خارجیکسب و کار برتر

مبلغ تمکن مالی مورد نیاز ویزای استارتاپ کانادا

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزا استارتاپ کانادا چقدر است؟

کارآفرینانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ دارند تمکن مالی بیشتری را نسبت به سال گذشته باید به اداره مهاجرت و اقامت دولت کانادا ارائه دهند. در ادامه به نرخ های جدید و تغییراتی که با سال گذشته حول محور استارتاپ ویزا رخ داده است میپردازیم.

اداره مهاجرت و اقامت کانادا اعلام کرده است که هیچگونه کمک مالی به مهاجران وارد شده با ویزای استارتاپ نخواهد کرد

امری که از ابتدای شروع برنامه بارهای ذکر شد هرچند اداره مهاجرت و اقامت کانادا در آپدیت های جدید خود عنوان نموده است که متقاضیانی که قصد اقدام برای مهاجرت با استفاده از ویزای استارتاپ را دارند میبایستی که باید میزان توانایی خود و خانواده ای که همراهشان می آورند را با ارائه تمکن مالی اثبات کنند.

در آپدیت های جدید عنوان شده است که متقاضی نمیتواند این پول را قرض گرفته باشد. هرچند با توجه به شرایط مهاجرتی در پرونده استارتاپ بر خلاف دیگر برنامه ها مانند ویزای تحصیلی و یا کاری از طریق جاب آفر و غیره متقاضی فقط نیاز به ارائه تمکن مالی داشت اما در آپدیت های جدید اداره مهاجرت گردش مالی نیز در کنار تمکن مورد نیاز خواهد بود. در این صورت متقاضی نمیتواند با دریافت پول و یا قرض از دوستان و آشنایان برای خود تمکن مالی فراهم کند.

استارت آپ کانادا |کلاهبرداری استارتاپ کانادا

تغییرات مهم استارتاپ کانادا در سال 2023 و 2024 :

  1. 1. افزایش ظرفیت پذیرش تا 3500 پرونده
  2. 2. افزایش سرعت بررسی پرونده های مربوط به حوزه تکنولوژی

نکته بسیار مهم: به هیچ عنوان از طریق استارتاپ نمی توانید ویزای کار باز بگیرید؛ یعنی نمی توانید ویزای کار استارت آپ بگیرید و در کانادا برای کارفرمای دیگری کار کنید (در یک نشست خبری از زبان وزیر مهاجرت این خبر اعلام شد که ممکن است اجرایی شود؛ اما اصلا اجرایی نشده است و سازو کاری برای آن تعریف نشده است). هر شرکتی مدعی ای موضوع شد، بفرمایید که لینک رسمی این قانون را که در سایت رسمی اداره مهاجرت عنوان شده برای شما ارسال کنند. فریب نخورید.

توجه: اول از همه توجه داشته باشید که استارت آپ ویزای کانادا ظرفیت ثبت نام محدودی داشته و برای همه مناسب نیست. بنابراین بهترین روش این است که شرایط شما توسط مشاوران دستیکن بررسی شود. از این رو می توانید به بالای سایت قسمت رزرو وقت مشاوره یا فرم ارزیابی رایگان مراجعه بفرمایید.

در برنامه استارت آپ می توانید با ویزای کار وارد کانادا شده و کسب و کار را راه اندازی کنید و در کانادا اقامت دائم دریافت کنید، یا باید در کشور مبدا منتظر بمانید که اقامت دائم صادر شود سپس وارد کانادا شوید (انتخاب با شماست)

تمامی خدمات مهاجرت کانادا از طریق استارت آپ در دستیکن با مدیریت خوشنام ترین وکیل و مشاور قانونی مهاجرت کانادا؛ آقای شهروز بهرامی اصل، با سابقه بیش از 10 سال فعالیت قانونی با مجوز وزارت مهاجرت کانادا و دانش تیم تخصصی توسعه بیزینس و استارتاپ در کانادا و تجربه بیش از 1000 پرونده موفق توسعه بیزینس و مهاجرت، انجام‌ می شود، تمامی پلن های استارتاپی در دستیکن واقعی ست و کانادا راه اندازی می شوند.

برای آگاهی از برنامه مهاجرتی استارت آپ کانادا لازم است با تمامی ابعاد این طرح نوآورانه آشنا شوید.

برای واجد شرایط بودن این برنامه اقامت دائم کانادا باید یک ایده خلاقانه کسب و کار به دولت کانادا معرفی کنید که بتواند از یک شرکت مورد تایید کانادا نامه حمایتی (letter of suport) دریافت کند. در صورتی که ایده ای ندارید، می توانیم در توسعه یک بیزینس استارتاپی به شما کمک کنیم که از طریق استارت آپ، موفق به دریافت اقامت کانادا شوید.

اگر صاحب ایده و خلاقیت و اختراعی هستید که میتواند در بازار جهانی رقابت کند، همچنین اگر میتوانید از ایده و طرح خود برای جذب سرمایه گذاران و دریافت اقامت از این طریق، دفاع کنید، حتما ویزای استارتاپ کانادا، یکی از بهترین انتخاب های شماست.

هزینه های ویزای استارتاپ کانادا:

توجه: هزینه های دولتی که در زیر اعلام می شود، خارج از هزینه هایی ست که برای معرفی یک طرح استارتاپی قوی به کانادا نیاز دارید. هزینه های توسعه یک بیزینس استارت آپی قوی با توجه به وسعت و ماهیت آن بسیار متغییر است.

توجه: گروه های تایید شده انجل، ونچر و اینوستورها که نامه حمایتی برای برنامه استارتاپی اعطا می کنند هزینه ای دریافت نکرده و بابت حمایت طرح اقدام به سرمایه گذاری می کنند، اما انکوباتورها برای برگزاری کلاس های آموزشی و توسعه بیزینس استارتاپی به صورت گروهی معمولا مبالغی بین 50 تا 100 هزار دلار، دریافت می کنند.

هزینه دولتی رسیدگی به پرونده های ویزای استارت آپ کانادا

هزینه جاب آفر برای هر متقاضی: 230 دلار

هزینه ورک پرمیت برای هر متقاضی: 255 دلار

هزینه ورک پرمیت همسر برای هر متقاضی: 255 دلار

هزینه ویزای فرزندان برای هر متقاضی: 255 دلار

هزینه دولتی درخواست اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ کانادا

هزینه اقامت دائم برای هر متقاضی: 2.075 دلار

هزینه اقامت دائم همسر برای هر متقاضی: 1.325

هزینه اقامت دائم برای فرزند هر متقاضی: 225 دلار

چند نمونه از استارتاپ های موفق در کانادا

·         استارتاپ های موفق کانادا در حیطه کشاورزی:

  1. 1. شرکت Terramera که در سال 2010 تاسیس شد و در صنعت هوشمند سازی گیاهان! تا کنون حدود 80 میلیون دلار بودجه اختصاص داده است. هدف اصلی این شرکت حذف کودهای شیمیایی و استفاده از سموم آلی گیاهی است که بازدهی محصول و سلامت محصول را چندین برابر افزایش می دهد.
  2. 2. شرکت skaha remote sensing که در سال 2014 تاسیس شد و پلتفرم smart drop رو معرفی کرد. این پلتفرم، شرایط رطوبت خاک برای مزارع حتی باغهای انگور را نمایش می دهد. کشاورزان قبلا به صورت تجربی میزان آب مورد نیاز محصولات خود را اندازه گیری می کردند یا از رطوبت سنجهای دستی استفاده می کردند که برای مزارع بزرگ دقیق نبود. این محصول به شدت باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف آب شیرین شده است.

·         استارت آپ های موفق در حیطه غذا:

  1. 1. شرکت Ritual که در سال 2014 معرفی شد. این پلتفرم استارتاپی مربوط به سفارش غذا و قهوه است که مخاطب هدفش شاغلین در شرکتهاست. این شرکت تا به امروز حدود 130 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.
  2. 2. شرکت Platterz که در سال 2015 در تورنتو کانادا استارت خورد. این پلتفرم استارتاپی به کاربران این امکان را می دهد که برای رویدادهایی مثل نهار تیمی، جلسات هیئت مدیره و… از فروشندگان محلی غذای آماده تهیه کنند. به این صورت که رویدادی را با مکان، زمان و تعداد افراد مشخص می کنند و برای اون رویداد غذا سفارش می دهند.

این پلتفرم استارتاپی در کانادا، مشتریانی  مثل facbook ,microsoft ,linkedin ,airbnb دارد.

·         استارتاپ های موفق کانادا در حیطه تبلیغات:

  1. 1. شرکت hootsuite که در سال 2008 در ونکوور کانادا معرفی شد. احتمالا اگر صفحات اجتماعی رو به صورت حرفه ای دنبال می کنید یا در تبلیغات اینترنتی حرفه ای دارید نام این شرکت استارتاپی را شنیده یا حتی از خدمات آن استفاده می‌کنید. این پلتفرم یک سیستم مدیریت شبکه های اجتماعی ست. این شرکت استارتاپی به تولید محتوای بیزینس ها، آنالیز صفحات، امنیت و افزایش مخاطبین صاحبان صفحات اجتماعی کمک می کند
  2. شرکت scribclelive که در سال 2008 در تورنتو کانادا معرفی شد. این پلتفرم استارتاپی راهکارهای بازاریابی محتوا ارائه می‌دهد. کاربر با کمک این پلتفرم، میتواند میزان تاثیرگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی را بسنجد. مشتریان این پلتفرم استارتاپی برندهای معرفی مانند visa ,nba ,oracle ,redbull هستند

سوالات بسیاری در برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ کانادا وجود دارد، که در اینجا به صورت مختصر و در ادامه به تمامی این موارد به صورت مفصل اشاره خواهیم کرد:

    آیا دریافت نامه لتر آف ساپورت به منزله دریافت اقامت دائم کاناداست؟

    خیر پس از دریافت نامه حمایتی باید درخواست اقامت کانادا از این طریق ثبت شود.

    مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

    طبق اعلام رسمی اداره مهاجرت کانادا؛ پس از ثبت درخواست بررسی اداره مهاجرت 12 تا 16 ماه زمان بر است.

    مشکلات استارت آپ کانادا چیست؟

    اگر پرونده ضعیفی ارائه شود به احتمال قوی اقامتی در کار نخواهد بود. در آمد زایی در برنامه استارتاپ ویزا بسیار باید با برنامه ریزی انجام شود. اگر شخصی در گروه وجودش الزامی نباشید کل پرونده با مخاطره مواجه می شود.

    آیا استارت آپ ویزای کانادا می تواند برای تمامی علاقه مندان مهاجرت به کانادا مناسب باشد؟

    خیر، استارتاپ ویزای یکی از بهترین روشهای رسیدن به اقامت دائم کاناداست؛ اما ظرفیت این برنامه بر خلاف تبلیغاتی که می بینید محدود است و مناسب تمامی متقاضیان مهاجرت نیست.

    سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزا استارتاپی؟

    به هیچ عنوان به صورت ثابت نیست و بسیار به نوع بیزینس استارتاپی بستگی دارد.

    شرایط اقدام از طریق برنامه استارت آپ ویزای کانادا؟

    معمولا باید یا صاحب یک ایده پول سال و نوآورانه باشید یا تمکن مالی کافی برای معرفی یک ایده استارتاپی را داشته باشید و شرایط دیگر که در ادائه به آن اشاره می کنیم.

    شرایط سنی استارتاپ ویزا؟

    ویزای استارتاپ کانادا محدودیت سنی ندارد.

    مزایا و معایب برنامه استارت آپ ویزای کانادا؟

    مهمترین مزیت این برنامه مهاجرتی؛ امکان ورود شما با اقامت دائم کاناداست و مهمترین عیب ویزای استارتاپ کانادا سختی راه است (در کنار شما تا رسیدن به اقامت دائم خواهیم ماند)

    وکیل ویزای استارتاپ کانادا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    بهتر است که وکیل مهاجرت شما علاوه بر دانش مهاجرت دانش و تجربه بیزینسی در کانادا داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا