اهمیت بسیار دارد و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.

برج میلاد

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران که برای هیچ‌کس ناشناخته نیست برج میلاد می‌باشد که به دلیل ارتفاع بلندی که دارد تمام نقاط شهر تهران از آنجا قابل رویت می‌باشد. این برج یکی از برج‌های مشهور بلند دنیا و به عنوان ششمین برج مخابراتی شناخته شده است و شباهت زیادی به برج شمال سئو که یکی از جاهای دیدنی کره جنوبی می‌باشد است.

کاخ گلستان

کاخ گلستان که در گذشته محل زندگی پادشاهان قاجار بوده است و معماری این کاخ زندگی تجملاتی آنها را نشان می‌دهد. کاخ گلستان که بیش از چهار هکتار وسعت دارد و بخش‌های زیادی مثل کاخ ها، تالارها، موزه و باغ را شامل می‌شود. قدمت این اثر حدود ۴۵۰ سال است و در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این اثر گردشگران زیادی را از همه جای کشور و جهان به خود جذب می‌کند و به عنوان یک اثر تاریخی از آن یاد می‌شود.

کاخ نیاوران

یکی دیگر از اثرهای تاریخی شهر تهران کاخ نیاوران می‌باشد که در شمال شرقی باغ نیاوران واقع شده است و به عنوان یک اثر تاریخی و ملی از آن یاد می‌شود. مساحت این مجموعه حدود ۱۱ هکتار می‌باشد و اقامتگاه تابستانی شاه بوده است. در این مجموعه بعد از اینکه از کاخ و موزه‌ها دیدن کردید می‌توانید در باغ آن که درختان زیادی دارد و سرسبز می‌باشد قدم زده و آب و هوای خود را عوض کنید و از آن لذت ببرید.

باغ گیاه شناسی

از دیگر جاذبه‌های شهر تهران باغ گیاه شناسی می‌باشد که در آن نمونه‌های زیادی از گیاهان دنیا جمع‌آوری و تکثیر شده است در این مجموعه می‌توانید تمام گیاهان کشور و اقسا نقاط جهان را ببینید و با آنها آشنا شوید ولی این محل جای مناسبی برای پیک نیک نیست و تنها می‌توانید به عنوان یک بازدید کننده از این مکان زیبا لذت ببرید و با اقسام و انواع گلها و گیاهان کل جهان آشنا شوید.

موزه سینما تهران

موزه سینما تهران یکی از جذاب‌های شهر تهران می‌باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند که این موزه در باغ فردوس واقع شده است که عمارت آن به موزه تخصیص داده شده و دارای یک باغ بسیار زیبا و بزرگ می‌باشد با بازدید از این مجموعه می‌توانید از امارت آن که یک اثر تاریخی و ملی محسوب می‌شود و همچنین از آثار سینمایی متنوع لذت ببرید و اوقات خوشی را برای خود ثبت کنید.

دکمه بازگشت به بالا