خبرهای کلیکسب و کار برتر

سیستم ‌های کنترل دمای هوشمند برای هوشمند سازی ساختمان

با پیشرفت تکنولوژی و پس از این که اینترنت اشیاء به خانه ها راه پیدا کرد و افراد بیشتری تصمیم به  های مختلف مسکونی، اداری و تجاری خود گرفتند، دیگر صورت مساله این نگرانی‌ها پاک شد. در یک ، سیستم سرمایش و گرمایش را می‌توانید به کمک سیستم کنترل دمای هوشمند در داخل و خارج از خانه بصورت کنترل از راه دور، تنظیم و مدیریت کنید.

بررسی جامع هوشمندسازی ساختمان و فواید داشتن یک ساختمان هوشمند - فراهوش

برای همه ما پیش آمده که در یک روز گرم تابستانی، وقتی در خیابان هستیم و به سمت خانه‌مان برمی‌گردیم آرزو می‌کردیم کاش کسی زودتر از ما به خانه رسیده باشد و سیستم سرمایش را روشن کرده باشد تا به سرعت خنک شویم. همچنین این مورد هم حداقل یک بار برای همه ما پیش آمده که از خانه به قصد مهمانی یا مسافرت خارج شده‌ایم، اما به خاطر می‌آوریم که سیستم سرمایش و یا گرمایش منزل را روشن گذاشته‌ایم.

سیستم کنترل دمای هوشمند چیست؟

برای این که متوجه شویم چگونه با سیستم کنترل دمای هوشمند، دمای خانه گوش به فرمان شماست! + 6 مزیت آن که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، باید با مفهوم این سیستم آشنا شویم. سیستم کنترل دمای هوشمند، یک فناوری پیشرفته است که از اتصال به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند برای کنترل و مدیریت دما در داخل خانه یا هر ساختمان هوشمند استفاده می‌کند.

این سیستم اجازه می‌دهد تا در هر زمان و هر مکانی، دمای خانه را تنظیم و کنترل کنید. همین امر تاثیر به‌سزایی در صرفه جویی انرژی دارد.سیستم کنترل دمای هوشمند از حسگرها ()، دستگاه‌های هوشمند و نرم‌افزارها استفاده می‌کند. در شرایط عادی که شما سناریوهای مشخصی برای خانه هوشمند خود انتخاب کرده‌اید، با استفاده از سیستم کنترل دمای هوشمند بر اساس تنظیمات مشخص خودتان، دما را بهینه و تنظیم می‌کند.

همچنین، کاربران می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن موبایل به این سیستم دسترسی داشته و دمای محیط خود را تغییر دهند.خوبی این است که می‌توانند بصورت هماهنگ با سایر کار کنند و همین امر باعث می‌شود با اضافه کردن هر بخش از تجهیزات هوشمند به ساختمان،امکانات فراوانی نصیب کاربر شود.

برای مثال کافی است که در کنار سیستم کنترل دمای هوشمند، ساختمان شما مجهز به و یا پنجره هوشمند باشد. در این صورت این سیستم با کمک سنسورها زمانی که هوا آفتابی است متناسب با سناریوهای شما بصورت خودکار ها را کنار می‌زند تا آفتاب‌ مهمان خانه‌تان شود!

همچنین به محض سرد شدن هوا یا بصورت خودکار پنجره هوشمند را می‌بندد یا به شما هشدار می‌دهد که آن را ببندید. به همین ترتیب کاهش چشمگیری در ‌ها و بهره وری بیشتر اتفاق می‌افتد.

مزایای سیستم کنترل دمای هوشمند

بزرگترین مزیتی که سیستم کنترل هوشمند دما دارد این است که می‌توانید از پرداخت هزینه های عجیب قبض‌های خود نجات پیدا کنید!زیرا با سیستم کنترل دمای هوشمند، دمای خانه گوش به فرمان شماست و بر اساس نیاز و تنظیمات دلخواه شما بهینه می‌شود.

مهم‌ترین مزایای این سیستم به شرح زیر است:

با استفاده از سیستم کنترل دمای هوشمند، می‌توانید دما را بر اساس نیاز و زمان‌بندی مشخص تنظیم کنید، که منجر به و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی خواهد شد. هوشمند سازی ساختمان  به مجموعه‌ای از تجهیزات می گویند، که با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و میتوانند تجهیزات خانه را کنترل کنند.

  1. قابلیت کنترل از راه دور سیستم کنترل هوشمند دما

به کمک این سیستم و یکپارچگی تجهیزات خانه هوشمند، می‌توانید در هر کجای خانه که هستید بدون نیاز به این که سمت کلید خاصی بروید، تنها با تلفن همراه خود دما را مدیریت کنید. همجنین در خارح از منزل نیز توانایی کنترل و مدیریت این سیستم را دارید. این موضوع یعنی با سیستم کنترل دمای هوشمند، دمای خانه گوش به فرمان شماست.

  1. لوکس بودن این سیستم و تجهیزات مربوط به آن

خانه خود را به اجزای خانه هوشمند تجهیز کنید تا از زیبایی‌های تجهیزات آن در هر گوشه کنار لذت ببرید؛ ازکلید های لمسی گرفته تا ریموت کنترل های مدرن و جذاب.

همانطور که از نامش پیداست، سیستم‌ کنترل دمای هوشمند، هوشمند است و دمای هر محیطی از خانه را بصورت خودکار بر اساس نیاز تنظیم می‌کند و تغییرات لازم را در سیستم های اعمال می‌کند.

  1. امکان سناریو پذیری و شخصی سازی تنظیمات مربوط به دمای ساختمان

با نصب و اجرای سیستم کنترل هوشمند دما خانه شما بیشتر کارها را خودش بصورت خودکار انجام می‌دهد! برای مثال در سناریوی خواب این سیستم با همکاری سایر تجهیزات هوشمند پنجره‌ها را می‌بندد و دمای محیط را برای هر فصلی که در آن هستید متعادل می‌کند.

  1. سنجش دمای هر بخش از ساختمان بصورت مجزا

به کمک این سیستم می‌توانید دمای هر اتاق را بصورت مجزا تنظیم کنید. و در حالی که در هستید دمای فرزندتان را برای خواب او مدیریت کنید.

اجزای مهم سیستم کنترل دمای هوشمند

سیستم‌ کنترل دمای هوشمند، یکی از اجزای اصلی هوشمندسازی محسوب می‌شود و از تجهیزات و اجزای گوناگونی تشکیل شده‌است که با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت دما و افزایش افراد در خانه ها و ساختمان ها به کار می‌رود.

سیستم‌ کنترل دمای هوشمند از ترکیب سنسورها، کنترل‌کننده‌ها، و رابط‌های کاربری تشکیل شده‌است. در زیر توضیحاتی درباره اجزای مهم این سیستم خدمت مخاطبان عزیز ارائه می‌شود:

  1. سنسورها:

از مهم‌ترین آنها می‌توان به سنسور حرارتی یا سنسور دما با وظیفه اندازه‌گیری حرارت و دما در نقاط مختلف و سنسور رطوبت برای اندازه‌گیری میزان رطوبت محیط اشاره کرد.

  1. کنترل‌کننده‌ها:

یکی دیگر از اجزای مهم سیستم کنترل دمای هوشمند، کنترل‌کننده‌هایی مانند کنترل‌کننده دما و رطوبت هستند که وظیقه آنها اعمال تنظیمات و فرمان‌های دریافت کرده است که بر اساس اطلاعات دریافتی از سنسورها، به منظور حفظ دما و رطوبت مطلوب انجام می‌شود.

  1. ترموستات هوشمند:

مهم ترین جزء سیستم کنترل دمای هوشمند ها هستند. ترموستات‌ها می‌توانند بر اساس الگوریتم‌های و اینترنت اشیاء، بهینه‌ترین زمان‌ها برای روشن و خاموش کردن سیستم را تعیین کنند.

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که برنامه‌ریزی زمانبندی خاصی برای روشن و خاموش کردن سیستم گرمایش و سرمایش داشته باشد. به عنوان مثال، کاهش دما در اوقاتی که افراد خانه در آن حضور ندارند.

ترموستات‌ها  معمولاً دارای یک نمایشگر و رابط کاربری هستند مانند پنل ترموستات هوشمند، که به کاربر امکان مشاهده و تنظیم دما را می‌دهد.

ترموستات‌ها در خانه‌ها، ، صنعت و سایر مکان‌ها به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی و ایجاد راحتی برای ساکنین استفاده می‌شوند.

  1. رابط‌های کاربری:

کنترل پنل ها، کلیدهای لمسی، نرم‌افزارها و هرکدام می‌توانند امکان کنترل دما و مدیریت سیستم از راه دور را فراهم کنند.

جمع بندی

سیستم کنترل دمای هوشمند یک فناوری نوظهور است که به شما این امکان را می‌دهد در هر جایی از کره زمین که هستید، در خاج یا داخل منزل، بتوانید دمای خانه خود را تنظیم و مدیریت نمایید. این سیستم نقش زیادی در صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی دارد.

اکنون شما آشنایی خوبی با سیستم کنترل دمای هوشمند بدست آوردید و درباره مزایای جالب آن هم مطالعه کردید. با معرفی تجهیزات هوشمند کنترل سیستم سرمایش و گرمایش:

تجهیزات هوشمند کنترل سیستم گرمایش و سرمایش، دمای خانه را به صورت هوشمندانه تنظیم می‌کند. این تجهیزات با توجه به سنسور دمایی که دارد متوجه دما می‌شود و می‌تواند دمای محیط را با توجه به برنامه از پیش تعیین شده و شرایط آب و هوایی بر اساس گرما و سرما برنامه ریزی کند که به راحتی از طریق اپلیکیشن موبایل، از راه دور نیز قابل کنترل است. مهمترین ویژگی این تجهیزات، بهینه سازی و و در نهایت کاهش چشمگیر آن خواهد بود.

انواع تجهیزات هوشمند کنترل سرمایش و گرمایش

ترموستات هوشمند

جزو تجهیزات کنترل سیستم گرمایش و سرمایش به حساب می‌آید که دمای خانه را به صورت هوشمندانه تنظیم می‌کند. این ترموستات با توجه به سنسور دمایی که دارد متوجه دما می‌شود و می‌تواند دمای محیط را با توجه به برنامه داده شده و شرایط آب و هوایی بر اساس گرما و سرما برنامه ریزی کند و با گوشی هوشمند از راه دور قابل کنترل می‌باشد. مهمترین ویژگی این ترموستات ها مدیریت مصرف انرژی و نهایتا جلوگیری از هدر رفتن آن است.

  • ترموستات دیواری هوشمند فن کوئل:

ترموستات دیواری هوشمند فن کوئل جزء تجهیزات کنترل سیستم و تهویه مطبوع می‌باشد. این سیستم برای کنترل گرما و سرما در واحدهای ساختمانی به کار می‌رود. در تمامی فصل ها به خاطر اینکه این سیستم توانایی ایجاد جریان های گرم و سرد را دارد قابل استفاده می‌باشد.

ترموستات دیواری هوشمند فن کوئل این امکان را فراهم می کند تا بتوان دمای فضا، میزان دورفن و حتی مد کاری را، هم از طریق خود ترموستات و هم به وسیله اپلیکیشن موبایل از هر جا کنترل کرد. همچنین این ترموستات هوشمند دارای قابلیت برنامه پذیری بوده و با توجه به دمای محیط داخلی و بیرونی می توان برنامه های متنوعی برای آن ایجاد کرد.

ترموستات در فن کوئل یکی از مهمترین قطعات به شمار می‌رود که وظیفه آن ثابت نگه داشتن دما می‌باشد و در صرفه جویی مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد. ترموستات بهتر است 110 تا 140 سانتی متر بالاتر از کف نصب شود چون دما در این ارتفاع همان دمایی است که بدن با آن رو به رو می‌شود.

دما در ارتفاع بالاتر گرم و پایین‌تر خنک است و در این ارتفاع دما مطلوب است. این ترموستات باید در محلی که فن کوئل آنجا را گرم می‌کند نصب شود تا دما را تشخیص داده و آن را تنظیم کند.

دکمه بازگشت به بالا