خبرهای کلیکسب و کار برتر

سرخ کن بدون روغن خوبه یا هواپز؟

تفاوت هواپز و سرخ کن بدون روغن؛ هرآنچه پیش از خرید باید بدانید!

دانستن تفاوت سرخ کن بدون روغن و دستگاه هواپز می‌تواند تاحد زیادی به انتخاب شما پیش از خرید کمک کند. هریک از این دو دستگاه مزایا و معایبی دارند که در ادامه این مقاله از رُخ سان به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. عملکرد و نحوه پخت غذا در هر کدام از دستگاه‌های فوق متفاوت است و با کسب اطلاعات از این موارد می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید و سلامت خود را تضمین کنید.

فرق هواپز و سرخ کن بدون روغن چیست؟

بسیاری از افراد بر‌این باورند که روند پخت غذا با این دو دستگاه یکسان است؛ اما در حقیقت، این باور کاملا اشتباه است چراکه عملکرد سرخ کن و هواپز بسیار متفاوت است و هر کدام کارایی خاص خود را انجام می‌دهند. تنها شباهتی که این دو دستگاه دارند، بی‌نیاز بودن به‌هرگونه روغن است.

در رابطه با نحوه عملکرد این دو دستگاه باید بگوییم که معمولا سرخ‌کن‌های ساده و معمولی برای آماده کردن غذاها نیاز به روغن بسیار فراوانی دارند که این روش به شدت مضر و خطرناک است و سلامتی انسان را به‌خطر می‌اندازد. اما سرخ‌کن‌های بدون روغن جدید اینگونه نیستند. غذاهای تهیه‌شده با سرخ‌کن‌های معمولی طعم بسیار خوبی را دارند اما در‌عین‌حال بسیار مضر هستند و ممکن است منجربه بیماری شوند.

کاربرد سرخ کن و تفاوت آن با هواپز

در هنگام خرید بسیاری از افراد بر این باورند که غذاهای پخته شده با این دو دستگاه شبیه به هم بوده و چون به حالت سرخ شده و ترد است افراد فکر می‌کنند  که عملکرد این دو دستگاه شبیه به هم بوده و این دو دستگاه تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در حقیقت این باور کاملا اشتباه است چرا که  عملکرد سرخ کن معمولی و هواپز با هم بسیار متفاوت است و هر کدام کارایی خاص خود را انجام خواهند داد ، اما مدل سرخ کن های بدون روغن شباهت بسیاری به هواپز دارد.

در رابطه با نحوه عملکرد این دو دستگاه باید بیان کنیم که معمولا سرخ کن های ساده و معمولی برای آماده کردن غذاها نیاز به روغن بسیار فراوانی دارند که به شدت مضر و خطرناک است اما مدل  سرخ کن های بدون روغن جدید اینگونه نیست. البته لازم به ذکر است که غذاهای تهیه شده با سرخ کن های معمولی طعم بسیار خوبی دارد اما در عین حال متاسفانه بسیار خطرناک و مضر است و سلامت را بشدت تهدید خواهد نمود.

هواپز بهتره یا سرخ کن ؟

لازم به ذکر است که سرخ کن بدون روغن  یا هواپز ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و سلامت بیشتری برخوردار هستند اما در رابطه با تفاوت سرخ کن بدون روغن با هواپز باید گفت که این دستگاه دارای معایبی نیز است که حین خرید باید به اینگونه از نکات توجه بسیار نمود.

در هنگام آشپزی سرخ‌کن‌های بدون روغن سرعت و طعم بسیار خوبی به غذا می‌دهند البته این دستگاه تا حدودی صدای نسبتا بلندی دارد، و بسیار پرکاربرد است و غذاهای بسیاری را می‌توان طبخ نمود.

تمیز نمودن این دستگاه تا حدودی دشوار است و به زحمت تمیز می‌شود، برای تمیز کردن آن ها لازم است تا  سبد سرخ کن را کاملا خارج نماید و کاملا شست و شو دهید.

یکی دیگر از تفاوت سرخ کن بدون روغن با هواپز ، امکان پخت غذا های متنوع است ،  با کمک هواپز ها می توانید انواع مختلفی از کیک هادسد و غذا را به راحتی آماده کنید و از سلامت این غذاهای طبخ داده شده نیز مطمئن باشید ،  امکان پخت شیرینی و دسرهای بسیاری با هواپز ها امکان پذیر است، با این حال با توجه به آن که سرخ کن های معمولی برای پخت غذا نیاز به روغن زیادی دارند اما هواپز اینگونه نیست.

هواپز چیست؟

هواپز جزء یکی از کاربردی‌ترین وسایل در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پختن غذا استفاده می کند. در این روش با گردش هوای گرم در اطراف غذا، یک غذای ترد و بسیار خوشمزه که زیبایی خاصی نیز دارد تهیه می‌گردد. هواپز معمولاً بسیار کوچک است، بنابراین فضای خیلی کمی از محیط آشپزخانه را اشغال می‌نماید.

همچنین هواپز به روغن بسیار کمی احتیاج دارد برای آشپزی، بنابراین غذایی که در هواپز طبخ می‌شود بسیار سالم تر از غذاهای پخته شده در سرخ کن است. بنابراین تفاوت سرخ کن بدون روغن با هواپز را می توان در سلامت غذایی که توسط هر کدام طبخ می شود نیز جستجو کرد.

هواپز چه مزایایی دارد؟

هواپز نسبت به سرخ کن بدون روغن بسیار پر کاربرد و عالی است و مزایای فراوانی دارد. اول اینکه هواپز غذا را سریعتر از سرخ کن بدون روغن طبخ و آماده می‌کند. همچنین غذا را ترد و خوش طعم تر از سرخ کن بدون روغن تهیه می‌نماید، بنابراین غذای بسیار خوشمزه‌ای تهیه خواهید کرد. در نهایت، هواپز احتیاجی به روغن ندارد، و غذا بسیار خوشمزه و لذیذ خواهد شد.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

سرخ کن بدون روغن وسیله ای است که دارای حرارت بسیار خوبی برای پخت غذا است. برخلاف هواپز، سرخ کن بدون روغن در هنگام آشپزی احتیاجی به هیچ گونه روغن نخواهد داشت، بنابراین غذایی که در هواپز طبخ می‌شود دارای چربی بسیار کند است علاوه بر طعم و رنگ بسیار خوبی که برخوردار است برای سلامتی نیز هیچ گونه ضرری ندارد.

مزایای سرخ کن بدون روغن چیست؟

سرخ کن بدون روغن نیز مزایا و کاربرد بسیاری را دارا است  مورد اول آنکه سرخ کن بدون روغن نیازی به روغن ندارد، بنابراین غذای شما داری روغن بسیار کمی است و خارج از هر گونه  ضرر برای بدن است. همچنین غذا را به طور یکنواخت آماده می‌نماید و غذا کاملا مغز پخت خواهد شد و طعم بسیار خوبی به خود می‌گیرد. در نتیجه هواپز و سرخ کن بدون روغن دارای کیفیت عالی برای پخت و پز با چربی کمتر هستند. البته لازم به ذکر است که خرید هر نوع از محصول کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد و میزان بودجه نیز می‌تواند در انتخاب محصول مورد نظر دخیل باشد.

·         دمای قابل تنظیم

بسیاری از سرخ کن‌های بدون روغن دارای کنترل‌ دما هستند که به شما امکان می‌دهد دما را برای انواع مختلف غذا تنظیم کنید.

·         تایمر

تایمر یک ویژگی مفید است که با استفاده از آن می‌توانید زمان پخت را تنظیم و از پختن بیش از اندازه غذا جلوگیری کنید.

·         سبد پخت‌و‌پز قابل جابه‌جایی

دستگاه فوق دارای یک سبد یا سینی آشپزی قابل جابه‌جایی است که برای تمیز کردن آن می‌توانید به آسانی سینی را از جای خود بیرون بی‌آورید و شست‌وشو.

·         تنظیمات مخصوص برای پخت و پز هر غذا

برخی از سرخ کن‌های بدون روغن دارای تنظیمات پخت‌و‌پز برای غذاهای مختلفی مانند مرغ، ماهی و سیب زمینی هستند. این تنظیمات، فرآیند پخت‌وپز را ساده می‌کند و‌ یک غذای خوشمزه به شما ارائه می‌دهد.

·         قطعات قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

برخی از سرخ کن‌های بدون روغن دارای قطعات قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی هستند که تمیز کردن آن‌ را آسان‌تر می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا