استان ها

البرز نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی است

استاندار |البرز

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر از استان البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس استان با وی تاکید کرد: تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز استان نیازمند تلاش مضاعف مسئولان امر است تا با توجه به تراکم بالای جمعیتی با برنامه ریزی مناسب و مشارکت خیرین این مهم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه اموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است، میانگین استان البرز را ۳.۲ متر مربع عنوان کرد و افزود: استان البرز از جمله استان های مهاجرپذیر کشور است که با داشتن ۵۰۰ هزار دانش آموز، تراکم جمعیتی بالایی دارد که همواره از برنامه ریزی مدیران جلوتر است و بنابراین باید تلاش مضاعفی برای جبران عقب ماندگی ها در این حوزه ها بویژه حوزه آموزشی صورت گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترین کمبود فضاهای آموزشی مربوط به شهرستان های فردیس و کرج است که باید در کنار برنامه ریزی های کلان مدیریتی با حمایت خیرین بتوانیم گام های موثری در جهت تامین سرانه آموزشی مورد نیاز برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تلاش دولت مردمی سیزدهم برای تامین سرانه های آموزشی در کشور بویژه استان البرز خبر داد و گفت: تامین سرانه های آموزشی استان با همت دولت مردمی و همکاری خیرین مدرسه ساز در قالب نهضت مدرسه سازی از زمان تصدی استاندار البرز تاکنون در دست اقدام و پیگیری است بطوریکه طی سال گذشته با تلاش خیرین ۱۰۰ مدرسه تحویل نظام آموزشی استان شده و ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز در دست اقدام است و تا پایان فعالیت دولت نیز به ۳۰۰ مدرسه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با تلاش استاندار البرز اراده ای در سطح استان شکل گرفته است در این راستا امیدواریم در کنار خیرین مدرسه ساز که با شور و احساس مسئولیت وارد میدان شده اند، مسئولان نیز موانع را برطرف کرده و بسترهای لازم را برای تحقق این نهضت مهیا کنند.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز طی بازدیدی از اداره کل نوسازی مدارس، نشستی را با حضور مدیران مرتبط، در این اداره کل برگزار و بصورت تخصصی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا