اقتصادیکسب و کار برتر

بررسی ویژگی‌های ارز STMX و مزایا و معایب آن

همه ما می‌دانیم که ارزهای دیجیتال فرصت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده‌اند. اما ارزهای دیجیتالی که کاربردهای متفاوت و بیشتری نسبت به رقبای خود ارائه بدهند، فرصت بهتری برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آیند. یکی از این نوع ارزهای دیجیتال، استورم ایکس است. در این مقاله قصد داریم شما را با پروژه استورم ایکس (StormX) و ارز دیجیتال آن (STMX) آشنا کنیم. علاوه‌براین، مزایا و معایب این ارز دیجیتال را نیز بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

استیکینگ در صرافی ایرانی |استیکینگ در نوبیتکس

استورم ایکس (StormX) چیست؟

استورم ایکس با این ایده راه‌اندازی شد که مبالغی از خرید کاربران در فروشگاه‌های مختلف تحت‌قرارداد را با ارز دیجیتال بازپرداخت کند. هم‌اکنون، این شرکت با بیش از هزار برند و فروشگاه گوناگون در ۱۵۰ کشور همکاری دارد. افزون‌براین، استورم ایکس تا‌به‌حال بیش از ۴.۵ میلیون دلار را به کاربران خود بازپرداخت (cashback) کرده است. کاربران با استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS می‌توانند به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

آشنایی با توکن STMX

استورم ایکس (STMX) توکنی با استاندارد ERC-20 است که بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند. سقف عرضه توکن STMX، 12,500,000,000 توکن است که از این مقدار، ۱۰ میلیارد آن در گردش است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر واحد توکن استورم ایکس (STMX) 0.004981 دلار است و ارزش بازار آن نیز معادل 50 میلیون دلار است.

این در بازار رتبه 182 را به خود اختصاص داده است. بیشترین قیمتی که استورم ایکس از ابتدای راه‌اندازی خود داشته ۰.۲۴ دلار بوده است. استورم ایکس در ابتدای سال ۲۰۱۸ به این قیمت دست یافت. جالب است بدانید کم‌ترین قیمتی که استورم ایکس‌ تابه‌حال داشته معادل ۰.۰۰۰۵ دلار بوده است. استورم ایکس در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ به این قیمت رسید.

سال ۲۰۱۵، پلتفرم استورم ایکس روزهای آغازین فعالیت خود را سپری می‌کرد، توکن اختصاصی نداشت و برای پرداخت پاداش کاربران از شبکه بیتکوین استفاده می‌کرد. از آن‌جایی که هزینه تراکنش شبکه بیتکوین افزایش یافت، استورم ایکس تصمیم گرفت به شبکه اتریوم منتقل شود. استورم ایکس پس از این نقل مکان توکن خود را راه‌اندازی کرد.

در ابتدا آن توکن استورم (STORM) نام داشت تا این‌که در اوایل سال 2020 به توکن فعلی تغییر پیدا کرد. نکته قابل‌توجه آن است که این تغییر تنها در نام توکن ایجاد نشده بود. پس از تغییر نام توکن، امکاناتی مانند استیکینگ به قرارداد هوشمند این توکن اضافه شد. ممکن است بپرسید استیکینگ چیست؟ کلیک کنید! علاوه‌براین، در نسخه جدید دیگر خبری از قابلیت فریز کردن و نابودی موجودی آدرس‌ها نیست. در قرارداد جدید، برای توکن استورم ایکس قابلیت‌هایی مانند نقش حاکمیتی در نظر گرفته شده است.

چه تعداد توکن استورم ایکس در گردش است؟

به‌طور کلی، 12,500,000,000 واحد استورم ایکس وجود دارد که از این مقدار، 10,000,000,000 واحد آن در گردش است. همچنین، ارزش بازار این ارز دیجیتال معادل 50,417,771 دلار است.

بنیان‌گذاران استورم ایکس چه کسانی هستند؟

سایمون یو (Simon Yu) و کالوین سیه (Calvin Hsieh) پلتفرم استورم ایکس را راه‌اندازی کرده‌اند. سایمون یو مدیر ارشد اجرایی استورم ایکس است. او دانش‌آموخته دانشگاه واشنگتن است که از خروجی‌های دوره شتاب‌دهنده بلاکچین دانشگاه برکلی محسوب می‌شود.

از اولین تجربه‌های او در حوزه کارآفرینی می‌توان به راه‌اندازی سرویس دلیوری پنگوئن اشاره کرد که در آن سفارش‌های غذای دانشجویان را به آن‌ها تحویل می‌داد. پس از آن به‌عنوان کارآموز در آمازون مشغول به کار شد. در آخر نیز به‌عنوان تحلیل‌گر ریسک در کی‌بانک (KeyBank) فعالیت خود را آغاز کرد.

در سمتی دیگر، کالوین سیه مدیر ارشد فناوری پلتفرم استورم ایکس است. او در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه واشنگتن فارغ‌التحصیل شده است. علاوه‌براین، پیش‌تر سابقه همکاری به‌عنوان توسعه‌دهنده وب و مدیر ارشد را در شرکت Bomba Fusion داشته است.

استورم ایکس چه مزایا و معایبی دارد؟

در ادامه مقاله برخی از مزایا و معایب پروژه استورم ایکس را بررسی می‌کنیم.

مزایای استورم ایکس

  • استورم ایکس یک پروژه بلاکچین است که قصد دارد آینده شغل‌های آزاد و تجربه خرید را تغییر دهد.
  • استورم ایکس پلتفرمی یکپارچه را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید با ارز‌های فیات خرید کنید و در ازای آن ارز دیجیتال پاداش بگیرید.
  • استورم ایکس با حداکثر ۸۷.۵ درصد بازپرداخت (cashback)، در بازار ارزهای دیجیتال پیشگام بوده است.
  • استورم ایکس با بیش از 750 خرده‌فروش شریک است. علاوه‌براین، یک کیف پول غیرحضانتی دارد که کسب درآمد و نقل‌وانتقال ارزهای دیجیتال را آسان‌تر می‌کند.
  • استورم ایکس تنها شریک بلاکچینی تیم بستکبال پورتلند تریل بلیزرز (Portland Trail Blazers) است. این موضوع اعتبار بیشتری را به این پروژه می‌بخشد.

معایب استورم ایکس

  • سرمایه‌گذاری در استورم ایکس با ریسک بالایی همراه است. چراکه ممکن است قیمت آن تا سال آینده 91.169 درصد کاهش یابد.
  • استورم ایکس رقبایی مانند لالی (Lolli)، کوین مایلز (Coinmiles) و فولد (Fold) دارد که آن‌ها نیز از بازپرداخت پشتیبانی می‌کنند.
  • احتمال دارد استورم ایکس با مشکلات نظارتی یا مسائل فنی مواجه شود. این امر ممکن است بر عملکرد و تجربه کاربری آن تأثیر بگذارد.

توکن STMX با چه هدفی راه‌اندازی شد؟

حال که با ماهیت پروژه آشنا شدید و از مزایا و معایب آن مطلع هستید، بد نیست نگاهی به اهداف تیم توسعه‌دهنده استورم ایکس از راه‌اندازی توکن STMX بیندازید تا بیشتر با این پروژه آشنا شوید. در ادامه چند مورد از کاربردهای توکن استورم ایکس را یادآور می‌شویم.

  • قابلیت انجام انواع معاملات کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت
  • توانایی انجام استیکنگ.
  • دریافت پاداش‌ها و جوایز منحصربه‌فرد از تیم سازنده ارز دیجیتال STMX

امنیت استورم ایکس چگونه تأمین می‌شود؟

امنیت ارز دیجیتال استورم ایکس با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) اتریوم تأمین می‌شود. این مکانیزم در راستای اعتبارسنجی سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کند. دقیقاً همین موضوع اجماع اثبات سهام را نسبت به اثبات کار (PoW) متمایز می‌کند. دقت داشته باشید که مکانیزم اجماع اثبات سهام تنوع بالایی دارد، چراکه برخلاف مکانیزم اجماع اثبات کار، به مصرف بالای برق یا نیروی محاسباتی بالا نیاز ندارد.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با پروژه استورم ایکس (StormX) و ارز دیجیتال اختصاصی آن (STMX) آشنا کردیم. پس از آن به مزایا و معایب این پلتفرم پرداختیم. مثلاً، درصد بازپرداخت استورم ایکس بسیار بالا است و با شرکت‌های بسیاری همکاری دارد. اما سرمایه‌گذاری در آن مانند خرید سایر ارزهای دیجیتال با ریسک همراه است. بنابراین، پیش از گرفتن هر تصمیمی به تحقیق و بررسی ارز دیجیتال استورم ایکس بپردازید. اگر هم تصمیم‌تان را گرفته‌اید، برای خرید آنلاین استورم ایکس کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا