ورزش

 سطح متوسط دانشگاهیان ایران از سطح متوسط جامعه ایران بالاتر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرح ملی اعتلا: 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سطح متوسط دانشگاهیان ایران از سطح متوسط جامعه ایرانی به لحاظ تخصص بالاتر است و با سیستم برده داری بسیار پیچیده متوجه هستیم. 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم طرح ملی اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه تراز انقلاب غیر از دانشگاهیان تراز انقلاب است و شاید هیچ دانشگاهی به اندازه ایران استاد و دانشجوی سالم نداشته باشد. 

وی افزود: سطح متوسط دانشگاهیان ایران از سطح متوسط جامعه ایرانی به لحاظ تخصص بالاتر است. 

ازغدی تصریح کرد: دانشگاهیان جهان از جمله دانشگاه های ایرانی به صورت سیستماتیک در حال غارت پژوهش، استعداد و بودجه توسط مکله های قوی هستند.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در گذشته پدیده ای به نام فرار مغزها مطرح بود و گاهی سفارت خانه ها این افراد را بورسیه می کردند. 

ازغدی گفت: در زمان قاجار اولین بورسیه ها به منظور فراگیری پزشکی و مهندسی و صنایع نظامی به کشورهای دیگر رفته بودند که در آن کشورها گفته بودند ما شما را متخصص کرده که سپس تکثیر می کنیم و طرح جامعه ای را تعریف می کنیم تا شما در رقابت علمی ولی کاملا شخصی و نه ملی در عرصه پژوهش و نوآوری و تولید علم شرکت کنید و تنها به درآمد و منافع شخصی آن بیندیشید.

وی بیان کرد: یک عده معتقد بودند که علم، علم نیست، مگر اینکه مقاله ای چاپ شود و وقتی با این افراد صحبت می شود همانند عوام صحبت می کنند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: با یک سیستم بسیار پیچیده برده داری مواجه هستیم که برده ها از برده داری و بیگاری برای ارباب لذت می برند و جهان سومی ها می گویند آنها گرفتار مازوخیسم یا خودآزاری هستند.

ازغدی ادامه داد: کسانی که در پایان نامه های مقالات علمی بین المللی جهت ارجاع مقالات ایرانی حضور دارند منافعش این است که در رتبه بندی تولید علم نمره کسب می کنیم و همین موضوع باعث تشویقی از طرف نهاد علمی ظاهرا بی طرف می شود که امید بخش است و تا این مقدار قابل قبول و لازم است؛ چرا که ارتباطات بین المللی دانشگاه ها با یکدیگر مهم است و اگر توجه نشود که این خزانه برای کدام منافع هزینه می شود همانند برده شناخته می شویم.

وی بیان کرد: برای رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب باید طرحی بدون انزوا، بورس واقعی علمی و عملی گرا و نوآور و منظم و اشتغال آفرین و حل المسائل و حل المشاکل داشته باشیم تا با موج مدرک گرای بدون اشتغال مواجه نشویم و اگر برخی ها بگویند با این روند زمین بخوریم باید بگویم که همین الان هم زمین خورده هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نگران از هم پاشی حوزه و دانشگاه نیستم؛ چرا که دو نهادی هستند که دور هم می تنند.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا