خبرهای کلیکسب و کار برتر

سنگ گرانیت برای دکوراسیون آشپزخانه

سنگ کابینت گرانیت از محبوب ترین انواع مختلف سنگ کابینت در سراسر جهان به شمار می آیند. سنگ کابینت گرانیت دارای ویژگیهای بی نظیری از قبیل زیبایی و استحکام، تمیز کردن آسان و مهمتر از همه مقاومت بالا در برابر گرما و خراش می باشند. سنگ گرانیت به دلیل پالت رنگ طبیعی و نزدیکی سطح سختی آن به الماس، یک متریال ایده آل برای صفحه کابینت آشپزخانه، و جزیره محسوب می شود.

تنوع زیاد طرح و رنگ سنگ گرانیت دست شما را برای انتخاب سنگ روی کابینت و جزیره  باز می گذارد و بهتر است بدانید که سنگ های گرانیتی برای انواع دکوراسیون آشپزخانه از مدرن و معاصر گرفته تا سنتی و کلاسیک مناسب می باشد. به عنوان نمونه ترکیب براق مدرن با کانتر آشپزخانه گرانیتی بسیار خیره کننده و سحر انگیز است. شما با انتخاب سنگ کابینت گرانیتی می توانید از سطحی ماندگار بهره مند شوید که در صورت مراقبت صحیح، زیبایی و درخشندگی آنها سالهای سال بر اشپزخانه شما حاکم خواهد بود.

اگر به دنبال یک سنگ زیبا، لوکس و مناسب برای تکمیل بازسازی خانه خود هستید، سنگ گرانیت کابینت می تواند یکی از گزینه های برتر شما باشد. مطمئن باشید سنگ گرانیت روی کابینت همان چیزی خواهد بود که وجود آن را برای آشپزخانه زیبای خود تصور می کردید. گرانیت دارای طیف وسیعی از رنگ ها، رگه ها و الگوهای طبیعت است. امروزه در عصر تکنولوژی شما می توانید برای انتخاب سنگ مناسب برای خانه خود، نمونه ها را در سایت های مختلف و حتی فروشگاه ها بررسی کنید. در این مطلب از تکساز کابینت با 8 نمونه مختلف از سنگ گرانیت آشپزخانه برای روی کابینت آشنا خواهید شد که می توانند نظر شما را جلب کرده و بر زیبایی آشپزخانه شما بیافزایند.

انواع سنگ گرانیتی روی کابینت آشپزخانه

  1. سنگ کابینت گرانیتی سفید با رگه های تیره

کابینت با سنگ گرانیتی سفید با رگه های تیره

در تصویر بالا سنگ کابینت گرانیت سفید از انواع سنگ گرانیت کابینت با رگه های تیره مشاهده می کنید که با قهوه ای در تضاد می باشد و کنتراست بین آنها باعث جذابیت و زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شده است. طراح از سنگ گرانیت برای کانتر جزیره نیز استفاده کرده که ترکیب آن با جزیره عالی به نظر می رسد. همچنین نورپردازی خوب بالای جزیره بر درخشش و جلوه ی این کانتر گرانیتی لوکس افزوده است.

  1. کابینت با صفحه کابینت گرانیتی سیاه

کابینت با صفحه گرانیتی سیاه

این آشپزخانه بزرگ دارای یک کانتر آشپزخانه گرانیتی آنتیک سیاه است که در تصویر خاکستری به نظر می رسد. همانطور که در بالا مشاهده می کنید ترکیب سنگ گرانیتی سیاه با کابینت آشپزخانه سنتی سفید و قهوه ای خیره کننده است و نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. طراح این آشپزخانه لوکس با قرار دادن صندلی های بار خاکستری در زیر جزیره توانسته است تضاد و کنتراست جذابی با کانتر گرانیتی سیاه ایجاد کند.

  1. سنگ گرانیتی آبی روی کابینت

سنگ گرانیتی آبی برای کابینت های قهوه ای

سنگ گرانیتی آبی، ظاهری دراماتیک و مستحکم دارد و با وجود رگه های روشن و تیره بسیار چشمگیر جلوه می کند. این نمونه از سنگ گرانیتی برای پروژه داخلی و خارجی از جمله صفحه کابینت و و محوطه سازی در مناطق با آب و هوای متغیر و همچنین قسمت های دیگر خانه مانند دیوارپوش و کفپوش نیز توصیه می شود. طراح این آشپزخانه لاکچری با انتخاب سنگ گرانیتی آبی بر روی سطح کابینت های قهوه ای، بهترین تصمیم را گرفته است چراکه ترکیب آنها در این فضای کلاسیک بسیار زیبا و دیدنی است.

  1. سنگ گرانیتی مناسب برای آشپزخانه معاصر

آشپزخانه به سبک معاصر با سنگ گرانیت سفید با رگه های روشن

همانطور که قبلا گفتیم سنگ گرانیت برای روی کابینت همه ی آشپزخانه ها با سبک های مختلف مناسب است و به دلیل تنوع طرح و رنگی با هیچ سبکی منافات ندارند. از آنجا که رنگهای خنثی مانند سفید، تم غالب آشپزخانه های معاصر را تشکیل می دهند، طراح این آشپزخانه زیبا، کانتر گرانیتی سفید با رگه های روشن را برای این جزیره معاصر انتخاب کرده است. طراحی این جزیره نیز به نوبه ی خود متفاوت و زیباست. اگر به دنبال یک جزیره شیک با فضای ذخیره سازی زیاد هستید، این جزیره می تواند الهام بخش آشپزخانه شما شود. همچنین قرار دادن گیاهان سبز در بالای جزیره نیز ایده ی خیلی خوبی است چرا که علاوه بر تلطیف هوا، احساس آرامش و شادابی را نیز به افراد خانه القا می کند.

  1. سنگ کابینت گرانیتی با رگه های طلایی

کابینت آشپزخانه با صفحه گرانیت طلایی

ایده ای منحصر به فرد برای یک طراحی آشپزخانه کوچک! همانطور که در تصویر مشاهده می کنید کابینت های چوبی تیره به خوبی با کانترهای گرانیتی جفت شده اند. پس هرگز تصور نکنید که کانترهای گرانیتی تنها در آشپزخانه های بزرگ جلوه می کنند و برای فضاهای کوچک خوب به نظر نمی رسند. این تصور کاملا نادرست است زیرا شما با انتخاب سنگ گرانیتی زیبا و درخشان می توانید باعث زیباتر شدن آشپزخانه کوچک خود شوید.

  1. صفحه کابینت گرانیتی با رگه های صورتی

سنگ گرانیت برای کانتر کابینت آشپزخانه، جزیره و دیوارپوش

از ویژگیهای بارز این آشپزخانه کلاسیک که بسیار چشمگیر به نظر می رسد، انتخاب سنگ گرانیت برای کانتر کابینت آشپزخانه، جزیره و دیوارپوش می باشد. تضاد و کنتراست آنها با کابینت های قهوه ای کلاسیک و کفپوش چوبی بی نظیر است. طراح از لامپ های ال ای دی و آویزهای سقفی زیبا برای نورپردازی این آشپزخانه کلاسیک استفاده کرده است. با کمی دقت مشاهده خواهید کرد که ترکیب رنگ آویزهای بالای جزیره با کانتر گرانیت جزیره کاملا هماهنگ است و همین بر زیبایی فضا افزوده است.

  1. صفحه کابینت گرانیتی با رگه های سبز

صفحه کابینت گرانیتی با رگه های سبز

این سنگ گرانیتی با رگه های سبز واقعا زیبا و چشم نواز است هر چند که این موضوع به سلیقه افراد بستگی دارد. آیا در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید؟ خوب، اگر این کانترهای آشپزخانه گرانیتی همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید ، هر چه سریعتر با تماس بگیرید زیرا قطعاً زیبایی مسحور کننده ای دارد.

  1. صفحه کابینت گرانیتی درخشان

کابینت های سیاه و سفید با صفحه کابینت گرانیتی براق

کابینت های سیاه و سفید این آشپزخانه کاملا با این صفحه کابینت گرانیتی براق مطابقت دارد. برای زیبایی بیشتر شما می توانید از  براق در فضای آشپزخانه استفاده کنید. البته لوستر صنعتی بالای جزیره انتخابی مناسب برای4.9 0

در ادامه بعد از توضیحات اوّلیه، از مزایا و معایب صفحه کابینت گرانیت حرف می‌زنیم و در نهایت، برای نگهداری صحیح از صفحه کابینت گرانیت، پیشنهادهایی رو به شما ارائه میدیم. پس با ما همراه باشین.

سنگ گرانیت؛ سنگی با کیفیت برای صفحه کابینت آشپزخانه

سنگ آباده از جمله معروف‌ترین سنگ‌های طبیعی برای ساخت صفحات کابینت هست. این سنگِ آذرین، دانه درشت، ترکیبی از کوارتز، فلداسپات و پلاژیوکلاز هست که در برابر حرارت مقاومت بالایی داره. سنگ گرانیت به علت فرایند ساخت پیچیده و نیز ساخته شدن از مواد مذاب، سنگی بسیار مقاوم به حساب میاد. این ویژگی‌ها، گرانیت رو به گزینه‌ای مناسب برای ساخت تبدیل کرده.

امّا آیا این‌ها تنها مزیت‌های سنگ گرانیت کابینت محسوب می‌شن؟! خیر! در ادامه به دیگر مزیت‌های این سنگ صفحه کابینت اشاره می‌کنیم.

بهترین سنگ گرانیت کابینت |تولید صفحه کابینت گرانیتی

مزایای صفحه کابینت سنگ گرانیت چیست؟

مزایای صفحات کابینت سنگ گرانیت رو می‌شه در این شش مورد خلاصه کرد:

  1. طرح‌های خاص
  2. دوستدار محیط زیست
  3. مقاومت و استحکام بالا
  4. شستشوی آسان
  5. مقاوم در برابر حرارت
  6. ارزش مادی بالا

در ادامه هر یک از مزایای بالا رو بیشتر برای شما توضیح می‌دیم.

  1. طرح‌های خاص

در سنگ گرانیت، رگه‌هایی با شکل گیری تصادفی به چشم می‌خوره. این مسئله باعث شده که هر سنگ گرانیت، طرحی منحصر به فرد داشته باشه (طرح سنگ گرانیت به محل تشکیل سنگ در طبیعت وابسته است). پس می‌شه گفت با خرید صفحه کابینتی از جنس سنگ گرانیت، آشپزخانه‌ای بی‌همتا خواهید داشت!

  1. دوستدار محیط زیست

در تولید صفحات کابینتی با سنگ‌های طبیعی مثل گرانیت، از مواد شیمیایی محدودی استفاده می‌شه. پس گازهای مضر و آلودگی کمتری به محیط زیست وارد میکنه.

  1. مقاومت و استحکام بالا

در سنگ گرانیت، از سیلیس (دومین ماده سخت دنیا) استفاده میشه. پس صفحه کابینت گرانیتی، می‌تونه وزن بالا و خراش رو به خوبی تحمل کنه.

  1. تمیزکاری آسان

صفحه کابینتی که از گرانیت ساخته شده باشه، در مقابل نفوذ آب مقاومت خوبی داره و از طرفی دیگه، در برابر مواد شوینده واکنش نشان نمی‌ده. این دو ویژگی، شستشوی صفحه کابینت گرانیت رو راحت‌تر کردن. البته باید توجه داشت که گرانیت باید از قرار گیری مداوم در معرض انواع اسیدها در امان باشه. همچنین قرار گرفتن هیچ صفحه کابینتی برای طولانی مدت در برابر رطوبت کار درستی نیست.

  1. مقاوم در برابر حرارت

صفحه کابینت سنگ گرانیت در شرایط سختی به وجود میاد و در معرض دماهای بالا شکل می‌گیره. پس خنده‌دار هست اگه نگران حساسیت اون در برابر آتش یا حرارت‌های بالا باشین! بد نیست بدونین که گرانیت، حتی از کورین و کوارتز هم مقاومت دمایی بالاتری داره. پس با سنگی قوی مواجه هستین!

  1. ارزش مادی بالا

شاید از اینکه بحث قیمت رو در ویژگی‌های مثبت مطرح کردیم، تعجب کرده باشین؛ امّا باید بدونین که هزینه کردن برای یک صفحه کابینت سنگ گرانیت، یه جورایی سرمایه گذاری به حساب میاد. بله! شما با خرید سنگی گران قیمت، قیمت تمام شده منزل خودتون رو بیشتر می‌کنین.

بعد از آشنایی با مزایای صفحه کابینت گرانیت، در ادامه می‌خوایم چند ایراد اساسی این کانتر آشپزخانه رو هم بهتون بگیم.

معایب صفحه کابینت سنگ گرانیت چیست؟

صفحه کابینت گرانیتی با وجود مرغوب و پرطرفدار بودن، محدودیت‌هایی هم داره از جمله:

  1. محدودیت در انتخاب طرح
  2. لکه پذیری
  3. قیمت بالا
  4. نصب دشوار
  5. قابلیت تعمیر پایین
  6. قابل رویت بودن درزها

در ادامه معایب اساسی صفحه کابینت گرانیتی که در بالا گفتیم رو به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم.

  1. محدودیت در انتخاب طرح

از اون جایی که صفحه کابینت سنگ گرانیت، از سنگ‌های طبیعی تولید می‌شه، نمی‌شه طرح و رنگ مشخصی از اون رو سفارش بدین. پس احتمالا اگه طرحی طبیعی می‌خواین، گرانیت انتخاب مناسبی برای شما باشه؛ امّا اگه می‌خواین رنگی مشخص و سفارش شده‌ای داشته باشین، بهتر هست به سایر گزینه‌ها فکر کنین.

  1. لکه پذیری سنگ گرانیت

ساختار صفحه کابینت سنگ گرانیت مقداری تخلخل داره. پس در شرایطی که به عنوان صفحه کابینت و در معرض آب و مواد غذایی قرار می‌گیره، ممکن هست لکه روی سطح صفحه کابینت به وجود بیاد. آب بندی صحیح و اصولی، می‌تونه نفوذپذیری کانتر از جنس گرانیت رو تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش بده.

  1. قیمت بالا

طبیعتاً سنگ طبیعی برای صفحه کابینت، قیمت برش کاری، ساخت و فرآوری بالاتری در مقایسه با سایر متریال‌های صفحه کابینت داره. امّا همان طور که در قسمت مزایا اشاره کردیم، این هزینه به نوعی سرمایه گذاری در قیمت خانه به حساب میاد و در صورتی که محدودیت مالی نداشته باشین، چندان ناخوشایند نیست.

  1. نصب دشوار

نصب صفحه کابینت از جنس سنگ گرانیت به علت وزن بالا، کار چندان راحتی نیست. بهتر هست برای انجام با کیفیت کار، از نصاب‌های متخصص در این حوزه کمک بگیرین. تیم تخصصی سلام ساختمان می‌تونه شما رو در انتخاب یک نصاب حرفه‌ای راهنمایی کنه.

  1. قابلیت تعمیر پایین

در بخش مزایا، از مقاومت بالای گرانیت در برابر ضربه و خش صحبت کردیم. امّا اگه میزان ضربه یا بار بیشتر از حد تحمل صفحه گرانیتی باشه و صفحه کابینت آسیب ببینه، متاسفانه تعمیر و بازسازی اون کاری مشکل هست و اغلب بعد از شکستن صفحه کابینت گرانیتی، سنگ رو عوض می‌کنن.

  1. قابل رویت بودن درزها

برخلاف سنگ‌های مصنوعی امروزی، صفحه کابینتی که از سنگ طبیعی گرانیت ساخته شده باشه، درزهایی مشخص و قابل رویت داره. نصاب در این مسئله هم نقشی تعیین کننده داره و می‌تونه کاری کنه که در صورت نیاز، درزهای سنگ گرانیت کمتر به چشم بیان. پس با انتخاب بک نصاب مجرب، حتی می‌تونین معایب صفحه کابینت سنگ گرانیت رو به مزیت تبدیل کنین.

در ادامه به بررسی عوامل موثر بر تعیین قیمت صفحه کابینت سنگ گرانیت می‌پردازیم.

چه عواملی بر روی قیمت صفحه کابینت سنگ گرانیت موثر است؟

انواع صفحه کابینت سنگ گرانیت بر اساس ویژگی‌های مختلفی که دارن، قیمت‌های متفاوتی دارن. مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت صفحات کابینت سنگ گرانیت عبارت‌اند از:

  • طرح سنگ گرانیت
  • رنگ سنگ گرانیت
  • مهارت نصاب صفحه کابینت سنگ گرانیت
  • ضخامت صفحه کابینت سنگ گرانیت

علاوه بر موارد بالا، عوامل دیگه‌ای هم بر تعیین قیمت این صفحه کابینت آشپزخانه تاثیر دارن. بنابراین موقع خرید باید حتما به اون‌ها توجه کنین تا بتونین صفحه گرانیتی برای کابینت آشپزخانه رو با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنین. برای کسب اطلاع از قیمت روز انواع صفحه کابینت آشپزخانه، مقاله رو مطالعه کنین.

صفحه کابینت سنگ گرانیت با چه سبک و طرح کابینتی هماهنگ می‌شه؟

از صفحه کابینت با جنس سنگ گرانیت برای هر نوع سبک و طرح کابینت و آشپزخانه‌ای می‌تونین استفاده کنین و این موضوع هیچ محدودیتی نداره. همچنین برای هر نوع متریال کابینتی، می‌تونین از این نوع صفحه کابینت، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف کمک بگیرین. بنابراین برای تمام موارد زیر می‌تونین از صفحه کابینت گرانیتی استفاده کنین:

  • کابینت با سبک‌های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک
  • کابینت در رنگ‌های خنثی، متضاد، هم رنگ و …
  • کابینت با طرح‌های ترکیبی از دو یا چند متریال
  • و …

دبه طور کلی انتخاب صفحه کابینت سنگ گرانیت فقط و فقط به سلیقه شخصی شما و بودجه موجود بستگی داره. در واقع هیچ محدودیتی در انتخاب سبک یا مدل صفحه کابینت گرانیتی وجود نداره و نهایتا این موضوع به کمک مشورت با افراد متخصص، امکان پذیر می‌شه.

اما در ادامه بریم سراغ نحوه نگهداری و تمیز کردن صفحه کابینت سنگ گرانیت.

نحوه نگهداری و تمیزکاری صفحه کابینت سنگ گرانیت چگونه است؟

صفحات کابینت سنگ گرانیت مانند هر نوع صفحه کابینت دیگه‌ای، نیازمند توجهی ویژه هستن تا دچار لکه و آسیب نشن. پس چند توصیه کوتاه و فوری در مورد نگهداری و مراقبت از این صفحه کابینت‌ها رو برای شما آوردیم:

  • بهتر هست روزانه صفحه کابینت سنگ گرانیت رو تمیز کنین. حتی با یک دستمال معمولی و در حد سی ثانیه. این کار از ایجاد لکه‌های ماندگار جلوگیری می‌کنه.
  • برای جلوگیری از آسیب جدی به سطح، می‌تونین هفته‌ای یک بار، از محلول آب و ایزوپروپیل الکل کمک بگیرین. محلول این ماده رو می‌تونین روی سطح اسپری کنین و با دستمالی فاقد پرز، سطح رو پاک کنین.
  • پاک کننده‌هایی مثل آمونیاک و سرکه، دشمن گرانیت به حساب میان. چون در اثر مصرف مرتب و طولانی مدت این مواد، احتمال واکنش دادن سرکه یا امونیاک با مواد معدنی سطح سنگ وجود داره و این می‌تونه منجر به ایجاد لکه در سطح صفحه کابینت بشه.

تا حدودی با روش نگهداری از انواع صفحه کابینت سنگ گرانیتی آشنا شدین. سایر نکات مربوط به صفحه کابینت خودتون رو می‌تونین از که قرارداد همکاری بستین، سوال کنین.

پایان مطلب

در این مطلب از یک متریال مقاوم دیگه در ساخت صفحه کابینت آشپزخانه صحبت کردیم. سنگ گرانیت، یکی از قدیمی‌ترین مواد رایج در این عرصه هست. امیدواریم تونسته باشیم شما رو با صفحه کابینت سنگ گرانیت و ویژگی‌های رایج این صفحه کابینت آشنا کرده باشیم. تیم تخصصی سلام ساختمان علاوه بر کمک به شما در زمینه انتخاب سنگ گرانیت مناسب، می‌تونه نصاب و فروشنده‌های متخصص در این زمینه رو هم به شما معرفی کنه. پس روی ما حساب کنین و تنها با کلیک روی لینک زیر، از مشاوره رایگان کابینت در سلام ساختمان استفاده کنین:

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

 

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟

اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.

دکوراسیون  این آشپزخانه مدیترانه ای می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا