سلامت و دانشکسب و کار برتر

مراقبت های لازم بعد از تزریق ژل گونه

یک روند جوانسازی پوست و حجم دهی به نقاط مختلف صورت می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. بعد از تزریق، فرد چندان نیازی به دوره نقاهت ندارد اما لازم است یک سری نکات را که تحت عنوان از سوی متخصص پوست دریافت می کند ، رعایت نماید. ، بهترین متخصص پوست در شمال تهران در منطقه اقدسیه اظهار دارد نکات مراقبتی هم در حفظ نتیجه حاصل شده و هم در به حداقل رساندن عوارض احتمالی تاثیر بسزایی دارند. برجسته سازی گونه با روش های متفاوتی قابل انجام است که از همه رایجتر تزریق ژل های قابل جذب و جذب نشدنی، تزریق چربی و استفاده از پروتز می باشد.

تهران |قدس

بلافاصله بعد از تزریق چه چیزی در انتظارتان است؟

با اتمام پروسه ، در محل تزریق کمی قرمزی ، ورم ، سوزش و خارش احساس خواهید کرد. البته بروز این موارد طبیعی است. درد ناشی از تزریق موقتی بوده و طی یک الی دو روز به طور کامل رفع می شود. اما در صورت تداوم درد حتماً با بهترین متخصص پوست در اقدسیه تهران تماس بگیرید. به عنوان یک متقاضی تزریق ژل باید بدانید که بعد از تزریق چه مراقبت هایی را لازم است انجام دهید.

تورم اولیه ممکن است کمی بیش از دو روز باقی بماند. برخی افراد به مدت یک هفته با ورم حاصل شده دست و پنجه نرم می کنند و در این مدت امکان دارد محل تزریق کمی نامتقارن به نظر رسد. ورم نهایتاً بعد از 4 هفته بهبود می یابد. تا زمانی که التهاب و ورم بهبود نیافته است در معرض گرما یا سرمای شدید قرار نگیرید.

نحوه استفاده از کمپرس یخ بعد از

در 3 ساعت اول بعد از تزریق می توانید به مدت 10 دقیقه در هر ساعت ، کمپرس یخ را بر روی محل مورد نظر قرار دهید. هنگام قرار دادن کمپرس هیچ فشاری به ناحیه تزریق وارد نکنید.

شستشوی صورت

از دیگر مراقبت های بعد از تزریق ژل ، نحوه شستشوی صورت می باشد. به مدت 4 الی 6 ساعت بعد از پایان پروسه، به هیچ عنوان محل تزریق را لمس نکرده و مالش ندهید. بعد از این مدت می توانید با آب و یک شوینده ملایم ، به آرامی صورت خود را شستشو دهید. هنگام شستشو از فشار زیاد و مالش شدید خودداری کنید.

مصرف دارو

به طور معمول درد ناشی از متعادل و قابل کنترل می باشد. بسته به حساسیت ناحیه تزریق ممکن است شدت آن تغییر پیدا کند. برای مثال درد پس از تزریق ژل به لب و چانه کمی شدیدتر نمود پیدا می کند. در این حالت می توانید جهت تسکین درد ، از داروهای مسکن تجویز شده ، طبق دستور پزشک استفاده کنید.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل

پس از اتمام فرایند تزریق ، به شما گفته می شود که بهتر است به مدت 3 الی 4 ساعت در حالت صاف قرار بگیرید و بر ناحیه هدف فشار وارد نکنید. بدین حالت از حرکت ژل و به قسمت ها دیگر جلوگیری می شود. برای استراحت و خوابیدن باید پوزیشنی را انتخاب کنید که صورت شما را تحت فشار قرار ندهد. بدین ترتیب می توانیم بگوییم ، بهترین حالت خوابیدن ، بر روی کمر است. در راستای طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل ، نکات زیر را به خاطر بسپارید :

  • در اولین شب بعد از تزریق ، برای آن که به کاهش ورم و کبودی ایجاد شده کمک کنید و مطمئن شوید ژل از محل تزریق تکان نمی خورد ، با استفاده از چند بالش ، سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • بهتر است تا چند روز اول جانب احتیاط را رعایت کرده و برای اجتناب از تغییر شکل ناحیه تزریق ، بر روی شکم نخوابید.

عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل چه پیامد هایی دارد؟

سوزش محل تزریق : رعایت نکردن اقدامات توصیه شده ، بعد از تزریق ژل ممکن است محل تزریق دچار سوزش شود و زمان زیادی را تا بهبودی کامل صرف کند.

کبودی: مصرف دارو های موثر در انعقاد خون و عدم کنار گذاشتن دخانیات می تواند کبودی محل تزریق شده را بسیار افزایش دهد.  البته مصرف نوشیدنی های حاوی الکل نیز در ایجاد کبودی نقش خواهد داشت.

قرمز شدن محل تزریق : قرمز شدن پوست بعد از تزریق ژل یک امر شایع و طبیعی می باشد ، اما اگر اقداماتی را جهت بهبودی ان انجام ندهید تشدید پیدا کرده و دیر تر بهبود پیدا می کند.

التهاب و تورم : یکی دیگر از عوارض جانبی که ممکن است با آن مواجه شوید التهاب و تورم می باشد. اگر اقدامات لازم جهت کاهش تورم را به درستی انجام ندهید این التهاب در مدت زمانی طولانی باقی می ماند.

عدم تقارن : انجام فعالیت های نادرست در اقدامات بعد از تزریق ژل می تواند سبب جا به جایی ژل و فرم نامناسب آن شود.

نحوه غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

همان طور که می دانید تزریق ژل پروسه غیرتهاجمی است و ایمن و کم خطر می باشد. از این بابت مراقبت های بعد از آن آسان هستند. در ارتباط با تزریق کردن ژل و فیلر به لب یک موردی را باید مورد توجه قرار دهید آن هم نحوه غذا خوردن و نوشیدن مایعات در چند روز اولیه است.  استفاده از میوه های تازه و آبمیوه های طبیعی به بدنتان کمک می کنند تا ورم و کبودی حاصل شده را هر چه سریع تر بهبود دهد و نتیجه نهایی مشخص گردد. در طرف دیگر بهتر است در روزهای ابتدایی ، غذاهای تند و شور مصرف نکنید. تندی ممکن است باعث التهاب و نمک زیاد موجب ورم بیشتر لب ها شوند. برای نوشیدن مایعات نیز نباید از نی استفاده کنید ؛ زیرا امکان دارد سبب تغییر شکل لب در قسمت مرکزی شود.

پس از تزریق ژل از چه اعمالی باید دوری کنید ؟

دکتر صفائی ، بهترین متخصص پوست شمال تهران ، به عنوان مراقبت های بعد از تزریق ژل ، شما را از انجام یک سری کارها منع می کنید :

  • به مدت چند شب نباید بر روی صورت خود بخوابید. در غیر این صورت به ژل تزریق شده فشار وارد می شود و امکان دارد نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.
  • به مدت 24 ساعت بعد از پروسه ، هیچگونه فعالیت سنگین و تمرینات ورزشی پر تحرکی را انجام ندهید.
  • حداقل به مدت یک روز مشروبات الکلی مصرف نکرده و سیگار و دخانیات را استعمال نکنید.
  • تا 2 هفته پس از انجام فرایند تزریق ژل ، به هیچ عنوان تحت سایر پروسه های لایه برداری پوست همچون میکرودرم آبریژن قرار نگیرید.
  • همچنین برای 24 ساعت از محصولات پوستی که شامل ترکیبات فعال هستند و لوازم آرایشی با پایه روغن استفاده نکنید.

آیا بعد از تزریق ژل می توان از دیگر روش های جوانسازی بکار گرفت؟

پوست زیبا جویان بعد از تزریق ژل حساس می شود ، به همین منظور در مراقبت های بعد از تزریق ژل توصیه شده است تا بهبودی کامل و از بین رفتن تمامی عوارض جانبی افراد از انجام پروسه های زیبایی دیگر خودداری نمایند.

آیا بعد از شنا مانعی ندارد؟

رفتن به استخر و انجام فعالیت هایی همچون شنا میتواند سبب عدم بهبودی محل تزریق شود و عوارض بسیار زیادی را به همراه داشته باشد ، در نتیجه بعد از بهبودی عوارض جانبی می توانید در این محیط ها قرار بگیرید بدون ان که نگران عارضه ای باشید.

اگر مراقبت های بعد از تزریق ژل به درستی انجام نشویکی از روش های زیبایی و جذاب شدن صورت و جوانسازی ، تزریق ژل است. این روش درمان کاربردهای فراوانی از قبیل رفع ، زیبا و حجیم کردن لب ، پر کردن چین و چاله های عمیق در پوست و رفع خطوط عمیق در ناحیه اخم دارد. همچنین این روش برای گونه گذاری افرادی که لاغری صورت نیز دارند مفید است.

با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی می‌توانید از بهره‌مند شوید و شاهد نتایج بسیار خوبی در این زمینه باشید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.

گونه گذاری با تزریق ژل

یکی دیگر از روش های تزریق ژل است. تزریق ژل جهت پرکردن گونه ها روشی است که با عوارض زیادی همراه است ، زیرا ؛ بدن نسبت به ورود هر بافت خارجی واکنش نشان می دهد، تزریق ژل می تواند سبب عفونت، افتادگی صورت و بروز واکنش شود.
بهترین نوع ژل دارای پایه است ولی ژل با پایه اسید هیالورونیک هزینه بالایی دارد و مدت ماندگاری آن 8 ماه تا 2 سال است. افرادی که به تزریق ژل تمایل دارند باید اطمینان داشته باشند که این ژل ها دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشند.

 

دکمه بازگشت به بالا