سلامت و دانشکسب و کار برتر

تغذیه لاغری سریع

رژیم لاغری از آن دست معضلاتیست که بیشتر افراد چاق با آن درگیر هستند و وقتی در مورد آن با افراد مختلف صحبت می‌شود، متاسفانه هر کس توصیه‌های مخصوص به خودش را به این افراد ارائه می‌دهد. رژیم‌های لاغری زیادی هستند که وعده‌ کاهش وزن در عرض چند روز را به شما می‌دهند و همه‌ آنها نیز به نوعی برای خودشان معروف شده‌اند. اما یادتان باشد رژیم لاغری خوب و سالم ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد تا اضافه وزن شما را بدون بازگشت، کم کند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های یک رژیم لاغری مناسب و استاندارد می‌پردازیم:

امروزه به دلیل کم تحرکی و پشت میزنشینی بسیاری از افراد، انواع رژیم لاغری برای رفع این مشکل بزرگ ارائه شده است. علاوه بر این، چاقی مادر همه بیماری‌هاست و کسی که دارای اضافه وزن است دیر یا زود با انواع بیماری‌های ریز و درشت مواجه خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید چند کیلو اضافه وزن دارید، باکس‌های زیر را پر کنید:  با وارد کردن مشخصات دقیق خودت میتونی برای دریافت رژیم غذایی اقدام کنی دوباره امتحان کن صحبت‌های دکتر کرمانی در مورد برنامه غذایی در افراد مختلف:

نکات رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع‌تر

در ادامه به نکات کلیدی برنامه غذایی لاغری می‌پردازیم که زمان پیروی از رژیم کاهش وزن باید آنها را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید: گن مخصوص شکم پهلو با برند معتبر و تجربه سازندگی محصولات متمایز، خود را به عنوان یک انتخاب امین در دنیای لباس‌های زیر معرفی کرده است . حذف نکردن وعده‌های غذایی شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید اما این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود. در ادامه شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد تا با توجه به شرایط جسمانی و زندگی خود انتخاب راحت‌تری داشته باشید و از طریق آن کیفیت زندگی خود را در تمام ابعاد بالا ببرید.

چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید بیشتر از قبل غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذایی‌تان سالم نباشند. به همین دلیل برنامه غذایی سالم برنامه‌ایست که هیچ وعده غذایی را حذف نکند. مصرف میان وعده مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از پرخوری در امان باشید؛ چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود. میان وعده‌ها باید حدود ۲۰۰ کالری یا کمتر و از ترکیب فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین تشکیل شده باشند. مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، یک عدد سیب و یک قاشق کره بادام زمینی.

عدم زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

وقتی به یک ماده غذایی برچسب سالم بودن می‌زنیم، به این معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می‌توانید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل، روغن زیتون و شکلات تلخ را در رژیم لاغری خود می‌خورید، باز هم باید در مقدار مصرف آنها دقت کنید؛ چرا که کالری این غذاها بالاست. برای مثال با این که مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد، اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می‌شود کالری دریافتی به شدت افزایش یابد و وزن‌تان اضافه شود. در رژیم لاغری اصولی، حتی میزان مصرف مواد غذایی سالم نیز به اندازه و حساب‌شده است.

بدن برای سوزاندن چربی به منبع مناسبی از آن نیاز دارد. مطمئن شوید مقداری چربی سالم و غیر اشباع که در آجیل‌ها، دانه‌ها، کره بادام زمینی و روغن زیتون یافت می‌شود را در برنامه غذایی خود جای داده باشید. گن ساعت شنی شورت دار با قابلیت تنظیم و جلوه زیبا، یکی از لباس‌های زیر پرطرفدار در بین زنان است . این نوع چربی‌ها مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارند و باعث می‌شوند خیلی زود سیر شوید. ورزش در کنار تغذیه ورزش یکی از راه‌های بسیار مفید برای کمک به کاهش وزن است و برای لاغری موثر و ماندگار باید ورزش در کنار یک برنامه غذایی سالم قرار بگیرد، چرا که این دو مکمل یکدیگر هستند. حواس‌تان باشد که ورزش باعث می‌شود اشتهای‌تان افزایش پیدا کند. بنابراین بعد از هر ورزش، باید سوخت‌رسانی سالمی برای بدن داشته باشید.

قطع کامل کربوهیدرات از برنامه غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود. این کار به هیچ وجه سالم نیست و باعث احساس خستگی، سستی، بد خلقی و زودرنجی خواهد شد. به علاوه، بلافاصله بعد از بازگشت به وضعیت عادی، دوباره وزن‌تان بالا می‌رود. به جای این‌که کربوهیدرات‌ها را به طور کامل حذف کنید، انواعِ درست آن‌ها را انتخاب کنید. منظور از این کربوهیدارت‌ها، انواع تصفیه نشده و کامل است؛ مانند نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و پاستا سبوس‌دار. در رژیم لاغری باید از کربوهیدرات پیچیده یعنی سالم استفاده کنید.

مصرف به اندازه گوشت در رژیم لاغری وقتی می‌خواهید گوشت بخورید، تازه و با کیفیت آن را انتخاب کنید. گوشت را سرخ نکنید و در حد سوختگی هم آن را کباب نکنید. گوشت کم چرب، بسیار خوب است و منبعی قابل هضم برای جذب پروتئین و آهن و دیگر مواد معدنی مفید به حساب می‌آید. تعیین زمان برای وعده‌های غذایی تنظیم زمانی مناسب برای خوردن وعده‌های غذایی، یکی از بهترین کارهاست که می‌توانید برای کنترل وزن‌تان انجام دهید. مثلا شام را برای ساعت ۱۱ شب نگذارید و سعی کنید زودتر از آن غذا بخورید.

بین زمان شام و خوابیدن، باید حداقل ۴ ساعت فاصله باشد. اگر شام خیلی نزدیک به زمان خواب باشد، بدن به جای استراحت مشغول گوارش وعده‌ای سنگین می‌شود. پرهیز از غذا خوردن‌های احساسی می‌توانید با مصرف پروتئین کافی و متعادل و ثابت نگه داشتن قند خون، این گرایش به هله هوله خوردن در زمان استرس یا غم را کاهش دهید. گن لیفت باسن با قیمتی معقول و ساختار مرغوب، انتخاب عالی برای زنانی است که به دنبال ترکیب راحتی و زیبایی هستند . زمان‌هایی که احساس ناآرامی می‌کنید، آگاهانه خود را مشغول کارهای دیگر کنید؛ در پارک قدم بزنید، مشغول سرگرمی‌هایی شوید که فکر شما را از غذا خوردن دور کنند.

بسیاری از ما عادت داریم برای وقت گذارندن با دوستان به کافه برویم و این ساعات خوش را با نوشیدن انواع قهوه که به لطف مواد اضافه شده، دریایی از کالری شده‌اند، بگذرانیم. فقط کافیست در کنار نوشیدنی خود یک کیک هم سفارش دهید تا به اندازه یک هفته قند مصرف کنید. توجه به باکتری‌های خوب‌ دستگاه گوارش یک برنامه غذایی سالم به رشد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک می‌کند. غذاهای حاوی پروبیوتیک موجب رشد و تغذیه باکتری‌های خوب روده می‌شوند. پروبیوتیک‌ها شامل ماست، کفیر، کلم ترش، خیارشور و … هستند.

متاسفانه امروزه مهمترین عامل چاقی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان این است که بیشتر وعده‌های ناهار و شام با غذاهای فست فود پرچرب و نمک، پر می‌شود. این غذاها کالری بالا و مواد مغذی بسیار پایینی دارند. اگر رژیم لاغری دارید، حتما باید غذای بیرون را محدود کنید. فست فود و غذاهای فرآوری‌شده بیرون در رژیم لاغری اصولی محدود هستند و این یعنی تغییر سبک زندگی.  نوشیدن آب کافی  مردم گاهی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. زمانی که تشنه هستید اولین و آخرین چیزی که باید مصرف کنید، آب است؛ نه آب‌میوه یا نوشیدنی‌های شیرین.

میزان کالری بسیاری از غذاهای خریداری شده از فروشگاه‌ها، روی برچسب تغذیه ذکر شده است. دانستن نحوه خواندن برچسب‌های مواد غذایی می‌تواند به شما در انتخاب گزینه‌های سالم‌تر کمک کند. اطلاعات برچسب مختلف را بررسی کنید تا ببیند آیا با میزان کالری مصرفی روزانه شما هماهنگی دارد یا خیر. خوب جویدن غذا حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز بگوید که سیر است، بنابراین به آرامی غذا بخورید و خوب بجوید و قبل از اینکه احساس سیری کنید، غذا را متوقف کنید. خوب جویدن غذا و آهسته غدا خوردن به ایجاد حس سیری کمک می‌کند.

استفاده از بشقاب کوچک‌تر با استفاده از بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک‌تر، ممکن است بتوانید به تدریج به خوردن وعده‌های کوچک‌تر، بدون گرسنگی عادت کنید. عدم ذخیره مواد غذایی ناسالم برای جلوگیری از وسوسه، غذاهای ناسالم مانند شکلات، بیسکویت، چیپس و نوشیدنی‌های گازدار شیرین را در خانه نگه ندارید. در عوض، تنقلات سالم مانند آجیل، میوه، کیک برنجی (رایس کیک) بدون نمک، کیک جو دوسر، ذرت بو داده بدون نمک یا شیرین نشده و آب میوه طبیعی را انتخاب کنید.

رژیم لاغری دکتر کرمانی؛ بهترین رژیم لاغری اصولی

در موسسه به اندام دکتر کرمانی انواع رژیم‌های لاغری، چاقی، بارداری، کودک و نوجوان، دیابت، کتوژنیک و…با توجه به فاکتورهای مهمی برنامه ریزی و طراحی می‌شوند تا افراد تغییرات وزن خود را آهسته و پیوسته مشاهده کنند. رژیم‌های لاغری دکتر کرمانی به شرح زیر است:

نام رژیم لاغری مدت زمان مقدار کم شدن وزن ویژگی
رژیم پایه ۳ ماه تا ۱۲ کیلوگرم همراه با سفره خانواده که شامل رژیم‌های بارداری و دیابت نیز می‌شود.
کتوژنیک ۲ ماه تا ۱۲ کیلوگرم بدون گرسنگی با وعده‌های غذایی خوشمزه
کتوویژن ۲ ماه تا ۸ کیلوگرم برای همه افراد، برای خروج از و همچنین مناسب برای تیروئیدی‌ها

انواع رژیم‌های لاغری دکتر کرمانی  برخی از ویژگی‌های کلی رژیم‌های لاغری دکتر کرمانی

  • در رژیم دکتر کرمانی میزان غذاهای مورد نیاز هر شخص بر اساس فاکتورهایی مثل وزن، قد، سن، جنسیت و سطح فعالیت تعیین می‌شود.
  • به شما سبک زندگی سالم را آموزش می‌دهد.
  • به‌راحتی می‌توانید هر غذایی که دوست داشتید را انتخاب کنید و با خانواده همسفره شوید.
  • می‌توانید به راحتی، از طریق اینترنت و به صورت آنلاین برنامه غذایی خود را دریافت کنید و در مواردی که مشکلی برایتان پیش آمد، با پشتیبان‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • در هر زمان و مکانی به‌راحتی می‌توانید به رژیم خود دسترسی داشته باشید.
  • تیم پشتیبانی دکتر کرمانی همیشه همراه شماست.
  • رژیم دکتر کرمانی بعد از لاغری نیز شما را تنها نمی‌گذارد و با برنامه به شما این اطمینان را می‌دهد که وزن‌تان باز نخواهد گشت.
  • با رژیم دکتر کرمانی هیچ‌وقت احساس گرسنگی نمی‌کنید؛ چون به‌جزء وعده‌های اصلی، همیشه میان وعده‌های کم‌کالری و سیر‌کننده‌ای برای شما در نظر گرفته شده است.
  • همه‌ی گروه‌های غذایی در برنامه این رژیم لاغری وجود دارد. بنابراین نیازی نیست نگران کمبود ویتامین‌ها، املاح معدنی و پروتئین‌ها باشید.
  • ورزش در کنار رژیم بهترین راه است که بعد از رژیم پوست‌تان شل و افتاده نشود. به همین دلیل شما در هنگام ثبت نام می‌توانید پکیج رژیم + ورزش را انتخاب کنید.

برای ثبت نام کافیست روی بزنید و بعد از محاسبه‌ اضافه وزن (BMI) روی گزینه‌ دریافت رژیم کلیک کنید. بعد از وارد کردن مشخصات و تخمین زمان تقریبی برای به دست آوردن وزن مورد نظر، می‌توانید هزینه‌ رژیم را پرداخت و لیست غذایی را دریافت کنید. برای اینکه مراحل ثبت نام را مرحله به مرحله با ما طی کنید، توصیه می‌کنیم حتما این ویدئو را تماشا کنید: نحوه‌ استفاده از اپلیکیشن به اندام برای اینکه با نحوه‌ استفاده از اپلیکیشن به اندام دکتر کرمانی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم ویدئوی زیر را تماشا کنید: نمونه برنامه غذایی در رژیم لاغری دکتر کرمانی لیست غذایی زیر نمونه‌ای از صبحانه، نهار و شام در یک لیست غذایی که فرد دارای اضافه وزن است:

وعده غذایی مواد غذایی (با توجه به وزن افراد متفاوت است)
صبحانه   نان + پنیر + عسل یا مربا
میان وعده صبح  حلوا + گردو
قبل از نهار 1عدد سیب (145 گرم) + 2 لیوان آب
ناهار  استانبولی (ماست سهمیه) + سالاد
میان وعده‌ عصر  بستنی
شام پیتزا قارچ و گوشت
وعده‌ بعد از شام میوه + بادام + پسته
سهمیه‌ قند  قند یا خرما
سهمیه چاشنی‌ها سس مایونز
سهمیه لبنیات شیر یا ماست پرچرب

نمونه برنامه غذایی دکتر کرمان آنچه از مقاله رژیم لاغری آموختیم: با توجه به آنچه درباره انتخاب رژیم لاغری گفته شد بهترین برنامه غذایی کاهش وزن باید چاقی را آهسته و پیوسته کم کند، هیچ وعده غذایی یا گروه غذایی را حذف نکند و بعد از پایان دوره، موجب بازگشت وزن نیز نشود. در غیر این صورت موجب کمبود ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن شده و به بدن شما آسیب وارد می‌کند. به نکات کلیدی که در بالا به آنها اشاره شد عمل کنید تا شاهد لاغری موثر باشید!

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا