خبرهای کلی

همگام شدن استاندار با صدای پای آب در شالیزار‌های گیلان

استاندار برای بررسی وضعیت شالیزار‌ها و روند اجرای تقویم زراعی بعد از ظهر امروز به چند روستای بخش سنگر رشت رفت و از نزدیک با شالیکاران هم گفتگو کرد.

همگام شدن استاندار با صدای پای آب در شالیزار‌های گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی، در این بازدید بااشاره به تنش‌های آبی ابتدای فصل زراعی امسال، گفت: با تکیه بر تجربه پارسال و تشکیل قرارگاه مدیریت آب کشاورزی، مشکلات به حداقل رسیده و امروز بیش از ۹۵ درصد شالیزار‌های استان کشت شده است.
وی با تاکید بر حمایت دولت از کشاورزان به ویژه شالیکاران، برای رونق هر چه بیشتر کشاورزی و رسیدن به محصول مطلوب، افزود: طرح تحقیقی، ترویجیِ کشتِ مستقیمِ ارقام مرغوب، مقاوم و پرمحصول در برخی شالیزار‌های بخش سنگر اجرا شده که امید می‌رود همچون شهرستان ماسال، در اینجا هم این تجربه به نتایج مطلوبی برسد. 
استاندار در ادامه، رونق و ترویج کشت دوم در شالیزار‌های بخش سنگر را هم از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: با تشکیل قرارگاه و گروه‌های جهادی و تکیه بر کشت مکانیزه محصولات پرمصرف، به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا در ۶ ماهه دوم سال هم از شالیزار‌ها بهره برداری شود تا افزایش درآمد برای شالیکاران به همراه داشته باشد. صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به کشت بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار استان، گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان هم وجین شده است.

دکمه بازگشت به بالا