خبرهای کلیکسب و کار برتر

آموزش نصب ایکس باکس وان اس به تلویزیون

اگر امروز اقدام به کرده‌اید و می‌خواهید کنسول خود را راه‌اندازی کنید این مقاله برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. حتی اگر کنسول خود را ریست کرده باشید این آموزش بسیار کاربردی خواهد بود. فرقی نمی‌کند اگر Xbox One X را خریداری کرده‌اید یا Xbox One S، ما به شما اطمینان می‌دهیم که بهترین بهره‌وری از کنسول خود را داشته باشید. در گذشته انتقال صدا و تصویر به تلویزیون از یک دستگاه خارجی کاری پیچیده بود اما اکنون و با گسترش وای‌فای و HDMI، همه چیز ساده‌تر شده و می‌توان از یک کابل برای ارسال تصویر و صوت به تلویزیون استفاده کرد.

آموزش ایکس باکس وان اس |تلویزیون ایکس باکس دار

اصول اولیه

جدا از قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4k، روند راه‌اندازی و شبیه به هم است و هر دوی آن‌ها همراه با با اقلام مورد نیاز شما از جمله کنترلر، باتری و کابل های HDMI و برق عرضه می‌شوند. برخلاف PS4، کنسول بازی مایکروسافت دارای دو پورت HDMI در پشت دستگاه است، یکی برای اتصال دستگاه به تلویزیون و دیگری جهت استفاده از دستگاه به عنوان هاب ماهواره یا آنتن در صورت تمایل کاربر. در این بخش از راهنما ما فقط روی قسمت راه اندازی کنسول ایکس باکس تمرکز خواهیم داشت. کابل برق موجود در جعبه را به ورودی منبع تغذیه و کابل HDMI را به پورت HDMI روی کنسول که با نشانه “TO TV” مشخص شده متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که در یک محفظه بسته قرار ندارد یا دستگاه های دیگری در بالای آن قرار نداشته باشند که فن های آن را مسدود کنند.

باتری ها را درون کنترلر قرار دهید و دکمه “Xbox” موجود در وسط دسته را فشار دهید تا روشن شود. کنترلر باید از قبل باید با کنسول جدید شما همگام‌سازی شده باشد، اگر همگام‌سازی نشده است، به صورت همزمان دکمه ریزی که بالای دکمه ایکس باکس روی کنترلر قرار دارد و دکمه ی مشابه آن را بر روی کنسول و زیر چراغ ایکس باکس نگه دارید، هر دو چراغ سفید، قبل از کند شدن که نشان دهنده جفت شدن آن‌هاست، باید به سرعت چشمک بزنند. (همچنین به همین شکل می‌توانید کنترلر های دیگری را در آینده اضافه کنید) کنترلر بی‌سیم به شما این امکان را می‌‎دهد تا هدفون یا هدست خود را به آن متصل کنید.

راه اندازی سرویس Xbox Live

برای اینکه بتوانید بازی های آنلاین را انجام دهید به یک اشتراک ایکس باکس لایو گلد احتیاج دارید. با خرید بازی راست معمولا یک کد دمو رایگان برای استفاده آزمایشی و کوتاه مدت از این سرویس به شما ارائه می‌شود، اما مایکروسافت نیز کد این سرویس را در استور ایکس باکس به فروش می‌رساند. همچنین می‌توانید این اشتراک را از “” تهیه کنید که البته امتیازاتی مانند تخفیف در بازی های فروشگاه اینترنتی و همچنین چند بازی رایگان به انتخاب مایکروسافت در هر ماه را به همراه دارد.

اجازه دسترسی به Xbox برای کنترل تلویزیون شما اکنون که تنظیم اولیه کامل شده است، زمان آن رسیده است که کنسول را روشن کرده و چند ویژگی را تنظیم کنید. پس از افزودن تلویزیون، “B” را بزنید تا به صفحه ” Device Control” برگردید و “Device power options” را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی ایکس باکس روشن است، تلویزیون شما روشن باشد و وقتی ایکس باکس خاموش می‌شود، تلویزیون شما نیز خاموش شود. (اگر از تلویزیون خود برای ورودی‌های دیگری مثل ماهواره استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای گزینه off گزینه nothing را انتخاب کنید تا با خاموش شدن ایکس باکس تلویزیون خاموش نشود.)

فعال کردن HDR و 4k اگر یک تلویزیون جدید دارید، ایکس باکس باید هنگام تنظیم تشخیص دهد که از 4k و HDR به طور خودکار پشتیبانی می‌کند. اگر اینگونه نباشد، در اینجا نحوه اطمینان از فعال بودن آن آورده شده است. هر دو ایکس باکس One و One S از گیم پلی HDR پشتیبانی می‌کنند، در حالی که ایکس باکس وان ایکس از بازی‌هایی با رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند (ایکس باکس وان اس می‌تواند فیلم ها را با کیفیت 4K پخش کند اما قادر به اجرای بازی در این رزولوشن نیست)

دانلود بازی و نرم افزار تبریک می‌گوییم، کار ما تقریبا تمام است و شما تنظیمات اولیه را به خوبی کامل کرده‌اید. زمان آن است که بازی‌ها و نرم‌افزار‌های مورد نظرتان را دانلود کنید. شما می‌توانید به استور مایکروسافت بروید و بازی مورد نظر خود را خریداری کنید. برای رفتن به استور بازی دکمه XBOX را فشار داده و به سمت پایین بروید و روی نماد “store” زیر آیکون home کلیک کنید. در استور می‌توانید بازی های سیستمتان را شارژ کنید (خریداری کنید)، برنامه هایی مانند Hulu، Netflix و HBO را دانلود کرده و بازی هایی مانند Fortnite را جست و جو کنید.

در قسمت نظر کاربران منتظر نظرات شما هستیم. اگر سوالی در مورد راه اندازی کنسول ایکس باکس وان دارید در قسمت نظر کاربران بپرسید. ما و سایر کاربران پاسخگوی شما خواهید بود. برخی از سوالات رایج اصول اولیه راه اندازی ایکس باکس وان ایکس و تنظیمات ایکس باکس وان اس با هم تفاوت دارد ؟ جدا از قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4k، روند راه‌اندازی ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس شبیه به هم است و هر دوی آن‌ها همراه با با اقلام مورد نیاز شما از جمله کنترلر، باتری و کابل های HDMI و برق عرضه می‌شوند.

راه اندازی سرویس Xbox Live چه کاربردی دارد ؟ برای اینکه بتوانید بازی های آنلاین را انجام دهید به یک اشتراک ایکس باکس لایو گلد احتیاج دارید. با خرید کنسول جدید کنسول‌های بازی یکی از بهترین ابزارها برای سرگرمی هستند و می‌توانند اوقات خوشی را برای‌تان به وجود آورند. ایکس باکس هم یکی از شناخته‌ترین برندهای دنیای گیم است که کنسول‌هایش محبوبیت زیادی دارند. ما در این مقاله به سراغ آموزش راه اندازی ایکس باکس رفته‌ایم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید. ما در ادامه نحوه راه اندازی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس را به شما آموزش خواهیم داد. این دو کنسول شاید از نظر قدرت با هم تفاوت‌هایی داشته باشند، اما سیستم‌عامل‌شان یکسان است، بازی‌های مشابهی برای‌شان عرضه می‌شود و نحوه راه اندازی یکسانی دارند.

سخت‌افزار

نحوه راه اندازی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس اصلا سخت نیست و خوشبختانه مایکروسافت کاری کرده که کاربران بدون دردسر بتوانند شروع به استفاده از دستگاه‌شان کنند. پیش از هر چیز باید یک مکان مناسب برای قرار دادن کنسول پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که محیط خیلی بسته نباشد تا دمای کنسول بالا نرفته و در بلندمدت آسیبی به آن وارد نشود. در واقع هیچ چیزی که ممکن باشد در مقابل محل مربوط به تهویه سبزرنگ بالای ایکس باکس سری ایکس و محل تهویه سیاه‌رنگ ایکس باکس سری اس سدی ایجاد کند، نباید وجود داشته باشد. پیشنهاد خود مایکروسافت این است که محل تهویه حداقل 10 تا 15 سانتی‌متر فضای آزاد در مقابل‌اش داشته باشد. همچنین بهتر است دستگاه را در جایی که سطحی صاف و بدون ناهمواری قرار دهید. نکته قابل توجه این است که این کنسول‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قرار بگیرند.

  1. کابل HDMI را به قسمت پشتی ایکس باکس سری ایکس یا اس وصل کنید.
  2. سپس دست به اتصال سمت دیگر کابل HDMI به مانیتور یا تلویزیون بزنید. (یادتان باشد که در تلویزیون‌های 4K، این که کابل را به کدام پورت متصل می‌کنید اهمیت دارد. در واقع برخی از تلویزیون‌ها تجربه بهتری را روی یک پورت خاص به شما ارائه می‌دهند و این موضوع مخصوصا در زمان استفاده از HDMI 2.1 کامل حائز اهمیت است و به تجربه نرخ فریم و رزولوشن بهتر ختم می‌شود. پس برای آگاهی از این موضوع باید به سراغ دفترچه راهنما یا صفحه اینترنتی مربوط به تلویزیون‌تان بروید.
  3. کابل برق را به پشت کنسول متصل کنید.)
  4. حال آن سمت دیگر را به پریز بزنید. بهتر است کابل را مستقیما به پریز وصل کنید و به سراغ استفاده از برق‌گیر‌ها (Surge Protector) نروید. چرا که تجربه نشان داده آن‌ها باعث محدودیت جریان برق شده و روی عملکرد کنسول تاثیر می‌گذارند.
  5. در انتها دکمه پاور کنسول را فشار دهید.

با این کار دستگاه صدایی خواهید شنید و دستگاه روشن می‌شود. اگر صدایی نشنیدید، بهتر است از اتصال درست کابل برق اطمینان حاصل کنید یا آن را به یک پریز دیگر بزنید. اگر تصویری روی نمایشگر دیده نشد، چک کنید که آیا کابل به شکلی صحیح به تلویزیون یا مانیتور وصل شده یا نه. همچنین مطمئن شوید که پورت درستی را برای کابل HDMI انتخاب کرده‌اید. انواع مدل های کنسول بازی را می توانید از تکنولایف بخرید

آموزش راه اندازی ایکس باکس سری ایکس و اس اولین باری که کنسول را روشن می‌کنید، باید دست به پیکربندی بخش‌های ضروری دستگاه بزنید و از نظر نرم‌افزاری آن را تنظیم کنید. مواردی نظیر زبان سیستم، بخش آنلاین و ترجیحات دیگر از جمله مواردی هستند که کاربر باید دست به تنظیم‌شان بزند. همچنین جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل نیز برای نصب در دسترس قرار می‌گیرد.

این فرآیند معمولا کاملا سرراست است و چالشی برای کاربران به وجود نمی‌آید؛ به خصوص اگر کنسول قبلی‌تان ایکس باکس وان بوده، این بخش را به راحتی پشت سر خواهید گذاشت. همچنین مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد برای تسریع این اقدامات از برنامه مخصوص کنسول استفاده کنند. این اپلیکیشن برای کاربران اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و به شما اجازه می‌دهد در حین این که سیستم در حال پردازش است، دست به پیکربندی و انتخاب ترجیحات‌تان بزنید.

نحوه راه اندازی ایکس باکس سری ایکس و اس با استفاده از برنامه Xbox برنامه ایکس باکس که مایکروسافت در اختیار شما قرار می‌دهد، کمک می‌کند که بتوانید به راحتی شخصی‌سازی‌های مورد نظرتان را اعمال کنید. رابط کاربری بسیار خوب این اپ موجب می‌شود که کاربران تجربه خوبی از آن داشته باشند و بتوانند بدون دردسر کارشان را پیش ببرند. در ادامه نحوه کار با برنامه Xbox را به شما آموزش خواهیم داد.

این بود آموزش راه اندازی ایکس باکس. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره کنسول نسل نهمی مایکروسافت چیست؟ آیا این دستگاه توانسته تا به این جای کار انتظارات‌تان را برآورده کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها معمولا یک کد دمو رایگان برای استفاده آزمایشی و کوتاه مدت از این سرویس به شما ارائه می‌شود، اما مایکروسافت نیز کد این سرویس را در استور ایکس باکس به فروش می‌رساند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا