خبرهای کلیکسب و کار برتر

پرینتر سه بعدی ایرانی یا خارجی بخریم؟

گسترش پرینتر سه بعدی

قبل از این که بخواهیم هرکدام از پرینتر ها را باهم مقایسه کنیم، بهتر است بدانیم که بعد از مدتی از انحصار خارج شد و در دسترس همگان قرار گرفت و سایر شرکت ها و برند ها شروع به تولید این تکنولوژی نوظهور کردند، ایران هم از این قاعده مستثنی نبود و بعد از مدتی شرکت های ایرانی هم شروع به تولید محصولات پرینتر سه بعدی کردند؛ که می توان نتیجه گرفت که کشور ایران حداقل در این زمینه از کشور های خارجی عقب تر نیست.

در ضمن می توان گفت یکی از بزرگترین کاربرد های پرینتر سه بعدی که ساخت خانه است را دکتر بهرخ خوشنویس ساخت که با این حال می توان ایران را نیز جزو یکی از مخترعان پرینتر سه بعدی نیز به حساب آورد.

بعضی از شرکت ها برند های معروفی به حساب می آیند و دستگاه های خوبی ساخته و روانه بازار  کرده اند و بعضی شرکت ها نیز بالعکس نتوانسته اند کیفیت خوبی را ارائه دهند.

بنابراین در بررسی این که پرینتر سه بعدی ایرانی بهتر است یا خارجی، حالا جدا از برند هایی که آن ها را تولید کرده اند، باید کیفیت ساخت آن ها چگونه است و از استاندارد هایی که باید برخوردار هستند یا خیر، همان گونه که می دانید پرینتر سه بعدی از فناوری های متفاوتی ساخته شده است، و هرکدام از آن ها متناسب با دقت ساخت و همچنین متریالی پشتیبانی از یک فناوری خاص بهره می گیرد. و در کل می توان گفت که پرینتر های سه بعدی تنوع بسیار بالایی دارند.

دانش برای ساخت پرینتر سه بعدی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی تلفیقی از علم مکانیک والکترونیک است. بنابراین برای این که بتوانید دستگاه های پرینتر سه بعدی را تولید کنید باید در هر دو شاخه مکانیک والکترونیک تخصص کافی را دارا باشید.

پرینتر سه بعدی ایرانی بخریم یا خارجی؟

با اطلاعاتی که بیان شد می توان این طور برداشت کرد که در ایران با استفاده از فناوری های FDM و DLP پرینتر های با کیفیتی تولید می شود که می توانند با پرینتر های خارجی رقابت کنند، اما در سایر فناوری ها مانند SLS، SLM، BINDER JET  و…  بهتر است از پرینتر خارجی استفاده کنید.

اما نسبت به فناوری های دیگر پرینتر سه بعدی FDM به دلیل قیمت مناسب تر و تقاضای بیشتر مشتریان، شرکت های معتبری در ایران وجود دارند که در این زمینه از پرینتر ها فعالیت دارند، ومی توان آن ها را با پرینتر های خارجی مقایسه کرد، اما برای این تصمیم بگیرید پرینتر خارجی بگیرید یا ایرانی چند موارد را باهم بررسی می کنیم.

۱- تولید بالا

معمولا پرینترهای سه بعدی خارجی به خاطر این که مشتریان بیشتری نسبت به ایران دارند. خط تولید بسیار بالایی دارند. وقتی که تعداد فروش بیشتر می شود تعداد کاربران در فضای مجازی که در مورد این پرینتر ها تبادل نظر می کنند افزایش می یابد و سوالات و راه حل ها باعث پیشرفت در کار خواهد شد، و سازنده آن می تواند مشکلات پرینتر سه بعدی خود را رفع کرده و با بیشترین کیفیت به بازار عرضه کند.

۲- تعداد برند برای خرید

وقتی که سخن از خرید پرینتر سه بعدی ایرانی و خارجی به وجود می آید، یعنی مقایسه بین چند شرکت ایرانی و تعداد زیادی تولید کننده در سراسر جهان است. بنابراین پرینتر های سه بعدی خارجی تنوع بیشتری نسبت به پرینتر های سه بعدی ایرانی دارند.

۳- دانش فنی

بیشتر پرینتر های خارجی توسط شرکت های بزرگ بازرگانی به فروش می رسند، که بنابراین ممکن است خریدار بعد از خرید دستگاه با مشکل یادگیری و چگونگی رفع مشکلات و ایرادات پرینت روبرو شود. پس به دلیل این که شرکت های بازرگانی به اندازه تولید کنندگان تخصص لازم را ندارند، بهتر است از تولید کنندگان ایرانی پرینتر سه بعدی خود را تهیه کنید. به ویژه افرادی که سابقه کار در این زمینه را نداشته اند.

۴- خدمات پس از فروش

پرینتر سه بعدی نیز ممکن است مانند هر دستگاهی بعد از مدتی به تعمیر و سرویس نیاز داشته باشد، پرینتر های سه بعدی خارجی ممکن است در زمینه خدمات پس از فروش با مشکل مواجه شوند. اما اگر درصورتی که پرینتر سه بعدی خود را از تولید کنندگان ایرانی تهیه کرده باشید، ارائه خدمات پس از فروش به شما توسط این تولید کنندگان بسیار آسان و در دسترس خواهد بود.

۵- تامین قطعات یدکی

هرچند که بیشتر قطعات پرینتر سه بعدی مشترک می باشد ولی بعضی قطعات اصلی ممکن است در بعضی از پرینتر ها فرق داشته باشد. و کشور ایران به خاطر تحریم هایی وجود دارد در واردات یک محصول به مشکل برخورد کند و تامین کالا زمان بر شود. که همین مسائل باعث به وجود آمدن مشکل در خدمات پس از فروش می شود. به عنوان نمونه اکسترودر پرینتر های سه بعدی شرکت های اروپایی یا آمریکایی مخصوص است و باید فقط از خود آن شرکت ها تهیه شود.

۶- انعطاف پذیری شرکت های ایرانی

تولید کنندگان پرینتر سه بعدی در ایران بیشتر مختص بازار ایران تولیدمی کنند.بنابراین می توانند در تولید محصولات تغییراتی را که نیاز بازار است اعمال کنند. و در بسیاری موارد دیده شده که تولید کنندگان پرینتر سه بعدی خاصی را مخصوص یک شرکت تولید کرده اند.

به عنوان مثال ممکن است یک شرکت نیاز به یک پرینتر سه بعدی بسیار بزرگ داشته باشد و همین طور هزینه تولید آن خیلی بالا نباشد. مطمئنا این یک پرینتر خاص خواهد بود. که نیاز به یک طراحی جدید دارد و پیدا کردن چنین پرینتری در بین پرینتر های سه بعدی خارجی سخت خواهد بود و حتی در شرکت های ایرانی نیز ممکن چنین پرینتری در محصولات تولید شده وجود نداشته باشد. اما در صورتی که از یک شرکت تولید کننده ایرانی در خواست کند می تواند این پرینتر را بسازد و در خدمات پس از فروش نیز مشکلی نخواهد بود.

۷– قیمت پرینتر سه بعدی

یکی از مهم ترین عوامل در خرید محصول قیمت آن است.قیمت بیشتر پرینتر های سه بعدی خارجی چند برابر پرینتر های سه بعدی ایرانی است، که شاید واقعا از نظر کیفیت واقعا تفاوت زیادی نداشته باشند. که دلیل آن هزینه های حمل و نقل، قیمت دلار و… می باشد.

اما شاید دلیل اختلاف قیمت بین پرینتر های سه بعدی ایرانی و خارجی این است که شما پرینتر های سه بعدی ایرانی مستقیم از طریق تولید کننده تهیه می شود. در حالی پرینتر های سه بعدی خارجی بیشتر از قیمت خود دستگاه هزینه های جانبی مانند گمرک، نمایندگی شرکت بازرگانی اضافه می شود.

مواردی که به آن ها اشاره شد، مقایسه ای است که در لحظه خرید اتفاق می افتد، اما از مهم ترین عواملی که باید مد نظر داشت این است که خریداران نسبت به کیفیت محصولات ایرانی اطمینان کافی را ندارند.

اگر یک شرکت معتبر ایرانی که دانش بالایی در این زمینه دارد و متعهد به کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش باشد، پرینتر سه بعدی را تهیه کنید که قطعا پرینتر سه بعدی شما در سطح  پرینتر های خارجی خواهد بود. چرا که همانطور که گفته شد شرکت های ایرانی نیز تقریبا همزمان با شرکت های خارجی شروع به تولید کرده اند و از دانش بالایی در این زمینه برخوردار هستند.

جهت خرید پرینتر سه بعدی صنعتی مذکور می توانید سفارش خود را از طریق سایت ثبت نمایید و یا در صورت نیاز به مشاوره پیش از خرید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. قیمت پرینتر سه بعدی که  در مجموعه آذرین 3Dبه فروش می رسد مناسب ترین قیمت های بازار است که شامل خدمات پس از فروش و ضمانت نیز می باشند.

دکمه بازگشت به بالا