خارجیکسب و کار برتر

برای مهاجرت به کانادا چه وسایلی ببریم؟

چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا

چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم. کشور کانادا در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. به طبع مهاجرت به این کشور نیازمند آشنایی با چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا است. بدون شناخت این چک لیست و تهیه کلیه ملزومات موجود در آن، امکان دارد که در کشور کانادا با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید.

چک لیست یا لیست بررسی به فهرستی گفته می‌شود که پیش از سفر نهایی به سمت کانادا باید آن را به‌دقت تهیه کنید. این لیست باید شامل کلیه محصولات، فرم‌ها و کالاهایی باشد که در کشور کانادا به هر صورت بدان‌ها نیازمند خواهید شد. استفاده از چک لیست به شما کمک می‌کند تا با اطمینان به نفس بیشتری مهاجرت خود را آغاز کنید. در ادامه متن با ما همراه باشید تا به مهم‌ترین مواردی که باید در چک لیست آورده شوند، اشاره کنیم.

پشیمانی از مهاجرت به کانادا |تجربه مهاجرت به کانادا

مهم‌ترین نکات

اولین موردی که در زمان تهیه چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا باید به آن توجه کنید، این است که به‌هیچ‌وجه عجول نباشید! عجله فقط باعث خواهد شد که چه در زمان جمع‌آوری وسایل و چه در زمان بررسی کلیه موارد موجود در چک لیست، دچار اشتباه شوید. نگران نباشید، وقت به‌اندازه کافی وجود دارد و باعجله کردن تنها استرس خود را افزایش خواهید داد. یکی دیگر از نکات مهم آن است که چک لیست مربوطه باید باتوجه‌به محل و زمان رسیدن شما به کانادا تنظیم شود. به‌عنوان‌مثال در چک لیست مخصوص مهاجران در فصل زمستان باید لباس‌های زمستانی گنجانده شوند، حال‌آنکه چک لیست مخصوص مهاجران در فصل تابستان شامل لباس‌های تابستانی خواهد بود. با رعایت همین دو نکته ساده می‌توانید خیال راحتی از بابت تهیه یک چک لیست مهاجرتی فوق‌العاده داشته باشید.

مهم‌ترین لوازمی که باید در کیف دستی خود قرار دهید

یکی از اصلی‌ترین مفاد چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا، وسایلی است که باید در کیف دستی خود همواره آن‌ها را به همراه داشته باشید. این وسایل نقش بسیار مهمی را در زمینه اموری همچون شناسایی در فرودگاه ایفا می‌کنند. از جمله این وسایل می‌توانیم به مواردی همچون پاسپورت و بلیت هواپیما اشاره کنیم. به طبع اولین چیزی که در زمان مراجعه به فرودگاه از شما درخواست می‌شود،‌ پاسپورت است. بلیت هواپیما نیز یک مورد ضروری جهت تکمیل روند شناسایی و سوارشدن به هواپیما محسوب می‌شود. سایر وسایلی که باید در کیف دستی شما وجود داشته باشند، عبارت‌اند از:

  • شناسنامه ایرانی
  • کارت ملی ایرانی
  • کارت پایان خدمت
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • سند ازدواج
  • سند طلاق
  • سند مربوط به سرپرستی فرزندان
  • سند مربوط به پذیرش در دانشگاه مربوطه (برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند)
  • کلیه مدارک مربوط به سوابق کاری
  • مقداری پول نقد (توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید بیش از ده‌هزار دلار را به‌صورت نقد به کانادا انتقال دهید)
  • طلا و جواهرات (توصیه می‌شود که پیش از سفر این موارد را به پول نقد تبدیل کنید؛ اما اگر قصد انتقال آن‌ها را دارید، باید مدارکی را به همراه داشته باشید که نشان دهد جواهرات مربوطه متعلق به شما هستند).
  • کلیه اسناد مربوط به رزرو اتاق در (این مدارک می‌توانند به‌صورت پرینت شده باشند).

مهم‌ترین وسایلی که باید برای فرزندان خود به همراه داشته باشید

چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا برای افرادی که دارای یک یا چند فرزند هستند، معمولاً تفاوت‌هایی با چک لیست مخصوص مهاجران مجرد دارد. به طبع دلیل این تفاوت نیز نیاز کودکان و نوزادان به یک سری وسایل خاص است. مهم‌ترین وسایلی که باید این افراد به همراه داشته باشند، عبارت‌اند از:

  • شناسنامه و سایر مدارک هویتی فرزند
  • پوشک
  • ظروف غذا
  • مواد غذایی مناسب سن کودک مثل تنقلات و یا شیرخشک
  • وسایل بهداشتی
  • یک بطری آب کوچک

البته شایان‌ذکر است که این موارد تنها بخشی از کلیه لوازم موردنیاز والدین مهاجر را تشکیل می‌دهد. به طبع فرزندانی که سن بالاتری داشته، نیازی به چنین وسایلی ندارند و می‌توانند به‌خوبی از پس کارهای خود بر بیایند؛ بنابراین باید بگوییم که چک لیست مربوطه رابطه مستقیمی با سن فرزند دارد.

مهم‌ترین داروهایی که باید آن‌ها را در چک لیست خود ذکر کنید

مورد دیگری که در چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا نقش مهمی دارد، داروهای فرد مهاجر است. باید گفت که کشور کانادا نیز مانند اکثر کشورهای جهان در مورد داروهایی که افراد می‌توانند به این کشور وارد کنند، دارای مقررات ویژه‌ای است. همین موضوع تهیه چک‌ لیست مخصوص این موضوع را به یک بحث دشوار تبدیل می‌کند. داروهایی همچون داروهای مخصوص سرماخوردگی و یا آنفلوانزا در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده هستند و در نتیجه انتقال آن‌ها به کشورهایی همچون کانادا مشکل خاصی ندارد؛ اما بعضی از داروها کاملاً ویژه و اختصاصی محسوب می‌شوند و به همین دلیل بهتر است با مراجعه به سایت مخصوص بررسی داروهای مجاز در کانادا این موارد را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید.

اگر فرزندانتان از داروهای خاصی استفاده می‌کنند نیز همین امر را برای داروهای آنان انجام دهید. تفاوتی ندارد که داروهای مذکور متعلق به شما، همسر و یا فرزندانتان هستند؛ زیرا در صورت مشاهده داروهای غیرقانونی به طور کامل اجازه سفر از شما گرفته خواهد شد. رایج‌ترین داروهایی که می‌توان آن‌ها را بدون مشکل به کانادا منتقل کرد، عبارت‌اند از:

  • داروهایی مخصوص سرماخوردگی بزرگسالان و کودکان
  • داروهای مسکن ضعیف که برای درمان دردهایی همچون سردرد مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  • داروهایی که معمولاً جهت کاهش رفلاکس معده کاربرد دارند.
  • مواد آرایشی خاصی که به‌عنوان دارو نیز طبقه‌بندی می‌شوند، مانند کرم‌های ضدآفتاب.

چک لیست مربوط به وسایل آشپزخانه

شاید تعجب کنید؛ اما چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا شامل وسایل آشپزخانه نیز می‌شود. اگرچه بسیاری از وسایل آشپزخانه را می‌توان در کانادا خریداری کرد؛ اما انتقال آن‌ها از ایران به شما کمک می‌‌کند تا از صرف هزینه‌های بالا خودداری کنید. در واقع با انتقال این وسایل دیگر نیازی به خرید تمامی‌ آن‌ها وجود ندارد. خرید این وسایل در ایران بسیار ارزان‌تر از خرید آن‌ها در کشور کانادا است. علاوه بر این با حمل‌کردن وسایل آشپزخانه دیگر نیاز نیست که برای خرید آن‌ها به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید و وقت خود را صرف این موارد بی‌اهمیت کنید. اصلی‌ترین وسایل آشپزخانه که در چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا جای می­گیرند، عبارت‌اند از:

  • ماهیتابه
  • آبکش
  • کلیه ظروف غذاخوری شخصی
  • بطری‌های آب
  • قابلمه

علاوه بر موارد فوق، توصیه می‌کنیم که ادویه‌های دلخواهتان را نیز به همراه این وسایل در هنگام جمع‌آوری کنید. پیداکردن ادویه‌هایی که بیشتر در ایران دیده می‌شود، کار بسیار دشواری در کانادا است. از جمله این ادویه‌ها می‌توان به مواردی همچون پودر پونه، پودر کاری و … اشاره کرد. به طبع وسایل مدنظر هر فرد با فرد دیگری متفاوت است؛ به همین دلیل نمی‌توان یک لیست استاندارد از وسایل آشپزخانه و ادویه‌های موردنیاز را در این زمینه ارائه کرد. بهتر است به‌صورت شخصی نسبت به تهیه این لیست اقدام کنید.

وسایل شخصی موجود در چک لیست مخصوص مهاجرت به کانادا

نمی‌توان از چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا صحبت کرد؛ اما نامی از وسایل شخصی به میان نیاورد. وسایل شخصی همان وسایلی هستند که برای شروع زندگی خود در محل سکونتان به آن‌ها نیاز خواهید داشت. به طبع مهم‌ترین بخش این وسایل، پوشاک است. همان‌طور که گفته شد، پوشاک شما باید بر اساس فصل ورودتان به کشور کانادا انتخاب شود. اگر در فصل تابستان به کانادا مهاجرت می‌کنید، بهتر است تیشرت‌های مورد علاقه‌تان را به همراه داشته باشید. مهاجرین زمستان نیز باید انبوهی از پوشاکی همچون کت‌ها و پالتوها را جمع‌آوری کنند. کانادا در زمستان به‌شدت سرد می‌شود و به همین دلیل باید پوشاک مناسبی را به این کشور منتقل کنید.

سایر وسایل شخصی که بهتر است آن‌ها را به همراه خود به کانادا بیاورید، شامل مواردی همچون پتو، سشوار، شانه، مسواک، شارژر گوشی موبایل، عینک، چتر، ادکلن، کفش، دمپایی و … می‌شود. شاید در نگاه اول این وسایل برایتان چندان دارای اهمیت نباشند و با خود بگویید که امکان خرید همه آن‌ها در کانادا وجود دارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این امر معمولاً میسر نخواهد بود؛ زیرا در هفته‌های اول مشغول انجام امور اداری مهاجرت خود خواهید بود. با جمع‌‌آوری این موارد می‌توانید خیال راحتی از بابت تکمیل چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا داشته باشید.

کانادا بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و از گذشته های دور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به شمار می آید. اقتصاد قوی، نظام آموزشی عالی، رفاه اجتماعی و ده ها دلیل دیگر این کشور را در بین مهاجرین بسیارمحبوب کرده است. مهاجرت‌کردن امری دشوار نیست، البته به شرطی که از قواعد و اصول آن تبعیت کنید. یکی از این قوانین،‌ تنظیم یک چک لیست از وسایل مورد نیاز است. این چک لیست‌ها به شما کمک می‌‌کنند تا کلیه وسایل مدنظر خود را در زمان معین و پیش از سفر جمع‌آوری کنید.

چک لیست وسایل مهاجرت به کانادا باید شامل موارد مختلفی همچون داروها، مدارک موردنیاز، وسایل شخصی، پوشاک و … باشد. توصیه می‌کنیم که حداقل سه ماه پیش از مهاجرت خود نسبت به تهیه یک چک لیست مناسب اقدام کنید تا در زمان با مشکل خاصی از لحاظ جمع‌آوری وسایل ضروری روبه‌رو نشوید. با این امر مهاجرت خود را به یک روند ساده تبدیل خواهید کرد.

نحوه آماده سازی وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا ۳ ماه قبل از پرواز

در صورتی که از مدت‌ها قبل بدانید که در هر مرحله از مهاجرت خود به کانادا به چه چیزهایی نیاز دارید و چطور باید آماده شوید، بهترین برنامه ریزی ممکن را می‌توانید پیاده کنید و بدون هیچ استرس و نگرانی کارهای خود را به ترتیب انجام دهید. با انجام این کار، وقت کافی هم برای همه چیز خواهید داشت و اگر در طی آماده سازی وسایل مورد نیازتان مشکل خاصی به وجود آمد، می‌دانید که به اندازه کافی وقت دارید که به موقع و بدون این که هیچ چیز از قلم انداخته شود، برای سفر خود آماده شوید.

  • بلیط پرواز و هتل خود را رزرو کنید.
  • شروع به جست جو در بازار مسکن در منطقه مورد نظر خود کنید.
  • اگر دارای فرزند هستید، مدرسه یا کالج آن‌ها را در جریان قرار دهید که به زودی به آنجا خواهید رسید. همچنین، از آن‌ها درخواست کنید که هرگونه مجوز جابجایی یا مدارک دیگری که ممکن است نیاز پیدا کنید را برایتان ارسال کنند.
  • برای حیوانات خانگی، شرایط قرنطینه و واکسیناسیون آن‌ها را بررسی کنید.
  • درباره مشاوران جابجایی حرفه‌ای تحقیق کنید و قیمت مد نظر آن‌ها را جویا شوید.
  • مدارک و کاغذهای مورد نیاز برای اقامت در کانادا را بررسی کنید تا همه آن‌ها در دسترس‌تان قرار داشته باشند؛ به خصوص ویزا. همچنین، از تاریخ انقضای گذرنامه خود هم اطمینان پیدا کنید که منقضی نشود.
  • بررسی کنید که آیا به داشتن گواهینامه رانندگی بین المللی نیاز دارید یا خیر. اگر فکر می‌کنید که به آن نیاز دارید، برای آن اقدام کنید (و یا اگر تاریخ انقضای آن به زودی به اتمام می‌رسد، برای تمدید آن اقدام کنید) به هر حال، این پروسه ممکن است زمان‌بر باشد و نباید به روزهای آخر موکول شود.
  • اگر قصد فروش منزل خود را دارید، آن را برای فروش قرار دهید. اما اگر قصد دارید آن را در رهن یا اجاره شخص دیگری قرار دهید، به مستاجر خود اطلاع دهید که تا کم‌تر از ۳ ماه دیگر مهاجرت خواهید کرد.
  • کم کم شروع به فکر کردن به لوازم مورد نیاز خود کنید که واقعا ضروری و مهم هستند. اگر قصد فروش هر کدام از لوازم خانگی یا چیزهای دیگری مانند خودروی خود را هم دارید، بهتر است از الان به فکر مشتری پیدا کردن برای آن‌ها باشید.

نحوه آماده سازی لوازم مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا ۲ ماه قبل از پرواز

  • شروع به تهیه یک لیست از لوازمی کنید که قرار است در هر چمدان قرار بگیرند. با این کار، می‌دانید که هر دسته از لوازم دقیقا در کجا قرار دارند.
  • از تمام مدارک خود یک نسخه کپی برابر اصل هم تهیه کنید تا در صورت بروز مشکلاتی از قبیل مفقودی، جای نگرانی خاصی نباشد. علاوه بر این، از تک تک مدارک اسکن شده و مجازی خود نیز یک نسخه چاپی تهیه کنید.
  • پرونده‌های پزشکی خانواده خود را از پزشک خانوادگی‌تان دریافت کنید و در مورد گزینه‌های مراقبت بهداشتی در کشور مقصد خود نیز تحقیق کنید.
  • بانک‌هایی که در آن‌ها حساب دارید را از مهاجرت خود مطلع کنید و اجازه دهید که در مورد افتتاح حساب و شرایط آن در خارج به شما کمک کنند و سپس به دنبال باز کردن حساب بانکی در کشور مقصد خود باشید.
  • هرگونه بدهی که باقی مانده را پرداخت کنید؛ مخصوصا بدهی‌هایی که در روند اپلای و یا اخذ ویزا باقی مانده است.
  • در صورت تمایل اقوام، دوستان و آشنایان دیگر را از سفر خود مطلع کنید تا اگر مهمانی خداحافظی یا هر نوع مراسم خاص دیگری در نظر دارند، برای شما برگزار کنند.

آماده سازی وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا ۱ تا ۲ هفته مانده به پرواز

  • خوب فکر کنید و با مشورت نزدیکان خود یک لیست از لوازم مورد نیازتان در چند هفته اول شروع زندگی در کانادا تهیه کنید.
  • مقداری پول نقد (حتما و حتما دلار کانادا) تهیه کنید تا وقتی که به مقصد رسیدید، با مشکل نقد کردن پول مواجه نشوید.
  • تمام اسناد، مدارک و کاغذهای مورد نیازتان را آماده کنید.
  • اطمینان پیدا کنید که تمام داروهایی که می‌توانید داشته باشید را تهیه کرده‌اید و چک کنید که آیا در کانادا هم با همین اسم شناخته می‌شوند و یا اسم دیگری دارند. این کار برای این باید انجام شود که اظهار کنید چه داروهایی به همراه خود دارید.
  • چمدان‌های خود را آماده کنید.
  • محل اقامت خود در کانادا را یک بار دیگر بررسی کنید.
  • گلدان‌ها، گیاهان، وسایل فاسد شدنی درون یخچال یا فریزر خود را در اختیار شخص مورد اعتمادتان قرار دهید تا از آن‌ها نگهداری کند.
  • دادن وکالت نامه رسمی به پدر، مادر یا یکی دیگر از افراد مورد اعتمادتان تا در صورت لزوم، بتواند کارهای شما در ایران را انجام دهد.

آماده سازی وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا در روز پرواز

سرانجام روز موعود فرا رسید. احتمالا چند شبی است که نمی‌توانید راحت بخوابید و استرس دارید. می‌توانید با مراجعه از برخی راه‌های کاهش استرس مهاجرت اطلاع پیدا کنید. اما اگر مطابق با راهنمایی ما در تراست عمل کرده باشید، هیچ جای نگرانی نیست. اکنون به روز پرواز رسیدید و به زودی یک مرحله جدید در زندگی خود را آغاز خواهید کرد. در لیست زیر از کارهایی که در این روز باید انجام دهید، اطلاع پیدا خواهید کرد.

  • مطمئن شوید که تمام مدارک را برداشته‌اید و هیچ کدام را در منزل جا نگذاشته‌اید.
  • مطمئن شوید که تمام لوازم ضروری در کیف دستی شما قرار دارند و چیزی از قلم انداخته نشده.
دکمه بازگشت به بالا