خبرهای کلیکسب و کار برتر

میز کنفرانس چیست؟

اگر کارفرما یا رئیس یک مجموعه هستید، لازم است بدانید سازماندهی کردن فضای کاری شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آینده شغلی شما را رقم می زند. اتاق جلسات اداری یکی از مهمترین فرایندهای سازمان و شرکت ها است که باید دکوراسیون اداری و میز کنفرانس مناسب در آن استفاده شود. از جلسات داخلی بین کارمندان تا افرادی که از خارج سازمان برای جلسات می آیند در این فرایند نقش داشته و به همین دلیل باید مرغوب ترین میز کنفرانس در آن به کار رود. به یاد داشته باشید میز کنفرانس باید از باکیفیت ترین مواد ساخته شود زیرا تا سالها باید از آن بهره ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا خصوصیات میز کنفرانس را ارائه دهیم.

استانداردهای میزهای کنفرانس

میزهای کنفرانس به گونه‌ای طراحی و دیزاین شده‌اند که قسمتی از آن‌ها را شیشه در برگرفته است. برای بررسی این نوع میزهای کنفرانس بهتر است در درجه اول از مقاومت شیشه اطمینان پیدا کنید. در مراحل بعدی نیز جنس مواد بسیار مهم است همچنین باید بدانید فاصله گذاری بین صندلی‌ها بسیار مورد اهمیت است. توجه به استاندارهای میزهای کنفرانس می‌تواند باعث افزایش طول عمر آن شود. البته نکته حائز اهمیت این است که اگر در طول روز جلسات زیادی برگزار می‌شود بهتر است از میزهای کنفرانس که قسمتی از آن شیشه‌ای است صرف نظر کنید؛ چرا که تعدد جلسات باعث کثیف شدن آن می‌شود.

انتخاب میز کنفرانس بر اساس نیازها

یکی از هوشمندانه‌ترین ترفندهایی که می‌توان انجام داد این است که شرایط کلی سالن کنفرانس را درنظر گرفت و اساس انتخاب را بر اساس نیازها در نظر گرفت به عنوان مثال شاید لازم باشد که مدلی انتخاب شود که دکوراسیون سالن را به صورت U شکل طراحی کنیم.

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بودجه است، فقط باید این توجه را داشت که با توجه بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر تعداد افرادی که در جلسه حضور دارند مشخص و محدود است نیازی نیست بزرگترین میز را انتخاب کنید به عبارت ساده تر بهتر است که اندازه میز را بر اساس افرادی که عموما در جلسات حضور دارند انتخاب کنید؛ با این کار فضای زیادی از دفتر کار خود هم اشغال نمی‌کنید.

ویژگی میز کنفرانس بر اساس تعداد نفرات

یکی از مبناهای انتخاب بستگی به تعداد افراد حاضر در جلسات دارد. قاعده و اساس کلی در مورد مساحت میز این است که مساحت سطح میز برای هر نفر ۳۰ سانتی‌متر مربع نیاز است. باید همچنین تعداد افرادی که میز می تواند در خود قرار دهد، را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک میز با طول ۱۸۰ سانتی‌متر می تواند شش نفر را جای دهد و یک میز ۶۰۰ سانتی‌متری می تواند ۲۰ نفر را اداره کند.

 

تجهیزات و الزامات میز کنفرانس

 VSP یا پنل توکار میز کنفرانس

یکی از ماژول هایی است که به صورت توکار روی میز نصب می‌شود و به عنوان ورودی جمع جور، جهت اتصال به کامپیوتر، مانیتور و ویدئو پروژکتور روی میز استفاده کرد.

 

سیستم‌های صوتی و تصویری

از مهم‌ترین موارد در تجهیز سالن کنفرانس می‌باشد که در چیدمان بعضی از سالن های کنفرانس برای هر جایگاه یک میکروفن و وبکم قرار می‌دهند. همچنین در برخی از سالن‌ها، از مانیتور میز کنفرانس که مدل‌های مختلفی مانند مانیتور lift، مانیتور ساده، مانیتور تاشو دارند، استفاده می‌کنند.

 

سیم کشی میزهای سالن کنفرانس

همانطور که می‌دانید به دلیل تجهیزاتی که روی میز نصب می شود، ما ناچار به استفاده از کابل‌های زیادی هستیم که باعث شلوغ شدن فضای پشت میز و ایجاد منظره‌ای ناپسند می شود. طراحان توسعه مهندسی نیکان با توجه به این الزامات و اهمیت آن در طراحی، امکاناتی نظیر سوکت شبکه، پریز برق، پورت ویدئو پرژکتور در میز طراحی می‌کنند تا کار انتقال سیم و کابل‌ها را آسان تر کند.

همچنین سیم کشی اصلی میز کنفرانس به صورت تو کار در ساختار میز با استفاده از محفظه‌ های لوله‌ای انجام می شود و برای انتقال دیتا یا برق، تنها کافی است که کابل‌ها رو به ورودی‌های تعبیه دیده شده در زیر میز یا بدنه آن متصل کرد.

وجود این امکانات کار انتقال سیم و کابل ها را آسان‌ تر می‌ کند چرا که سیم‌ کشی اصلی به‌ صورت توکار در ساختار میز انجام شده و برای انتقال برق یا شبکه به آن، تنها کافی است کابل ها را به ورودی‌ های تعبیه‌ شده در پایین پایه‌ های میز کنفرانس متصل کرد.

 

انواع میزهای سالن کنفرانس

برای انتخاب کردن یک میز کنفرانس خوب، باید در ابتدا بدانیم که انواع میزهای سالن کنفرانس کدام می‌باشند. باید به کاربری سالن کنفرانس توجه کرد چرا که اگر با فضای سالن همگونی نداشته باشد، راحتی افراد آن جلسه را به ارمغان نخواهد آورد. از نظر ظاهری میزهای کنفرانس به اشکال مختلفی تقسیم بندی می‌شود که هر کدام را توضیح مختصری داده‌ایم :

میز کنفرانس دایره‌ای

بهترین میز برای سالن‌های کنفرانس کوچک، میزهای کنفرانس دایره شکل می‌باشد.

میز کنفرانس مربع شکل

برای جلسه‌های کوچک مناسب است که از این میز استفاده شود ولی سطوح کاری بیشتری را نسبت به دایره شکل اشغال می‌کند.

میز کنفرانس مستطیلی

برای اتاق های بزرگتر و جلسات رسمی کنفرانس مناسب هستند.

میزکنفرانس به شکل U یا اصطلاحا سرگرد

این میزهای کنفرانس ظرفیت بیشتری دارد و برای سالن‌های کنفرانس بزرگ مناسب می‌باشد.

میز کنفرانس قایقی

طراحی به منظور فراهم کردن زاویه دید مناسب، برای همه افراد حاضر در سالن کنفرانس.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد میز کنفرانس صحبت کردیم و در مورد این که چه الزاماتی را باید رعایت کرد و انواع میزهای کنفرانس به چه شکل هستند و این که محیط استاندارد برای افراد حاضر در جلسه چه میزان است نظر دادیم. توسعه مهندسی نیکان با نمونه‌کارهای زیاد و موفق در زمینه طراحی و ساخت میز کنفرانس در کنار شما و همراه شما هستند.

 

دکمه بازگشت به بالا