اقتصادیکسب و کار برتر

استراتژی‌های ناب برای ایجاد محتوای جذاب در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام بدون تردید یکی از راه‌های تقویت حضور بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، در فضای دیجیتال است. اما بیشتر صاحبان کسب‌وکارها با چالشی مشابه روبرو هستند: یک حساب در اینستاگرام باز می‌کنند، پروفایل خود را می‌سازند، ولی نمی‌توانند در این فضا به موفقیت بالایی برسند و معمولا در مورد تولید محتوا در اینستاگرام دچار تردید هستند خیلی از بلاگر ها با خرید بازدید استوری اینستاگرام باعث میشوند پیجشان بیشتر دیده شود.

کسب‌وکارها می‌توانند از روش‌های مختلفی برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنند و با کمک این روش‌ها محتواهای صفحه‌ی خود را تازه نگه دارند و تعامل مخاطبان را افزایش دهند. در این مقاله، ما به انواعی از محتوا می‌پردازیم که می‌توانید آن‌ها را در اینستاگرام منتشر کنید. همچنین به شما نشان می‌دهیم که چگونه تقویم محتوایی برای انتشار پست‌ها بسازید تا بتوانید استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود را پیاده‌سازی کنید. در نهایت از ایده‌هایی می‌گوییم که به شما کمک می‌کند با تبلیغ کالاهای خود، از اینستاگرام درآمد کسب کنید. با آژانس تبلیغاتی همراه باشید.

۲۰ ایده درجه یک برای تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم، پتانسیل‌ بالایی در ایجاد رابطه و تقویت آن با مخاطبان هدف دارد، همچنین امکاناتی را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است تا به کمک آن‌ها این افراد را به مشتری تبدیل کنید.به همین دلیل، در اختیار داشتن ترکیبی از محتواهای جذاب در هر مرحله از سفر مشتری که برای کاربران اینستاگرام جذابیت داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. برای مثال:

  • با نوشته‌های الهام بخش می‌توانید مخاطبان را برای نظر دادن در پست‌ها و دنبال کردن حساب اینستاگرامی خود متقاعد کنید.
  • با تگ‌های محصول و استیکرها می‌توانید مشتریانی که آماده خرید هستند را به خریدار تبدیل کنید.
  • ویدئوهای پشت صحنه می‌تواند باعث تکرار خرید شوند و مشتریان وفاداری بسازید که از کسب‌وکار شما حمایت کنند.
  • بنابراین به این نکته دقت کنید که هر ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام در راستای دستیابی به چه اهدافی از اهداف کسب‌وکار شما هستند. ممکن است به دنبال تعامل بیشتر یا فروش محصولات باشید و توجه به این که هر پست در برآورده شدن چه هدفی مفید خواهد بود،  می‌توانید تصمیم درستی برای تولید محتوایتان بگیرید.

    ۱. نمایش محصولات

    تصاویر با کیفیت و ویدئوهایی از محصولات، یکی از ساده‌ترین و قابل انتظارترین روش‌هایی است که برای شروع کار در اینستاگرام استفاده می‌شوند. به اشتراک گذاشتن محتوایی که محصول برند را در بهترین حالت ممکن نشان بدهد، به افزایش فروش و رشد کسب‌وکارتان در اینستاگرام کمک می‌کند.

    • زمانی که به عکس‌برداری از محصولات برای صفحات خود می‌پردازید، نباید کاری کنید که تصاویر بیش از حد تبلیغاتی باشند. به طور ایده‌آل، شما باید به نمایش محصول خود در فضایی الهام‌بخش بپردازید و این کار را به نحوی انجام دهید که مشتری قادر به برقراری ارتباط با تصویر باشد. مشتریان باید بتوانند خود را در حال استفاده از محصولات شما تصور کنند.
    • از کپشن‌های جذاب و دقیق استفاده کنید. اگر تنها نام محصول را بنویسید و یا فقط بعضی از هشتگ‌های در حال رشد در اینستاگرام را تگ کنید، خریداران زیادی را جلب نخواهید کرد. در عوض، می‌توانید در مورد ویژگی‌های محصولات بحث کنید و مزیت‌های استفاده از آن را برای مخاطبان خود توضیح دهید. تلاش کنید بر روی چیزهایی تاکید داشته باشید که محصول را خاص می‌کند.

    برند کلاکز اند کالرز (Clocks And Colours) در پست‌های خود این نکات را به خوبی رعایت کرده است.

  • تلاش کنید پست‌هایی برای محصولات خود آماده کنید که احساس و یا حال و هوای خاصی را به مخاطبان منتقل کند.

Pure strategies to create attractive content on Instagram

۲. تبدیل مشتریان به خریداران با استفاده از تگ‌های محصول

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها هم اکنون این امکان در ایران در دسترس نیست، با این حال خوب است تا اطلاعاتی درباره‌ی آن داشته باشید. تگ‌ها و استیکر‌های اینستاگرام برای محصولات، فرمت‌های منحصربه‌فردی برای پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام هستند. این قابلیت‌ها به برندها اجازه می‌دهند تا از طریق این پلتفرم به فروش مستقیم محصولات خود بپردازند.کاربران می‌توانند بر روی تگ‌های محصول کلیک کنند و اطلاعات بیشتری، مثل نام و قیمت آن محصول را ببینند. اگر مجددا بر روی پست‌ها کلیک کنند، به صفحه‌ای منتقل خواهند شد که در آن می‌توانند خریدشان را انجام دهند.

تگ‌های محصولات، فرآیند خرید به‌وسیله‌ی موبایل را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کنند، و در نتیجه احتمال هدایت مشتریان در مسیر خرید افزایش پیدا می‌کند.اینستاگرام اخیراً قابلیت استیکر‌های محصول را در بخش استوری‌های خود نیز آورده است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد برای دیدن اطلاعات محصول بر روی استوری کلیلک کنند و سپس برای خرید آن محصول تصمیم‌ بگیرند.

۳. ریلزهای سرگرم‌کننده بسازید

به دلیل اهیمت ریلز در اینستاگرام و تاثیرگذاری بالای آن و با کمک ابزارهای ویرایشی مختلف، می‌توانید ویدئوهایی خلاقانه بسازید. بسیاری از برندها، به اندازه کافی از این نوع از ویدئوها در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده نمی‌کنند و این موضوع آن‌ها در تولید محتوا برای اینستاگرام عقب می‌اندازد. استفاده بیشتر از ریلز در صفحات اینستاگرام به برندها کمک می‌کند، خود را متمایز کنند.

این که برندها در مورد چه موضوعی ویدئو بسازند به عوامل مختلفی بستگی دارد. می‌توانید در مورد محصولاتتان ویدئویی تولید کنید، داستانی جذاب درباره‌ی کسب‌وکار و برندتان بگویید و یا به سادگی به سؤالات رایج مشتریان خود در قالب ویدئو پاسخ دهید. می‌توانید به این ویدئوها صدا، افکت و چیزهای جالب دیگری را هم اضافه کرده و آن‌ها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

۴. مشتریان را به پشت صحنه ببرید

مشتریان عاشق محتواهای پشت صحنه هستند. چنین محتوایی باعث شفافیت بیشتر کسب‌وکار شما می‌شود و مخاطب ارتباط بهتری با برند پیدا می‌کند. تولید محتوای پشت صحنه در اینستاگرام اعتماد مخاطبان را جلب می‌کند، همچنین تعادلی خوب در بین پست‌های معرفی محصولات ایجاد می‌کند.نیازی نیست که محتوای پشت صحنه به اندازه‌ی تصاویر دیگری که منتشر می‌کنید، با کیفیت و زیبا باشد. به همین دلیل، بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند که از محتوای پشت صحنه در استوری‌های خود استفاده کنند و کیفیت بصری صفحه فید (Feed) خود را حفظ کنند.

۵. برای تولید محتوا در اینستاگرام، محتوای کاربران خود را مجددا منتشر کنید

محتوایی که کاربران تولید می‌کنند (UGC) می‌تواند تأثیر زیادی روی ترغیب افراد دیگر به دیدن محتوای صفحه اینستاگرام شما داشته باشد. این گونه از محتواها مورد توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام است. استفاده از چنین محتوایی نشان می‌دهد که شما به تعامل با مخاطبان خود علاقه‌مند هستید. این موضوع می‌تواند حسن نیت شما به آن‌ها را نشان دهد و در نتیجه، میزان مشارکت دیگران را در تولید محتوا برای شما افزایش دهد.

محتوایی که کاربران تولید می‌کنند، تناسب خوبی با فضای استوری در اینستاگرام دارد و کارآمدی آن برای کسب‌وکارهای زیادی ثابت شده است. بسیاری از برندها از این محتوا برای پست‌های خود استفاده می‌کنند، با این حال زمانی که سعی دارید از محتوای کاربران خود در پست‌ها استفاده کنید، دقت بیشتری به جزئیات داشته باشید و پستی تولید کنید که با باقی محتوای صفحه اینستاگرام شما از نظر بصری و محتوایی سازگاری داشته باشد.برند آناتومی از این قابلیت در صفحه خود استفاده کرده است و پست‌های زیادی را مانند پست زیر منتشر کرده است. این پست نشان می‌دهد که محصولات این شرکت در محیط‌های مختلف چه جذابیت و کاربردی برای مشتریانش داشته است.

کاربران را تشویق کنید که برای برند شما محتوا تولی کنند. به آن‌ها نشان دهید که چه چیزهایی برای انتشار در صفحه‌ی شما برایتان جذاب است و برای به اشتراک گذاشتن این نوع از محتوا، هشتگ اختصاصی خود را بسازید. در ادامه می‌توانید به طور منظم، هشتگی که ساخته‌اید را جستجو کنید و با کسب اجازه از افرادی که با هشتگ شما در صفحات شخصی‌شان پست گذاشته‌اند، آن‌ها را در صفحه‌ی خود بازنشر کنید.

۶. برای تولید محتوا در اینستاگرام، به کارکنان خود فرصت دهید

محتوایی که متمرکز بر کارکنان شما باشد یا از طرف آن‌ها تهیه شده باشد، فرصت خوبی برای فعالیت در اینستاگرام ایجاد می‌کند. شما می‌توانید سلفی‌های کارکنان و رخدادهای داخلی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، با این کار به مخاطبان وجهه‌ی انسانی کسب‌وکارتان را نشان می‌دهید و راه‌ برای ایجاد ارتباط احساسی و جلب اعتماد آن‌ها هموارتر می‌شود.برای مثال، برند تریبوتو (Tributo) تصاویر تولید کننده‌های اصلی خود و پشت صحنه‌های مربوط به آن‌ها در اینستاگرام خود می‌گذارد. این تصاویر، فعالیت کارکنان بر روی آخرین پروژه‌های این شرکت را نشان می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا