سلامت و دانشکسب و کار برتر

عوارض تزریق ژل باسن

منظور از تزریق به باسن چیست؟

تزریق به باسن یک روش درمانی آرایشی است که به افراد کمک می کند تا فرم و اندازه باسن خود را بهبود ببخشند. در طی این درمان می توان مواد را به نواحی مختلف باسن تزریق کرد. ماده ای که به باسن تزریق می شود، باعث افزایش حجم و قوس مناسب در ناحیه باسن می شود. می توان این مواد را در هر نقطه که نیاز به حجم گرفتن دارد وارد کرد. برای تزریق به باسن جهت فرم دهی و حجیم کردن ، دو روش وجود دارد که عبارتند از و که در این مطلب ما تزریق ژل به باسن را مورد بررسی قرار می دهیم.

این روش یکی از رایج ترین خدمات زیبایی برای مدل های برتر دنیا بوده که کم کم توانست در میان اقشار متوسط جوامع نیز رواج پیدا کند. در حال حاضر در ایران نیز روش تزریق ژل به باسن بسیار محبوب و رایج می باشدو مانند هزینه پیکرتراشی هزینه های این روش کمتر است. فیلر در واقع یک ماده پر کننده است که بیشتر در ناحیه صورت و برای برطرف کردن چین و چروک، رفع گودی چشم و حجیم کردن لب و گونه استفاده می شود. با این حال، بعضی از انواع فیلر برای پر کردن باسن، فرم دهی و حجیم نمودن آن، تزریق می شود.

تزریق ژل به باسن به دلیل احتمال بالای ایجاد عفونت در ناحیه تزریق و عدم تایید پزشکان محترم کلینیک فعلا در کلینیک خانه سفید تهران انجام نمی شود و این مقاله صرفا جهت آشنایی شما عزیزان نگارش شده است.

 Side effects of hip gel injection

عوامل موثر بر کم حجم شدن باسن

دلایلی منجر به کم حجم شدن باسن می شود، از این نظر دارای اهمیت می باشد که مشخص می کند آیا فرد می تواند از روش تزریق ژل به باسن استفاده کند یا خیر. عمده ترین دلایل شل بودن، افت و کم حجم بودن باسن ناحیه موارد زیر می باشند.

  • کاهش وزن زیاد،
  • افزایش سن و پیری،
  • مسائل ژنتیکی و مادرزادی،
  • تغییرات هورمونی مخصوصاً در دوران بارداری یا شیردهی.

مزایای تزریق ژل به باسن

تزریق ژل نسبت به سایر روشهای حجم دهی به باسن، از جمله تزریق چربی به آن یا جراحی زیبایی در این ناحیه، مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  •  تهاجم کمتر : در کل روش های تزریق به باسن کم تهاجمی تر از جراحی های زیبایی می باشند. حتی خود تزریق ژل به باسن از تزریق چربی تهاجم کمتری با خود دارد. زیرا برداشت چربی از بدن و انتقال آن به باسن، در این روش انجام نمی شود.
  • جلسات درمانی سریع‌تر : هر چند هیچ چیز جای فرم دهی و تناسب اندام به کمک ورزش را نمی گیرد، اما رسیدن به تناسب اندام ایده آل به این روش، به شدت زمانبر و البته دشوار است. به کمک تزریق ژل علاوه بر اینکه عوارض چندان شدیدی سلامت شما را تهدید نمی کند، بلکه خیلی سریعتر به نتیجه دلخواه می رسید.
  • زمان بهبودی سریع‌تر : اگر کوتاه بودن زمان استراحت و دوران نقاهت برای شما مهم است و باید سریعتر به فعالیت های روزانه خود برگردید، گزینه تزریق ژل به باسن، گزینه مناسبتری از سایر روش ها برای شماست. زیرا دوران نقاهت در این روش بسیار کوتاه مدت است. این دوره را می توان بین 6 تا 10 روز برآورد کرد.
  • نتایج طبیعی‌تر : نتیجه فرم دهی و حجیم نمودن باسن به کمک روش تزریق ژل، طبیعی تر از تزریق چربی و جراحی می باشد. علت این اتفاق تاثیر ژل و فیلر در تقویت در بدن بصورت طبیعی است.
  • هزینه و ریسک کمتر نسبت به جراحی : تزریق ژل به باسن نسبت به جراحی، هزینه به مراتب کمتری دارد. ضمن اینکه جراحی باسن علاوه بر گرانتر بودن، دارای ریسک و خطر بیشتری نیز می باشد.

معایب و عوارض

هر چند که تزریق ژل به باسن نسبت به سایر روش ها، کمتر تهاجمی است و بهبودی در آن سریعتر است، اما این روش معایبی نیز  دارد. بر خلاف مزایای بسیار زیاد تزریق ژل به باسن، این روش معایب بسیار کمی دارد. معایب تزریق ژل به باسن عبارت است از:

  • احتمال بروز عوارض خفیف،
  • ماندگاری کمتر تزریق ژل نسبت به تزریق چربی (ماندگاری روش تزریق ژل معمولاً بین 1 تا 2 سال می باشد).

عوارض ناشی از تزریق فیلر یا ژل به باسن بسیار خفیف است و عبارت است از:

  • تورم،
  • تجمع مایعات در برخی نواحی تزریق،
  • درد در ناحیه تزریق هنگام لمس کردن،
  • کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق ژل.

این عوارض کاملا طبیعی بوده و به دلیل تزریق و ورود سوزن به بدن بوجود می آید. عوارض تزریق ژل به باسن طی حداکثر 3 روز و به مرور از بین خواهد رفت. اما اگر هر یک از این عوارض، از نظر شما فراتر از میزان طبیعی بود و یا مدت زمان طولانی به قدرت خود باقی ماندند، باید با پزشک معالج خود تماس بگیرد و او را در جریان بگذارید.

توصیه و مراقبت ها

  • قبل از تزریق ژل حتما یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن پاسخ ابهامات احتمالی، وی را در جریان سوابق بیماری یا مصرف داروهای خاص قرار دهید.
  • اگر برنامه ای برای کاهش وزن خود دارید، این کار را قبل از تزریق ژل انجام دهید. کاهش وزن شدید بعد از تزریق، نتیجه آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

برای رسیدن به نتایج بهتر و جلوگیری از بروز مشکلات، نکات مهمی را به شما توصیه می کنیم. این نکات شامل پرهیزها و تغییراتی است که باید در سبک زندگی خود اعمال کنید.

  • ناحیه تزریق را به آرامی ماساژ دهید. این کار علاوه بر جلوگیری از خونمردگی یا ایجاد ندول، موجب پخش شدن یکنواخت ژل در باسن می شود. همچنین در صورت داشتن درد بعد از تزریق، ماساژ دادن درد شما را ساکن می کند.
  • بعد از تزریق ژل، از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده کنید. از جمله موادی که بیشترین میزان کربوهیدرات را دارند می توان به جو دوسر، پرتقال، نخود، لوبیا و سیب زمینی اشاره کرد.
  • تا حدود یک ماه پس از تزریق، از ورزش کردن خودداری کنید.
  • پوشیدن شلوار تنگ موجب به هم خوردن فرم باسن و متمرکز شدن ژل در یک ناحیه می شود.
  • در دوران نقاهت و حتی چند روز بعد از آن، از نشستن ثابت برای بیش از یک ساعت، خودداری کنید. همچنین در این دوران، هنگام نشستن سعی کنید زیر باسن خود، کوسن یا بالش نرم بگذارید.

تزریق ژل باسن چیست؟

تزریق ژل باسن که تحت عنوان لیفت باسن غیرجراحی هم شناخته می‌شود، در طول سالیان سال محبوبیت زیادی در بین خانم‌‌‌ها پیدا کرده است. این روش شامل تزریق ژل باسن به‌منظور تغییر شکل و یا تغییر اندازه ناحیه موردنظر است.

اگر به تزریق ژل باسن فکر می‌کنید، مهم است که با مزایا و معایب کلی جراحی زیبایی آشنا شوید. بیماران باید بدانند که تزریق دائمی ژل به باسن مقدور نیست و نتایج آن تا آخر عمر ماندگار نیست.

انواع ژل‌ های تزریقی به باسن چیست؟

یکی از انواع ان‌ها، ژل تزریقی اسکالپترا است و متفاوت از سایر انواع ژل‌های پوستی عمل می‌کند. لیفت باسن ‌‌‌‌اسکالپترا باسن و ناحیه گلوتئال شما را هدف قرار می‌دهد. برخلاف سایر روش‌‌‌هایی که چربی را از طریق لیپوساکشن جمع‌آوری می‌کند، این روش فقط روی ناحیه باسن تأثیر می‌گذارد.

‌‌‌‌اسکالپترا به‌جای افزودن حجم با موادی مانند اسید هیالورونیک، ماده‌ای به نام پلی ال – لاکتیک اسید را به لایه پوستی شما می‌افزاید. این ماده مکانیسم تولید کلاژن طبیعی در بدن را تحریک می‌کند.

در حال حاضر ژل پوستی اسکالپترا مجوز استفاده در تقریبا هیچ قسمتی از بدن (به جز صورت) را ندارد. در نتیجه تزریق اسکالپترا در باسن مورد تأیید سازمان بهداشت نیست؛ بنابراین اطلاعات بالینی زیادی در مورد نتایج مورد انتظار آن وجود ندارد. اما همان‌طور که گفته شد بسیاری از افرادی که این درمان را دریافت کرده‌اند از نتایج آن راضی هستند. در ادامه با انواع ژل بدن بیشتر آشنا می‌شویم.

۲. ژل اسکالپترا

لیفت باسن با ژل باسن اسکالپترا برای تحریک تولید کلاژن در لایه‌‌‌های عمیق‌‌‌‌تر پوست استفاده می‌کند. این روش خطر زیادی ندارد، اما خطر ایجاد عفونت وجود دارد. مانند دیگر انواع ژل‌های پوستی، لیفت باسن اسکالپترا ایمن‌‌‌‌تر از جایگزین‌‌‌های جراحی آن است.

لیفت باسن اسکالپترا به‌سرعت و معمولا در مطب پزشک انجام می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یافتن یک پزشک دارای مجوز و آموزش‌دیده مهم‌ترین بخش این فرایند است. بسیاری از افراد از این روش درمانی راضی هستند و می‌گویند که اسکالپترا یک روش کم‌خطر برای داشتن باسن گرد و برجسته‌‌‌‌تر است.

‌‌‌‌اسکالپترا یک نوع ژل پوستی است، بنابراین برای انجام این درمان، باید از سلامت کافی برخوردار باشید. اگر سیگار نمی‌کشید، از نظر جسمی سالم هستید و اهداف واقع‌بینانه‌ای از تزریق این ژل دارید، می‌توانید از مزایای انجام این روش برخوردار شوید.

ازآنجایی‌که کلاژن پروتئینی است که به پوست شما ساختار و شکل می‌دهد، تزریق ژل اسکالپترا، ناحیه زیر باسن را با انحنایی پر می‌کند که طبیعی به نظر می‌رسد و متناسب با نوع بدن شما است.

ساخت کلاژن چند هفته تا چند ماه زمان می‌برد. این بدان معناست که به‌احتمال زیاد برای بهبود حجم و شکل باسن به چندین مرحله تزریق نیاز خواهید داشت.

ریکاوری و مراقبت‌ های پس از تزریق اسکالپترا

زمان بهبودی بعد از این روش چندان زیاد نیست. پس از تزریق دستورالعمل‌‌‌هایی از طرف پزشک داده می‌شود و ممکن است از شما خواسته شود که تا یک یا دو روز پس از تزریق از نوشیدن الکل و انجام ورزش شدید خودداری کنید.

در این روش نتایج لیفت باسن خود را به‌سرعت مشاهده نخواهید کرد. ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا نتایج به طور کامل آشکار شود، زیرا تزریق، به‌آرامی باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شما می‌شود.

نتایج این روش دائمی نیست. بعد از چند ماه رفته‌رفته اسکالپترا حل می‌شود و ظرف ۲ سال پس از عمل به طور کامل جذب بدن خواهد شد. قبل از انجام این روش، ارائه‌دهنده دستورالعمل‌‌‌هایی را در مورد نحوه آماده‌سازی ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌‌‌ها را بادقت دنبال کنید. ممکن است به شما گفته شود که:

  • سیگار نکشید.
  • به مدت ۲ هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌‌‌های گیاهی خودداری کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت قبل از تزریق از مصرف الکل خودداری کنید.
  • سابقه سلامتی خود و نام داروهای مصرفی را در اختیار پزشک قرار دهید.

۳. ژل اسید هیالورونیک

با کمک ژل اسید هیالورونیک، می‌توانید به‌راحتی، در کمتر از ۴۵ دقیقه و همراه با کمترین درد و عوارض به باسن خود حجم دهید. ژل‌های بدن اسید هیالورونیک می‌توانند یک درمان ایمن و موثر برای فرم‌دهی به بدن باشند، البته اگر توسط متخصص پوست با تجربه انجام شود.

پروتکل اصلاح شکل بدن توسط تزریق ژل اسید هیالورونیک بیشتر شبیه ژل‌های پوستی مخصوص صورت است. نامزدهای ایده‌آل که به دنبال حجم دادن به باسن خود هستند ممکن است دارای شرایط زیر باشند:

  • باسن آن‌‌‌ها از نظر ژنتیکی کوچک است.
  • به دلیل افزایش سن یا کاهش وزن، باسن انحنای طبیعی خود را ازدست‌داده است.
  • یا تنها می‌خواهند تا باسنشان گردتر و برجسته‌‌‌‌تر شود.

معمولا پیش از انجام این روش، متخصص پوست با بیمار خود صحبت می‌کند تا جزئیات مربوط به این روش، نوع محصولی که استفاده می‌کند و انتظارات بیمار و پزشک در طول درمان و بعد از آن را برای بیمار شفاف‌سازی کند. در جلسات مشاوره پزشک در مورد مدت‌زمان تأثیرگذاری و بهبود، خطرات و عوارض جانبی احتمالی هم با بیمار صحبت می‌کند.

برای اینکه بهترین نتیجه را از این روش به‌دست بیاورید، باید معیارهای لازم برای تزریق این ژل را داشته باشید. اگر کاندیدای مناسبی نباشید، احتمالا بهترین نتیجه را از این روش نخواهید گرفت. اما به‌طورکلی مهم‌ترین نکته برای گرفتن بهترین نتیجه انتخاب بهتری پزشک است. پزشک باید نحوه تزریق محصول را به‌درستی بداند و تجربه کافی داشته باشد. از همه مهم‌تر از عوارض اطلاع داشته و نحوه مقابله با آن‌‌‌ها را بداند.

دکمه بازگشت به بالا