سلامت و دانشکسب و کار برتر

آیا جراحی بینی درد دارد؟

تغییر ظاهر بینی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در واقع، یک بینی و ظاهر کاملاً جدید می تواند اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد و هماهنگی بیشتری را به کلیت صورت بدهد. به عبارت دیگر سایر قسمت های صورت را متعادل تر و جذاب تر کنید. اما سوالی که بسیاری از افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند این است که آیا جراحی بینی دردناک است؟

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی

برای کسانی که برای جراحی زیبایی بینی آماده می شوند، داشتن مقداری ترس و اضطراب کاملا طبیعی است. اگر برای اولین بار است که این جراحی را انجام می دهید، قطعاً نمی دانید که چه انتظاری داشته باشید و چه عوارضی پس از جراحی بینی به همراه خواهد داشت. بهتر است در جلسات مشاوره قبل از عمل بینی با پزشک خود مشاوره لازم را انجام دهید و انتظارات، سوالات ذهنی و خلاصه نحوه انجام عمل بینی را مطرح کنید.

همچنین اگر نگران درد بعد از جراحی بینی هستید، می توانید اطلاعات لازم را در مورد اقدامات انجام شده توسط پزشک برای کنترل و کنترل درد بیابید. بسیاری از بیماران می پرسند که جراحی بینی چقدر دردناک است و درد چقدر طول می کشد. در ابتدا بهتر است در مورد نحوه انجام جراحی بینی صحبت کنیم.

نحوه انجام جراحی بینی

جراحی بینی با روش های مختلفی انجام می شود، اما رایج ترین روش جراحی باز است. در این روش، برش کوچکی بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود تا جراح بتواند پوست بینی را جدا کرده و بافت های زیر بینی را در معرض دید قرار دهد. سپس غضروف بینی ترمیم می شود و عمل جراحی و فرم دهی بینی آغاز می شود.

رینوپلاستی باز یک عمل جراحی رایج برای جراحان است و در واقع به صورت سرپایی انجام می شود. یعنی فرد می تواند صبح ها جراحی بینی انجام دهد و عصر ترخیص شود و بقیه دوران نقاهت را در خانه سپری کند. این عمل با بیهوشی انجام می شود و فرد به طور کامل از هوش می رود. به همین دلیل فرد در حین عمل دردی احساس نمی کند. اما در برخی موارد و شرایط خاص می توان جراحی بینی را با بی حسی موضعی و آرامبخش انجام داد.

اما سوالی که بیماران می پرسند این است: شدت درد در ساعات اولیه بعد از عمل بینی و در روزها و هفته های بعد چقدر است و آیا می توان آن را کنترل کرد؟ داشتن انتظارات واقع بینانه از بهبودی بسیار مهم است. فرد می تواند اقداماتی را برای کاهش درد و ناراحتی بعد از جراحی بینی انجام دهد.

انتظارات دوره نقاهت جراحی بینی

در طول دوره نقاهت بعد از جراحی بینی، تورم، کبودی و حتی خونریزی خفیف بینی بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است. اما درد چطور؟ در واقع، اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی بینی قرار می‌گیرند، درد خفیفی را گزارش می‌کنند. بیماران کمی ناراحتی را تجربه می کنند، به خصوص به دلیل انسداد بینی.

همه این موارد به ما می گوید که صبر کنیم تا بیمار بعد از جراحی بینی بیدار شود. بینی بسته می شود و فرد را مجبور می کند از طریق دهان نفس بکشد. چند روز طول می کشد. در بویایی نیز اختلالاتی ایجاد می شود و فرد در گوش و شقیقه ها احساس فشار می کند. به عبارت دیگر، فرض کنید انسداد شدید بینی رخ داده است.

همچنین بیماران باید توجه داشته باشند که بعد از جراحی، آتل و آتل روی بینی وجود دارد و پس از به هوش آمدن باید مراقب باشند. روزهای اول پس از عمل احتمالاً سخت ترین روز است که پس از آن فرد به سرعت بهتر می شود و کمتر گرفتگی و گرفتگی می شود.

بی دردی بعد از جراحی بینی

تسکین درد متداول بعد از جراحی بینی

مسکن بعد از جراحی بینی

همانطور که قبلا ذکر شد، جراحی بینی معمولا نباید دردناک باشد، اما برخی از بیماران به دلیل احتقان بینی و فشار روی سینوس ها، مقداری حساسیت و درد را گزارش می کنند.

با استفاده از گزینه های مختلف، جراح می تواند درد را مدیریت کرده و داروهایی برای کنترل درد تجویز کند. فراموش نکنید که در جلسه مشاوره در این مورد از پزشک بپرسید و مطمئن شوید که تمام شکات شما برطرف شده است. بسیاری از بیماران در حین جراحی نیازی به استفاده از مسکن های تجویزی ندارند و می توانند درد خود را از دردهای ساده تسکین دهند. به عنوان مثال، مسکن هایی مانند استامینوفن پس از جراحی بینی توصیه می شود.

یک ماه قبل و بعد از جراحی بینی از مسکن های رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده نکنید.

نکات مهم برای بهبودی بعد از جراحی بینی

مشکل جدی تر از درد بعد از جراحی بینی مشکل انسداد بینی است یکی از توصیه‌ها این است که در چند روز اول پس از جراحی، سر را هنگام خواب بالا نگه دارید بنابراین، نفس خوب به سرعت باز می گردد

همچنین به بیماران توصیه می شود از یک مرطوب کننده کوچک در نزدیکی تخت برای ایجاد رطوبت کافی در محیط ریکاوری استفاده کنند. این عمل نه تنها مجرای بینی را شل می کند، بلکه خشکی گلو را به دلیل تنفس دهانی آبرسانی می کند. خشکی گلو در چند روز اول پس از جراحی بسیار ناراحت کننده است.

بسیاری از بیماران از خشکی گلو و لب در روزهای اول پس از جراحی شکایت دارند. خوردن عسل و چای در این زمان مفید است. همچنین سعی کنید در دوران نقاهت از بدن خود محافظت کنید.

استراحت کافی احتمالا مهمترین چیز است. احساس درد و ناراحتی در روزهای اول بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است. در این مدت بهتر است که آرام باشید و تا حد امکان با مشکل کنار بیایید و بدانید که این زمان خواهد گذشت.

صحبت با یک جراح بینی با تجربه می تواند بسیاری از شک های بیمار را برطرف کند و انتظارات فرد را از زمان بهبودی شکل دهد.

اخرین حرف!

جراحی بینی می تواند هیجان انگیز باشد. زیرا تا زمانی که فرد ظاهر جدیدی پیدا کند، اعتماد به نفس او نیز افزایش می یابد. اجازه ندهید نگرانی های شما در مورد بهبودی مانع از این هیجان شود. در عوض، تمام سوالات را از جراح خود بپرسید، سعی کنید به او اعتماد کنید و به بهترین ها امیدوار باشید.

منبع: وب سایت بهترین جراح بینی شیراز

دکمه بازگشت به بالا