سلامت و دانشکسب و کار برتر

ایمپلنت دندان چیست؟ بهترین برند کاشت دندان

یکی از روش‌های نوین جایگزینی دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان در شیراز است. ایمپلنت‌ ها برخلاف سایر انواع دندان مصنوعی تا طول عمر بیشتری دارند و قرار است مدت زمان بیشتری با شما بمانند که لازم است برای این کار انتخاب بهترین ایمپلنت دندان صورت گیرد. با این‌ وجود، اینکه چقدر باید هزینه کنید و اینکه چقدر این گزینه جایگزین می­تواند برای شما مناسب باشد، به این بستگی دارد که دندانپزشک شما چه برندی را برای شما انتخاب می‌کند. انتخاب برند مناسبی برای ایمپلنت از میان انواع برند های ایمپلنت امری است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. در ادامه به معرفی بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا و بهترین نوع ایمپلنت در ایران می پردازیم.

ایمپلنت دندان |کاشت دندان

بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است؟

به طور کلی آن دسته از ایمپلنت دندان که از نظر کیفیت، کارایی و طول عمر در سطح بالاتری قرار داشته و شباهت بیشتری به دندان های طبیعی دارند، بهترین مارک ایمپلنت دندان نامیده می شوند. البته رضایت مصرف کنندگان نیز در انتخاب انواع برند های ایمپلنت تأثیرگذار است و تا به امروز این مؤلفه توانسته بهترین برندهای جهان را به افراد متقاضی ایمپلنت دندان بشناساند. در این راستا کشورهای مختلفی افدام به تولید و عرضه بهترین مارک های ایمپلنت ایمپلنت کرده اند. که از بین برترین و پرفروش ترین آنها می توان به برندهای آمریکایی، سوئیسی، آلمانی، کره ای، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ایرانی و چینی اشاره کرد.

انواع برند ایمپلنت در ایران

همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، ایمپلنت های دندانی برند و مارک های مختلفی دارد. بعضی از آنها به دلیل کیفیت فوق العاده، عملکرد مطلوب و ویژگی های منحصر به فرد به عنوان بهترین مارک ایمپلنت دندان شناخته شده اند. بدین منظور انواع مارک های ایمپلنت به شرح زیر عبارت است از:

ایمپلنت های آمریکایی

·         زیمر بیومت (Zimmer Biomet)

این نوع ایمپلنت دندان به جای تیتانیوم از آلیاژ تانتالیوم ساخته شده است. بر همین اساس به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای فراوان قیمت بالاتری نسبت به انواع برندهای ایمپلنت دارد. از این رو در ایران این سری از بهترین برند ایمپلنت دندان کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

·         اینترالاک (Intralock)

اینترالاک به عنوان یکی دیگر از برندها ایمپلنت دندانی آمریکایی توسط یکی از شرکت های معتبر سازنده محصولات و تجهیزات دندانپزشکی نظیر لایه اکسید ضخیم، ذرات ساز نانو و … ساخته شده است. جنس خاص و با کیفیت ایمپلنت اینترالاک سبب شده تا طول درمان ایمپلنت سریع طی شود. بنابراین می توانیم با انتخاب این مدل از بهترین ایمپلنت دندان، داشتن دندان های زیبا، با کیفیت و با دوام را در کوتاه ترین زمان ممکن تجربه کنید.

·         بایوهورایزونز

این سری از انواع برند های ایمپلنت با استفاده از فناوری نوین لیزرلاک ساخته شده است. به گونه ای که با استفاده از این تکنولوژی برای ساخت فیکسچر و اباتمنت شاهد افزایش کیفیت و ماندگاری ایمپلنت های برند بایوهورایزونز هستیم. از ویژگی های منحصر به فرد این بهترین برند ایمپلنت آمریکایی می توان به تسریع روند استخوان سازی و زود جوش خوردن ایمپلنت اشاره کرد. خاطر نشان می شود که این ویژگی ها موجب افزایش محبوبیت این بهترین مارک ایمپلنت در سال های اخیر شده است.

·         نوبل بیوکر (Nobeh Biocer)

نوبل بیوکر یکی از شرکت های پیشرو و معتبر در عرصه ساخت ایمپلنت و پروتز دندان است. این شرکت با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت و تولید ایمپلنت های با کیفیت و مرغوب هم اکنون در سه کشور آمریکا، سوئد و ژاپن کارخانه فعال دارد. تا جایی که این بهترین برند ایمپلنت به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شده و توانسته زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند خاص را به بیماران سراسر دنیا هدیه کند. نکته قابل توجه اینکه از پایه های ایمپلنت نوبل بیوکر می توان برای قرارگیری دو تا سه تاج دندان استفاده کرد. بدین جهت استفاده از آن موجب افزایش سرعت و کیفیت کاشت ایمپلنت های دندانی می گردد.

ایمپلنت های سوئیسی

·         اشترومن (Straumann)

یکی از بهترین مارک های ایمپلنت سوئیسی، اشترومن است. این برند با استفاده از مهندسی دقیق و به روز ساخته شده و اغلب برای افراد که از کمبود تراکم استخوان فک رنج می برند، مورد استفاده قرار می گیرد. ایمپلنت های اشترامن ضمن داشتن کیفیت بالا، دوره درمان کوتاه تری دارند. ضمن اینکه استفاده از این بهترین ایمپلنت دندان، احتمال شکست کاشت ایمپلنت را به حداقل می رساند و بدین ترتیب بهترین گزینه برای افراد میانسال و سالمند مبتلا به پوکی استخوان می باشد.

·         ایده (dr.Ihde)

این برند نیز با بیش از نیم قرن سابقه، کیفیت و کارایی منحصر به فرد در زمره بهترین مارک ایمپلنت دندانی سوئیسی قرار می گیرد. به نحوی که با تولید ایمپلنت های با کیفیت، مقاوم و با دوام توانسته رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را جلب کند و جایگاه ویژه ای در بین انواع برندهای ایمپلنت دندان بدست بیاورید. هم اکنون نیز بعضی از کلینیک های تخصصی دندانپزشکی تهران از این برند برای کاشت ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند.

ایمپلنت های آلمانی

·         مدینتیکا (Medintika)

این برند از ایمپلنت های دندان آلمانی نیز از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر این به دلیل میزان تحلیل استخوان اندک و افزایش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در دسته ایمپلنت های گران قیمت قرار می گیرد. البته اگر می خواهید از داشتن دندان های زیبا، یک دست و جذاب با بالاترین سطح کیفیت و ماندگاری لذت ببرید، این بهترین مارک ایمپلنت دندان آلمانی بهترین گزینه خواهد بود.

·         بگو (Bego)

بگو یکی از شرکت های معتبر و با سابقه تولیدکننده ایمپلنت و پروتزهای دندانی در آلمان است. این بهترین مارک ایمپلنت دندان از اباتمنت های زیرکونیوم برای کاشت ایمپلنت استفاده می کند. بدین جهت قیمت آن به نسبت کمتر از ایمپلنت های مدینتیکا است.

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای نیز به دلیل کیفیت و قیمت مناسب در دسته بهترین برند ایمپلنت دندان قرار می گیرند. از بین بهترین برندهای ایمپلنت کره ای می توان به دنتیوم، مگاژن و DIO اشاره کرد. ایمپلنت های دنتیوم قیمت نسبتاً مناسبی دارند و جز پرفروش ترین ایمپلنت های دندانی در ایران هستند. در مقابل نیز ایمپلنت کره ای مگاژن بعد از اشترامن محبوبیت زیادی در بین دندانپزشکان و بیماران ایرانی پیدا کرده و شاهد استفاده گسترده از آن در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی هستیم.

ایمپلنت چینی

کشور چین نیز با ورود به عرصه تولید ایمپلنت های دندانی و کپی برداری از برندهای آمریکایی و اروپایی، اقدام به تولید ایمپلنت کرده است. البته باید توجه داشته باشید که ایمپلنت های چینی کیفیت پایین تری نسبت به انواع برندهای ایمپلنت دارند. در واقع کیفیت ضعیف و نامرغوب آنها سبب شده تا قیمت کمتری نسبت به سایر مارک های ایمپلنت دندان داشته باشند. بنابراین به هیچ عنوان انتظار کیفیت، کارایی و ماندگاری مشابه برندهای آمریکایی، آلمانی و کره ای از ایمپلنت چینی نداشته باشید.

زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت دندان معمولی

  • تزریق بی‌حسی به استخوان فک : ۵ الی ۱۵ دقیقه
  • جایگذاری هر فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان فک: ۱۵ الی ۲۰ دقیقه
  • چکاپ ایمپلنت‌ها و کشیدن بخیه‌ها: ۲ هفته بعد کاشت حدود ۱۰ دقیقه
  • گذراندن طول مدت انتظار جوش خوردن ایمپلنت و استخوان: ۳ الی ۶ ماه
  • قرار دادن هیلینگ: ۳ الی ۶ ماه بعد کاشت ایمپلنت، حدود ۱ الی ۳ هفته
  • قرار دادن اباتمنت: ۳۰ الی ۶۰ دقیقه
  • نصب تاج موقت: ۲۰ الی ۳۰ دقیقه
  • نصب تاج اصلی: ۳۰ الی ۶۰ دقیقه
  • قالب‌گیری روکش ایمپلنت: ۲ تا ۴ هفته بعد از نصب هیلینگ
  • امتحان روکش: ۱۰ روز بعد از قالب گیری
  • تحویل روکش: ۱ الی ۲ هفته بعد از تستس روکش
  • درد دوران نقاهت: ۱ الی ۳ هفته

انجام مراحل کاشت ایمپلنت فوری دندان چه قدر طول می‌کشد؟

برای کاشت ایمپلنت فوری از مورد استقبال ترین انواع روش ایمپلنت که برای  کاشت آن بعد از درآوردن ریشه بین ۴ الی ۷ ماه برای ترمیم استخوان فک زمان نیاز است، زمانی که ریشه دندان از استخوان فک و لثه خارج می‌شود بلافاصله داخل جای خالی حفره ایجاد شده به علت کشیدن دندان و درآوردن ریشه با فیکسچر پر شده و ایمپلنت به بافت اطراف پیوند زده می‌شود.

زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت فوری

  • تزریق داروی بی‌حسی به استخوان فک: ۵ الی ۱۰ دقیقه
  • ایجاد سوراخ ریز در لثه کمک پانچ: ۱۵ الی ۲۰ دقیقه
  • قرار دادن پایه ایمپلنت داخل لثه بلافاصله بعد از کشیدن دندان: ۱۰ الی ۲۰ دقیقه
  • اتصال اباتمنت به ایمپلنت: ۵ الی ۱۰ دقیقه
  • قالب گرفتن از ایمپلنت و لثه برای روکش: ۱۰ الی ۶۰ دقیقه
  • طراحی ونصب فوری روکش با دستگاه‌های دییجیتال: ۳۰ الی ۶۰ دقیقه
  • بخیه زدن لثه بعد از پایان کاشت ایمپلنت: ۳ الی ۵ دقیقه
  • درد دوران نقاهت ایمپلنت فوری: ۳ الی ۷ روز

دوران نقاهت ایمپلنت دندان چقدر طول‌ می‌کشد؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروسه کاشت ایمپلنت دندان به دوران نقاهت آن مربوط می‌شود که می‌تواند بین ۳ روز الی ۱۰ روز و یا حتی بیشتر به طول بی‌انجامد، فراموش نکنید که داشتن درد خفیف و حساسیت در ۲ هفته اول کاشت ایمپلنت طبیعی است اما اگر درد و عوارض ایمپلنت دندان با گذشت زمان هنوز پابرجا بودند حتما برای چکاپ به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

زمان تقریبی بهبودی عوارض بعد از کاشت ایمپلنت

  • احساس درد بعد از بین‌رفتن اثر بی‌حسی: ۱ الی ۲ ساعت
  • خونریزی خفیف بعد از جراحی: ۲ الی ۳ ساعت
  • خونریزی شدید در موارد نادر: ۱۲ الی ۲۴ سات
  • ریکاوری کامل بیمار بعد عمل: ۲۰ الی ۲۴ ساعت
  • داشتن احساس طبیعی بعد از کاشت ایمپلنت: ۸ الی ۱۰ روز
  • ممنوعیت مسواک زدن نرم روی ایمپلنت: ۱ الی ۲ هفته بعد کاشت
  • حساسیت لثه و استخوان فک: ۲ الی ۳ هفته بعد از جراحی
  • ممنوعیت شروع ورزش ملایم: ۲ الی ۳ هفته بعد از جراحی
  • فعالیت‌های ورزشی متوسط: ۳ الی ۵ هفته بعد از کاشت
  • ممنوعیت جویدن غذاهایی با بافت متوسط: ۳ الی ۴ هفته بعد از ایمپلنت
  • زمان لازم بهبودی کامل استخوان فک و لثه: ۴ الی ۱۲ ماه
دکمه بازگشت به بالا