استان ها

امنیت انتخابات را با صلابت تامین می کنیم تا مشارکت حداکثری شکل بگیرد

به گزارش خبرنگار سیاسی رویداد برتر از قزوین؛ عباس کاظمی در نشست هم اندیشی استاندار قزوین با اصحاب رسانه که چهارشنبه شب در سالن باغستان برگزار شد، اظهارداشت: یاد شهیدان دولت را گرامی می داریم و در آستانه هفته دولت نشست صمیمی رسانه ها با استاندار و شفافیت و صراحت را گامی مثبت و رو به جلو می دانیم.

وی درپاسخ به سوالات خبرنگاران و وضعیت انتخابات خانه مظبوعات اظهارداشت: در خصوص خانه مطبوعات استان سیاست بر این شد تا انتخابات به صورت متمرکز و ملی برگزار شود و عزم وزارت ارشاد بستر سازی برای برگزاری آن به صورت الکترونیکی است.

photo_2023-08-23_17-51-56

کاظمی در مورد پیش ثبت نام در انتخابات نیز گفت: در جلسه ای که با رسانه ها داشتیم حاصل گزارش پیش ثبت نام در استان اطلاع رسانی شد که نشان می دهد این مراجعه در ثبت نام اولیه پیش زمینه یک انتخابات پر شور است.

سرپرست سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در این ثبت نام افرادی از جریانهای سیاسی متعدد استان حضور داشتند و یک انتخابات رقابتی در پیش داریم.

کاظمی گفت: در یک هفته ۷۲۶ نفر ثبت نام کردند که در نوع خود بی نظیر است زیرا در آخرین دوره ۲۳۳ نفر در سه حوزه ثبت نام کرده بودند که این دوره سه برابر شد.

وی یادآورشد: ۱۸درصد ثبت نام کنندگان بانو هستند و مشارکت بانوان در این دوره بالاست و از نظر میزان کرسی به ثبت نام جایگاه ششم کشوری را داریم.

کاظمی گفت: بیش از ۷۰ درصد داوطلبان ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند و مدارک ۷۲ درصد کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد دکتری است در حالی که در دوره گذشته فقط چهار نفر با مدرک دکتری ثبت نام کردند و عمده کسانی که لیسانس هستند سابقه ایثارگری دارند و چهار درصد افراد حوزوی هستند.

photo_2023-08-23_22-11-17

وی یادآورشد: با مجموعه اقداماتی که انجام شده تلاش کردیم ظرفیت های اجرایی را پای کار بیاوریم و از آبان ماه شور انتخاباتی آغاز شده و با این کار فرصت به مجریان داده شد تا فضای بهتری برای افراد ایجاد شود.

این مسئول افزود: نشست های مختلفی با جریانات سیاسی برگزار شده که ادامه خواهد یافت و با گفتگو و هم اندیشی دنبال افزایش مشارکت هستیم و در این راستا یک‌ کارگروه تشکیل شده تا مسائل مردم و نارضایتی ها دنبال شود و آنچه گلایه ایجاد می کند رفع کنیم تا خدمت به مردم شیرین شود.

اعتراض ناظر به اغتشاش نیست 

کاظمی در ادامه اظهارداشت: دولت رویکرد شنیدن نقد و اعتراض را در چارچوب قانون دارد اما انتقاد با فتنه فرق می کند و اگر کسانی قطار پیشرفت را نشانه رفته اند دیگر مخالفت و شیطنت است و باید با آن برخورد شود.

وی گفت: در اتاق های فکر فتنه گران تلاش زیادی کردند تا به انقلاب آسیب بزنند اما موفق نشدند و ما درصددیم با همدلی و تعامل به سمت وحدت و امیدآفرینی حرکت کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: مدیریت کم نظیر در شورای تامین موجب شد تا قزوین در ردیف امن ترین استان های کشور قرار گیرد و امروز هم آمادگی داریم امنیت انتخابات استان را تامین کنیم و در تحقق آن با کسی شوخی و تعارف نداریم و با هر حرکت نا امنی برخورد می کنیم.

photo_2023-08-23_17-51-56 (2)

کاظمی اظهارداشت: پیش بینی ما این است کانون های اغتشاش به دریوزگی افتاده اند و حوادث ناشی از قدرت ایران در منطقه آشکار است که بنظر می رسد دشمنان در ضعیف ترین حالت ممکن هستند و به فضل الهی و هوشیاری مردم انتخابات باشکوه را برگزار می کنیم.

انتهای پیام

 

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا