توزیع روزانه ۱۵۰ هزار لیتر آب بین زُوار اربعین توسط آبفای اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان
حسین اکبریان در گفتوگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه آبفای استان اصفهان از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور برای ارائه خدمات پایدار صنعت آبفا به زائران اربعین حسینی بعنوان معین مرز مهران معرفی شده است، اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه، ۲ دستگاه تانکر آبرسانی هرکدام با ظرفیت ۱۱ هزار لیتر در مرز مهران مستقر شده است.
وی افزود: برآوردها حاکی از آن است که حداقل روزانه ۱۵۰ هزار لیتر آب سالم و بهداشتی بین زائران اربعین حسینی (ع) به وسیله این تانکرها عرضه میشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز صنعت آبفا است، خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات لازم برای کنترل کیفی آب شربی که در اختیار زائران قرار میگیرد، در دستور کار قرار گرفته است.
خدماترسانی سقایان اصفهانی در کربلا و نجف
اکبریان با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه نیز یک تانکر آبرسانی به ظرفیت ۱۲ هزار لیتر به نجف اشرف اعزام شده است، اضافه کرد: آبفای استان اصفهان برای خدمات رسانی مطلوب به همه زائران عتبات عالیات نیز یک تانکر آبرسانی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر به کربلا اعزام کرده است تا خدمات صنعت آبفا به نحو مطلوب در دسترس همه زُوار اربعین حسینی (ع) قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آبفای اصفهان علاوه بر تأمین آب شرب سالم و بهداشتی زائران اربعین حسینی (ع) تمهیدات لازم برای رفع حوادث شبکه فاضلاب را نیز در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: یک گروه متخصص و متعهد از فعالان صنعت آبفای اصفهان با کلیه تجهیزات و امکانات لازم به منظور رفع حوادث شبکه فاضلاب به مرز مهران اعزام شدهاند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به خدمات رسانی آبفای استان به زُوار اربعین در مرز ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام اربعین چهار دستگاه پمپ آب (WKL) برای خدمات رسانی پایدار به زائران به مرز ایلام ارسال شده است.
ارسال ۱۵ مخزن آب به سیستان و بلوچستان
اکبریان ادامه داد: همچنین ۱۵ مخزن پلی اتیلن پنج مترمکعبی برای استقرار در مرز ریمدان و خدمات رسانی به شرکت آبفای سیستان و بلوچستان ارسال شد.
وی به خدمات رسانی صنعت آبفا به زائران اربعین در سالهای گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته نیز در ایام اربعین خدمات رسانی به زائرین صورت میگرفت اما در سال جاری تلاش شده ارائه خدمات به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد.