سلامت و دانشکسب و کار برتر

آیا لیزر باعث سرطان میشود؟

ارتباط بین لیزر موهای زائد و سرطان، آیا لیزر موهای زائد سرطانی است؟ لیزر یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. این مقاله که لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود و اینکه آیا لیزر موهای زائد سرطانی است یا خیر بی اساس است. لیزرها به طور ویژه برای نفوذ به سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند.

لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود، مقدار کمی تابش تولید می کند. این اشعه البته مضر نیست و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه استفاده از لیزر منجر به سرطان پوست می شود وجود ندارد. شایعات زیادی در این زمینه وجود دارد به طور کلی می توان اشعه ایکس و گاما را خطرناک ترین تشعشعات ممکن عنوان کرد این نوع پرتوهای یونیزان فرکانس بالایی دارند. عبور مستقیم این پرتوهای یونیزه از بدن به DNA به فرد آسیب می رساند و باعث سرطان می شود. در ادامه این مقاله با برترین پزشک همراه باشید.

مشاوره لیزر موهای زائد در شمال تهران

سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که دستگاه های لیزر از پرتوهای غیریونیزان استفاده می کنند. این امواج برای غیرفعال کردن فولیکول مو گرما تولید می کنند.

لیزر در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی ممنوع است

لیزر موهای زائد در تهران حتما باید در محلی که پزشک متخصص حضور دارد و تحت نظر او انجام شود، بنابراین باید در کلینیک لیزر، پوست و زیبایی انجام شود.

چه کسانی از لیزر منع می شوند؟

به طور کلی باید 2 تا 3 ماه قبل و بعد از لیزر درمانی بشویید، زیرا این کار باعث ایجاد جای زخم و سوختگی بیشتر می شود و پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که تحت لیزر درمانی قرار نگیرند، زیرا اگر فرد دچار سوختگی شود، بهبودی بیشتر طول می کشد. .پیروزی.

رابطه لیزر و ناباروری: در مورد اینکه آیا لیزر باعث ناباروری می شود یا خیر، باید گفت که از آنجایی که پرتو به زیر پوست نفوذ نمی کند و روی تخمدان ها تأثیر نمی گذارد، نمی تواند باعث ناباروری شود.

با این حال، به طور کلی توصیه می شود که زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند قبل از انجام لیزر درمانی با پزشک مشورت کنند.

آیا لیزر موهای زائد واقعا سرطانی است؟

همانطور که قبلا گفتیم لیزر یک روش غیر تهاجمی است که از حساسیت پایینی برخوردار است، بهتر است پزشک ابتدا قسمت کوچکی از پوست را آزمایش کند و سپس برای کل بدن انجام دهد. اما حرفی که در حال گسترش است این است که لیزر برای همه چیز استفاده می شود که در دراز مدت می تواند مشکل ساز شود.

عوارض لیزر

در طول لیزر درمانی باید تمامی استانداردها رعایت شود. پس از لیزر، ممکن است برخی عوارض جانبی خفیف مانند سوزش یا قرمزی پوست را تجربه کنید.

برخی از افراد ممکن است آلرژی های جزئی از جمله قرمزی و تورم داشته باشند که کوتاه مدت هستند و پس از چند ساعت ناپدید می شوند.

تغییر رنگ پوست: احتمال تغییر رنگدانه در نواحی لیزر شده وجود دارد که نواحی تیره روشن تر و نواحی روشن تیره تر می شوند.

آسیب چشم: به دلیل حساسیت چشم ها، لیزر صورت یکی از سخت ترین قسمت های لیزر است. بنابراین باید از عینک مخصوص برای محافظت از چشم استفاده کرد.

عوارض جانبی احتمالی شامل لایه برداری و عفونت های پوستی است.

چه زمانی پس از لیزر درمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر بعد از لیزردرمانی احساس ناراحتی مانند قرمزی یا تورم شدید کردید، برای جلوگیری از عفونت پوست با پزشک خود مشورت کنید. مشاوره سریع با پزشک می تواند از عوارض جدی تر جلوگیری کند.

و در نهایت

قبل از انجام لیزر، موارد بهداشتی، حضور پزشک در کلینیک، تجهیزات مورد استفاده و … را بررسی کنید، توصیه می شود همه جوانب را بررسی کنید.

دکمه بازگشت به بالا