سلامت و دانشکسب و کار برتر

چگونه پخش بوی‌ عطر خود را بالا ببریم؟

روش های بالا بردن پخش بوی عطر :

هر چند نمی‌توان تاثیر را هم در پخش بوی و ماندگاری انکار کرد. البته لزوما به معنای گران بودن آن نیست.

پوست تاثیر آن در پخش بوی بالا

به نقل از رها پرفیوم پوست سالم است. ابتدا مطمئن شوید پوست شما پیش از کاملا شسته و تمیز است و هیچ بوی نامطبوعی نمی‌دهد.

تا بوی عطر تحت‌الشعاع قرار بگیرد؛ همچنین قبل از استفاده از مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی روی پوست خود ندارید. چون ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.

توجه داشته‌ باشید که برای پوشاندن بوی بدن طراحی نشده ‌است بلکه نقش آن بیشتر خوشبو کردن است. بنابراین اگر بدن شما به واسطه عرق کردن بوی تندی می‌گیرد با عطر نمی‌توانید آن را بپوشانید چون بوی بدن شما بر عطر غلبه می‌کند.

آیا را میدانید؟

ادکلن لیبر اینتنس: عطر را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری کنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک. عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع می‌شود و احتمال اینکه بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود.

دست‌تان را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری این نقاط نبض‌دار بگیرید و به آرامی عطر را اسپری کنید. در مورد مچ دستان یک نکته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر مچ‌ها را به هم نسایید،

این کار باعث خراب شدن بوی عطر شما می‌شود. بعضی‌ها عطر را تنها روی گردن ‌شان اسپری می‌کنند اما فقط به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از بوی عطر شما رو به بالا خواهد رفت و کمرنگ می‌شود. مچ دست‌ها برای تکمیل این پروژه عالی است!

 عطر جورجیو آرمانی: بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند که عطر را به کجای پوست خودشان بزنند. عطر باید به نقاطی که دارای نبض است زده شود.

در حقیقت نقاط دارای نبض، نقاطی هستند که فاصله رگ‌ها از سطح پوست به کمترین حد خود می‌رسد. و در همین نقاط، رگ‌های خونی حرارت بیشتری از خودشان می‌دهند که به‌صورت یک پمپ کوچک عطر عمل می‌کند. و بوی عطر هم بهتر متصاعد می‌شود.

نقاط دارای نبض عبارتند از: مچ دست، پشت گوش، پشت زانوی پا و پشت آرنج دست وقسمت پایین گلو. در ضمن برای اینکه بوی عطر دوام بیشتری داشته باشد، روی مچ‌های پا نیز می‌توانید عطر بزنید که جریان متصاعد شدن عطر را از پایین به بالا امکان‌پذیر می‌سازد.

اگر پوست خیلی خشکی دارید یا اگر می‌‌خواهید تا حد ممکن پ، می‌توانید از وازلین استفاده کنید.

کافی است یک لایه خیلی نازک از وازلین را روی نقاطی بمالید که می‌خواهید عطر بزنید یعنی روی نبض‌ها و بعد عطر بزنید.

با این کار مولکول‌های عطر به جای اینکه جذب پوست شوند در میان لایه نازک وازلین گیر کرده و در نتیجه بوی بیشتری از خود متصاعد می‌کنند.

.عطر ها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند. بنابراین شما هم باید چنین شرایطی را فراهم کنید، یعنی قبل از استفاده از عطر , حالت پوست خود را ارزیابی کنید که آیا خشک و بدون آب است. یا رطوبت کافی دارد؟

اگر پوست ‌تان خشک است قبل از استفاده از عطر, مرطوب‌‌کننده را فراموش نکنید. تا رطوبت و نرمی را به پوست‌تان بازگردانید. اگر هم پوستی دارید که پس از زدن کرم مرطوب کننده خشک باقی می‌ماند. باید عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنید چون پوست خشک عطر را می‌مکد. و رایحه آن را زودتر از بین می‌برد.

فراموش نکنید در افراد مختلف متفاوت است! پس حتما عطر مخصوص به خود را بیابید و از آن استفاده کنید.

داستان پخش بوی بالای بعضی از عطر ها چیست؟

دلیل این امر یک مسئله ساده است اندازه مولکولی مواد اولیه! بله اندازه مولکولی و وزن مولکولی دو عامل مهم هستند.

خب شاید بپرسید این‌ها چه ربطی دارند؟ بگذارید شما را به سمت شیمی دوران دبیرستان ببرم یادتان است بعضی مواد فرار بودند و دمای جوش بسیار پایینی داشتند

این مواد داری وزن مولکولی پایین‌تری بودند در اینجا هم همین قضیه صادق است. یعنی موادی که عامل بوی مرکبات هستند اکثرا جزو مواد ریزمولکول می‌باشند.

بنابراین در تاپ نت (نت اولیه) قرار می‌گیرند و بعد از اسپری بر روی پوست به سرعت از پوست جدا می‌شوند به سرعت در فضا پخش شده و به مشام شما میرسند برای همین است

در لحظه اول این عطرها پخش بسیار بالایی دارند و بعد کلا ناپدید می‌شوند اما از طرفی دیگر عطرهای عودی(oud) و چرمی(leather) به دلیل ماهیت موادی که دارند که درشت مولکول هستند دیرتر تبخیر می‌شوند و ماندگاری بالاتری دارند.

پس تا به اینجا دلیل تقسیم‌بندی نت‌ها را در بخش‌بالایی و وسط و پایین هرم بویایی عطر فهمیدیم (همان تاپ، میدل و بیس نت!)

 با این حال احتمالا یک سوال مهم ذهن شما را مشغول کرده است و آن این است که بعضی از عطرها دارای پخش بالایی هستند اما مرکباتی‌اند

و یا حتی عکسش بعضی از عطرهای عودی هم چندان پخش قوی ندارند!!! خب این‌ها داستانشان چیست ؟ پاسخ سوال شما این است این یک قانون نیست

و کاملا بسته به مواد مورد استفاده دارد برای مثال عطرهایی که بوی مرکباتی و دریایی دارند دارای پخش بالاتری هستند

مانند اینوکتوس از برند پاکو رابان(Invictus Paco Rabanne for men) یا بعضی از عطرهای مرکباتی برند سرجاف (Xrjoff)

دلیل این امر استفاده از یک سری مواد مصنوعی در تولید بوی مرکبات است که سبک بویایی در اینوکتوس مصنوعی اما در سرجاف‌ها کمی طبیعی‌تر هستند

دلیلش هم هزینه تمام شده برای شرکت‌ها هستند همانطور در مقاله نت‌های طبیعی و مصنوعی در مورد ارزش هزینه و قیمت عطر ها بحث کرده بودیم

باید این را در نظر گرفت آیا برای یک شرکت تولید کننده عطر و یا یک برند استفاده از مواد گران‌تر سود خواهد داشت یا خیر.

به نوعی آن حاشیه امن در اقتصاد و بازاریابی برایش فراهم می شود یا نه.

از طرفی عطارها همیشه سعی می‌کنند بهترین پخش را برای رایحه‌ای که ساخته‌اند بسازند و پس از این بابت که شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده

که با این قیمت بهترین پخش و ماندگاری را به شما تحویل دهد شک نکنید. (هر چند در بعضی موارد عملا کانسپتِ ساخت یک عطر پخش ملایمش است.

آب ریختن در عطر |افزایش خط بوی عطر

همه چیز زیر سر نوع و فرمول عطر است !

ماندگاری برای عطرهای مختلف متفاوت است؛ به طور مثال عطرهای خنک و یا ملایم معمولا دوام کمتری نسبت به عطرهای گرم، شیرین و یا تند دارند.

همچنین ماندگاری عطرهایی که در نت‌های خود لیمو و پرتقال و … دارند نسبت به عطرهای دیگری که نت‌های گرم مانند دارچین و وانیل و … دارند؛ کمتر است

پخش و ماندگاری یک عطر به مواد تشکیل دهنده آن بر می‌گردد.

هدف ما بررسی این مواد نیست بلکه هدف ما دادن یک دید عمومی نسبت به این قضیه است. خب بگذارید با مثال توضیح این مسئله را شروع کنیم.

عطرهای مرکباتی در تابستان معمولا پخش و ماندگاری خیلی کمی دارند حتی بهترین عطرهای مردانه و زنانه خنک و تابستانی هم اکثرا به این شکل هستند

در مواردی هم که پخش و ماندگاری خوبی دارند بوی چندان طبیعی ندارند آیا تا به حال به دلیل این امر فکر کرده‌اید؟

و یا عطرهای چرمی و عودی و به طور کلی دسته عطرهای رزینی و صمغی دارای ماندگاری و پخش بالاتری هستند بخصوص در زمینه ماندگاری به قولی مانند چسب عمل می‌کنند!

بوی یک نوع ادکلن در افراد مختلف متفاوت است

ترکیب شیمیایی بدن، رژیم غذایی و سن اشخاص بر ادکلنی که به پوست زده می‌شود تاثیر می‌گذارد.

در ضمن ادکلن دارای بسیاری از روغن‌های اسانس‌دار است.

بعضی روغن‌های اسانس‌دار تاثیر متفاوتی روی پوست اشخاص می‌گذارند و احتمال دارد که برخی از آنها جذب پوست شوند.

همین مسئله باعث می‌شود تا بویی از پوست متصاعد و در نتیجه بوی ادکلن نیز متفاوت شود

دکمه بازگشت به بالا