خبرهای کلیکسب و کار برتر

ماشین هوش کودک

ماشین کودکان 2 تا 3 ساله یک و تقویت کننده هوش کودک بوده و علاوه بر این جهت یادگیری اعداد، رنگ ها و اشکال هندسی طراحی شده است. این زیبا به شکل یک کامیون طراحی شده است و دارای حفره هایی با اشکال مختلف است. کودک می بایست اشکال را با حفره های مشابه، تطبیق دهد و آن ها را وارد کامیون کند. در پشت کامیون دربی تعبیه شده است که کودک می تواند تکه های پازل را خارج کرده و مجددا به بازی ادامه دهد. در جلوی ماشین یک نخ وجود دارد که بچه های نوپا می توانند از استفاده کرده و ماشین پاپی زیبای خود را دنبال خود بکشند. این کار برای بچه ها بسیار لذتبخش است و موجب تقویت مهارت های حرکتی آن ها می شود. لباس السا بچه گانه، دو مدل زیبا از لباس های مجلسی هستند؛

هوش کودک

علاوه بر این که کودک با اشکال هندسی آشنا می شود؛ با اعداد نیز آشنا خواهد شد. زیرا بر روی هر قطعه عددی نوشته شده است که به کودک در آموزش اعداد کمک شایانی می کند. داشتن رنگ بندی شاد و جذاب این امکان را برای کودک فراهم می سازد تا رنگ آن ها را تشخیص دهد و با انواع رنگ ها آشنا شود.

نحوه بازی با ماشین هوش هپی پاپی

4 حالت بازی برای هپی پاپی

  1. بازی و یادگیری شکل ها
  2. بازی و آموزش رنگ ها
  3. بازی و خواندن اعداد
  4. ماشین بازی (کودک اشکال رنگی را داخل سگ شادی انداخته، بطور هم زمان نام و رنگ این اشکال را می آموزد و مهارت های فکری و منطقی خود را پرورش می دهد.)

سطـح 1 بازی هپی پاپی

سطح یک : نحوه انداختن اشکال به داخل سگ شادى را به کودک خود نشان داده و اورا ترغیب کنید تا عمل شمار را تکرار کند . در این سن کودک شما در پى کسب تایید از جانب شماست . بنابراین لازم است پس از هر فعالیت اورا تشویق کنید . سگ شادى داراى 4 چرخ غلتان و بى خطر است و این امکان را به کودک مى دهد تا به راحتى آن را حرکت دهد .

سطح دو : به کودک خود نشان دهید که اشکال و لبه حفره ها هم شکل هستند . سپس اورا تشویق کنید تا اشکال را درون حفره هاى مشابه بیاندازد . در این سن کودکان به هنگام ناپدید شدن اشیا هیجان زده مى شوند . بنابراین پس از اینکه تمام اشکال به داخل سگ شادى انداخته شد .

به کودک خود کمک کنید تا درب کلبه راباز کند .هنگامى که کودک درب کلبه را باز کرده و اشکال را پیدا مى کند اورا تشویق نموده و شوق و اشتیاق خود را با تمام احساس نشان دهید . همچنین کودک شما در هنگام راه رفتن ، از کشیدن سگ شادى به دنبال خود لذت خواهد برد .

سطح سه : در این سن کودک نام اشیا را مى آموزد. این بهترین زمان براى جلب کردن توجه او به شکل هندسى اشکال (مانند بیضى ، دایره،مثلث ، ذوزنقه، مربع ، ستاره ، فلش، ربع دایره ،گل و علامت بعلاوه) است . همچنین شما مى توانید شماره موجود بر روى اشکال را به کودک خود آموزش دهید .

بهتر است در ابتدا اعداد 1تا 10 و پس از گذشت مدت زمانى با کنار هم گذاشتن اشکال، اعداد بالاتر مانند 12،11 و… را به او آموزش دهید .

مشخصات بازی هپی پاپی

  • ۴ قابلیت در یک اسباب بازی
  • گروه سنی بالای ۹ ماه
  • دارای رنگ بندی شاد ، دوست داشتنی و کودکانه
  • افزایش هوش و یادگیری کودکان
  • ایجاد اوقات سرگرم کننده و در عین حال آموزشی
  • بسته بندی و جعبه بسیار شیک ، زیبا و کادوئی
  • دارای راهنمای روش بازی برای هر سن به صورت فارسی
  • ساخته شده از جنس پلاستیک مرغوب و با کیفیت
  • ماشین با امکان تفکیک کننده اشکال
  • حاوی بلوک های پلاستیکی با اشکال هندسی مختلف
  • امکان آموزشی اعداد، رنگ ها و  اشکال
  • دارای بند بلند برای گرفتن و کشیدن
  • ابعاد: ۳۱٫۵ در ۱۶٫۵ در ۱۹ سانتی متر
  • ساخت ایران

مهارت های آموزشی ماشین لگویی هپی پاپی

  • کمک به تقویت حافظه
  • تقویت مهارت تشخیص و تمایز رنگ ها
  • تقویت مهارتهای حل مساله و دلیل یابی
  • افزایش مهارت های دیداری
  • مهارت تشخیص و تمایز اشکال
  • تشخیص بافت اشیاء با حس لامسه (لمس بافت های گوناگون، گرفتن اشیا و نگه داشتن آن ها)
  • تقویت هماهنگی بین چشم و دست کودک از طریق گرفتن و حرکت دادن این اسباب بازی فکری
  • تقویت هوش منطقی

برخی افراد بسیاری از اعمال فرزندانشان را نشانی از هوش بالای آنها می‌دانند. به طور مثال گفته می‌شود بچه‌ای که باهوش است بازیگوش هم هست یا بچه بیش فعال خیلی باهوش است و از هوش زیاد نمی‌تواند یک جا آرام بگیرد. لباس روباه طراحی و مدل دوخت بسیار زیبای آنها باعث شده خیلی محبوب باشد

یا بچه‌ای که زودتر حرف می‌زند، زودتر راه می‌رود ‌و کمتر می‌خوابد، حتما بچه باهوشی است، یا اگر در مدرسه دانش‌آموزی ریاضی‌اش خوب باشد گفته می‌شود خیلی باهوش تر از بچه‌ای است که ادبیاتش قوی است.

رشد ذهنی کودک از دوران جنینی او آغاز می‌شود. بسته به اینکه مادر در دوران بارداری چه نوع تغذیه‌ای داشته باشد در کنار عامل وراثت، می‌توان به رشد ذهنی کودک امیدوار بود.

 بچه باهوش چه ویژگی‌هایی دارد؟

1-کودکان باهوش کلمات را درست و بجا به کار می‌برند.

2-حس رهبری را نسبت به بچه‌های دیگر دارند.

3-بچه‌ای که باهوش است زودتر حرف می‌زند و راه می‌رود.

 4-علاوه بر همسن‌های خودش با بچه‌های بزرگ تر نیز همبازی می‌شود.

5-کنجکاو بوده و مدام درباره آنچه می‌بینند سؤال می‌کنند و به دنبال چرایی هر چیزی که می‌بینند هستند.

6-داشتن حافظه خوب؛ برای یاد گرفتن و حفظ‌کردن اطلاعات جدید برای کودک چه در مدرسه برای یادگیری، چه در خانه برای انجام امور زندگی بسیار مهم است. روان‌شناسان معتقد هستند که هوش فعال تنها مختص یادگیری درس از دوران مدرسه تا دانشگاه نیست، بلکه با تصمیم گیری در فعالیت‌های روزمره هم ارتباط دارد. جالب است بدانید کودکانی که از هوش بالایی برخوردارند، هوشمندانه تر از بقیه هم سن و سالاشون دروغ می‌گویند!

7-خوش صحبتی و خوش کلام بودن

کودکان با ضریب هوشی بالا به خاطر اینکه بلوغ اولیه‌ای دارند در نتیجه نسبت به اتفاقات اطرافشان آگاهی بیشتری هم دارند. این کودکان تمایل دارند با بزرگسالان بیشتر صحبت کنند تا با هم سن‌های خودشان.

به همین دلیل به این کودکان بزرگسالان کوچک هم گفته می‌شود. این بزرگسالان کوچک از آن دسته کودکانی هستند که در جشن تولد به جای صحبت و بازی با هم سن‌های خودشان ترجیح می‌دهند با بزرگترها معاشرت کنند.

8-برخورداری از مهارت اولیه برای خواندن

به طور کلی کودکان باهوش قبل از سنین مدرسه شروع به خواندن بینایی می‌کنند؛ یعنی اینکه شکل کلمات را یاد می‌گیرند و بر آن اساس آنها را می‌خوانند؛ در حالی که بیشتر کودکان در سن 6 یا 7 سالگی بعد از رفتن به مدرسه شروع به خواندن می‌کنند.

نقش محیط در رشد هوش کودک

محیط در هوش کودک تاثیر می‌گذارد؛ هوش یک پدیده پیچیده است که حاصل تعامل محیط و ژن است. افراد با میزان هوش مشخصی به دنیا می‌آیند و هرچه محیط در پرورش هوش آنها غنی تر باشد، عدد هوشی بالاتر می‌رود.

منظور از محیط غنی، محیطی است که محرک‌های لازم برای پرورش استعداد بچه‌ها در آن فراهم باشد. به بیان دیگر، وسایل بازی بچه باید به گونه‌ای باشد که خلاقیت او را شکوفا کند؛ مثلا مدادرنگی یا خمیر بازی در این زمینه بسیار کمک کننده هستند.

نکته مهم تر آنکه محیط نباید به گونه‌ای باشد که دست زدن به همه چیز ممنوع باشد و کودک به هر چیزی که دست زد یک «نه» بشنود. برقراری ارتباط با بچه و داشتن عواطف مثبت، بازی با کودک و حرف زدن با او در هوش بچه بسیار موثر خواهد بود.
تکلم با هوش بچه ارتباط دارد

قدرت تکلم یکی از مهم ترین و دقیق ترین شاخص‌های مهم تکامل کودک و ارزیابی بهره هوشی کودک است. کودکان در سن 1 سالگی باید بتوانند تک کلمه بگویند و در سن 1 سال و نیم باید بتوانند جملات ساده مانند «مامان بده»، «بابا اومد» را به زبان بیاورند.

جالب است بدانید درک کلام خیلی قبل تر از آنکه کودک بتواند حرف بزند اتفاق می‌افتد.بعد از شاخص کلامی، شاخص حرکتی نیز اهمیت دارد؛ یعنی بچه‌ها در سنین 4-3 ماهگی باید گردن بگیرند و در سن 7-5 ماهگی بنشینند و در 12 ماهگی را بروند. لباس زنبوری زنانه در بین بچه ها احساس شادی می کند

دکمه بازگشت به بالا