خبرهای کلیکسب و کار برتر

استیکر چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردهای چاپ استیکر

استیکر یا وینیل از جنس پی‌وی‌سی است و از لایه‌ی نازکی تشکیل شده است. در اکثر مواقع، قسمت پشتی این استیکرها چسب‌دار هستند. این محصول قابلیت چاپ انواع محتوای تبلیغاتی را دارد و از آن در مکان‌های مختلف به‌صورت ثابت یا متحرک برای تبلیغات استفاده می‌شود. نصب استیکرها روی هر سطحی امکان‌پذیر است. چاپ استیکر یکی از بهترین ابزار‌های تبلیغاتی است که تأثیر بسزایی روی جذب مشتریان و جامعه‌ی هدف دارد.

استیکر تبلیغاتی‬‎ |استیکر تبلیغاتی مغازه

هر آنچه باید از انواع استیکرها و تفاوت آن‌ها بدانید

استیکرها در ۴ مدل شیشه‌ای، شیری، روزرنگ و شبرنگ، و مش موجود می‌باشند. مدل شیشه‌ای به‌صورتی است که از هر دو طرف آن دید دارد. در مدل شیری، به پشتِ زمینه‌ی سفیدرنگ استیکر چسب زده می‌شود تا قابلیت چسبیدن روی سطوح را داشته باشد. لازم است بدانید نصب استیکر باید به‌دقت انجام شود؛ چراکه نصب مجدد آن روی سطوح، بسیار دشوارتر است و ممکن است با مشکل مواجه شوید.

استیکر شیری نسبت به استیکر شیشه‌ای از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از استیکر شیری در سطح شهر و انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و انواع وسایل استفاده می‌شود. نمونه‌ی آن را می‌توان در  تبلیغاتی روی اتوبوس، زمین و دیوار بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها، روی دیوارهای رنگ‌شده، دیوار منازل و دفتر کار به‌منظور ایجاد دکوراسیون داخلی، بر روی یخچال‌های صنعتی و شیشه‌ی سوپرمارکت‌ها مشاهده کرد.

برای استفاده از استیکرهای روزرنگ (خودرنگ) این امکان را دارید تا زمینه‌ی کار را به انواع رنگ‌های دلخواه خود انتخاب نمایید.  نیز با توجه به نوع بافتشان در شب کاربرد دارند و با بازتاب نور محیط، در شب درخشندگی و زیبایی بیشتری را به طرح شما می‌بخشند. استیکرهای مش از لحاظ کیفیت و نوع خدمات هیچ فرقی با سایر استیکرها ندارند. بخش تمایز چاپ استیکر مش با دیگر استیکرها در بهتر عبور دادن نور فضای بیرونی به فضای داخلی است. دلیل این عبور نور نیز وجود سوراخ‌های ریز و متعددی است که روی استیکرهای مش قرار دارد.

همه‌چیز در رابطه با چگونگی چاپ استیکر و تفاوت آن‌ها

چاپ استیکرها به‌صورت تخصصی و با ماندگاری بالا انجام می‌شود. جوهرهایی که از آن‌ها برای چاپ استفاده می‌شود، بسیار مرغوب و با کیفیت هستند و در برابر عوامل بیرونی مانند آب‌وهوا و نور مقاوم هستند. برای افزایش طول عمر، ماندگاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ی استیکرهای تبلیغاتی باید از چسب مرغوب استفاده شود. به‌خصوص برای اتوبوس‌ها و وسایل فروشگاهی که در زیر نور آفتاب قرار می‌گیرند.

کیفیت جوهرهای چاپ استیکر روی اتوبوس‌ها به این دلیل اهمیت دارد که اتوبوس‌های شهری در هفته نوبت کارواش دارند و به‌خاطر لایه‌ای از روغن که به‌سبب آلودگی هوا روی بدنه‌ی آن‌ها می‌نشیند، این اتوبوس‌ها را با اسید رقیق می‌شویند. بنابراین اگر جوهرهای استفاده‌شده در چاپِ روی بدنه‌ی اتوبوس‌ها نامرغوب باشند، رنگ، تبلیغات توسط اسید رقیق از بین خواهد رفت.

چاپ متون روی استیکرهای شیری به‌خاطر عبور نکردن نور و داشتن زمینه‌ی سفید و عرض بیشتر، بهتر است؛ چراکه نوشته‌ها بهتر و خواناتر نمایان می‌شوند و دوام آن‌ها نیز بیشتر است. در استیکر‌های شیشه‌ای نیز تصاویر، به‌وضوح دیده می‌شوند اما نوشته‌ها به‌خوبی نمایان نمی‌شوند. استیکرهای شیشه‌ای کارآیی بیشتری دارند و مخصوص نصب روی شیشه هستند و در هنگام نصب روی شیشه‌‌ای که تمیز باشد، کیفیت بالاتری دارند.

ویژگی‎‌های‌ استیکر که باید بدانید

  • در برابر خط‌وخش و پاره ‌شدن مقاومت بالایی دارند
  • خاصیت ضدآب دارند
  • قابلیت نصب آسان دارند
  • هزینه‌ی چاپ مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند
  • امکان استفاده از رنگ‌های مختلف در آن‌ها وجود دارد

ضرورت استفاده از لمینت روی چاپ استیکر

دستگاهی که برای لمینت ‌کردن روی چاپ استیکر مورداستفاده قرار می‌گیرد، لمینیتور نام دارد. این دستگاه قادر است تا استیکرها را در عرض‌های مختلف لمینت کند. دستگاه لمینیتور دارای پرس است و فرآیند چسباندن لمینت به استیکر را با دقت انجام می‌دهد. با استفاده از این دستگاه، میان لمینت و استیکر، اتصالی قوی به وجود می‌آید.

با لمینت‌ عمر استیکر به‌طور قابل‌توجهی بالا می‌رود. برای لمینت‌ کردن، با دستگاهی مخصوص، لایه‌ای محافظ روی چاپ کشیده می‌شود. این لایه‌ی نازک سبب افزایش طول عمر و دوام اثر چاپی می‌شود. همچنین لمینت باعث می‌شود تا تیره-روشن رنگ‌ها در تصویر بهتر دیده شود و زیبایی آن افزایش یابد. لمینت ‌کردن جزو فرآیندهای تکمیلی استیکرها به‌حساب می‌آید. چاپ استیکر با ظرافت خاصی همراه است و اگر با لمینت تکمیل شود، اثربخشی بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند.

انواع چاپ شبرنگ

همان‌طور که اشاره شد چاپ شبرنگ نوعی از استیکر است و خود به ۲ مدل قابل‌اجرا می‌باشد.

  1. چاپ شبرنگ خردشونده: این نوع از شبرنگ به‌راحتی کنده نخواهد شد و در هنگام کنده ‌شدن کاملاً خرد و متلاشی می‌شود. از شبرنگ خردشونده اکثراً در جاهایی استفاده می‌شود که پای امنیت در میان است و کنده نشدن برچسب مهم می‌باشد. این نوع از استیکرها در لیبل اموال یا لیبل وسایلی که دارای کد قرعه‌کشی هستند و خراشیدن روی لیبل بدون باز شدن محصول توسط خریدار، به‌منزله‌ی سوءاستفاده و تقلب فروشنده می‌باشد به کار می‌روند.
  2. چاپ شبرنگ غیرخردشونده: ظاهر این نوع از شبرنگ با نوع خردشونده‌ی آن برابری می‌کند اما کاربردش متفاوت است. این نوع شبرنگ کاملاً قابل کند‌ه‌ شدن است و از آن در مکان‌های کم‌نور و ‌برای دیدِ بهتر در شب روی دستگاه‌های کارخانه‌ها، وسایل انبارها، بدنه‌ی آمبولانس‌ها، کامیون‌ها و ماشین‌‌ها، علائم ایمنی، لباس برخی از ارگان‌های دولتی، همچنین لباس و دوچرخه‌ی کودکان استفاده می‌گردد. این نوع از شبرنگ در هنگام کنده‌ شدن به‌صورت یک‌تکه جدا می‌شود و چسب قوی‌تری ‌نسبت به شبرنگ خردشونده دارد.

قیمت انواع استیکرها به چه صورت محاسبه می‌شود؟

به‌‌روزترین روش‌هایی که امروزه برای چاپ استیکر از آن‌ها استفاده می‌شود، چاپ اکوسالونت و چاپ UV نام دارند. چاپUV به نسبت چاپ اکوسالونت از کیفیت بیشتری برخوردار است و به‌همین دلیل، قیمت آن نیز بالاتر است. یکی از برتری‌های چاپ UV این است که رزولوشن و وضوح بالاتری در برابر نور خورشید دارد و سازگاری خوبی با محیط اطراف خود ایجاد می‌کند.

معمولاً هزینه‌ی استیکر شیری از استیکر شیشه‌ای و مش بیشتر است. درحالی‌که قیمت استیکر مش و شیشه‌ای تقریباً با یکدیگر یکسان هستند. اگر چاپ استیکر با اضافه ‌کردن لمینت باشد، حدود ۷۰ درصد به قیمت هر مترمربع از استیکر طرح موردنظرتان اضافه می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که فرآیند لمینت باعث می‌شود کیفیت خروجی کار بالا برود و این دلیل مناسبی برای افزایش قیمت است.

چاپ استیکر و چاپ شبرنگ را از کجا سفارش دهیم؟

چاپ استیکر و شبرنگ را باید به چاپخانه‌ای بسپارید که پرسنل آن، هم با جدیدترین متدهای روز آشنایی داشته و هم تخصص لازم برای کار با دستگاه‌ها را دارا باشند. در این صورت، قادر خواهند بود تا هر طرحی که به سلیقه‌ی شما می‌باشد را به چاپ برسانند.  علاوه بر تمام این‌ها، باید قیمت چاپ استیکر و چاپ شبرنگ نیز مقرون‌به‌صرفه باشد. بنابراین ما در اینجا به شما  را معرفی می‌کنیم که یکی از بهترین مراکز چاپ در سطح کشور است و توسط پرسنل متخصص خود بهترین چاپ استیکر و شبرنگ را با مناسب‌ترین قیمت ممکن برای شما انجام می‌دهد.

منبع: چاپ کهن

دکمه بازگشت به بالا