استان هاکسب و کار برتر

تعمیر پنل شکسته تلویزیون سامسونگ در اصفهان

تعمیر صفحه شکسته تلویزیون سامسونگ ممکن است؟

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد پنل تلویزیون از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و شکستگی پنل در واقع شکستگی لیکوئید آن است. تعمیر پنل به عنوان تعویض کردن بخش لیکوئید آن ممکن است، اما تعمیر لیکوئید شکسته امکان پذیر نیست. در حال حاضر امکان تعمیر لیکوئید آبخورده و یا دارای خط و قعطی قابل تعمیر است اما شکستگی لیکوئید قابل تعمیر نیست.

بنابراین تنها راه استفاده مجدد از تلویزیون سامسونگ شکسته تعویض لیکوئید شکسته آن است. خوشبختانه امروزه  با وجود ارتباطات گسترده و خدمات فراوان جهت تلویزیون‌های سامسونگ امکان تعویض لیکوئید تلویزیون های سامسونگ با کمتری قیمت امکان‌پذیر است. تعمیر پنل شکسته سامسونگ در اصفهان و رفع ایرادهای داخلی ال سی دی وال ای دی که توسط ریخته شدن آب یا مایعات دیگر درداخل لایه های تلویزیون بوجود آمده است، از خدمات متخصصین ما در ایران تعمیرات می باشد.

ارتباطات |اصفهان

تفاوت ال سی دی و ال ای دی :

تفاوت تلویزیون ال ای دی , چندین تفاوت اساسی در تلویزیون های LCD ,LED وجود دارد .توجه داشته باشید که LED همان تکنولوژی LCD  هست اما با نحوه نور زمینه متفاوت . تلویزیون ال سی دی از چندین قسمت تشکیل شده که مهمترین قسمت آن کریستال مایع هست موقعی که جریان الکتریکی از این مایع داخل پنل عبور میکنند کریستال ها را فرم میدهد بسته به این جریان هایی که از کریستال ها عبور میکند اجازه عبور نور را میدهند یا نمیدهند و حالا این نور چی هست ؟  دقیقا تفاوت بین تلویزیون ال سی دی و تلویزیون ال ای دی همین نور پس زمینه می باشد توی تلویزیون های LCD  از لامپ های فلورسنت استفاده میشه که شبیه به همان لامپ های مهتابی خودمان هست اما در ابعاد کوچکتر .

مشکلات احتمالی انواع تلویزیون ال سی دی و ال ای دی سامسونگ |سونی |ال جی و ….

  • مشکل در نمایش رنگ تصاویر ( پخش شدن و پراکندگی رنگ ، ایجاد خطوط افقی یا عمودی در صفحه نمایش )
  • شکستن پنل ال سی دی بر اثر افتادن، ضربه و فشار به هنگام تمیز کردن ( در این صورت لازم است که پنل شکسته شده با یک پنل سالم تعویض گردد) به دلیل بالا بودن قیمت پنل در بیشتر موارد تعویض ال سی دی یا ال ای دی مقرون به صرفه نیست .
  • نداشتن تصویر (خرابی بک لایت یا برد مین )
  • نداشتن صدا ( دستگاه تصاویر را نمایش می دهد ولی صدا ندارد، نقص در برد مین )
  • نداشتن صدا و تصویر ( نقص در مین برد تلویزیون LCD یا LED )
  • قطع و وصل شدن تصویر پس از مدت زمان طولانی استفاده از دستگاه
  • چشمک زدن چراغ پاور به صورت ممتد ( نقص در برد پاور)
  • خاموش و روشن شدن خودکار و ناگهانی ( نقص در برد مین )
  • کم نور بودن صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی
  • تلویزیون دیر روشن می شود یا روشن نمی شود ( نقص در برد تغذیه یا پاور )

اصلی ترین قطعه و گرانترین بخش تلویزیونهای LED و LCD پنل و یا همان صفحه نمایش آنهاست که بیشتر مواقع حدود 80% ارزش یک تلویزیون را شامل می شود که این مسئله باعث شده تلویزیونهایی که در این بخش مشکل پیدا می کنند برای تعویض پنل با مشکل هزینه تعمیرات تلویزیون مواجه شوند. پنل شکسته در تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی قابل ترمیم نیست اما بسیاری دیگر از عیوبی که تلویزیونها در بخش پنل پیدا می کنند قابل تعمیر بوده و هزینه بسیار پایین تری را نسبت به تعویض پنل تلویزیون برای ما ایجاد می کند. در ادامه به تعدادی از عیوب و روش های تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی می پردازیم :

تعمیر تلویزیون آبخوردگی پنل تلویزیون و پنل ال سی دی و ال ای دی   :

بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود.

در هنگام تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند. عکس زیر نحوه قرار گیری فلت های انتقال تصویر بعد از پنل و چگونگی نفوذ مایعات از طریق پنل را مشخص می کند.

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه ، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می  شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود که خطوط رنگی عمودی ، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر ، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروفترین آنها هستند و حتی در بعضی مدلها مثل سری EXX در سونی آبخوردگی پنل باعث معیوب شدن برد T.CONN که پردازنده نهایی اطلاعات تصویر است می شود و با معیوب شدن این برد عیب یاب داخلی دستگاه روشن شده و تلویزیون پس از روشن شدن مجددا خاموش می شود. در تلویزیونهای سونی در صورت آسیب دیدن برد t con تلویزیون خاموش می شود و چراغ استندبای شروع به چشمک زدن می کند . تعداد چشمک در این ایراد 5 چشمک است.

سیاه شدن تلویزیون و دو تایی شدن تصویر تلویزیون از یک طرف :

این ایراد بیشتر در تلویزیونهای سامسونگ و یا پنل های تولید شده توسط سامسونگ که در برندهای دیگر استفاده شده دیده می شود و ابتدا یک سوم بالای تصویر در سمت راست یا چپ دچار این حالت می شود و پس از مدتی استفاده به تدریج نصف و سپس تمام تصویر تلویزیون دچار این حالت می شود. در روزهای ابتدایی ایجاد شدن این ایراد معمولا با کمی کار کردن تلویزیون عیب برطرف می شود که باعث می شود بیشتر مصرف کنندگان از تلویزیون به همین طریق استفاده کنند تا اینکه ایراد به حد زیادی پیش می رود و هزینه بیشتری باید برای تعمیر تلویزیون هزینه شود.

در این بخش بطور اختصاصی به  سامسونگ و عیوب مختلف این بخش در تلویزیونهای LED و LCD سامسونگ می پردازیم  :در تلویزیونهای ال سی دی سامسونگ ایراد بخش بک لایت ( با توجه به استفاده از تکنولوژی CCFL یا لامپ فلورسنت در این تلویزیونها ) بیشتر مربوط به استهلاک و بالا رفتن زمان مصرف این تلویزیونها می شود و بالا بودن توان مصرفی و گرمای زیادی که در این بخش تولید می شود هم باعث بالا رفتن توان مصرفی کل دستگاه شده و هم استهلاک این بخش را بالا میبرد. لامپهای فلورسنت استقاده شده در بخش بک لایت تلویزیونهای ال سی دی سامسونگ با بالا رفتن زمان مصرف از حالت کار عادی خارج شده و یا می شکنند و یا ابتدا و انتهای آنها مانند مانند لامپهای مهتابی معمولی سیاه شده و یا جرقه می زند.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

با تغییر تکنولوژی و استفاده از لامپهای ال ای دی در بخش بک لایت بجای لامپهای فلورسنت انتظار می رفت که در صد خرابی بخش بک لایت افت بسیار زیادی کند چرا که لامپهای ال ای دی توان مصرفی بسیار پایینی دارند و گرمای بسیار کمی تولید می کنند. البته نور زنده ای که لامپهای ال ای دی تولید می کنند باعث بهبود کیفیت تصویر در این تلویزیونها می شود.

اما کیفیت پایین قطعات مصرفی باعث شده تا ایراد بخش بک لایت به یکی از ایرادهای متداول در تلویزیونهای ال ای دی تبدیل شود. البته همه برندها و مدلها شامل این ضعف نمی شوند و مثلا در تولیدات سونی بهیچ وجه ایراد بخش بک لایت دیده نمی شود و یا در بسیاری از مدلهای سامسونگ و ال جی هم بدلیل استفاده از قطعات با کیفیت این ایراد به تعداد بسیار کمتری دیده می شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ :

نمونه ای ارسالی از خرابی بک لایت که قسمت های مختلف تلویزیون لکه های سیاه دیده میشود و در بیشتر موارد دستگاه تصویر ندارد و صدا دارد که این مورد بیشتر شایع دارد . ایراد بک لایت در تلویزیون های سامسونگ عموما بصورت خاموشی یک یا تعدادی از لامپها دیده می شود و در بیشتر مواقع بدلیل ساختار خاص مدار بندی این بخش تصویر تلویزیون بطور کامل قطع نمی شود. البته باید توجه داشت که اتصال کوتاه لامپهای ال ای دی هم باعث روشن ماندن تلویزیون می شود اما با توجه به تقسیم ولتاژ کار این لامپ بین لامپهای روشن، فشار بیشتری به لامپهای سالم وارد می شود و استهلاک آنها را به شدت بالا می برد.

دکمه بازگشت به بالا