اقتصادیکسب و کار برتر

کیف پول ‌های معتبر ارز دیجیتال ترون TRON

بهترین کیف پول های ترون (ارز TRX) ؛ معرفی و دانلود

ارز دیجیتال ترون که با حروف اختصاری TRX شناخته می‌شود، محصول ذهن خلاق جاستین سان است و برای غیر متمرکز کردن اینترنت در میان کاربران ساخته شده است. در این مطلب، دانلود و ساخت بهترین کیف پول های اندروید و ایفون (iOS)، کامپیوتر ویندوزی و مک از جمله ترون والت، ترون لینک، ترون اسکن و والت سخت افزاری را آموزش می‌دهیم.

مختصری درباره پروژه ترون (Tron)

ترون یکی از برترین پروژه‌های غیر متمرکز بلاک چین تا امروز به شمار می‌رود. با وجود بیش از پنج هراز رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی، از نظر سرمایه بازار، ارز دیجیتال انحصاری پلتفرم Tron در رتبه شانزدهم قرار داشته و تاکنون چند مرتبه تا رتبه ده بازار نیز صعود کرده است. این موضوع نشان‌دهنده محبوبیت ارز دیجیتال اکوسیستم نام برده یعنی ترونیکس است. در نتیجه کاربران زیادی به یکی از بهترین والت ها و کیف پول های ترون برای نگهداری دارایی خود نیاز دارند.

نخستین رمز ارز شبکه Tron بر بستر بلاک چین اتریوم به عنوان یک توکن ERC20 عرضه شد، اما از سال 2018 و راه‌اندازی شبکه اختصاصی ترون، TRX تبدیل به توکن بومی و منحصربه‌فرد پلتفرم شد. به این ترتیب همانند قبل تنها پشتیبانی یک والت از توکن‌های ERC20 کافی نیست؛ برای نگهداری و همچنین خرید ترون و فروش آن به یکی از بهترین کیف پول های مخصوص آن احتیاج دارید. در این مطلب شما را با بهترین والت Tron آشنا خواهیم کرد. در بین این گزینه‌ها کیف پول های سخت افزاری، مخصوص دسکتاپ، موبایل و وب دیده می‌شوند. در این پست همچنین نحوه ایمن‌سازی دارایی خود در یک محفظه سرد روی یک والت کاغذی را آموزش می‌دهیم.

نکاتی درباره انتخاب بهترین کیف پول های ترون (Tron)

حین انتخاب یک والت ترون باید ابتدا نیازهای خود را در نظر بگیرید. فاکتورهای مهم به این منظور میزان استفاده از کیف پول، هزینه آن، امنیت و رابط کاربری به شمار می‌روند. البته بیشتر والت های ترون معرفی شده در این مطلب همه این نیازها را برآورده می‌کنند،‌ اما ممکن است در برخی فاکتورها، نسبت به یکدیگر برتری یا ضعف داشته باشند. به همین دلیل باید وزن هر یک از معیارها را برای خود مشخص کنید. به عنوان مثال، اغلب کاربران امنیت را مهمتر از رابط کاربری ساده که در آن مثلا به نمایش نمودار قیمت ترون می‌پردازد، تلقی می‌کنند.

از جمله مهمترین ویژگی‌های یک ولت سازگار با ترون عبارتند از:

  • سازگاری با رمز ارز TRX: اولین و مهم‌ترین ویژگی یک ولت ارز دیجیتال برای ذخیره ترون، این است که با توکن TRX سازگاری داشته باشد.
  • کلید خصوصی: امنیت یکی از اولویت‌های ذخیره رمز ارز Tron یا هر ارز دیجیتال دیگری است. بنابراین والتی که انتخاب می‌کنید باید کنترل کلیدهای خصوصی را در اختیار خودتان قرار دهد. اگر کنترل کلید خصوصی با خود شما نباشد، عملا کنترل ارزها هم در اختیار شما نیست.
  • دیگر ویژگی‌های امنیتی: از انتخاب رمز عبور گرفته تا احراز هویت دو عاملی و پشتیبانی از قابلیت چند امضایی، همگی از ویژگی‌های امنیتی مضاعفی هستند که برای جلوگیری از هک و سرقت لازمند.
  • راحتی استفاده: یکی دیگر از نقاط تمرکز شما باید راحتی استفاده از کیف پول انتخابی باشد. رمز ارزها و والت‌های نگهداری آن‌ها به خودی خود پیچیده هستند، بنابراین حتما کیف پولی را انتخاب کنید که برای تازه‌واردان مناسب بوده و باعث سردرگمی شما نشود.
  • توسعه دائم و پشتیبانی: همیشه قبل از انتخاب والت، تیم پشتیبان آن را بررسی کرده و از توسعه همیشگی آن مطلع شوید.

انواع کیف پول های ترون

از نظر یک دسته‌بندی کلی، کیف پول ها tron و در کل والت های تمامی ارزهای دیجیتال به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. گزینه‌های نرم افزاری را نیز مجددا می‌توان به سه دسته‌بندی کوچکتر موبایل، دسکتاپ و وب تقسیم کرد.

  • والت های داغ (Hot Wallets): همواره متصل به اینترنت بوده و در نتیجه بیشتر در معرض خطر هک هستند. ویژگی اصلی، آسودگی در استفاده به شمار می‌رود؛ آن‌ها را می‌توان در قالب یک اپلیکیشن‌ موبایل، دسکتاپ یا وب استفاده کرد.
  • والت های سرد (Cold Wallets): سخت افزاری یا کاغذی بوده و دارایی دیجیتال شما را به دور از اینترنت نگهداری می‌کنند. به همین دلیل از نظر امنیت، چند سر و گردن بالاتر از رقبای کاملا مجازی خود قرار دارند. استفاده از آن‌ها دشوارتر بوده و نیازمند همراه داشتن همیشگی یک گجت شبیه فلش مموری است. از طرفی احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن این نوع والت های تتر بیشتر است.
  • والت های گرم (Warm Wallets): بهترین ویژگی‌های کیف پول های داغ و سرد را به ارث برده‌اند؛ آن‌ها در عین اتصال به اینترنت، بیشتر دارایی کاربر را در محفظه‌ای به دور از اینترنت نگهداری می‌کنند.

بهترین کیف پول های ترون

امن‌ترین فضایی که برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارند، کیف پول‌های اختصاصی هستند که شما به عنوان یک کاربر فعال در بازار ارزهای دیجیتال، با توجه به دارایی خود باید نمونه‌ای خوب از آن‌ها را داشته باشید. انواع مختلفی از کیف پول ترون مثل کیف پول نرم افزاری، سخت افزاری، تحت وب، موبایلی، کاغذی و… وجود دارد که علاوه بر این رمز ارز از ارزهای دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه برای داشتن معاملات ارزی موفق، علاوه بر انتخاب یک کیف پول خوب باید از صرافی معتبر اقدام کنید که ما در صرافی پی ام ایکس چنج امکان خرید ترون را فراهم کرده است.

گواردا (Guarda Wallet)

کیف پول گواردا به عنوان یک والت چند ارزی است که علاوه بر نگهداری از رمز ارز ترون، امکان نگهداری و ذخیره سایر ارزهای دیجیتال مثل لایت کوین، بیت کوین، بیت کوین کش، ریپل، اتریوم و … را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند. نسخه موبایل این کیف پول برای گوشی‌های موبایل با سیستم عامل اندروید و IOS و نسخه دسکتاپ آن برای سیستم‌های کامپیوتری با سیستم عامل مک و ویندوز در دسترس است.

این مدل از کیف پول ترون این امکان را به کاربران خود می‌دهد که علاوه بر ذخیره ارزهای خود به مبادلات ارزی بپردازند و هم‌زمان کوین‌های ترون خود را ذخیره کنند. چنین کیف پولی که بدون ناظر و دخالت در دارایی‌ها و تراکنش‌ها امکاناتی این چنینی در اختیار شما قرار دهد بسیار کم است. ضمن اینکه والت گواردا توسط شرکت‌ها و مؤسسات مهم زیر تأیید شده است.

  • Bitcoin Gold Founders
  • The Zcash Foundation
  • Changpeng Zhao
  • وب سایت رسمی ارز اتریوم کلاسیک

اتمیک (Atomic Wallet)

از آنجایی که کیف پول اتمیک فضایی امن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و بیشتر از ۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند، تبدیل به یکی از بهترین کیف پول های ترون شده است. ضمن اینکه کاربری بسیار آسان آن نیز برای این محبوبیت مزید بر علت شده است. کاربران این والت می‌توانند به کمک تکنولوژی سواپ اتمیک مبادلات ارزی خود را انجام دهند. این تکنولوژی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند مبادلات بین پلتفرمی انجام دهند؛ بدون اینکه واسطه‌ای داشته باشند. در نهایت با وجود تمام این موارد از والت اتمیک می‌توان به عنوان یکی از نمونه‌های خوب کیف پول ترون یاد کرد.

کیف پول موبایل ترون (Tron Mobile Wallet)

یکی دیگر از انواع کیف پول ترون، کیف پول موبایل ترون است که یک نسخه از آن فقط برای گوشی‌های اندرویدی و نسخه دیگر برای گوشی‌های آیفون در دسترس است. نسخه اندروید این والت به کمک یک رابط کاربری می‌تواند همراه یک کیف پول سخت افزاری فعالیت کند. به همین دلیل است که شما می‌توانید دارایی‌های خود را با خیالی راحت و در فضایی امن ذخیره کنید. همچنین به شکل کامل با استفاده از رمز عبوری که خودتان مشخص می‌کنید از دارایی‌های شما محافظت می‌کند.

کوبو (Cobo Wallet)

والت کوبو یکی از کیف پول‌های موبایلی است که برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS ارائه شده است. این والت به تازگی (سال ۲۰۱۷) وارد بازار شده است اما با این حال، موفق به کسب درصد قابل قبولی از محبوبیت بین کاربران شده است. امنیت بسیار بالایی که در فضای این کیف پول حاکم است یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع است. در واقع کنترل عبارت بازیابی شما و در نتیجه کنترل تمام دارایی‌ها در این والت به دست خودتان است.

والت کوبو به عنوان یکی دیگر از انواع کیف پول ترون، امنیت حساب‌های کاربران خود را در حد سیستم‌های بانکی رعایت می‌کند؛ بدون اینکه شخص سومی روی دارایی‌ها نظارت داشته باشد. بعضی از این امکانات امنیتی شامل مواردی مثل اعتبارسنجی رمز عبور برای هر برداشت، احراز هویت دو عاملی (۲FA) و محدودیت در برداشت می‌شود. ضمن اینکه هنگام ورود به حساب خود در این کیف پول، نیازی به وارد کردن اطلاعات هویتی خود نخواهید داشت. کوبو والت به عنوان یکی از انواع کیف پول ترون ویژگی‌های مهمی مثل الگوریتم اثبات سهام (POS) و استخر استخراج (Mining Pool) دارد.

ترون اسکن (Tron Scan)

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های ذخیره ارز TRX استفاده از این کیف پول ترون است. این والت کاربری بسیار آسانی دارد و مراحل ثبت نام در آن نیز بسیار ساده است. زمانی که ثبت نام شما در این والت به اتمام برسد، یک کپی از تمام کلیدهای خصوصی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم بتوانید از آن برای بازیابی دارایی‌ها و اطلاعات خود استفاده کنید. ضمن اینکه خوب است بدانید ترون اسکن یک کیف پول ترون تحت وب است.

لجر (Ledger)

مدل‌های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس جزو والت‌های سخت افزاری هستند که از ارز TRX پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌هایی مثل ترون اسکن، تراست والت و بسیاری از والت‌های دیگر هستند که قابلیت وصل شدن به این والت سخت افزاری را دارند. دارایی‌های شما در این نوع از کیف پول ترون به شکل آفلاین ذخیره می‌شود. البته فراموش نکنید که امنیت آن چندین برابر خواهد بود. مدل نانو ایکس نمونه پیشرفته‌تری از لجر نانو اس است و تفاوت‌های مختصر اما مفیدی دارد. به این صورت که در این نمونه پیشرفته‌تر صفحه نمایش بزرگ‌تری خواهید داشت. سایر تفاوت‌های این دو شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی لجر نانو ایکس از ارزهای بیشتر
  • فناوری بلوتوث و باتری قابل شارژ در لجر نانو ایکس
  • ظاهر زیباتر

البته فراموش نکنید که سطح امنیتی هر دوی آن‌ها به یک میزان قدرتمند است.

دکمه بازگشت به بالا