سلامت و دانشکسب و کار برتر

دستگاه ایکس ری جدید مواد مخدر و داروها را در چند دقیقه تجزیه و تحلیل می‌کند

محققان یک دستگاه اسکنر ایکس ری ساخته اند که شکل یک جسم و ترکیب مولکولی آن را نشان می‌دهد. در صورتیکه دستگاههای قدیمی به وضوح مواد مخدر و دارو را تشخیص نمی‌دهند و فقط از روی رنگ نمایش داده شده روی مانیتور دستگاه می‌توانند به یک ساک یا چمدان مشکوک شوند. برای مشاهده لیست تجهیزات، روی لینک دستگاه ایکس ری در سایت مجله حضور و غیاب کلیک کنید. توجه داشته باشید که فناوری x ray در حال حاضر بهترین تکنولوژی برای شناسایی و تشخیص انواع مواد مخدر، متادون، تریاک، انواع دارو، قرص و … در بسته‌بندی‌ها، ساک، کیف و چمدان است.

الگوریتم |بزرگترین

دستگاه ایکس ری برای آشکار کردن ترکیب دارو و مواد مخدر

مهندسان دانشگاه دوک، ایالات متحده، نمونه اولیه دستگاه اسکن اشعه ایکس را ساخته اند که نه تنها شکل یک جسم، بلکه ترکیب مولکولی آن را نشان می‌دهد. با وضوح و دقت بی‌سابقه، این تیم می‌گوید این فناوری می‌تواند طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها مانند جراحی سرطان، آسیب‌شناسی و بازرسی دارو و مواد مخدر را متحول کند.

جوئل گرینبرگ، دانشیار پژوهش، یکی از این محققان گفت: چه بخواهید بمبی را در یک کیسه یا یک تومور در بدن پیدا کنید، فیزیک کم و بیش یکسان است. اما از نقطه نظر مهندسی، محدودیت‌های این دو بسیار متفاوت است. ما این دستگاه کوچکتر و با وضوح بالاتر را ساختیم تا نشان دهیم که رویکرد ما می‌تواند برای تعدادی از برنامه های مختلف استفاده شود.

این فناوری یک سیستم هیبریدی اشعه ایکس است که رادیوگرافی مرسوم انتقال اشعه ایکس را با توموگرافی پراش اشعه ایکس ترکیب می‌کند. اولی شامل اندازه گیری اشعه ایکس است که مستقیماً از یک جسم عبور می‌کند. مورد دوم شامل جمع‌آوری اطلاعات زاویه انحراف و طول موج از پرتوهای ایکسی است که از یک جسم پراکنده شده‌اند، که نشانه‌ای منحصر به فرد برای ساختار اتمی‌آن ماده ارائه می‌کند.

به گفته این تیم، یکی از موانع پذیرش این فناوری این است که سیگنال پراکنده اشعه ایکس معمولاً بسیار ضعیف و پیچیده است. این باعث می‌شود که اشعه ایکس بسیار کمی‌با هر تصویر گرفته شده به آشکارساز می‌رسد، که منجر به تاخیرهای طولانی می‌شود در حالی که اسکنر داده های کافی را برای کار در دست جمع آوری می‌کند.

دستگاه ایکس ری مواد مخدر

این نمونه اولیه اسکنر xray، تصاویری کامل با ترکیب مولکولی داخلی با وضوح و دقت بی‌سابقه‌ای را با تجزیه و تحلیل نحوه بازتاب پرتوهای ایکس از نمونه‌ها تولید می‌کند [اعتبار: جوئل گرینبرگ، دانشگاه دوک].

رویکرد محققان از یک دیافراگم رمزگذاری شده استفاده می‌کند، یک سپر سوراخ شده که به پرتوهای ایکسی که در زوایای مختلف سفر می‌کنند اجازه می‌دهد از سوراخ های آن عبور کنند. ترفند در دانستن الگوی دقیقی است که برای جلوگیری از اشعه ایکس استفاده می‌شود، که سپس کامپیوتر می‌تواند از آن برای پردازش سیگنال بزرگتر و پیچیده تر استفاده کند. این به محققان اجازه می‌دهد تا به اندازه کافی اشعه ایکس منحرف شده را جمع آوری کنند تا مواد را در بازه زمانی کوتاه تری شناسایی کنند.

در این مقاله، محققان روش جدیدی را برای ایجاد دیافراگم‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا و کدگذاری شده توسعه دادند، دستگاه جدیدی را به‌صورت سرتاسری با رابط کاربری و ردپای فشرده طراحی کردند و یک نمونه اولیه با استفاده از خارج از صفحه ساختند. اجزای قفسه که به طور منظم در تصویربرداری پزشکی استفاده می‌شود.

استفان استرایکر، دانشجوی دکترا و اولین نویسنده این مقاله گفت: طراحی الگوریتم‌های بهبودیافته و اجرای ساخت پیشرفته برای دستیابی به عملکرد تصویربرداری مطلوب ضروری بود. بزرگترین چالشی که اسکنر نمونه اولیه با آن مقابله می‌کند، تشخیص دقیق بافت‌های بالقوه سرطانی است. محققان نمونه‌برداری‌های بافتی را قبل از ارسال به پاتولوژیست‌های مقیم برای انجام کارهای بالینی اسکن کردند. این اسکنر نه تنها با تشخیص بالینی دقیقا مطابقت داشت، بلکه به طور قابل اعتمادی بین انواع زیربافت در داخل و اطراف بافت سرطانی تمایز قائل شد.

در سایت مجله حضور و غیاب انواع دستگاه ایکس ری چمدانی معرفی شده است که برای تشخیص انواع مواد مخدر، دارو و سایر اقلام غیر مجاز میتوانید استفاده کنید.

تشخیص سرطان-بیوپسی

اسکنر اشعه ایکس جدید می‌تواند بافت سرطانی را در بیوپسی‌ها تشخیص دهد، و به طور بالقوه به جراحان کمک می‌کند تا از برداشتن تمام بافت‌های سرطانی اطمینان حاصل کنند یا روش جدیدی برای تشخیص ارائه دهد. سپس محققان نشان دادند که این اسکنر می‌تواند تجزیه و تحلیل بلادرنگی از داروها ارائه دهد. با حرکت رو به جلو، تیم تحقیقاتی کمک هزینه ای برای بهینه سازی اسکنر برای نمونه های بافت دارد.

گرینبرگ گفت: «ما این اسکنر را ساختیم تا انواع مختلفی از کارهایی را که می‌تواند انجام دهد را نشان دهد. اما یک ماشین تجاری برای هر برنامه ممکن است مجموعه ای از تغییرات مهندسی خاص خود را داشته باشد، مانند روشی که در آن اندازه گیری می‌کنیم، انتخاب حسگرها یا معماری.

آیا اسکنرهای فرودگاه مواد مخدر را شناسایی می کنند؟

از نظر فنی، اسکنرهای امنیتی فرودگاه میلی‌متری-موج و Backscatter مواد مخدر را شناسایی نمی‌کنند. با این حال، آنها تشخیص آنها را بسیار آسان می کنند و شانس دستگیر شدن یک نفر کاملاً به میزان دقت خدمه امنیتی فرودگاه بستگی دارد. نه اینکه من از شما دفاع می کنم که سعی کنید یک چمدان کامل را از طریق ایست بازرسی امنیتی در LAX یا هر چیز دیگری قاچاق کنید. تنها چیزی که من می گویم این است که با برخی از تکنیک های خلاقانه انحراف، شانس موفقیت شما حدود 5 تا 10 درصد است. با آن اطلاعات هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

استفاده از دستگاه ایکس ری برای کشف مواد مخدر در فرودگاه ها

دستگاه های ایکس ری امنیتی فرودگاه امروزی به طور کلی به عنوان اسکنر بدن شناخته می شوند. آنها ماشین هایی هستند که برای تشخیص اشیایی که روی یا زیر لباس هستند طراحی شده اند. به عبارت دیگر، می‌توان بدون نیاز به درآوردن لباس افراد یا تماس فیزیکی، جستجوی کامل بدن را انجام داد. معمولاً، کسانی که دستگاه اسکن را کار می کنند، یک نسخه متحرک از شخص اسکن شده را می بینند. معمولاً مانند یک شبح از بدن انسان بدون تکه های گره خورده به نظر می رسد.

وضوح آنچه اپراتور می بیند معمولاً به پیچیدگی فناوری دستگاه بستگی دارد. با این حال، برای نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی، شخصی که اسکن را اجرا می‌کند هرگز نمی‌تواند بازنمایی‌های بیش از حد جزئی از یک بدن برهنه را ببیند. همانطور که اسکن انجام می شود، نشانگر هر قسمتی را که مشکوک به نظر می رسد علامت گذاری می کند.

2 نوع اسکنر مورد استفاده در فرودگاه های ایالات متحده و نحوه کار آنها در تشخیص مواد مخدر

ایالات متحده آمریکا دارای بیشترین تعداد اسکنر فرودگاهی در حال استفاده است. در زمان نگارش این مقاله بیش از 172 فرودگاه از آنها استفاده می کنند. به منظور سادگی، اسکنرهای الکترونیکی مورد استفاده در فرودگاه های ایالات متحده برای غربالگری امنیتی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • اسکنرهای چمدان
  • اسکنرهای تمام بدن (اسکنرهای موج میلی متری و اسکنر پشت پراکندگی)

1. دستگاه ایکس ری چمدانی

این نوع اسکنر، همانطور که از نامش پیداست، چمدان مسافر را جستجو می کند. اسکنر با تابش اشعه ایکس به کیسه ها نفوذ می کند. تصاویری از اشیاء موجود در انواع چمدان های تحویل شده را می گیرد.

تصاویر گرفته شده بر روی صفحه نمایش در طرف مقابل اسکنر نمایش داده می شوند. این تصاویر توسط پرسنل امنیتی فرودگاه تفسیر می شود.

همانطور که بسته اسکن شده از طریق اسکنر عبور می کند، انرژی تشعشع اشعه ایکس را جذب می کند. تراکم کالاهای قاچاق مانند مواد مخدر بسیار شناخته شده است و به راحتی توسط نیروهای امنیتی فرودگاه قابل تشخیص است.

هنگامی که یک آشکارساز یک شی با چگالی مشکوک را شناسایی می کند، کیسه برای بازرسی اضافی علامت گذاری می شود.

2. اسکنرهای تمام بدن

اسکنرهای تمام بدن اقلام فلزی و غیرفلزی را شناسایی می کنند. با این حال، این اسکنرها نمی توانند داروهای داخل بدن را تشخیص دهند. این چیزی است که این نوع اسکنرها را از اشعه ایکس پزشکی متمایز می کند. دو نوع اسکنر تمام بدن در فرودگاه های ایالات متحده استفاده می شود:

  • اسکنر موج میلی متری
  • اسکنر اشعه ایکس Backscatter

اسکنرهای موج میلیمتری

دستگاه‌های امواج میلی‌متری که با نام اسکنرهای فناوری تصویربرداری پیشرفته (AIT) شناخته می‌شوند، از تصویربرداری با موج میلی‌متری استفاده می‌کنند که امواج الکترومغناطیسی را از فرستنده به جسم مورد اسکن (که بازتابی متحرک ارائه می‌کند) منعکس می‌کند. این ابزار قدرتمندی برای یافتن تهدیدها یا کالاهای قاچاق بر روی یک شخص است.

این اسکنر بازتاب ها را به عنوان تصاویر منتقل می کند و از رنگ ها برای یادداشت مکان هایی که نیاز به غربالگری واقعی دارند استفاده می کند. هنگامی که مسافر تمیز پیدا شود، چراغ سبز نشان می دهد.

از آنجایی که ایالات متحده به مسافران اجازه می دهد از استفاده از اسکن بدن خودداری کنند، برخی از مسافران به جای آن یک pat-down را انتخاب می کنند. من سهم خود را از اینها داشته ام و می توانم به شما اطمینان دهم که خوشایند نیستند.

اسکنرهای اشعه ایکس Backscatter

اسکنرهای اشعه ایکس Backscatter رایج ترین نوع قبل از ظهور امواج میلی متری بودند.

یک اسکنر اشعه ایکس Backscatter مسافران را با تشعشعات یونیزان که توسط بدن انسان منحرف شده اند، نمایش می دهد. با این حال، این یک روش بحث برانگیز برای اسکن بود، زیرا تصور می شد که بیش از حد اجساد را آشکار می کند. به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، اکثر آنها با اسکنرهای AIT جایگزین شدند.

برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، افسر بازدیدکننده در مکان دیگری است و هیچ تعاملی با افراد تحت غربالگری ندارد.

دستگاه پس پراکنده قابلیت تشخیص فلز و غیرفلز را دارد. تا زمانی که روی بدن باشد، به راحتی چیزهایی مانند مواد مخدر را تشخیص می دهد.

دکمه بازگشت به بالا