خبرهای کلیکسب و کار برتر

اطلاعات جامعی درباره مستربچ آنتی یووی 

پلیمرها تحت شرایط آب و هوایی مختلف و خصوصاً تابش نور خورشید دچار تغییرات ظاهری یا کاربردی می‌شوند. به‌طور معمول مواد پلیمری در مواجهه‌ طولانی مدت با نور( UV فرابنفش) خورشید، متحمل تغییر رنگ و خواص مکانیکی از جمله کاهش استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه، شکنندگی، ایجاد ترک و ورقه‌­ای شدن می‌شوند. مستربچ آنتی یووی (anti-uv masterbatch) یا همان مستربچ ضد اشعه فرابنفش با محافظت از محصول در برابر نور خورشید، به افزایش طول عمر و حفظ کیفیت آن در طولانی مدت کمک می‌کند. همراه ما باشید تا در این مقاله از سی وان پلیمر با مستربچ آنتی یووی بیشتر آشنا شویم.

خرید مستربچ یووی |قیمت مستربچ

مستربچ  آنتی uv چگونه ساخته می شود؟

مستربچ  آنتی uv، برای اولین بار،با الیاف جدید ضد اشعه ماوراء بنفش بر پایه سدیم و عناصر دیگر تهیه شد. سپس یک ماده رنگدانه، نانو سریم فسفات (nano-CePO4) توسط عامل جفت کننده آلومینات اصلاح شد و سپس به عنوان عامل ضد اشعه ماوراء بنفش مبتنی بر سریم (CAUA) در تهیه مستربچ استفاده شد. این فرمول ساخت مستربچ در کارخانه‌ها است که بعدها در صنایع متفاوت به کار رفت.

کاربرد مستربچ آنتی یووی

مستربچ ضد اشعه ماوراء بنفش سی وان پلیمر، معمولاً در کاربردهای پلاستیکی مختلف، از جمله محصولات در فضای باز مانند قطعات خودرو، مصالح ساختمانی، فیلم های پلاستیکی، بسته بندی و غیره استفاده می‌شود. این به محافظت از این محصولات در برابر مسائل مربوط به UVمانند محو شدن، ترک خوردن و از دست دادن خواص مکانیکی کمک می‌کند.

مزایای مستربچ آنتی یووی

  • استفاده از مستربچ آنتی UV موجب جلوگیری از تخریب محصول در مقابل اشعه فرابنفش خورشید می‌شود.
  • مستربچ آنتی UV از تغییر رنگ و رنگ پریدگی محصول در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از مستربچ آنتی uv براقیت محصول را حفظ می‌کند.

 پارامترهای موثر بر انتخاب پایدار کننده نوری یا آنتی‌یووی

ضخامت محصول:  فیلم‌های نازک، ورق‌ها و الیاف ممکن است بیشتر در معرض آسیب ناشی از اشعه ماوراءبنفش باشند. زیرا حجم بیشتری از پلیمر در سطح قابل دسترس است. بنابراین، پایدارکننده‌هایی با وزن مولکولی بالا برای محصولات نازک مناسب‌تر هستند UVA در سطح نازک اثربخشی کمتری دارند. در حالی‌ که، برای محصولات ضخیم پایدارکننده‌های سریع با وزن مولکولی کم برای جایی که اثرات اشعله یووی زیاد است، مناسب هستند.

مهاجرت و استخراج: پایدارکننده‌های قطبی با پلی‌الفین‌های غیرقطبی سازگار نیستند. به خصوص پایدار کننده‌های با وزن مولکولی کم، پتانسیل مهاجرت به سطح را از دست می‌دهند. با این حال، برای کاربردهای شدید نوردهی در فضای باز، ممکن است استفاده از پایدارکننده‌هایی که به سمت سطح محصول مهاجرت می‌کنند، مطلوب باشد. در نزدیکی سطح است که به اثرات این مولکول‌ها بیشتر نیاز است، همچنین پایدارکننده‌های با وزن مولکولی کم ممکن است در طول زمان از بین بروند، یا توسط پرکننده‌هایی مانند کربنات کلسیم یا تالک جذب یا فیلتر شوند. بنابراین، یک HALS واکنش‌پذیرتر اما قابل استخراج‌تر مانند HALS-1 ممکن است کمتر از یک HALS کم‌واکنش‌پذیرتر اما محلول‌تر مانند HALS-2 موثر باشد.

خرید مستربچ یووی |قیمت مستربچ

خرید مستربچ آنتی یووی

با توجه به اینکه مستربچ آنتی یووی از مزایا بالایی برخوردار است و امروزه در صنایع بسیاری کاربرد دارد، تولیدکنندگانی زیادی اقدام به تولید این محصول پرکاربرد کرده اند که هر کدام از آن‌ها محصولاتی باکیفیت متفاوت عرضه می‌کنند. بنابراین بهتر است در خرید مستربچ آنتی یووی به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید تا برای خرید محصول باکیفیت دچار سردرگمی نشوید.

قبل از اینکه به سراغ تولیدکنندگان بروید، مقدار مورد نیاز از این افزودنی را برای تولید کالا مورد نظر مشخص کنید. سپس با مشاوران فروش شرکت‌های تولیدکننده وارد مذاکره شوید و ضمن دریافت اطلاعات از محصول، خدمات شرکت و قیمت کالا را بپرسید. سپس با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، تولیدکنندگان مختلف را مقایسه کنید و با توجه به معیارهای کیفیت، بودجه، شرایط فیزیکی محصول تولیدی و…، برای خرید مستربچ آنتی یووی اقدام کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه، مستربچ آنتی یووی Masterbatch Anti-UV افزودنی است که با جذب، پراکندگی یا تثبیت اشعه ماوراء بنفش، مقاومت مواد پلاستیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش را افزایش می دهد. نقش مهمی در افزایش طول عمر و حفظ کیفیت محصولات پلاستیکی در معرض نور خورشید دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سی وان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا