آپدیت تلویزیون با هوش مصنوعی

در سال 2017 شرکت LG در راستای بهبود عملکرد محصولات هوشمند تکنولوژی ThinQ را روانه بازار کرد، این تکنولوژی ساخته‌های این شرکت را از هوش مصنوعی بهره‌مند می‌سازد.با استفاده فناوری تینکیو (ThinQ) ال جی، وسایل هوشمند شما از طریق وای فای (Wi Fi) به هم وصل شده و با هم ارتباط برقرار می‌کنند. این فناوری، تکنولوژی خارق‌العاده‌ای است که در مرکزیت آن هوش مصنوعی معنا یافته است و همین هوش مصنوعی است که شما را قادر می‌سازد تا از طریق اتصال لوازم هوشمندتان به وای فای عملکرد وسایل خانگی‌تان را مدیریت کنید. از جمله این کارهای خارق‌العاده می‌توان به زمان‌بندی اجاق گاز اشاره کرد.

تلویزیون |هوش مصنوعی

پردازش هوش مصنوعی در تمام تلویزیون های 2024 انجام می شود، اما من متقاعد نشده ام - تِک مودو | دنیای تکنولوژی

عملکرد این تکنولوژی

در کل این تکنولوژی به راحت کردن کارهای سخت و دشوار شهرت دارد و از طریق مبارزه با لکه‌های سخت و دور کردن الودگی‌ها از محیط خانه بر جزء به جزء کارهای خانه نظارت دارد. و حتی اگر هزاران کیلومتر با خانه فاصله داشته باشید از طریق این تکنولوژی امکان نظارت بر کارهای خانه برای شما به خوبی فراهم می‌شود.تخصصی ترین تیم تعمیرات را در شرکت تعمیر تلویزیون در اصفهان پیدا کنید.

این دقیقا همان چیزی است که ما در گذشته نه شاهدش بودیم و نه آن را ممکن می‌دانستیم در حالی که امروزه ال جی در تلاش است تا این غیر ممکن را به ممکن تبدیل کند. که تا به اکنون نیز به خوبی پیش رفته است. از کجا معلوم شاید واقعا اینده در پشت در است!

در سال 2011 این شرکت برای اولین بار از اولین محصول مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. این محصول، یخچال مجهز به هوش مصنوعی بود که قابلیت‌هایی نظیر نظارت بر نگهداری مواد غذایی موجود در یخچال و ارائه امکانات بهتر در نرم افزار صفحه ی LCD یخچال داشت.

بعدها ال جی در راستای هوشمند سازی هرچه بهتر محصولات آینده خود گام‌های بزرگتری برداشت. در سال 2018 این شرکت با راه‌اندازی ازمایشگاه مختص به هوش مصنوعی در سئول، پایتخت کره جنوبی، بر توانایی یادگیری عمیق محصولات الکترونیکی از طریق حسگرها، صداها و ویدیوها تمرکز کرد و به این ترتیب درتلاش است تا با تحقیقات بیشتر در این زمینه محصولات خود را هوشمندتر سازد.

به گونه‌ای که این محصولات در آینده‌ای نه چندان دور بتوانند در جهت بهبود عملکرد خود و پیدا کردن سازگاری با محیط و تسهیل در استفاده از آن‌ها، از طریق سنسورهای اطلاعاتی و یا صدا با کاربر خود ارتباط برقرار کنند.

  1. دسترسی هوشمند

قابلیت موجود در این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که لوازم خانگی شما به این فناوری مجهز باشند با نصب این نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه خود در هر زمان و در هر مکان بر روی لوازم خانگی هوشمند از طریق اینترنت خود نظارت داشته باشید. شما از طریق این اپلیکیشن می‌توانید با دادن دستورات ساده‌ای، کارهایی از جمله  تغییر برنامه‌های پیش شستشوی ماشین ظرف شویی و لباسشویی، تنظیم زمانبندی و درجه شعله اجاق گاز و تمیز کاری خودکار درون مایکرویو  را انجام دهید.

  1. عیب یابی هوشمند

لوازم خانگی هوشمندی که پا به درون خانه و محیط کارمان گذاشته‌اند امروزه قادرند تا کارهایی فراتر از انتظارات ما انجام دهند. این لوازم هوشمند ال جی با اتصال به اینترنت به سرعت می‌توانند در راستای رفع نیازهای شما و خانواده‌تان شخصی سازی شده و نسبت در محیط خانه‌تان سازگاری منحصر بفردی را به وجود آورند.

این سازگاری می‌تواند کمک به پخت غذای خوشمزه با استفاده از مواد غذایی موجود در یخچالتان، یا دانلود برنامه‌های شستشوی متناسب با لباس‌ها ومصرف انرژی مناسب برای ماشین لباسشویی شما باشد.الجی با ارائه چنین تکنولوژی خارق‌العاده‌ای می‌خواهد تا زندگی پرمشغله امروزی را بهبود بخشد و بتواند باری از روی دوش خانواده‌ها بردارد.

LG ThinQ چیست؟

بعلاوه، این پلتفرم‌های دارای هوش مصنوعی  DeepThinQ شرکت ال جی محصولات دستیار دیگر شرکت‌ها را نیز به کار می‌گیرند. به عنوان مثال، ال جی نسخه جدیدی از یخچال و فریزر اینستاویو خود را با پشتیبانی از فناوری آمازون الکسا در بازار عرضه می‌کند، همچنین این قابلیت را دارد تا با اجاق گازهای متصل و حتی یک ماشین ظرفشویی ارتباط برقرار کرده و صحبت کند و بسیاری از محصولات هوشمند دیگر آن قادر خواهند بود توسط دستیار Google کنترل شوند.

LG Deep ThinQ چیست؟

پلتفرم هوش مصنوعی DeepThinQ شرکت ال جی، به گونه‌ای طراحی شده است که همانند مغزی برای محصولات عمل کند تا آن‌ها بتوانند نیازهای کاربر را پیش بینی کرده و رفتارهای متفاوتی را بر این اساس از خود بروز دهند. این‌ها بسته به محصول، به روش‌های مختلفی آشکار می‌شوند.

به عنوان مثال جاروبرقی ربات پرچمدار Hom-Bot، از فناوری DeepThinQ برای شناسایی اشیاء اطراف خود در یک اتاق استفاده کرده و بر همین اساس واکنش نشان می‌دهد و مسیر خود را انتخاب می‌کند. حتی می‌تواند تفاوت بین یک صندلی و یک انسان را تشخیص دهد و از دومی بخواهد که با مهربانی از سر راهش کنار رود.

همچنین در کنار این نوع جاروبرقی، یخچال با فناوری DeepThinQ می‌تواند الگوهای استفاده و خوردن را تحلیل کند. این تکنولوژی می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که یخچال فقط در موارد نیاز یخ تولید کند و یا در صورت شناسایی درجه حرارت‌های بالاتر در محیط اطراف، الگوهای سیستم سرما ساز را تغییر دهد.

شرکت ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه CES 2018 لذت تجربه استفاده از محصولات صوتی تصویری خود را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. امسال شرکت ال‌جی هوش مصنوعی ThinQ و پردازشگر تصویر جدید تصویرش را معرفی کرده و کاربرد آن در سری جدیدش از جمله OLED و SUPER UHD را به نمایش می‌گذارد. قابلیت ThinQ این امکان را فراهم می‌کند تا صدها دستور صوتی برای استفاده از پلتفرم هوشمند شرکت ال‌جی و دیگر سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تعریف شود.

با وجود هوش مصنوعی در تلویزیون‌های ال‌جی، مشتریان می‌توانند از طریق کنترل تلویزیون صحبت کرده و از همه مزایا و راحتی فناوری پیشرفته دستیار صوتی بهره ببرند. به علاوه می‌توان از تلویزیون‌های ThinQ ال‌جی به عنوان سیستم کنترل مرکزی خانه نیز استفاده کرد و از طریق آن با دیگر وسایل و لوازم هوشمند خانه مثل ربات جاروبرقی، سیستم تهویه هوا، تصفیه هوا، روشنایی هوشمند، بلندگوهای هوشمند و تعداد زیادی وسیله دیگر از طریق وای فای و بلوتوث ارتباط برقرار کرد.

سبک زندگی مدرن را با هوشمندی تغییر دهید

فناوری ThinQ ال‌جی در همه تلویزیون‌های جدید OLED و SUPER UHD این شرکت، با استفاده از قابلیت پردازش زبان عامیانه (NLP) تجربه کاربری را بهبود داده است و می‌تواند از طریق فناوری یادگیری عمیق ال‌جی (DeepThinQ)، کنترل هوشمند بر پایه صدا را در اختیار مشتری بگذارد. با وجود فرایند راه‌اندازی بسیار ساده، تماشاگران می‌توانند سریع و به راحتی کنسول بازی و یا ساندبار را به تلویزیون وصل کنند.

همچنین کاربران می‌توانند با دادن دستور صوتی، از طریق تلویزیون به دنبال اطلاعات، ویدئو و یا تصاویر بگردند. مثلا می‌توانند بگویند «تمام فیلم‌هایی که این بازیگر در آن حضور داشته را به من نشان بده» یا اینکه «به من ویدئوهای ورزش یوگا را نشان بده».

ارائه خدمات منحصر بفرد

تلویزیون‌های ThinQ ال‌جی با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی از خدماتی که بر پایه راهنمای برنامه‌های الکترونیکی (EPG) عرضه می‌شوند، پشتیبانی می‌کند و به این وسیله اطلاعات را در لحظه عرضه کرده و یا بر پایه درخواست شما کانال را تغییر می‌دهد.

مثلا شما می‌توانید بدون اینکه اسم برنامه و یا زمان خاصی را نام ببرید، بگویید که «به دنبال آهنگی که در این فیلم پخش می‌شود بگرد» و یا «وقتی این برنامه تمام شد تلویزیون را خاموش کن». به علاوه کاربران در مناطق خاصی می‌توانند با به کارگیری دستیار گوگل، وسایل خانه هوشمند مثل سیستم روشنایی و دیگر لوازم هوشمند را کنترل کنند.

در تمامی تلویزیون‌های webOS ال‌جی مجهز به هوش مصنوعی در دسترس خواهد بود و امکانات متنوع و گسترده‌ای را در بسیاری از زبان‌ها ارائه خواهد داد. با کمک این دستیار، کاربران می‌توانند وظایف روزانه خود را مدیریت کنند، به دنبال پاسخ بگردند یا لوازم خانگی هوشمندی که با این دستیار سازگاری دارند را کنترل کنند.

فقط کافیست کلید میکروفون را فشار داده و نگه دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بپرسند؛ مثل پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، ساعت کار رستوران‌های نزدیک، جدیدترین نتایج مسابقات ورزشی. علاوه بر این، آ‌ن‌ها می‌توانند نور منزل را بدون اختلال در تجربه مشاهده کم کنند. با کمک سرویس Google Photos لحظات دوست‌داشتنی کاربران خود را در تلویزیون ال‌جی به نمایش می‌گذارد.

تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی ال‌جی با کمک دستیار گوگل تبدیل به سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند خواهند شد.تعداد زیادی از دستگاه‌های دیگر مانند جاروبرقی روباتیک، وسایل گرمایشی، تهویه هوا و چراغ‌های هوشمند در منزل دسترسی خواهند داشت. دستیار گوگل با بیش از پنج هزار دستگاه هوشمند از صدها برند پرطرفدار سازگاری داشته و کنترل اسپیکرها و دیگر لوازم خانگی هوشمند را از طریق وای-فای یا بلوتوث راحت‌تر می‌کند.

مشتریان بازارهای انگلیسی‌ زبان مانند امریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا می‌توانند دستگاه‌های Google Home خود را به تلویزیون هوش مصنوعی ال‌جی متصل و فرمان‌های صوتی خود را مستقیماً از اسپیکرهای هوشمند ارسال کنند.

این قابلیت برای مشتریان فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و کره جنوبی تا پایان سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. سازگاری با دستگاه‌های مجهز به سرویس آمازون الکسا که در حال حاضر در انگلستان و امریکا عرضه شده در کشورهای استرالیا و کانادا نیز توسعه خواهد یافت.

کیفیت تصویر عالی

پردازشگر ال‌جی برای نرخ بازسازی تصویر بالا () طراحی شده است و می‌تواند تصاویر روان‌تر و واضح‌تری با نرخ بازسازی تصویر 120 فریم بر ثانیه به نمایش بگذارد. قابلیتی که برای پردازش بهتر تصویر حرکات سریع مثل ورزش و فیلم‌های اکشن بسیار کاربرد دارد. به خاطر این پردازشگر جدید، تلویزیون‌های OLED 2018 ال‌جی می‌توانند هر محتوایی را با حداکثر کیفیت به نمایش بگذارند و تجربه بصری جادویی و بی‌نظیری فراهم کنند.

قابلیت نوآورانه اصلی پردازشگر آلفا (α9)، سیستم چهار مرحله‌ای کاهش نویز تصویر است که می‌تواند تا دو برابر تکنیک‌های معمول، وضوح تصویر را بیشتر کند. این الگوریتم باعث می‌شود فرآیند کاهش نویز تصویر بسیار بهتر انجام شده و وضوح تصاویری که در شرایط بدی ثبت شده‌اند بسیار بیشتر می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا