سلامت و دانشکسب و کار برتر

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

برخی افراد چاق هستند، به این معنی که سلول های چربی در تمام قسمت های بدن جمع شده اند و به عنوان یک لایه محافظ کل بدن را می پوشانند. اما چاقی همیشه اینگونه نیست و باید بدانید که برخی افراد اضافه وزن دارند و تجمع چربی اضافی را تنها در یک ناحیه یا در انتها تجربه می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد از چاقی شکمی شکایت دارند زیرا این وضعیت بسیار شایع است. اگر چربی اضافی شکم دارید حتما این مقاله  از فرازطب را بخوانید زیرا در این صفحه با نحوه کاهش چربی شکم و پهلو آشنا می شوید.

چربی اضافی شکم و زیر بغل از کجا می آید؟

بیایید ابتدا در مورد کالری صحبت کنیم. کالری انرژی حاصل از دریافت غذا و استفاده از آن برای متابولیسم بدن است. هر چیزی که می خوریم حاوی مقدار مشخصی کالری یا انرژی است که بدن به اندازه نیاز خود از آن استفاده می کند و بقیه را در صورت عدم نیاز به عنوان چربی ذخیره می کند.

به تدریج با افزایش کالری دریافتی، قسمت های مختلف بدن چاق می شوند. اما برای اکثر افراد، محل ذخیره این چربی ها زیر پوست شکم و باسن است. به همین دلیل، اکثر افراد چاق نسبت به اندازه خود شکم نسبتا بزرگی دارند که می تواند به ظاهر آنها آسیب برساند و عوارضی برای سلامتی ایجاد کند.

چرا از دست دادن چربی شکم اینقدر مهم است؟

حفره شکمی حاوی مهمترین اندام های بدن و دستگاه گوارش است که بدون آن ها به سختی فرصتی برای زندگی نداریم. هنگامی که بافت چربی اطراف اندام های گوارشی را احاطه می کند، از عملکرد صحیح آنها جلوگیری می کند.

چربی شکم و پهلو بدترین نوع چربی هستند که بر سلامت اندام های گوارشی مانند معده، روده و کبد تأثیر می گذارند. به همین دلیل افراد باید برای کاهش یا از بین بردن این نوع چربی راه هایی  همانند استفاده ار قرص لاغری خیلی قوی برای کاهش شکم داشته باشند.

چرا شکم و پهلو زنان بیشتر از مردان است؟

از آنجایی که جنین در دوران بارداری محافظت می شود، بدن زنان چربی بیشتری در شکم و پهلوها ذخیره می کند. چربی پهلو درست زیر پوست قرار دارد و به عنوان چربی سما در نظر گرفته می شود که ذوب آن بسیار دشوار است. چربی شکمی که تا کمر کشیده می شود نوعی چربی است که در زیر پوست قرار دارد و به سختی آب می شود.

اگر دور کمر شما بیشتر از 89 سانتی متر (برای خانم ها) و بیشتر از 102 سانتی متر (برای آقایان) باشد، چربی احشایی اضافی دارید. این نوع چربی خطرناک است و ترکیبات ترشحی و اندام های داخلی بدن را احاطه کرده و می تواند مشکلات زیادی مانند بیماری های قلبی ایجاد کند.

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی فعال تر است، سریعتر به ورزش پاسخ می دهد. زمانی که فرد با ورزش و رژیم غذایی شروع به کاهش وزن می کند، چربی احشایی که در شکم است، سریعتر از چربی زیر پوست آب می شود.

سریعترین راه برای از دست دادن شکم و کمر چیست؟

بسیاری از افراد می خواهند در مدت زمان کوتاهی به سرعت وزن اضافه کنند. البته امروزه راه هایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، به عنوان مثال انواع مختلف رژیم های غذایی کاهش وزن، اما متخصصان معمولا این روش ها را توصیه نمی کنند. همچنین اقدامات بهداشتی زیادی وجود دارد که سریع ترین راه برای کاهش شکم و باسن در نظر گرفته می شود که برخی از آنها تشویق و برخی دیگر ممنوع است.

به عنوان مثال، درمان هایی مانند کرایولیپولیز، لیپولیز تزریقی، لیپولیز لیزری و غیره. می تواند در چند لحظه چربی شکم و پهلوها را آب کند و پوست این نواحی را سفت کند و اینها روش های سریعی هستند. در واقع، هر روشی که تا به حال دیده اید یا شنیده اید به عنوان راهی سریع برای خلاص شدن از شر معده و پهلوها در مقایسه با این روش ها چیزی نیست.

علاوه بر این، اعمال جراحی مانند لیپوساکشن، لیفت صورت، ابدومینوپلاستی و غیره. آنها روش های سریع در نظر گرفته می شوند اما بسیار تهاجمی هستند و توصیه نمی شوند. در نهایت، افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالای 40 هستند و به طور یکنواخت چاق هستند، می توانند تحت روش های کاهش وزن مانند اسلیو معده قرار گیرند. در این روش نه تنها چاقی درمان می شود، بلکه بیماری های مرتبط با آن نیز درمان می شوند.

برای از دست دادن شکم و دنده ها، باید ورزش و رژیم غذایی داشته باشید

سوزاندن چربی های زیر پوستی نیاز به ترکیبی از رژیم غذایی، کاهش وزن و ورزش و همچنین چربی سوزی دارد که در اینجا به شرح آن می پردازیم.

دکمه بازگشت به بالا