خارجیکسب و کار برتر

معرفی غذاهای محبوب قبرس شمالی

یکی از ویژگی‌های بارز سفر به قبرس، تجربه تست غذاهای این جزیره است. غذاهای قبرس شمالی به‌دلیل ترک نشین بودن آن، از محبوبیت بیشتر برای ایرانی‌ها برخوردار است. به‌طور کلی این منطقه در قسمت جنوبی اروپا قرار می‌گیرد و تاثیر زیادی از فرهنگ و رسوم یونانی گرفته است. غذاهای این جزیره هم بی‌بهره از این فرهنگ نبوده و از مواد اولیه مرغوب و اصالت یونان استفاده می‌کند. این فرهنگ شامل استفاده از تکنیک‌های کلاسیک و ساده آشپزی یونانی می‌شود که در ادامه به تنوع و ویژگی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مواد اولیه در آشپزی غذاهای قبرس شمالی

مواد تشکیل‌دهنده غذای قبرس شمالی با توجه به ترک نشین بودن آن بسیار نزدیک به آشپزی ترکی است، به‌طوری که انواع غذاهای ترکی هم در لیست غذای این جزیره به‌چشم می‌خورد. استفاده از روغن زیتون یا خود زیتون یکی از پایه‌های اصلی آشپزی در غذای یونانی و ترکی است. از این روغن در غذاها به‌عنوان چاشنی استفاده می‌شود. تهیه انواع سالادها بدون روغن زیتون ممکن نیست.

از مواد اولیه دیگری که در غذاهای قبرس شمالی دیده می‌شود، پنیر است. پنیر عضو ثابت در تهیه انواع سالادهای یونانی و پیش‌غذاهایی پرطرفدار محسوب می‌شود. در واقع استفاده از پنیر در غذاهای قبرسی یکی از ویژگی‌های یونانی این جزیره است.

استفاده از انواع گوشت‌های بره و گوساله در تهیه کباب‌های متنوع و غذاهای سنتی قبرس شمالی بسیار متداول است. برای ما ایرانی‌ها قسمت مورد علاقه در غذاهای قبرس شمالی همین کباب‌های خوش‌طعم و لطیف آن محسوب می‌شود. در تهیه انواع کباب‌ها از چاشنی‌های مورد علاقه ایرانی‌ها مثل آب‌لیمو و پیاز هم به مقدار چشم‌گیری استفاده می‌شود.

در انواع غذای قبرس شمالی معمولا غذاهای دریایی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر عاشق غذاهای دریایی با طعم و مزه متفاوت و بی‌نظیر هستید، می‌توانید به قسمت یونانی این جزیره سفر کنید.

غذاهای مطرح قبرس شمالی

غذاهای قبرس به‌دلیل تنوع در فرهنگ بسیار متنوع است. تاثیر فرهنگ ترکی و یونانی باعث شده تا تنوع بی‌نظیری از طعم و رنگ را در این جزیره شگفت‌انگیز ببینیم. بیشتر این غذاها به‌دلیل این‌که قبرس دارای آب‌وهوای شرجی و گرم است، در حجم کم اما با تنوع بالایی سرو می‌شوند. این غذاها شامل تنوع زیر هستند:

  • سوولاکی
  • هالومی
  • پستیتسیو
  • کوپپیا
  • استیفادو
  • کلفتیکو

کباب سوولاکی چطور سرو می ‌‌شود؟

این غذا به‌دلیل این‌که ریشه یونانی دارد، پایه اصلی آن گوشت بره است. بیشتر در قبرس جنوبی سرو می‌شود، اما ترک‌های کباب دوست، در قبرس شمالی هم آن را تهیه و سرو می‌کنند. این غذا یکی از غذاهای محبوب قبرس شمالی به‌حساب می‌آید. تهیه این غذا با تکه‌های کوچک گوشت بره شروع و با مخلوطی از سبزیجات به همراه چاشنی‌هایی مثل لیموی تازه و زیتون توسط سرآشپزها سرو می‌شود. ترکیب این کباب کنار سیب‌زمینی بسیار عالی و دل‌چسب خواهد شد.

معرفی پیش غذای هالومی در غذاهای قبرس شمالی

هالومی یکی از پیش‌غذاهای معروف و پرطرفدار در دنیا شناخته شده است. این غذا در اصل یک پنیر سرخ‌شده یا گریل‌شده بز است که در کنار میوه‌هایی مثل هندوانه به‌عنوان سالاد سرو می‌شود. معمولا از این پنیر سفید در قبرس برای تهیه انواع پیش‌غذاها و سالادها استفاده می‌کنند. ریشه اصلی هالومی یونانی است.

مواد تشکیل دهنده پاستیتسیو

یکی از عالی‌ترین غذاهای قبرس شمالی پاستیتسیو است. این غذا شباهت بسیار زیادی به لازانیا دارد و همین امر موجب شده تا بسیار پرطرفدار باشد. اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، برای سفارش غذا می‌توانید پاستیتسیو را امتحان کنید، چراکه به ‌نسبت ذائقه ایرانی‌ها انتخاب کم‌ریسک‌تری است.

پایه اصلی تهیه این غذا، پاستا، پنیر و گوشت است، اما به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود. اغلب از این غذا برای مهمانی‌ها و برگزاری مراسم‌های خاص استفاده می‌کنند. چاشنی‌های به‌کار رفته در این غذا دارچین، جعفری، روغن زیتون و نعنا است.

کوپپیا یا دلمه؟

نکته جالب در مورد این غذا شباهت بسیار زیاد آن با دلمه ترکی و ایرانی است. البته اگر در تهیه آن، از تنوع در اضافه‌کردن چاشنی‌ها استفاده کنید، از طعم متفاوتی برخوردار خواهد بود، بااین‌حال بهتر است بدانید که پایه اصلی مواد تشکیل‌دهنده این غذا، بسیار نزدیک به دلمه ایرانی است.

این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای قبرس شمالی محسوب می‌شود و ریشه یونانی دارد. استفاده از روغن زیتون و لیمو این غذا را به طعم غذاهای یونانی نزدیک‌تر می‌کند. گوشت، برنج، گوجه فرنگی و انواع سبزی مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند که در برگ درخت انگور پیچیده می‌شوند.

مشخصات اصلی استیفادو

این غذا به ‌نسبت غذاهای دیگر قبرسی از طعم‌های متنوع‌تر و شدیدتری برخوردار است. یکی از غذاهای بسیار اصیل و قدیمی از زمان حکومت عثمانی به‌حساب می‌آید و از گوشت با پیاز فراوان، چاشنی و سبزی‌های معطری مثل پونه همراه با سیر درست می‌شود.

استیفادو طرفداران زیادی در قبرس شمالی و سراسر دنیا دارد و نکته جالب توجه در مورد آن، مربوط به شباهت زیادش به خورشت‌های ایرانی می‌شود. باید افزود که از طعم‌های تند این غذا، کاملا می‌توان دریافت که این غذا ریشه ترکی دارد.

معرفی کلفتیکو در غذاهای قبرس شمالی

کلفتیکو یک غذای اصیل یونانی است که می‌تواند همراه با سیب‌زمینی یا اسکاردالیا که نوعی پوره لوبیا سفید همراه با سیر و لیمو است، سرو شود. این غذا با طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، تقریبا در تمامی رستوران‌های قبرس شمالی سرو می‌شود. پایه اصلی این غذا با گوشت تازه بره تهیه می‌شود. در تهیه کلفتیکو، کیفیت گوشت بسیار مهم است، به‌طوری که حتما باید نرم و لطیف باشد.

این غذا همراه با سالادی که از ترکیب رازیانه، جعفری و لیمو همراه است، مزه‌های زیاد و دل‌چسبی دارد که امتحان‌کردن آن را به همه مسافران پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی انواع پیش غذا

ازآن‌جایی که یونانی‌ها عاشق مزه‌های تند و قوی هستند و همواره در آب‌وهوایی گرم و مرطوب و ساحلی زندگی می‌کنند، استفاده از پیش‌غذا و غذاهای کم‌حجم، در بین آن‌ها بسیار مرسوم است. 2 نوع مزه اصلی وجود دارد.

اولی مزه اوزو است که کلاسیک و اصلی بوده و از ماهی کولی و اوختاپوس یا هر موادی که مزه قالبی داشته باشد، تشکیل می‌شود. مزه‌های دوم از طعم ملایم‌تری برخوردارند مثل اسپاناکوپیتا، تیروپیتا و بادمجان کبابی. معمولا این مزه‌ها را قبل از وعده اصلی ناهار می‌خورند و معتقدند که با این پیش‌غذاها بهتر می‌شود بوی دریا را حس کرد.

انواع سالادها در غذاهای قبرس شمالی

انواع سالادهای یونانی یا مدیترانه‌ای به‌دلیل این‌که درکنار غذاها سرو می‌شوند، از قوانینی هم برای تهیه برخوردارند. مهم‌ترین بایدها و نبایدها در تهیه سالادهای یونانی استفاده نکردن از کاهو در سالاد است. یونانی‌ها عاشق استفاده از خیار و زیتون در سالادهای خود هستند و استفاده از چاشنی‌هایی مثل سرکه و روغن زیتون در سالادها بسیار مرسوم است.

یونانی‌ها اغلب از استفاده‌ گوجه فرنگی‌های تازه در سالاد بسیار خوشحال می‌شوند. اغلب سرآشپزهای یونانی در سالادهای خود از تکه‌های نان تست و ترد استفاده می‌کنند که این‌ کارشان بسیار شبیه به آشپزهای ایتالیایی است. در واقع یونانی‌ها معتقدند اضافه‌کردن نان به سالاد باعث جذب تمامی طعم‌ها به نان می‌شود و خوردن آن بسیار لذت‌بخش است. استفاده از انواع پنیرهای سفید و پیاز هم در سالادها مرسوم و پرکاربرد است.

اورنست یک مشاور عالی در معرفی جزیره قبرس شمالی برای تمامی امور ایرانی‌ها محسوب می‌شود که با مراجعه به وب‌سایت آن می‌توانید از اطلاعات جامعی برای شناخت بیشتر این جزیره برخوردار شوید.

جمع‌بندی

غذاهای قبرس شمالی با ترکیب 2 فرهنگ ترکی و یونانی به یکی از بهترین و معروف‌ترین غذاهای دنیا تبدیل شده است. اگر به قبرس شمالی سفر کرده باشید، متوجه می‌شوید تمامی این غذاها با ذائقه ایرانی‌ها بسیار همراه است و گردشگری، زندگی و تحصیل در این جزیره را برای ایرانی‌ها بسیار آسان و دل‌چسب می‌کند.

پایه غذاهای این جزیره بیشتر گوشت است که با انواع چاشنی‌ها مزه‌دار می‌شوند و همراه بسیاری از سالادهای خنک با طرز پخت‌های متنوع سرو می‌شوند. اورنست یک مشاور تخصصی در زمینه فروش و مهاجرت به قبرس شمالی است که شما را تا مقصد، به بهترین شکل همراهی می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا