خبرهای کلیکسب و کار برتر

آموزش و یادگیری درس های تیزهوشان با مهندس تسلیمی فر

نحوه آماده شدن برای آزمون تیزهوشان موضوعی است که می تواند هر کسی را در هر زمان به چالش بکشد. دانستن اینکه چگونه فرزندتان را به بهترین نحو پرورش دهید و به او کمک کنید تا به پتانسیل کامل خود برسد، می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که نوبت به تعیین مهارت های استدلالی او می رسد. انجام تست‌ های تمرینی و مشاهده نمونه سوالات می‌ تواند به والدین کمک کند تا راه‌ هایی را که از طریق آن‌ ها می‌ توانند تست کنند آیا فرزندشان با استعداد است و چگونه از او به بهترین شکل حمایت کنند، کمک کند.

ارتفاعات |استراتژی

بهترین روش درس خواندن برای آزمون تیزهوشان

تست های تمرینی تیزهوشان و نمونه سوالات بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند آماده سازی برای آزمون تیزهوشان هستند. دانش‌ آموزان تیزهوش برای ارزیابی توانایی‌ های شناختی، مهارت‌ های حل مسئله و خلاقیت خود نیاز به تست‌ های ویژه دارند.

آماده سازی برای آزمون تیزهوشان می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. به همین دلیل چند نکته مفید را جمع آوری کرده ایم تا به شما در درک محتوای آزمون ها، استراتژی آماده سازی و کمک به موفقیت فرزندتان در روز آزمون کمک کند.

ارتفاعات |استراتژی

1. هنگام آماده شدن برای آزمون تیزهوشان، از تکنیک های مختلف استفاده کنید

درک این مفهوم مهم است که آزمون ها در تلاش هستند تا طیف گسترده ای از مهارت ها، دانش و توانایی را پوشش دهند. بنابراین، یک روش خوب آماده سازی شامل به کارگیری انواع ابزارهای یادگیری است. همچنین به خاطر داشته باشید که در سنین پایینی که فرزند شما برای شرکت در این امتحانات آماده می شود، سبک های یادگیری هنوز در حال توسعه و تغییر است.

به کار بردن تکنیک های مختلف یادگیری به شما کمک می‌ کند بهترین روش یادگیری را به کار ببرید. به طور مثال ممکن است فرزندتان با دیدن فیلم آموزشی تیزهوشان ششم بهترین بازدهی را داشته باشد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که آنچه برای یک کودک کارآمد است ممکن است برای کودک دیگر کارساز نباشد و آنچه برای یادگیری مهارت های گوش دادن به کودک شما کمک می کند ممکن است به او در یادگیری منطق کمک نکند.

2. تست های تمرینی و حل نمونه سوالات سال های گذشته

انجام تست‌ های تمرینی ضروری هستند زیرا زمانی که نوبت به آزمون‌ و ارزیابی‌ ها می‌ شود، مبنایی را برای مقایسه فراهم می‌ کنند. آنها همچنین می توانند بینشی در مورد سبک یادگیری و ترجیحات فرزندتان ارائه دهند. به عنوان مثال، برخی از کودکان ممکن است در زمینه های درسی خاصی عالی باشند اما در برخی دیگر با مشکلاتی مواجه شوند. نمونه سوالات تیزهوشان ممکن است راهی برای ارزیابی توانایی های تحصیلی بچه ها باشد و می‌ تواند ایده‌ ای در مورد آنچه که در مورد آزمون‌ ها و ارزیابی‌ های آینده به میان می‌ آید ارائه دهد. همچنین می تواند به والدین کمک کند تا تعیین کنند فرزندشان در کدام موضوعات بهتر عمل می کنند و در کدامیک به کمک بیشتری نیاز دارد.

با درک سبک یادگیری و ترجیحات منحصر به فرد بچه ها، والدین می توانند فعالیت هایی را ایجاد کنند که متناسب با نیازهای خاص فرزندشان باشد و این اطمینان را ایجاد کند که فرزند آنها می تواند به پتانسیل کامل خود رسیده و به ارتفاعات جدید تحصیلی برسد.

ارتفاعات |استراتژی

3. کودک خود را با قالب و بخش های آزمون آشنا کنید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما شایان ذکر است: اگر قبلاً با یک سبک سؤال مواجه شده اید، پردازش آن برای بار دوم، سوم یا پنجاهم آسان تر است. و در حالی که مهم است که سطح استرس را با تمرکز بیش از حد بر فرمت آزمون یا تأکید بیش از حد بر اهمیت ساختار آن افزایش ندهید، آشنایی با انواع خاصی از سؤالات و پاسخ ها مطمئناً می تواند مفید باشد. اگر آزمون‌ دهنده مجبور نباشد وقت خود را برای تفسیر و پردازش نحوه عملکرد سؤال یا نحوه ارسال پاسخ صرف کند، زمان بیشتری برای استفاده از مهارت‌ های خود دارد و اشتباهات ساده و قابل اجتناب مرتکب نمی‌ شود.

4. پرانرژی بمانید و از تکنیک حرکت استفاده کنید

مطالعات نشان می دهد که تکنیک حرکت از چندین جهت برای یادگیری بسیار مهم است و می تواند به ویژه برای آماده سازی آزمون تیزهوشان مفید باشد. ادغام بدن در درک جهت ها، اضلاع، متضادها و موازی ها می تواند به کودکان کمک کند تا اطلاعات پیچیده ای را درونی کنند که به یکباره به درک منطق، قیاس و ریاضی کمک می کند.

حرکت فیزیکی در حین یادگیری به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا با آزاد کردن انرژی خود به جای ذخیره کردن آن، تمرکز خود را حفظ کنند. این یک موضوع ثابت شده است که حرکت در حین یادگیری به حفظ دانش جدید کمک می کند. سعی کنید بازی‌ هایی را انجام دهید که از بدن برای تمرین برخی از آن مهارت‌ ها استفاده می کنند.

در نهایت ما بر این باوریم که آماده سازی آزمون نباید دلهره آور و پر از استرس باشد. در عوض، می تواند یک فرصت مهم برای تسلط بیشتر فرزندتان بر روی موضوعات مختلف باشد. در واقع، دیدگاه ها و توانایی های به دست آمده در طول آماده سازی می تواند یک عمر باقی بماند. در این مسیر دانش‌ آموزان باید مهارت‌ های تفکر خود را تقویت و در عین حال ذهنیت انعطاف‌ پذیری را ایجاد کنند تا بتوانند در روز آزمون به شیوه‌ ای قدرتمند، مدبر، خلاق و آرام عمل کنند.

دکمه بازگشت به بالا