سلامت و دانشکسب و کار برتر

سبوس برنج چه خواصی دارد؟

غلات سبوس دار

قیمت سبوس برنج دکتر بیز: توانایی شما برای تمرکز به یک منبع انرژی ثابت و قابل اعتماد بستگی دارد. غلات سبوس دار با جی کم گلوکز را به آرامی در طول روز به مغز آزاد می کنند. غلات سبوس دار قهوه ای و نان، برنج و پاستا بخورید. با مصرف غلات سبوس دار، می توانید از بالا و پایین های مرتبط با خوردن غذاهای غنی از قند جلوگیری کنید.

  1. آب میوه و سبزیجات

سبوس چند غله دکتر بیز: تحقیقات از دریافتند که نوشیدن آب میوه و سبزیجات سه بار در هفته می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و محافظت در برابر بیماری های عصبی را ارائه می دهد. آب میوه ها سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که در بهبود حافظه و تاخیر کوتاه مدت موثر هستند. . شما می توانید معجون های خود را در خانه به سلیقه شخصی خود درست کنید و برای الهام گرفتن بیشتر از یک آبمیوه ارگانیک دیدن کنید.

3 تخم مرغ

پودر جوانه گندم بیز: تخم مرغ ساده منبع بسیار خوبی از ویتامین های B – B6، B12 و اسید فولیک است و به همین دلیل، وجود هموسیستئین که باعث اختلال شناختی می شود را کاهش می دهد. سفیده تخم مرغ منبع غنی از سلنیوم، روی، آهن و مس است و بسته به آنچه که جوجه ها از آن تغذیه کرده اند، همچنین می تواند حاوی اسیدهای چرب امگا 3 باشد که برای عملکرد بهینه مغز ضروری است.

  1. دانه ها و آجیل

به جای خوردن خوراکی های مملو از شکر، به دنبال دانه ها و مغزها باشید تا عملکرد مغز خود را تقویت کنید. در صدر فهرست آجیل های تقویت کننده مغز گردو قرار دارد. گردو دارای غلظت بالایی از DHA، یک اسید چرب امگا 3 است که به نوبه خود تمرکز شما را افزایش می دهد. تخمه کدو تنبل سرشار از روی است که یک ماده معدنی مهم برای تقویت حافظه و مهارت های تفکر است.

در حالی که این غذاها می توانند ، غذاهایی هستند که به عنوان فرار مغزها عمل می کنند. اجتناب از غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده؛ دستیابی به آنها آسان است و ممکن است جایگزینی برای صرفه جویی در زمان برای غذاهای سالم تر باشند، اما این عجله قند فوری انرژی شما را به سرعت تخلیه می کند و می تواند شما را در کسادی قرار دهد. مغز شما برای بهترین عملکرد خود به چربی های سالم نیاز دارد و چربی های ترانس موجود در سیب زمینی سرخ کرده یا مرغ سرخ شده، چربی هایی نیستند که برای سلامتی و تندرستی شما مفید باشند و می توانند به طور جدی بر سلامت شما تأثیر بگذارند: افزایش کلسترول، افزایش حمله قلبی، و غیره خوب غذا بخورید، بدن و مغز شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد

این غذا‌های تقویت‌کننده مغز نه تنها به شما کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشید، بلکه از سلول‌های مغز و سیناپس‌ها در برابر انحطاطی که اغلب با افزایش سن افراد را آزار می‌دهد، محافظت می‌کنند.

محققان بر این باورند که این غذا‌های سالم ممکن است شروع بیماری‌های مغزی را به تاخیر بیندازند یا علائم بیماری‌هایی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

در اینجا ۱۲ مورد از بهترین غذا‌ها برای بهبود حافظه و عملکرد مغز آورده شده است.هر یک به راحتی در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس است و به راحتی در رژیم غذایی موجود گنجانده می‌شود، عبارتند از:

۱. ماهی قزل آلا: اسید‌های چرب امگا ۳ که در هر قسمت از این ماهی اعماق آب وجود دارد برای عملکرد مطلوب مغز ضروری است.این مؤلفه‌ای است که ماهی را نه تنها به یکی از بهترین غذا‌ها برای مغز شما تبدیل می‌کند، بلکه برای سلامت کلی نیز ارزشمند است.

دانشمندان خواص ضد التهابی ماهی را دلیل دیگری برای انتخاب این غذا برای تغذیه مغز می‌دانند.مصرف ماهی دو یا سه بار در هفته می‌تواند به بهبود هوشیاری و حافظه کمک کند.

۲. سبزیجات برگدار و سبز: کلم پیچ، اسفناج، کاهو رومی و چغندر سوئیس از جمله بهترین غذا‌ها برای سلامت مغز هستند.به این دلیل که آن‌ها مملو از آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که از مغز در برابر زوال محافظت می‌کند.یک مطالعه نشان می‌دهد که افراد مسن‌تری که هر روز از یک یا دو وعده سبزیجات برگ‌دار و سبز لذت می‌برند، علائم هشداردهنده زوال عقل را کمتر نشان می‌دهند.

۳. زغال اخته: محققان بر این باورند که موادی مانند اسید گالیک که در این میوه فوق العاده یافت می‌شود از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.زغال اخته همچنین ممکن است اثرات زوال عقل و بیماری آلزایمر را بهبود بخشد.مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم زغال اخته ممکن است مهارت‌های حرکتی و ظرفیت یادگیری را بهبود بخشد، زیرا غنی از ویتامین‌های C و K و همچنین فیبر است.

۴. گردو: از آنجایی که این گردو سرشار از ویتامین E است، محققان بر این باورند که گردوی سالم می‌تواند به افراد کمک کند تا با افزایش سن، هوشیاری ذهنی خود را حفظ کنند. ویتامین E با به دام انداختن رادیکال‌های آزاد که ممکن است به سلول‌های ارزشمند مغز آسیب برسانند، این اثر را به دست می‌آورد.

۵. تخم مرغ: به افرادی که تمایل دارند توانایی خود را در برقراری ارتباط با افزایش سن حفظ کنند و مطمئن شوند که حافظه آن‌ها جوان باقی می‌ماند، توصیه‌ می‌شود که به طور منظم تخم مرغ کامل بخورند.زرده حاوی کولین است، ماده‌ای که از سلامت انتقال دهنده‌های عصبی حمایت می‌کند.

۶. آووکادو: این میوه آبدار سرشار از چربی تک غیراشباع است که منبع سالمی از آن، جریان خون را در سراسر بدن پشتیبانی می‌کند.این ماده، برای همه اندام‌ها از جمله مغز مفید است و آووکادو را به بهترین غذای مغز برای افراد در هر سنی تبدیل می‌کند.

فواید بالقوه آووکادو به همین جا ختم نمی‌شود. همچنین فشار خون را کاهش می‌دهد.یک جزء کلیدی که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند، زیرا محتوای پتاسیم بالایی دارد.

۷. غلات کامل: غذا‌هایی که حاوی غلات کامل هستند سوخت ضروری را فراهم می‌کنند که مغز شما را هوشیار و فعال نگه می‌دارد.به خاطر داشته باشید که اگرچه مغز شما در مقایسه با بقیه بدن نسبتا کوچک است، اما درصد قابل توجهی از انرژی مصرفی شما را به خود اختصاص می‌دهد.

غذا‌های غلات کامل مانند کینوا، نان سبوس دار و برنج قهوه‌ای جریان خون را بهبود می‌بخشند. فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E را برای مغز تامین می‌کنند که برای عملکرد مطلوب به آن نیاز دارد.

۸پرتقال: این میوه فوق العاده سالم ممکن است کلیدی برای فعال ماندن ذهنی با گذشت سال‌ها باشد.یک پرتقال متوسط ​​حاوی کل مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C است.علاوه بر این، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که رادیکال‌های آزاد را که در غیر این صورت به سلول‌های مغز آسیب می‌رسانند، به دام می‌اندازد.

سبوس برنج

۹. شکلات تلخ: با توجه به آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید‌ها و کافئین که همه اجزای طبیعی شکلات تلخ هستند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا مقادیر متوسط ​​این ماده غذایی می‌تواند سلامت مغز را تقویت کند.تصور می‌شود که فلاونوئید‌ها به یادگیری و حافظه کمک می‌کنند در حالی که سایر اجزای شکلات تلخ از زوال شناختی محافظت می‌کنند.

۱۰. دانه کدو تنبل: دانه‌های کدو تنبل سزاوار جایگاهی در این لیست از غذا‌های تقویت کننده مغز هستند، زیرا حاوی مواد مختلفی مانند روی، منیزیم، مس و آهن هستند که همگی از عملکرد مغز حمایت می‌کنند.روی و مس از سیگنال‌های عصبی سالم پشتیبانی می‌کنند. در حالی که منیزیم جزء کلیدی یادگیری و حافظه است.

کمبود آهن به اختلال در عملکرد مغز کمک می‌کند، بنابراین دریافت آهن اضافی از دانه کدو تنبل می‌تواند به پردازش ذهنی هوشیارتر کمک کند.

۱۱. کره بادام: یکی از بهترین غذا‌ها برای سلامت مغز است، زیرا حاوی غلظت‌های فوق العاده‌ای از ویتامین E است.خوردن یک قاشق چای خوری کره بادام روی یک تکه نان سبوس دار، در بلغور جو دوسر، پخش شده روی یک تکه کرفس یا برش داده شده روی یک تکه سیب، می‌تواند به افراد کمک کند تا توانایی‌های شناختی خود را بهبود بخشند.

۱۲. گوجه فرنگی گیلاسی: مانند سایر میوه‌ها و سبزیجات قرمز و نارنجی، گوجه گیلاسی مملو از کاروتنوئید‌ها است، ماده مغذی که دانشمندان معتقدند تفکر و حافظه را بهبود می‌بخشد.یک کاروتنوئید خاص، لیکوپن، در غلظت‌های بسیار بالایی در پوست گوجه‌فرنگی گیلاسی وجود دارد، بنابراین خوردن چند تن از آن‌ها در روز ایده‌ای عالی برای افرادی است که می‌خواهند توانایی‌های شناختی خود را حفظ کنند

 

دکمه بازگشت به بالا